Palstalla on nyt viimeaikoina huomannut todella paljon jatkuvia samoista aiheista tehtyvä aloituksia. Enkä nyt tarkoita sitä, että samat iheet j probleemat toistuvat alstalla säännöllisesti. Se on ihan normaalia, sillä täysin ennen näkemätöntä aihetta on näin pitkään pystyssä olleelle foorumille vaikea tuoda. Tarkoitan sitä, että paltalle puskee useita täysin tai likipitäen saman sisältöisiä aloituksia useita kertoja. Onko täällä todell näin pljon pakkomielteisiä ajatuksia omaavia kirjoittelijoita? Ihmisiä, jotka saavat päähänsä yhden asian tai pahimmillaan vain yhden lauseen ja sitten kirjoittavat sen uuteen aloitukseen joka päivä?
Eikö tuo ole trollaamiseenkin jo hieman yksipuolist ja tylsää toimintaa? Eikö trollamiseen kannattaisi yrittää käyttää edes hiemen monipuolisempaa sisältöä? Luulisi olevan trollaamisen paljon toimivampaa, kun ei vain jatkuvasti kirjoittaisi tasan samaa asiaa.. Ainakin palstalla jo pitkään pyörineet vkiotrollit ovat huomanneet sen, että heidän aina pelkästään yhteen aiheeseen liittyät provosointiyrityksensä eivät enää ota samalla tavalla tuulta siipiensä alle. Haluaako joku antaa trolleille vinkeejä kuinka he saisivat luotua ihmisiä kiinnostaviaaloituksia, eivätkä heidän heidät trollausyrityksensä menisi aina ihan hukkaan.
Vinkkejä trolleille?
58
221
Vastaukset 58
- Anonyymi00001
Liekkö nuo edes trolleja, vaan jotain ihan muuta.
- Anonyymi00002
Suurin osa on luultavasti trolleja. Osalla voi toki olla kysymys myös jostain mielesterveyshäiriöstä.
- Anonyymi00003
Täällä on ensinnäkin syvää erimielisyyttä siitä, kuka on:
- trolli
- narsisti
- looginen
- humanisti
- tasa-arvon kannattaja
- feministi.
Ongelma on siis hiukan monimutkaisempi. 🤭
🦄- Anonyymi00005
KAikille noille on olemassa ihan selvät määritelmät. Henkilöt, joilla on noilla omat määritelmänsä, saavat ihan vapaasti valittaa, mutta itse asia ei sillä muutu.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
KAikille noille on olemassa ihan selvät määritelmät. Henkilöt, joilla on noilla omat määritelmänsä, saavat ihan vapaasti valittaa, mutta itse asia ei sillä muutu.
Täällä palstalla noille on ihan omat määritelmänsä. 😄
🦄 - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Täällä palstalla noille on ihan omat määritelmänsä. 😄
🦄Palstalla on monenmoista ja noistakin suurin osa on ihan vain trolleja.
- Anonyymi00004
trolleja on vain sinun omassa päässäsi.
- Anonyymi00006
Kiitos sinulle, ensimmäiselle trollille, ketjuun ilmoittautumisesta. Haluatko kertoa omista motiivestasi? Pääsi sisäiset äänet käskevät vai?
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos sinulle, ensimmäiselle trollille, ketjuun ilmoittautumisesta. Haluatko kertoa omista motiivestasi? Pääsi sisäiset äänet käskevät vai?
Hae apua.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hae apua.
Sieltä ilmoittautui toinen trolli. Oletko itse jo hakenut apua?
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sieltä ilmoittautui toinen trolli. Oletko itse jo hakenut apua?
Nyt on moniulotteinen keskustelu aapeeäijän huomionhakuisen joikauksen pohjalta👍
- Anonyymi00007
No nythän lähinnä on ollut sellaisia naisettomia nämä trollit, tai vanhoja ylioppineita perverssipappeja...
Olisiko joku trolli valmis pistämään sellaisen vanhan kunnon vanhanajan PUA-mies-trollin pystyyn. Ne on todella hauskoja. 😁
Av vähän yrittää, mutta sillä menee lässyttelyksi sen tyttönsä takia homma.
Kyllä Palstanmäki olisi poikaa. 😆☝️- Anonyymi00008
Juu. Jonkin tuollaisen vähän vanhemman hahmon kaivaminen naftaliinista olisi jo ihan virkistävää (jo siis ei mitään uutta keksi). Ne muutamat "olen tosi alfamies toimari" yritykset tossa muutama hetki sitten oli ihan virkistäviä. Nekin vain sortui sellaseen tyhmään jankutukseen ja saman toistoon, että menettivät hetkessä uskottavuutensa. Ehkä siis trollin ei kannata kuitenkaan haukata liian suurta palaa yrityksiinsä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Juu. Jonkin tuollaisen vähän vanhemman hahmon kaivaminen naftaliinista olisi jo ihan virkistävää (jo siis ei mitään uutta keksi). Ne muutamat "olen tosi alfamies toimari" yritykset tossa muutama hetki sitten oli ihan virkistäviä. Nekin vain sortui sellaseen tyhmään jankutukseen ja saman toistoon, että menettivät hetkessä uskottavuutensa. Ehkä siis trollin ei kannata kuitenkaan haukata liian suurta palaa yrityksiinsä.
Joo. Harjaantumattomalta trollilta unohtuu, että PUA-mieshän olisi supliikkimies. 😁
Ei sitä passaa hermoilla, kun jokainen naisoletettu täällä pitäisi olla potentiaalinen "asiakas". 😆 - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo. Harjaantumattomalta trollilta unohtuu, että PUA-mieshän olisi supliikkimies. 😁
Ei sitä passaa hermoilla, kun jokainen naisoletettu täällä pitäisi olla potentiaalinen "asiakas". 😆Ei vitsi... senhän pitäis olla vielä joku ulkomaalainen. Siitä sais varmaan noi muut trolliyrittäjät kunnon sätkyn. 😬
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei vitsi... senhän pitäis olla vielä joku ulkomaalainen. Siitä sais varmaan noi muut trolliyrittäjät kunnon sätkyn. 😬
Kuulostaa hyvältä. Tuo vaatisi kyllä jo hieman omistatumista, tuollaisen hahmon luominen. 😛
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Tuo vaatisi kyllä jo hieman omistatumista, tuollaisen hahmon luominen. 😛
Joo. Mutta tälläisessä ois sitä jotain. 😁
Nimimerkiks Jorgos! 🤣 - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Joo. Mutta tälläisessä ois sitä jotain. 😁
Nimimerkiks Jorgos! 🤣Kyllä. Tuollainen trollihahmo olisi ehdottomasti mielenkiintoinen. Trolleille vinkiksi, että nykyään tuollaisen hahmon luominen on nykyään helpompaa, kun voi käyttää tekoälyä apunaan.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei sitä passaa hermoilla, kun jokainen naisoletettu täällä pitäisi olla potentiaalinen "asiakas". 😆Xeima. Henkilöllisyys paljastui.
- Anonyymi00046UUSI
Ainakin ex-pua aikoinaan oli ihan hitokseen tylsä naisvihaaja. Ja naisasialuuseri.
Joku tomera täti-ihminen vois olla trollina vaihteeksi parempi. Laittais palstapojat tosissaan töihin...
Nöf 🐷 - Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Ainakin ex-pua aikoinaan oli ihan hitokseen tylsä naisvihaaja. Ja naisasialuuseri.
Joku tomera täti-ihminen vois olla trollina vaihteeksi parempi. Laittais palstapojat tosissaan töihin...
Nöf 🐷Joo, upeita varjohahmojasi nämäkin, aapeeäijä
- Anonyymi00014
Joku näistä jatkuvasti naisista valittavista trolleista voisi huvikseen kokeilla luoda sellaisen naisille mukavan trollimieshahmon. Siis sellaisen uskottavan mukavan hahmon, ei mitään yli-imelää lässyttäjää. Se voisi olla mielenkiintoista myös trollille itselleen tutkia miten naiset sellaiseen hahmoon reagoisivat.
Ylipäänsä olisi kiva nähdä välillä positiivistakin trollaamista jatkuvan negaation sijaan.- Anonyymi00018UUSI
Hsta la vttu, vtun ä. -mmä , tee itse joku vtun hom pp eli hahmo ja lässytä sillä mitä haluat.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Hsta la vttu, vtun ä. -mmä , tee itse joku vtun hom pp eli hahmo ja lässytä sillä mitä haluat.
Siellä kolmas trolli ilmoittautui. Mitä tuo kiroileva hahmosi esittää?
- Anonyymi00023UUSI
Etkö pidä minua positiivisena trollina? 🥺
🦄 - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
trolli on housuissasi....
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Etkö pidä minua positiivisena trollina? 🥺
🦄En pidä sinua pelkkänä trollina. Osaat kyllä varmasti myös trollata, mutta kirjoittelet paljon myös asiaa.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Pidän erityisesti tästä kohdasta:
'Hsta la vttu'
Siinä yhdistyvät saumattomasti kaksi kieltä: espanjan 'hasta la vista' (näkemiin) ja
suomen eräs genitaalien nuuhkaisemiseen kehottava vulgaari tunteenilmaus.
👌✨
🦄 - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
trolli on housuissasi....
Sellaistako siis esität? Housuissa asuvaa trollia? Kaikkea sitä kuulee.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
En pidä sinua pelkkänä trollina. Osaat kyllä varmasti myös trollata, mutta kirjoittelet paljon myös asiaa.
No höh. 😑
🦄 - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pidän erityisesti tästä kohdasta:
'Hsta la vttu'
Siinä yhdistyvät saumattomasti kaksi kieltä: espanjan 'hasta la vista' (näkemiin) ja
suomen eräs genitaalien nuuhkaisemiseen kehottava vulgaari tunteenilmaus.
👌✨
🦄Ehkä siinä haettiin hieman tuolla ehdotettua ulkomaista trollihahmoa?
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ehkä siinä haettiin hieman tuolla ehdotettua ulkomaista trollihahmoa?
Kyllä.
Luulen että jokin esim. malagalainen Jorgos, kuuma suklaasilmä, voisi olla hyvä. 😛 Töissä rahoitusalalla, kämpät jossain Malagassa ja Frankfurtissa ja harrastuksena purjehdus ja kalliit rannekellot? 🤔 Persoona melkein yhtä kiero kuin savolaisilla.
🦄 - Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kyllä.
Luulen että jokin esim. malagalainen Jorgos, kuuma suklaasilmä, voisi olla hyvä. 😛 Töissä rahoitusalalla, kämpät jossain Malagassa ja Frankfurtissa ja harrastuksena purjehdus ja kalliit rannekellot? 🤔 Persoona melkein yhtä kiero kuin savolaisilla.
🦄Miksi niiden pitää kaikkien olla Jorgoksia? 😂
Voisiko joku olla vaikkapa Jorge tai Javier? - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Miksi niiden pitää kaikkien olla Jorgoksia? 😂
Voisiko joku olla vaikkapa Jorge tai Javier?En minä tiedä. 😄 Ei tarvitse olla.
🦄 - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
En minä tiedä. 😄 Ei tarvitse olla.
🦄Mulle tulee muutenkin Jorgoksesta mieleen vain joku kreikkalainen, vaikka voihan se muuallakin toki se nimi esiintyä. 😂
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kyllä.
🦄Nyt jos tänne ilmestyy joku Jorgos, niin sitä ei sitten kukaan pidä trollina. Sovitaanko näin? 😂
- Anonyymi00015
Kieltämättä palstan trollit ovat tällä hetkellä hyvin tylsiä ja mielikuvituksettomia. Saman toistoa koko ajan, eikä niihin edes viitsi kukaan reagoida.
Miten te edes pysytte perillä kuka on kuka, kun kaikki ovat anonyymeja?
- Anonyymi00025UUSI
Onko jossain sanottu, että on muka edes jotenkin tärkeää pysyä tuosta kärryillä? Miksi se olisi tärkeää? Kyllähän nyt täysin samansisältöisen aloituksen tunnistaa, vaikka sen kirjoittaja onkin anonyymi.
- Anonyymi00026UUSI
Yksinkertaista. Väärää mieltä oleva on aina trolli.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Yksinkertaista. Väärää mieltä oleva on aina trolli.
Ei lainkaan. Trollaaminen ei ole lainkaan kiinni mielipiteen samanlaisuudesta tai erilaisuudesta. Palstalla on paljon kirjoittajia, jotka osaavat ilmaista myös erilaisen mielipiteensä ilman trollaamista.
Anonyymi00025 kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että on muka edes jotenkin tärkeää pysyä tuosta kärryillä? Miksi se olisi tärkeää? Kyllähän nyt täysin samansisältöisen aloituksen tunnistaa, vaikka sen kirjoittaja onkin anonyymi.
Jos täällä kerta on useita ihmisiä, jotka tykkäävät samanlaisista asioista ja aloituksista, niin mitä se sinun ryppyreikääsi kutittaa? Antaa heidän puhua omia juttujaan.
- Anonyymi00038UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Jos täällä kerta on useita ihmisiä, jotka tykkäävät samanlaisista asioista ja aloituksista, niin mitä se sinun ryppyreikääsi kutittaa? Antaa heidän puhua omia juttujaan.
Koska ne aiheet ovat "vääriä".... niistä ei saa puhua....
- Anonyymi00039UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Sinusta on siis täysin normaalin ihmisen toimintaa kirjoitella samaa aloitusta joka päivä. No eipä se mitään. Mielipide tuokin. Vaikka siis sinähän et tainnutkaan ihan olla siellä terveiden kirjoissa. 👍
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Koska ne aiheet ovat "vääriä".... niistä ei saa puhua....
Eivät ole lainkaan vääriä. Ihmisellä on kuitenkin jotain päässään vialla, jos hän kokee tarpeelliseksi tehdä saman aloituksen joka hiton päivä.
- Anonyymi00043UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Ja ei se mitään. Saat anteeksi. Sulla on muutenkin täällä aina bokserit persvaossa hiertämässä ja muutenkin vanne pään ympärillä liian kireällä. Aina kärttyinen ja äreä.
- Anonyymi00044UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Sinun vinkkisi trolleille on siis, että ajattelisivat enemmän peräaukkoja. No käyhän sekin varmasti ja voi siitä joku innostua.
Anonyymi00039 kirjoitti:
Sinusta on siis täysin normaalin ihmisen toimintaa kirjoitella samaa aloitusta joka päivä. No eipä se mitään. Mielipide tuokin. Vaikka siis sinähän et tainnutkaan ihan olla siellä terveiden kirjoissa. 👍
Mistä tiedät kyseessä olevan saman henkilön?
- Anonyymi00045UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Mistä tiedät kyseessä olevan saman henkilön?
Sanoinko jossain, että kyseessä olisi sama henkilö? Sinulla on outoja oletuksia, kun ei mitään tuollaista ole missään sanottu tai edes vihjattu. Jollei ole, niin se on vieläkin hullumpaa touhua.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Sanoinko jossain, että kyseessä olisi sama henkilö? Sinulla on outoja oletuksia, kun ei mitään tuollaista ole missään sanottu tai edes vihjattu. Jollei ole, niin se on vieläkin hullumpaa touhua.
Eli kysyn vielä kerran. Mitä vikaa siinä on jos useampaa kirjoittajaa kiinnostaa keskustella samasta aiheesta ja siitä aiheesta syntyy useampi aloitus?
- Anonyymi00047UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Eli kysyn vielä kerran. Mitä vikaa siinä on jos useampaa kirjoittajaa kiinnostaa keskustella samasta aiheesta ja siitä aiheesta syntyy useampi aloitus?
Kamu on oikeassa. 😊
- Anonyymi00035UUSI
En usko, että nuo ovat trolleja. Nykyään on paljon ihmisiä, joilla on vaan aikaa. Mutta ei rahaa. Kun elämässä ei tapahdu mitään, ei ole uusia juttujakaan.
- Anonyymi00036UUSI
Eli he ovat siis trolleja. Sitähän sinä tuossa juuri kuvaat.
Olen ollut nettipalstoilla runsaat 20 vuotta, ja sinä aikana on tapahtunut paljon enemmän, kuin saatoin kuvitella.
Nettimaailma on eronnut todellisuuden maailmasta yhä enemmän ja käynyt yhä ilkeämmäksi ja epäuskoisemmaksi, mutta todellisuuden maailma ei paljon ole muuttunut.
Todellisuudessa ihmiset eivät kehtaa olla kasvotusten kovin ilkeitä, eikä aluksi netissäkään, mutta netissä ei olla kasvotusten, ja nyt yli 20 vuotta myöhemmin täällä on käynnissä silmitön tappelu. Silloin ei vielä ollut näin kova sota.
Tullessani palstalle täällä oli vielä mahdollista, että keskustelija saattoi tulla esittämään asiansa tilapäisnikin alla. Koska täydellinen naamioituminen olisi edellyttänyt joka kerta uuden nikin keksimistä, kirjoittajat käyttivät yleensä samaa.
Rekisteröitynytkin kirjoittaja tiesi keskustelevansa saman kanssa. Palstan omistaja huomasi, että keksityn nikin korvaaminen sanalla Anonyymi tosin aiheutti valtavan sotkun ja arvailun, mutta entistä enemmän klikkauksia ja mainostuloja.
Arvailut ja salaliittoteoriat lisääntyivät valtavasti. Ja samalla myös ilkeily ja loukkaaminen. Tähän on tultu ilman, että reaalimaailma on muuttunut vain hyvin vähän.- Anonyymi00049UUSI
Facebookissa oli ihan kivaa 15v sitten. Se on mennyt monestakin syystä niin pilalle, etten ainakaan itse ole vuosiin halunnut siellä olla.
Olen huomannut käytöstapojen huonontumisen myös ihmisten ilmoilla. Anonyymi00049 kirjoitti:
Facebookissa oli ihan kivaa 15v sitten. Se on mennyt monestakin syystä niin pilalle, etten ainakaan itse ole vuosiin halunnut siellä olla.
Olen huomannut käytöstapojen huonontumisen myös ihmisten ilmoilla.Itse asiassa minäkin olen ollut huomaavinani käytöstapojen huonontumisen ihmisten ilmoilla.
On tullut mieleen kaksi mahdollista syytä, 1) netin aihettama tartunta ja 2) koventunut kilpailu.
Käytöstapojen huonontuminen irl ei kuitenkaan ole tehnyt sellaista syöksylaskua kuin netissä.
- Anonyymi00048UUSI
Pitääkö ihmisen keksiä oikein nimi sellaiselle, mistä ei tykkää?
Jostain aiheesta tai kirjoittajasta.
Tämä on kuin lusikalla kieputtaisi kaurapuuroa.
Osaavathan ihmiset kirjoittaa, ettei aihe kiinnosta tai ei ole sanottavaa.
Toisille eri mieltä oleminen on jo trollausnimityksen antamisella yrittämistä vaientaa.
Onhan täällä jokin vanha klikki, joka torjuu ja tyrmää kaiken muun.
Työpaikoillakin on tällaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat sakinhivutusryhmän elääkseen.
Vilma
Jonninjoutavaa ajakulua. Normaalisti ihmiset käyttäytyvät hyväksytysti, mutta joskus syntyy massatappelu. On tarve kutsua poliisi.
Täällä netissä on jatkuva massatappelu, mutta poliisia ei kutsuta, koska netitse ei voi aiheuttaa fyysisiä vahinkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011663
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä421207Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk23970Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita170806Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13770Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja201703- 46689
Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?13657Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS35655Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.39598