Ei pulla päivässä pahenna elämää

Anonyymi-ap

Ei se pulla päivässä pahenna elämää ja kyllä elämässä täytyy saada pieniä nautinnollisia hetkiä, varsikin kun edessä on syksy ja talvi.
Voi se nautinnollinen hetki olla jotain suolaista hyvää tai jotain makeaa hyvää.
Joskus yli 10 vuotta sitten tuli syötyä pari pullaa päivässä ja jotain kakkua ja piirakkaa lisäksi.
Nykyään vaan yksi pulla iltakahvilla piristää elämää.
Pulla on itse leivottua ja leipominenkin on terapiaa, kun voi tehdä sellaista pullaa josta tykkää.
Tykkään pullasta, jossa on jotain täytettä, kuten rahkaa ja marjahilloa, vaniljakreemiä ja marjahilloa
Seuraavaksi voisi kokeilla pullaan täytettä, mustikkahilloa, vaniljakreemiä ja päälle vielä voi-sokeri ja vehnäjauho muruseosta.

Leipomossa oli joskus myynnissä tuollainen leivonnainen, jossa oli täytteenä mustikkahilloa, vaniljakreemiä ja vehnäjauho-voi-soketi muruseos ja oli muuten aivan herkullista.

19

121

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos minulla alkaisi tekemään pullaa jostain syystä mieli, niin tekisin siitä jonkin ketoversion sitten. Mutta minulla on aika yksinkertaiset herkut. Mielummin laitan rahan vaikka luomumansikkaan ja sijoitan omaan terveyteeni. En tuomitse toisten pullien syöntiä, kunhan nyt vaan totesin. Jokainen tavallaan. En itse halua kiusata suolistoani vehnäjauhoilla ja valkoisella sokerilla.

• Anonyymi00014

Paljon riippuu pullan koosta, itse söin aikaisemmin lähes päivittäin Truben pullapitkoja 350 gr. Kyllähän se alkoi näkymään ummetuksena ja turpoamisena ulospäin. Verenpaine nousi ja sydän hakkasi normia kovempaa. Lääkitystä piti lisätä, jottei henki lähtenyt.

• Anonyymi00002

Hyvä hyvä.
      Syökää pullia, se kasvattaa järkeä.

Löysin juuri uuden suosikkini: Porokylän leipomon Aurinkokranssi. Hyvää on :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00003

OLETKO LAULANUT ENNEN MUSIKKIA

• Anonyymi00004

Pulla päivässä pitää pyllyn kondiksessa! ☝️

• Anonyymi00005

Minä en syö pullaa, mutta tummaa suklaata kuluu välillä liikaakin. Ja toinen mitä teen on omenahyvä, koska en voi syödä omenoita raakoina. Johon sokeri tulee siihen vain vaniljakastikkeesta! Tutkimuksen mukaan sokeria on hyvä olla vähän ruokavaliossa, jostain luin sellaisesta tutkimuksesta!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Minä en syö pullaa, mutta tummaa suklaata kuluu välillä liikaakin. Ja toinen mitä teen on omenahyvä, koska en voi syödä omenoita raakoina. Johon sokeri tulee siihen vain vaniljakastikkeesta! Tutkimuksen mukaan sokeria on hyvä olla vähän ruokavaliossa, jostain luin sellaisesta tutkimuksesta!

Viljana siihen pelkästään kaurahiutaleet, koska minulla on sairauteni takia gluteeniton ruokavalio, mutta se sairaus ei ole keliakia!

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Viljana siihen pelkästään kaurahiutaleet, koska minulla on sairauteni takia gluteeniton ruokavalio, mutta se sairaus ei ole keliakia!

Vilja hajoaa kehossa sokereiksi.

Että laske se vain mukaan siihen glukoosin määrään.

🦄

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No ei se mitään... ehkä tuollakin reseptillä pysyy se pylly kunnossa. 😄

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No ei se mitään... ehkä tuollakin reseptillä pysyy se pylly kunnossa. 😄

Btw... joskus vein suklaata eräälle naiselle, jonks tiesin olevan keliaakikko. Mutta siinä suklaassakin oli jotain gluteiinia...🙄 Fazerin sinisessä... jotain vehnäglutamaattia mitä lie? 😬

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

🦄

Joo tiedän..

• Anonyymi00007 kirjoitti:

🦄

Tämä oli hyvä muistutus.

• Anonyymi00008

Kyllä natsimunkki kerran päivässä päiväkahvin kanssa pitää mielen virkeänä ja kupuravittuna.

>Simiti<

• Anonyymi00012

Tai punainen pulla...

• Anonyymi00013

Leipomossa vois olla mukava olla töissä, kun kahvitauolla saa ottaa leivonnaisen leivonnain läjästä.
      En tiedä onko nykyään eri asia, kun leivonnaisten hinnat on nousseet, kun markka aikana hillo munkki maksoi vaan yhden markan ja nykyään maksaa ainakin euron yksi hillo munkki eli lähes 6 markkaa.
      Olin peruskoulun tet harjoittelussa ja kahvitauolla sai ottaa minkä leivoksia vaan ja kotiin lähtiessä leipomon boss laittoi muovikassillisen pullaa mukaan.

• Anonyymi00015

Jaa läskit luennoi tääl

• Anonyymi00016

Onko läski mies 170cm/61kg

• Anonyymi00017

Taidat olla sokerikoukussa pulliin ja herkkuihin.

- Sheena

• Anonyymi00018

Kattelin, kun kaupaungin pallomahainen puistomies ajeli lava transulla huoltsikalle kahvitunnilla kahville ja menin perässä todeten, että taidat olla koukussa herkkuihin, kun kahvitarjottimella oli pari sokerimunkkia.
        Näytti vaivaantuneelta ja totesi, että haluunko turpaan.
        Toisella huoltomiehellä oli pari muhkeaa kinkkujuustosämpylää ja totesin, että taidat olla sokerikoukussa ja uhkasi antaa myöskin turpaan.

Niin se on, että hiilarisämpylä muuttuu kehossa sokeriksi eli on ihan sama kuin söisit sokerimunkin tai leivoksen, sokeria tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      780
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      765
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      716
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      88
      653
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      554
    6. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      527
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      489
    8. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      9
      462
    9. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      426
    10. 40
      424
    11. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      64
      424
    12. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      57
      409
    13. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      24
      400
    14. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      23
      398
    15. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      72
      393
    16. 39
      393
    17. Emme pääse koskaan

Tästä. Sinä et suostu enkä minä suostu
      Ikävä
      38
      384
    18. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      377
    19. Ylen suosikkisarja tuotti pettymyksen - Loppuiko Ellis tv-sarja todella tähän?

Nyt Suomessa on nähty tv-sarjan kaksi ensimmäistä kautta. Toisella kaudella tiedossa oli tv-katsojille ikävä yllätys,
      Tv-sarjat
      0
      376
    20. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      13
      371
    Aihe