Kesä oli ja meni..

Mihin se taas katosi? Keväällä vannotin itseäni nauttimaan kesästäni ja etten antaisi sen lipua ohitseni.

Ja kilin pili vieköön...
Taas se kesä vaan loppui ja mietin, miten nopeasti se meni.

Hilirimpsistä vain ja se meni täysin ohitseni.

Kävin pesemässä maton ja silloin satoi. Matonpesu kuuluu kesään, mutta siihen kuuluu myös aurinkoinen päivä.. ja niitä oli minun kesässäni aikasta vähän.

Kävin tapaamassa ystävää ja hän tarjosi elämyksen jota en hevillä unohda. Säät eivät suosineet. Mutta unohtumaton kokemus vesillä oli hienoa.

Kävin kesäteatterissa ja se oli ihan makuisa kokemus, mutta sää ei suosinut, siellä oli kylmä.

Mitä teinkin ja missä teinkin, kokemukseni mukaan oli kylmää ja märkää. Sellainen kuva kesästäni jäi. Ja silti kesä lipui kuin huomaamattani ohitse.

Kuinka summaisitte oman kesänne?

132

528

Vastaukset 132

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta taas kesä tuntui ihan poikkeuksellisen pitkältä. Ei ollut megakuumuutta, vaan aivan ihanteellisia ulkoiluilmoja.

• No hyvä juttu, joku sentään on saanut kesästä kesän irti.. :)

Sinua ei olekaan näkynyt palstalla hetkeen. Missäs sinä olet luurannut?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

No hyvä juttu, joku sentään on saanut kesästä kesän irti.. :)

Sinua ei olekaan näkynyt palstalla hetkeen. Missäs sinä olet luurannut?

Sellainen vaihe siviilielämässä, että kukaan ei ole oikein tarvinnut minulta mitään. Olen käyttänyt tämän ajan itseni kehittämiseen. Olen opetellut ottamaan tilaa ympärilleni ja vaatimaan omaa rauhaa.

Käytännössä tämä taito on tullut käyttöön työelämässä. Kaikilla tuntuu olevan niin paljon ongelmia, jotka he kaatavat muiden niskaan. Olen tehnyt pelisäännöt selväksi, etten halua kantaa muiden pahaa oloa ja että minulle ei saa kiukutella, enkä anna kaataa heidän selviämättömyyttään minun harteilleni. En siis halua kantaa toisen tunnekuormaa. Eli kaikkien muiden maailmat saa kaatua, mutta ei saa vaatia että minun maailmani kaatuu heidän mukanaan. Tähän piti ottaa ihan esihenkilö mukaan, kun eivät muuten uskoneet.

Enkä halua edes sinun miettivän koko asiaa, mutta halusin jakaa asian sinulle, kun kerroit tuolla toisaalla että olet myös itse opetellut rajojen asettamista työelämässä.

Minä olen viime kuukausina omistautunut ihan typerälle dinosaurusvideopelille. Olen siis tehnyt töitä ja vapaa ajalla pelaillut videopelejä :D

• Palstakamu kirjoitti:

Sellainen vaihe siviilielämässä, että kukaan ei ole oikein tarvinnut minulta mitään. Olen käyttänyt tämän ajan itseni kehittämiseen. Olen opetellut ottamaan tilaa ympärilleni ja vaatimaan omaa rauhaa.

Käytännössä tämä taito on tullut käyttöön työelämässä. Kaikilla tuntuu olevan niin paljon ongelmia, jotka he kaatavat muiden niskaan. Olen tehnyt pelisäännöt selväksi, etten halua kantaa muiden pahaa oloa ja että minulle ei saa kiukutella, enkä anna kaataa heidän selviämättömyyttään minun harteilleni. En siis halua kantaa toisen tunnekuormaa. Eli kaikkien muiden maailmat saa kaatua, mutta ei saa vaatia että minun maailmani kaatuu heidän mukanaan. Tähän piti ottaa ihan esihenkilö mukaan, kun eivät muuten uskoneet.

Enkä halua edes sinun miettivän koko asiaa, mutta halusin jakaa asian sinulle, kun kerroit tuolla toisaalla että olet myös itse opetellut rajojen asettamista työelämässä.

Minä olen viime kuukausina omistautunut ihan typerälle dinosaurusvideopelille. Olen siis tehnyt töitä ja vapaa ajalla pelaillut videopelejä :D

Noh.. kyselin perääsi kun tykkään sinusta niin kovin.

Ihanaa onkin kun et kokonaan ole meitä hylännyt.
        Vähän se olen minäkin palstaillut, mutta yritän petrata.

Kiitos. ❤️

Noh.. kyselin perääsi kun tykkään sinusta niin kovin.

Ihanaa onkin kun et kokonaan ole meitä hylännyt.
        Vähän se olen minäkin palstaillut, mutta yritän petrata.

Kiitos. ❤️

Kiitos. Minä ihan ihan punastun. Ihana Pirppis ❤️

• Anonyymi00001

Futiskisojen seuraaminen haukkasi valtavan palan siitä. Täällä etelässä oli vain yksi kunnolla lämmin viikko. Aina sais tuulla kaakosta paitsi ehkä kesällä etelästä. -💊-.

• Niin.. epävakaista oli minunkin kesäni suurimmaltaan.
        Kosteusprossa hiponut varmaan sataa lähes koko kesän.
        Töissä on ilmastointi, mutta se ei poista kosteutta ja muutenkin koko työpaikkani ilmastointi on yksi iso vitsi.
        Lomallanikaan ei ollut aurinkoisia kelejä kuin hetkittäin.

• Anonyymi00002

Minä pidän vielä itsepäisesti kiinni kesästä 😁 Tänäänkin nautin auringon lämmöstä terassilla ja metsälenkillä. Aivan upea sää ja t-paidalla tarkeni ongelmitta 🤗 Toki ilmassa on syksyistä kuulakkuutta, mutta en anna sen häiritä.

Kesä on mennyt kyllä nopeaan mutta minulla oli monella tavalla ihana kesä 🌞 Olen tehnyt paljon kaikenlaisia kesäjuttuja. Olen ollut kaupunkilomalla, mökkilomalla, viettänyt päiviä saaristossa, käynyt kesäkahviloissa nauttimassa mustikkapiirakkaa, nauttinut kesäillan lämmöstä terasseilla, viettänyt aikaa perheen ja ystävien kanssa, pyöräillyt rantabulevardia pitkin auringon laskiessa, käynyt porrastreeneissä ja syönyt jäätelöä niin kauniissa maisemissa, että itku meinasi tulla. Suomen kesä on niin ihana ❤️

Yritän taistella vastaan sitä haikeutta, mikä minut aina syksyisin valtaa. Se tulee joka vuosi, vaikka tiedän, ettei se mitään muuta, mutta se on jonkinlainen sururituaali, joka minun on käytävä läpi.

Aletheias

• Anonyymi00009

Mahtista. Tuosta tuli mieleen myös saaristoristeily ja Tankarissa lompsiminen. Toki rohkeasti join myös yhden oluen ja saariston leivän.

Näitä asioita ei aina vältsisti muista. Yhden kerran olin kävelyllä ja näin kuinka lapsi iloitsi leikkipuiston liukumäessä (kommunistinen leikkipuisto?) olisi varmaan pitänyt soittaa kommunistinen poliisi hakemaan kommunistilapsi kommunistivankilaan.

Eikö persutrollit ole samaa mieltä tässä persutrollien kommuunissa?

• Anonyymi00013

Niin oli.
        Tänään oli aivan mahtava keli. Ja kuulaita syyspäiviä on vielä paljon edessä.

Mitä nämä täällä valittaa :) Koko päivä ulkohommissa, hienossa valossa.
        Nyt ei tule edes kuuma, jos vaikka muutaman ripeämmänkin homman hoitaa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mahtista. Tuosta tuli mieleen myös saaristoristeily ja Tankarissa lompsiminen. Toki rohkeasti join myös yhden oluen ja saariston leivän.

Näitä asioita ei aina vältsisti muista. Yhden kerran olin kävelyllä ja näin kuinka lapsi iloitsi leikkipuiston liukumäessä (kommunistinen leikkipuisto?) olisi varmaan pitänyt soittaa kommunistinen poliisi hakemaan kommunistilapsi kommunistivankilaan.

Eikö persutrollit ole samaa mieltä tässä persutrollien kommuunissa?

Kommunisteista en tiedä, mutta saaristoristeilyt ovat ihan mukavia silloin, kun rannikolle pääsee. En tosin ole ollut kuin muutamalla veneretkellä joskus muinoin, joku majakka se oli mutten muista nyt mikä niistä.

Aletheias

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niin oli.
        Tänään oli aivan mahtava keli. Ja kuulaita syyspäiviä on vielä paljon edessä.

Mitä nämä täällä valittaa :) Koko päivä ulkohommissa, hienossa valossa.
        Nyt ei tule edes kuuma, jos vaikka muutaman ripeämmänkin homman hoitaa.

-keinovaginamies-

Nyt on todellakin säät kohdillaan ja illatkin vielä kohtuullisen valoisia. Syyskuu on yleensä ihan parhaita ulkoilukuukausia 🌞

Mitäs ulkohommia sulla tänään oli? Keräsitkö satoa, teitkö puita talven varalle vai oliko jokin mielikuvituksellisempi projekti?

Aletheias

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt on todellakin säät kohdillaan ja illatkin vielä kohtuullisen valoisia. Syyskuu on yleensä ihan parhaita ulkoilukuukausia 🌞

Mitäs ulkohommia sulla tänään oli? Keräsitkö satoa, teitkö puita talven varalle vai oliko jokin mielikuvituksellisempi projekti?

Aletheias

No hain minä luumuja aamupuuroon ja pistelin viinirypäleitä suuhuni aina köynnöksen ohittaessani.

Mutta pääasiallisesti rakensin uuden sahapukin, jotta sain siivottua aiemmista puunpoistoista jääneet pikkupuut ja paksummat oksat ja pätkittyä ne pienemmän vaivan menetelmällä. Ihan hyvin tuli hellapuuta niistä.

Tokihan homma tuotti lisäprojektin, eli moottorisahaan tuli imuvuoto. Tyhjäkäynti karkaa korkealle, ja voimakierroksille ei kuitenkaan tahdo nousta. Vaarallinenkin, kun teräketju pyörii koko ajan, joten virittelin sähkösahan sitte pitkästä aikaa toimimaan.

Imuvuoto melko varmasti kaasarin kumikurkussa, mutta saha vielä purkamatta.
        Eikö ole mielenkiintoisia hommia? :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

No hain minä luumuja aamupuuroon ja pistelin viinirypäleitä suuhuni aina köynnöksen ohittaessani.

Mutta pääasiallisesti rakensin uuden sahapukin, jotta sain siivottua aiemmista puunpoistoista jääneet pikkupuut ja paksummat oksat ja pätkittyä ne pienemmän vaivan menetelmällä. Ihan hyvin tuli hellapuuta niistä.

Tokihan homma tuotti lisäprojektin, eli moottorisahaan tuli imuvuoto. Tyhjäkäynti karkaa korkealle, ja voimakierroksille ei kuitenkaan tahdo nousta. Vaarallinenkin, kun teräketju pyörii koko ajan, joten virittelin sähkösahan sitte pitkästä aikaa toimimaan.

Imuvuoto melko varmasti kaasarin kumikurkussa, mutta saha vielä purkamatta.
        Eikö ole mielenkiintoisia hommia? :))

-keinovaginamies-

Sahapukista tuli mieleen, miten isäni muokkasi minulle sahapukista puuhevosen ollessani pieni. Halusin kovasti ratsastamaan, mutta jouduin tyytymään puiseen versioon. Oli se hauskaa silti joskus 8-vuotiaana 😄

Imua ja kurkkuja.. Puhutaanko me varmasti vielä moottorisahoista? 😅 Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta. En tiennytkään, että samoissa on jotain imuja, mutta joka päivä oppii jotain uutta 🤗

Aletheias

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sahapukista tuli mieleen, miten isäni muokkasi minulle sahapukista puuhevosen ollessani pieni. Halusin kovasti ratsastamaan, mutta jouduin tyytymään puiseen versioon. Oli se hauskaa silti joskus 8-vuotiaana 😄

Imua ja kurkkuja.. Puhutaanko me varmasti vielä moottorisahoista? 😅 Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta. En tiennytkään, että samoissa on jotain imuja, mutta joka päivä oppii jotain uutta 🤗

Aletheias

Kurkussahan se vika on, jos imu on huono :))
        Tietysti myös alapään stefat voi falskata, mutta sen verran isompi homma sitten, että vaihtoon vanha vaan ja nuorempaa tilalle ;)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kurkussahan se vika on, jos imu on huono :))
        Tietysti myös alapään stefat voi falskata, mutta sen verran isompi homma sitten, että vaihtoon vanha vaan ja nuorempaa tilalle ;)

-keinovaginamies-

Kannattaa myös tarkistaa imuputken sivuseinämät. Joskus niiden kimmoisuus voi olla heikko, jolloin imuteho ei riitä 🙃

Ikuisesti ei kannata korjata vanhaa, joskus on parempi laittaa vaihtoon vaan. Säästyy turhalta hermojen kiristelyltä ja ylimääräisiltä kustannuksilta 🤗

Aletheias

• Anonyymi00024

Kiitos Aletheias

• Anonyymi00025
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kommunisteista en tiedä, mutta saaristoristeilyt ovat ihan mukavia silloin, kun rannikolle pääsee. En tosin ole ollut kuin muutamalla veneretkellä joskus muinoin, joku majakka se oli mutten muista nyt mikä niistä.

Aletheias

Vain persut löytävät ja näkevät kommunisteja.

• Voi kun sulla on ollut hyvä kesä.. kyllä toiset osaa.
        Haikeutta..? Onko se kesän päättymisestä vai jostakin ihan muusta?

Itse koen pimenevät illat rauhoittavana ja seesteisyyttä tuovana. Rakastan syksyn raikkautta ja kuulautta.
        Taivaan sini on syvimmillään syksyllä ja auringon paiste matalalta siivilötyy mitä kauneimmalla tavalla.

Syksy on minulle vaiheen päättymistä ja sen myötä uuden tulemista taas aikanaan. Syksy tuo minulle mukanaan lohtua ja ehkä jopa turvallisuuden tunnetta.

• Anonyymi00029
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi kun sulla on ollut hyvä kesä.. kyllä toiset osaa.
        Haikeutta..? Onko se kesän päättymisestä vai jostakin ihan muusta?

Itse koen pimenevät illat rauhoittavana ja seesteisyyttä tuovana. Rakastan syksyn raikkautta ja kuulautta.
        Taivaan sini on syvimmillään syksyllä ja auringon paiste matalalta siivilötyy mitä kauneimmalla tavalla.

Syksy on minulle vaiheen päättymistä ja sen myötä uuden tulemista taas aikanaan. Syksy tuo minulle mukanaan lohtua ja ehkä jopa turvallisuuden tunnetta.

Olen vain välillä vähän tunteellinen hupsu ja kesästä luopuminen on aina ollut minulle vaikea paikka. Rakastan kesää, valoa ja lämpöä. Kesän kääntyminen hiljalleen kohti talvea tuntuu aina yhden aikakauden loppumiselta. Tavallaan suren kaiken sen energisoivan elämän ja vehreyden kuihtumista, mitä kesä on pullollaan, niin dramaattiselta kuin se kuulostaakin.

Syksy on vielä ihan kiva vuodenaika juurikin kuulaiden syyspäivien ja upeiden värien ansiosta. Syksy on ihanaa aikaa ulkoiluun ja vaikka uusien harrastusten aloittamiseen. Selviän talvesta vain sen avulla, kun keskitän energiani johonkin aivan muuhun, mutta talvi on minulle silti aina ollut vaikeaa aikaa pimeyden ja kylmyyden vuoksi. Talvella kaikki on jotenkin niin pysähtynyttä, jäistä ja hiljaista ja se ei kohtaa lainkaan energiani kanssa. Olisi edes se mies, kenen kanssa viettää koko talvi vällyissä 😄

Aletheias

• Anonyymi00029 kirjoitti:

Olen vain välillä vähän tunteellinen hupsu ja kesästä luopuminen on aina ollut minulle vaikea paikka. Rakastan kesää, valoa ja lämpöä. Kesän kääntyminen hiljalleen kohti talvea tuntuu aina yhden aikakauden loppumiselta. Tavallaan suren kaiken sen energisoivan elämän ja vehreyden kuihtumista, mitä kesä on pullollaan, niin dramaattiselta kuin se kuulostaakin.

Syksy on vielä ihan kiva vuodenaika juurikin kuulaiden syyspäivien ja upeiden värien ansiosta. Syksy on ihanaa aikaa ulkoiluun ja vaikka uusien harrastusten aloittamiseen. Selviän talvesta vain sen avulla, kun keskitän energiani johonkin aivan muuhun, mutta talvi on minulle silti aina ollut vaikeaa aikaa pimeyden ja kylmyyden vuoksi. Talvella kaikki on jotenkin niin pysähtynyttä, jäistä ja hiljaista ja se ei kohtaa lainkaan energiani kanssa. Olisi edes se mies, kenen kanssa viettää koko talvi vällyissä 😄

Aletheias

Voi, voi.. olisihan sulle ottajia vaikka ja kuinka. Sanoisin jopa, että olet palstan tavoitelluin poikamiestyttö..

Kun vaan pääsisit kuorestasi ja alkaisit taas tapailemaan miehiä.. kyllähän sulle ottajia olisi.
        Se vain, mä luulen ettet piittaa ottajista, sulle pitää olla antaja...
        joku joka antaa niin paljon että viitsit semmoisen ottaa. :)

Talvi voi tosiaankin olla vaikeaa aikaa jos omat energiat ovat kesäiset. Suomen pimeät ja kylmät talvet eivät oikein sytytä jos on kesän lapsi. Sinulla mielestäni on sellaista pulppuavaa, aurinkoista energiaa, että pitäisin sinua kesän lapsena.

Sinusta suorastaan virtaa sellainen hyväsydäminen ilo. Ja se yhdistettynä viisauteesi, niin en yhtään epäile, etteikö sinulle miestä löytyisi. Se vain, että mitä sinä aristelet sen suhteen..?
        No eipä tuo minulle kuulu...

Jos olisin itse miehenpuoli, olisin sinuun ihan lääpälläni, mutta tietäisin samalla, etten pystyisi sinun veroiseksi.

Edelleen mulla on sellainen fiilis, että sinä jätät ehkä elämättä itsesi näköistä elämää menneiden takia.
        En tiedä mistä tuo puskee, siis toi fiilis, mutta näin tunneihmisenä en voi sitä sivuuttaa.

Uskoisitko jos sanon, että olet varsin ihastuttava ihminen?

• Anonyymi00030
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi, voi.. olisihan sulle ottajia vaikka ja kuinka. Sanoisin jopa, että olet palstan tavoitelluin poikamiestyttö..

Kun vaan pääsisit kuorestasi ja alkaisit taas tapailemaan miehiä.. kyllähän sulle ottajia olisi.
        Se vain, mä luulen ettet piittaa ottajista, sulle pitää olla antaja...
        joku joka antaa niin paljon että viitsit semmoisen ottaa. :)

Talvi voi tosiaankin olla vaikeaa aikaa jos omat energiat ovat kesäiset. Suomen pimeät ja kylmät talvet eivät oikein sytytä jos on kesän lapsi. Sinulla mielestäni on sellaista pulppuavaa, aurinkoista energiaa, että pitäisin sinua kesän lapsena.

Sinusta suorastaan virtaa sellainen hyväsydäminen ilo. Ja se yhdistettynä viisauteesi, niin en yhtään epäile, etteikö sinulle miestä löytyisi. Se vain, että mitä sinä aristelet sen suhteen..?
        No eipä tuo minulle kuulu...

Jos olisin itse miehenpuoli, olisin sinuun ihan lääpälläni, mutta tietäisin samalla, etten pystyisi sinun veroiseksi.

Edelleen mulla on sellainen fiilis, että sinä jätät ehkä elämättä itsesi näköistä elämää menneiden takia.
        En tiedä mistä tuo puskee, siis toi fiilis, mutta näin tunneihmisenä en voi sitä sivuuttaa.

Uskoisitko jos sanon, että olet varsin ihastuttava ihminen?

Tuskin sentään tavoitelluin poikamiestyttö, mutta poikamiestyttö joka tapauksessa 😄

Puit tuon sanoiksi aika täydellisesti. En halua "ottajaa", vaan sellaisen miehen, joka haluaa antaa ja jolle minun hyvinvointini on tärkeä. Sellaiselle miehelle antaisin myös takaisin samalla mitalla 😊

Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että jokin osa minussa elää pienellä liekillä ja se johtuu juurikin menneisyydestä. Se on kipupiste, jota minun on vaikea saada auki ja pitäydyn "turvavyöhykkeelläni". Minun pitäisi löytää itsestäni rohkeutta ottaa se ratkaiseva askel ja heittäytyä. Olen ehkä pieniä askeleita päässyt kesän aikana eteenpäin, seuraavaksi pitäisi ottaa se askel, mikä johtaa johonkin konkreettiseen. Olet varsin tarkkanäköinen näissä asioissa..

Teen parhaani uskoakseni, kiitos 🥰 Ihastuttava olet sinäkin ❤️

Aletheias

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Tuskin sentään tavoitelluin poikamiestyttö, mutta poikamiestyttö joka tapauksessa 😄

Puit tuon sanoiksi aika täydellisesti. En halua "ottajaa", vaan sellaisen miehen, joka haluaa antaa ja jolle minun hyvinvointini on tärkeä. Sellaiselle miehelle antaisin myös takaisin samalla mitalla 😊

Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että jokin osa minussa elää pienellä liekillä ja se johtuu juurikin menneisyydestä. Se on kipupiste, jota minun on vaikea saada auki ja pitäydyn "turvavyöhykkeelläni". Minun pitäisi löytää itsestäni rohkeutta ottaa se ratkaiseva askel ja heittäytyä. Olen ehkä pieniä askeleita päässyt kesän aikana eteenpäin, seuraavaksi pitäisi ottaa se askel, mikä johtaa johonkin konkreettiseen. Olet varsin tarkkanäköinen näissä asioissa..

Teen parhaani uskoakseni, kiitos 🥰 Ihastuttava olet sinäkin ❤️

Aletheias

Ei, kultaseni. Ei noin.

Et voi ottaa sitä ratkaisevaa askelta ja vaan heittäytyä. Jos noin teet, ja vituix mänee, et enään koskaan tee mitään asialle.

Ja suurempi todenäköisyys homman epäonnistumiselle on tietty jos vaan heittäytyy. Sellainen ei ole ollenkaan järkevää. Ja nähdäkseni sinun tosiaankin pitää edetä turvallisesti pikkuaskelin eikä reuhottaa täysillä ilman päätä ja häntää.

Sä olet fiksu ja lisäksi viisas. Tiedät, ettet voi jäädä tähän missä nyt olet.. turvallisessa lintukodossasi.. joten tee järkevänä ihmisenä suunitelma kuinka pääset asiassa eteenpäin. Sen sä osaat.

Ja oikeasti - käsittele menneisyytesi loppuun. Hae vaikka ammattiapua jos ei ole ketään hyvää ihmistä antamassa feedbäkkiä.

Sillä sinä olet aidosti ihastuttava ihminen ja ansaitset rakkautta.

No.. asiahan ei minulle kuulu, mutta haluaisin ottaa sinua remeleistä kiinni ja ravistaa ja huutaa sinulle, "Herää pahvi!".
        Kaikella rakkaudella tosin. :)

Ja suosittelen lämpöisesti myös lanteiden letkeyttämistä tanssilattialla hyvässä seurassa.. se on yllättävän antoisaa.

Mut nyt hyvää yötä ja anteeksi julkeuteni. 😘

• Anonyymi00032
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei, kultaseni. Ei noin.

Et voi ottaa sitä ratkaisevaa askelta ja vaan heittäytyä. Jos noin teet, ja vituix mänee, et enään koskaan tee mitään asialle.

Ja suurempi todenäköisyys homman epäonnistumiselle on tietty jos vaan heittäytyy. Sellainen ei ole ollenkaan järkevää. Ja nähdäkseni sinun tosiaankin pitää edetä turvallisesti pikkuaskelin eikä reuhottaa täysillä ilman päätä ja häntää.

Sä olet fiksu ja lisäksi viisas. Tiedät, ettet voi jäädä tähän missä nyt olet.. turvallisessa lintukodossasi.. joten tee järkevänä ihmisenä suunitelma kuinka pääset asiassa eteenpäin. Sen sä osaat.

Ja oikeasti - käsittele menneisyytesi loppuun. Hae vaikka ammattiapua jos ei ole ketään hyvää ihmistä antamassa feedbäkkiä.

Sillä sinä olet aidosti ihastuttava ihminen ja ansaitset rakkautta.

No.. asiahan ei minulle kuulu, mutta haluaisin ottaa sinua remeleistä kiinni ja ravistaa ja huutaa sinulle, "Herää pahvi!".
        Kaikella rakkaudella tosin. :)

Ja suosittelen lämpöisesti myös lanteiden letkeyttämistä tanssilattialla hyvässä seurassa.. se on yllättävän antoisaa.

Mut nyt hyvää yötä ja anteeksi julkeuteni. 😘

Heittäytyminen oli ehkä turhan vahva sana tässä kohdin. En tarkoittanut mitään suuna päänä heittäytymistä vaan sitä, että uskaltaa ylipäätään antaa tunteille mahdollisuuden. Se vaatii kuitenkin tietyn määrän heittäytymistä, että uskaltaa asettaa itsensä alttiiksi tunteille. Mutta pikkuhiljaa rauhassa edeten.

Olen kyllä käsitellyt menneisyyteni loppuun, ei siellä enää mitään setvittävää löydy. Ne solmut liittyvät enemmänkin juuri tuohon uskallukseen, ei niinkään siihen, että kipuilisin enää jotain menneisyyden asioita, vaikka tietyt asiat elämässäni tulevatkin aina olemaan kipeitä. Vuosien saatossa sitä on myös niin tottunut tähän yksinoloon, että sekin mietityttää, miten sitä osaisi enää edes päästää ketään osaksi elämääni.

Suunnitelmissa onkin jotkut K40-bileet syksylle. Niitä on monessa paikassa ympäri Suomea ja siellä takuulla saisi vauhtia lanteisiin 💃

Hyvää yötä eikä ole tarvetta pahoitella. Hyvähän se on, kun joku puhuu suoraan 😊

Aletheias

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Heittäytyminen oli ehkä turhan vahva sana tässä kohdin. En tarkoittanut mitään suuna päänä heittäytymistä vaan sitä, että uskaltaa ylipäätään antaa tunteille mahdollisuuden. Se vaatii kuitenkin tietyn määrän heittäytymistä, että uskaltaa asettaa itsensä alttiiksi tunteille. Mutta pikkuhiljaa rauhassa edeten.

Olen kyllä käsitellyt menneisyyteni loppuun, ei siellä enää mitään setvittävää löydy. Ne solmut liittyvät enemmänkin juuri tuohon uskallukseen, ei niinkään siihen, että kipuilisin enää jotain menneisyyden asioita, vaikka tietyt asiat elämässäni tulevatkin aina olemaan kipeitä. Vuosien saatossa sitä on myös niin tottunut tähän yksinoloon, että sekin mietityttää, miten sitä osaisi enää edes päästää ketään osaksi elämääni.

Suunnitelmissa onkin jotkut K40-bileet syksylle. Niitä on monessa paikassa ympäri Suomea ja siellä takuulla saisi vauhtia lanteisiin 💃

Hyvää yötä eikä ole tarvetta pahoitella. Hyvähän se on, kun joku puhuu suoraan 😊

Aletheias

Voi hitsiläinen. Sä olet ihan kympin pakkaus. Täydet kymmenen pojoa ja papukaijamerkki päälle.

Noin kun asian esität, minun tekee mieleni kutsua sinun mun ja broidin pikkujouluihin. Oli tarkoitus lähtä isolle kaapungille letkeyttämään lanteita ysäri- tai vuosituhannen vaihteen musiikin voimin.
        Ja tiedän, ettei Rande pistäisi yhtään pahakseen jos jäisin kolmanneksi pyöräksi.. :)

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Aletheias

Joo. Sä oot kyllä ihana. Minäkin toivon sulle onnellista parisuhdetta.

• Anonyymi00048
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi hitsiläinen. Sä olet ihan kympin pakkaus. Täydet kymmenen pojoa ja papukaijamerkki päälle.

Noin kun asian esität, minun tekee mieleni kutsua sinun mun ja broidin pikkujouluihin. Oli tarkoitus lähtä isolle kaapungille letkeyttämään lanteita ysäri- tai vuosituhannen vaihteen musiikin voimin.
        Ja tiedän, ettei Rande pistäisi yhtään pahakseen jos jäisin kolmanneksi pyöräksi.. :)

Äh, sä oot aivan liian ihana mua kohtaan. Mutta kiitos ❤️

Kuulostaapa teidän suunnitelmat hyvältä, ysärimusiikki saa lanteet keinumaan huononakin päivänä, mutta ethän nyt sinä mikään kolmas pyörä olisi 🤗

Aletheias

• Anonyymi00049
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Joo. Sä oot kyllä ihana. Minäkin toivon sulle onnellista parisuhdetta.

Voi kiitos ❤️ Onnellisuutta toihon myös sinulle.

Aletheias

• Anonyymi00048 kirjoitti:

Äh, sä oot aivan liian ihana mua kohtaan. Mutta kiitos ❤️

Kuulostaapa teidän suunnitelmat hyvältä, ysärimusiikki saa lanteet keinumaan huononakin päivänä, mutta ethän nyt sinä mikään kolmas pyörä olisi 🤗

Aletheias

Noh, aidosti tykkään sinusta. Siks kai.

Minun on helppoa pitää ihmisistä, sillä haluan antaa kaikille mahikset.

• Mutta tulevana kesänä tehdään vaikka mitä kivaa :D

• Jaa, mitäs sinä taas haudot pääni menoksi..? :)

• Anonyymi00003

Tuli tehdyksi paljon sellaista mistä on hyötyä pitkäksi aikaa.
      Kävin myös tapahtumissa, paljon hyviä hetkiä tämä kesä tarjosi.
      Läheisten kanssa vietettyä aikaa ei koskaan ole liikaa.

AV

• Toi on hienoa sinussa, että aidosti panostat siihen mikä on sinulle tärkeää.

En itse panosta samoin läheisiini, sillä en pidä sitä niin tärkeänä. Viihdyn parhaiten itsekseni. Päivittäin näen toki perhettäni, mutta silti olen mieluusti yksin.

Meitä kun on joka junaan ja osahan jää laiturillekin. :)

• Anonyymi00004

Voi ei. Minulla on aina kesä. Kerran yksi ystäväni tuumasi kauppareissulla, että ollut vähän huonompia uimakelejä.

Toki ihmettelin aluksi siinä miettiessäni -25c⁰ lämpötilaa. Sitten tajusin hänen olevan avantouimari ja lumisade ei ollut kaveri.

>Simiti<

• No jos voisin niin ottaisin piiitkän kesäloman. Harmi kun menivät vuorotteluvapaankin poistamaan. Ei auta muu kuin jaksaa painaa.. vielä olisi 15 kesää eläkkeeseen.. hmph!

• Anonyymi00028
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No jos voisin niin ottaisin piiitkän kesäloman. Harmi kun menivät vuorotteluvapaankin poistamaan. Ei auta muu kuin jaksaa painaa.. vielä olisi 15 kesää eläkkeeseen.. hmph!

Kantsii loukkaantua pahasti. Sitten ei hitokseen kysellä haluatko työkyvyttömyys eläkkeelle. Tai antaa ne yhden mahiksen.

>Simiti<

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Kantsii loukkaantua pahasti. Sitten ei hitokseen kysellä haluatko työkyvyttömyys eläkkeelle. Tai antaa ne yhden mahiksen.

>Simiti<

Ääh! En nyt halua itseäni telomaan alkaa. Ja sikseen, en ole niin raisu kuin sinä.

• Anonyymi00005

Ilmasto on viilentyny jo pari vuotta, hellepäivien määrät vähentyneet yli 70 alle 20.

• Anonyymi00006

Junttijunttijunttitrollitrollitrolliätmiätmiätmiidariidariidariincelincelincel

• Niinhän se ilmastonmuutos-ennuste meni.. skandeihin viilenemistä ja siperialaistumista ja muualle Eurooppaan käristyskupoleita.

Hyvin on ennusteet pitäneet paikkansa.

• Anonyymi00031
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niinhän se ilmastonmuutos-ennuste meni.. skandeihin viilenemistä ja siperialaistumista ja muualle Eurooppaan käristyskupoleita.

Hyvin on ennusteet pitäneet paikkansa.

Olet helposti nenästävedettävä tyttönen ;D
        Ne ennusteet mitä meille on vuosia toistettu, kertoivat Suomen korkeudella, ilmaston lämpeneminen tapahtuu 2X globaalia maailmaa nopeammin.
        Kaikki ennusteet ilmaston muutoksesta ovat menneet pieleen. Ole sinä vaan vahva uskossasi ja kiellä itseltäsi kaikki mitä itse koet ja näet. Olet hölmö :DDD

• Anonyymi00031 kirjoitti:

Olet helposti nenästävedettävä tyttönen ;D
        Ne ennusteet mitä meille on vuosia toistettu, kertoivat Suomen korkeudella, ilmaston lämpeneminen tapahtuu 2X globaalia maailmaa nopeammin.
        Kaikki ennusteet ilmaston muutoksesta ovat menneet pieleen. Ole sinä vaan vahva uskossasi ja kiellä itseltäsi kaikki mitä itse koet ja näet. Olet hölmö :DDD

Ite oot kun toisesta sanot.

Kaikki tietävät, että meidän skandien leuto ilmasto johtuu pääosin Golf-virrasta.
        Ja koska se on heikentynyt, se ei lämmitä meitä enää ja meidän ilmastomme täällä pohjolassa kylmenee, siperialaistuu.

En tosin ala väittelemään kanssasi asiasta jos edes perusmaantieto on sinulla tuolla tasolla.

Mutta kiitos mielipiteestäsi.

• Anonyymi00033
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ite oot kun toisesta sanot.

Kaikki tietävät, että meidän skandien leuto ilmasto johtuu pääosin Golf-virrasta.
        Ja koska se on heikentynyt, se ei lämmitä meitä enää ja meidän ilmastomme täällä pohjolassa kylmenee, siperialaistuu.

En tosin ala väittelemään kanssasi asiasta jos edes perusmaantieto on sinulla tuolla tasolla.

Mutta kiitos mielipiteestäsi.

Golf-virta ei ole heikentynyt.

Olet lapsellinen typerys, jota on kustu huolella molempiin silmiin, et näe todellisuutta.

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Golf-virta ei ole heikentynyt.

Olet lapsellinen typerys, jota on kustu huolella molempiin silmiin, et näe todellisuutta.

Golf virta on heikentynyt. Sehän uutisoitiin jo jonninaikaa sitten. Ja elä valehtele siellä.

• Minun kesäteatterikokemustani säesti kaunis sateeton ja sopivan lämmin kesäilta. Edellisestä olikin vierähtänyt kai useampi vuosi.

Mutta yleisesti en aseta kesälle erityisiä odotuksia. Talvi ja kevätkin ovat kivoja ja syksykin menee semmoisena välikautena.

• Minä jäin kaipaamaan lämpimiä aurinkoisia päiviä.
        Toki pidän paljon syksystäkin, mutta jotenkin tämä kesä tuntui jopa masentavalta.. tai jotain.

Minä jäin kaipaamaan lämpimiä aurinkoisia päiviä.
        Toki pidän paljon syksystäkin, mutta jotenkin tämä kesä tuntui jopa masentavalta.. tai jotain.

En erityisesti tykkää lämpimistä ja aurinkoisista päivistä. Auringossa palaa ja auringolta suojautuneena on liian kuuma tehdä mitään. Tai voi tietenkin vaikka ilmastoidussa toimistossa tehdä töitä. Jos ulkona liikkuu niin 20 astetta on jo vähintään riittävästi.

• scrg kirjoitti:

En erityisesti tykkää lämpimistä ja aurinkoisista päivistä. Auringossa palaa ja auringolta suojautuneena on liian kuuma tehdä mitään. Tai voi tietenkin vaikka ilmastoidussa toimistossa tehdä töitä. Jos ulkona liikkuu niin 20 astetta on jo vähintään riittävästi.

Ja kesäteatteri. Kirjaan tähän itselleni muistiin että muistanen sen lopun ikääni. En esitystä vaan tunnelman, mihin vaikutti eniten kanssakatsojat.

• scrg kirjoitti:

No mutta, makunsa kaikilla.. en minäkään tykkää hirmuhelteistä, mutta olisipas lomallani ollut edes muutama lämmin ja aurinkoinen päivä putkeen.. mutta ei. Oli puolipilvistä, pilvistä tai mahdollisesti poutaa.

Eli epävakaista.

• scrg kirjoitti:

Ja kesäteatteri. Kirjaan tähän itselleni muistiin että muistanen sen lopun ikääni. En esitystä vaan tunnelman, mihin vaikutti eniten kanssakatsojat.

Juu, onhan noissa fiilistä, kesäteattereissa siis.

• Anonyymi00007

No tässä on nyt parina päivänä tullut vastaan erään männäkesän kollegan näköinen nainen. En ole muutoinkaan kiinnostunut naisista ja kyseinen kollega oli varsinainen duunikaveri helvetistä, joka ei uskonut etten lämpene hänelle. Pysyttelen edelleen miehissä. Kyseinen kesä saisi mielihyvin jäädä menneisyyden unholaan. Ohi meni tosin tämäkin kesä.

• Kaikkihan ne jäävät unholaan.. kesät siis siinä missä muutkin asiat. Sinun kesäsi lieneen ollut rasittava, mutta eipä mitään, uusin mielin etiäpäin kohti syksyä ja uusia tuulia.

• Anonyymi00008

Nii-i..

Kurjet kerääntyvät jo pelloille. Niitä on satoja. Lähipellon kurkipariskunta sai kaksi poikastaan siiville. Ovat lennelleet jo pitkän aikaa porukalla paikasta toiseen.

Ensimmäistä kertaa huomaan, että korppi on opettanut poikasiaan hakemaan ruokaa tien reunoilta. Kolme turhan rohkeaa uutta tyyppiä kykkii turvakaiteella. Korppi on yleensä arka, kun tietää ihmiset tyhmiksi.

Mulla on hitaita omenia. Kypsyvät vasta myöhemmin syksyllä.

Aion ehtiä vielä kaikenlaista ennen kuin ilmat ovat liian kylmiä ulkotöihin. Sormeni ovat herkät kylmälle.

Nöf 🐷

• Voi kuin ihastuttava kuvaus, voin sieluni silmin nähdä maalaismaisemaa jota kuvailet. Citykanina minun pitää kuvitella sillä en saa moisia elämyksiä kokea. Kiitos tästä. ❤️

• Anonyymi00051
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi kuin ihastuttava kuvaus, voin sieluni silmin nähdä maalaismaisemaa jota kuvailet. Citykanina minun pitää kuvitella sillä en saa moisia elämyksiä kokea. Kiitos tästä. ❤️

Kaupungissakin on luontoa lähellä. Kyllä siellä elämää on, enkä tarkoita vain rottia.

Vaikkapa lokkien poikaset ovat kauniita raitapaidoissaan. Jos on jäniksiä, on myös kettuja.

Joku kaupunkilainen on joskus bongannut pöllönkin kaupungin puusta ja soittanut siitä ihan hätäkeskukseen (Täällä on pöllö puussa. --Häke: Niin..?-- Täällä on pöllö puussa!) 🤭

Nöf 🐷

• Anonyymi00051 kirjoitti:

Kaupungissakin on luontoa lähellä. Kyllä siellä elämää on, enkä tarkoita vain rottia.

Vaikkapa lokkien poikaset ovat kauniita raitapaidoissaan. Jos on jäniksiä, on myös kettuja.

Joku kaupunkilainen on joskus bongannut pöllönkin kaupungin puusta ja soittanut siitä ihan hätäkeskukseen (Täällä on pöllö puussa. --Häke: Niin..?-- Täällä on pöllö puussa!) 🤭

Nöf 🐷

No mulla on pihalla muurahaisia, siinä on luontoa .. :D

Aikanaan sain seurata pääskysiä kun pesivät vastapäisen talon räystäillä, mutta menivät verkottamaan ne, niin pääskyt katosi.

Aikanaan täällä oli siilejä ja niitä ruokittiin pihalla, kunnes taloyhtiö puuttui siihen. Kuulemma pihalta löytyi liikaa siilinkakkaa.

Lintujakin ruokin aikanaan, mutta kaupunki kielsi rottaepidemian takia. Niimpä on pikkutirriäiset kadonneet.

Mutta, onhan mulla muurahaiset.. :)

• Anonyymi00062
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No mulla on pihalla muurahaisia, siinä on luontoa .. :D

Aikanaan sain seurata pääskysiä kun pesivät vastapäisen talon räystäillä, mutta menivät verkottamaan ne, niin pääskyt katosi.

Aikanaan täällä oli siilejä ja niitä ruokittiin pihalla, kunnes taloyhtiö puuttui siihen. Kuulemma pihalta löytyi liikaa siilinkakkaa.

Lintujakin ruokin aikanaan, mutta kaupunki kielsi rottaepidemian takia. Niimpä on pikkutirriäiset kadonneet.

Mutta, onhan mulla muurahaiset.. :)

Ihminen on kyllä välillä kummallinen tuossa luontovastaisuudessaan. Kaiken pitäisi olla muka niin hallittua ja steriiliä. (Sanoo hän, joka tappoi tänä kesänä tuhansia hevosmuurahaisia. Ne meinas purkaa mun talon.)

Nöf 🐷

• Anonyymi00011

Kylmähkö ja ohi liian pian. Nyt lihaksia ja kurkkua särkee.

Flunssa. Tästä se alkaa.

• Hiivatti. Älä ny si pärski tänne palstalle...
        Saadaan vielä kaikki tartunta. :)

Ei mut oikeasti .. paranemisia sinulle.

• Anonyymi00012

Aikasta huono kesä oli, noin kelien kannalta. Mieli tekisi lähteä johonkin etelään jatkamaan sitä hieman. Just tänään juttelin Unkarissa olevien tuttujen kanssa ja siellä olisi tänään ollut 28 lämmintä.

• Samaa olen pohtinut, että jos talvella käväisisi jossakin aurinkoisessa ja lämpimässä paikassa.

• Anonyymi00014

Tämä oli yksi elämäni kesistä. Se alkoi jo keväällä :) Minulla on uusi rakas :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015

Mikä laite?

Mies 65

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mikä laite?

Mies 65

Hän on pieni ja söpö. Vietin paljon aikaa hänen sisällään.
        Meillä on vielä syystyöstöt edessä :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Hän on pieni ja söpö. Vietin paljon aikaa hänen sisällään.
        Meillä on vielä syystyöstöt edessä :))

-keinovaginamies-

Varmaan tieliikennekelpoinen äänenvaimentimella varustettu yksilö!
        Voi lainata kaverillekin ajoon, jos sillä on kortti.
        Vielä jos toimii sähköllä, niin sehän on muotia!

Mies 65

• Ja oletko jo nimennyt uuden kultasi? Saako sillä laajennettua sitä muorin kaipaamaa perunamaata..?

• Anonyymi00038
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ja oletko jo nimennyt uuden kultasi? Saako sillä laajennettua sitä muorin kaipaamaa perunamaata..?

Nyt kun kysyt, niin hän voisi olla lempimänimeltään vaikka Jan.
        Kyllä Janne on himokas lapioimisessakin, mutta vähän huono kyntämään vaikka yritystä ja intoa kyllä löytyy.
        Pottumaan laajennukseen löytyy fiksumpaakin työvoimaa, jos siihen innostun.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Nyt kun kysyt, niin hän voisi olla lempimänimeltään vaikka Jan.
        Kyllä Janne on himokas lapioimisessakin, mutta vähän huono kyntämään vaikka yritystä ja intoa kyllä löytyy.
        Pottumaan laajennukseen löytyy fiksumpaakin työvoimaa, jos siihen innostun.

-keinovaginamies-

Jan vaikuttaa kovin yksioikoiselta. En tykkää.. jos ei edes kyntää osaa.

Hmm.. lapioi innokkaasti, mutta ei kynnä. Mielenkiintoista.

• Anonyymi00039
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jan vaikuttaa kovin yksioikoiselta. En tykkää.. jos ei edes kyntää osaa.

Hmm.. lapioi innokkaasti, mutta ei kynnä. Mielenkiintoista.

Mutta ota huomioon, että jos yksi rakas on hyvä vain yhdessä asiassa, niin sitten voi olla useita rakkaita kun vaan keksii asioita :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Mutta ota huomioon, että jos yksi rakas on hyvä vain yhdessä asiassa, niin sitten voi olla useita rakkaita kun vaan keksii asioita :)

-keinovaginamies-

No niin.. tässä on sama periaate kuin siinä, että jokainen nainen tarvitsee viisi miestä elämäänsä. :)

No niin.. tässä on sama periaate kuin siinä, että jokainen nainen tarvitsee viisi miestä elämäänsä. :)

Ja juu, sanon suoraan, miehet ovat aikasta yksinkertaisia otuksia.. ;)

• Anonyymi00043
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ja juu, sanon suoraan, miehet ovat aikasta yksinkertaisia otuksia.. ;)

Niin niin,
        mutta tiedäthän sinä järkinaisena sen, että yksinkertaisena elämästä nauttiminen on paljon antoisampaa kuin monimutkaisena kituminen :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00043 kirjoitti:

Niin niin,
        mutta tiedäthän sinä järkinaisena sen, että yksinkertaisena elämästä nauttiminen on paljon antoisampaa kuin monimutkaisena kituminen :))

-keinovaginamies-

Olet harvinaisen oikeassa. Itsekin kuulun noihin yksinkertaisiin vaikka en olekaan mies.
        Asioista on turhaa tehdä niin monimutkaisia. :)
        Keep it simple.

• Anonyymi00026

Kaupan kassa sanoi, vielä on kesää vähän jäljellä, uskotaan häntä.

Kesä on ollut poikkeuksellisen kuuma tässä asunnossa, mutta viimein saatu säädöt kohdalleen (ja sitten voikin alkaa valittaa miten kylmä.. no vaineskaan..)

- Sheena

• Kyllähän lämpöä on välillä ollut, mutta tuo kosteus on tehnyt siitä jopa tukalaa.

Oletko muuttanut uuteen?

Meidän taloyhtiössä on joku termostaattivika, se jotenkin tutkailee ulkolämpötilaa ja laittaa lämmityksen pois päältä lämpiminä päivinä.. se vain ettei se tyhmä järjestelmä osaa laittaa lämmitystä päälle automaattisesti kun ilmat viilenee. Jotenka tänä kesänä on välillä ollut todella kylmää ja lämmityksemme on ollut poissa päältä.

Kotona saa olla vällyjen välissä, että tarkenee. Mälsää.

• Anonyymi00027

Vaihtelevavaloinen suomalainen suvi.

• No tuo on osuvasti sanottu. Kaipaan aurinkoa ja lämpöä. Minulle jäi kesästä noiden vajetta.

• Mä vähän luulen siskoseni, että sun kohdalla uupumus on haitannut kesästä nauttimista ja siksi se tuntuu kadonneen kuin pieru Saharaan. Mutta voin hyvin olla väärässäkin.

Oma kesäni on ollut ylipäänsä riittävän hyvä. Ehkä enemmän olisi pitänyt toheltaa ja juosta pitkin maailmaa eri kissanristiäisissä, mutta nyt näin ei käynyt ja se on ihan hyvä, riittävän hyvä, itsehän valitsin olla lähtemättä tuonne ja olla menemättä sinne jne.

Mitä keleihin tulee, niin omasta mielestäni pk-seudun ja Pirkanmaan kesä oli loistava. Jopa Oulun visiitille osui varsin hyvät kelit, aiemmin ennustetun sadehelvetin sijaan. Ei ollut pitkiä tappohelteitä, vaan ehkä enemmänkin vanhan ajan kesäsäätä, ei kovia helteitä, mutta ei varsinaisesti kylmääkään, eikä vettäkään satanut ylettömästi. No mökillä olisi kyllä saanut sataa paljon enemmän ja hitaammin, mutta meni jo, kaivon pohja näkyy. Onneksi olin valppaana ja kastelin valkosipuleita melkein riittävästi, se riittää 😁

• Ooh! Mä en ole edes päässyt istutuslaatikon raivaukseen..

Minkäslainen sato sulle tuli? Mä olisin astutuskynsiä vailla.. :)

Pitänee vaan tuo laatikko möyhiä ja laittaa hiiltä ja tuhkaa..

Ja juu, voit olla ihan jyvällä tuosta uupumuksesta, sillä on tuntunut ihan kuin ei lomaa olisi ollutkaan.. mikä on sääli.

Lokakuussa on miniloma tiedossa, josko se auttaisi nollaamaan. Tosin nyt mennään siihen asti kevennetyllä työajalla. Jää nähtäväksi osaanko höllätä.

Ooh! Mä en ole edes päässyt istutuslaatikon raivaukseen..

Minkäslainen sato sulle tuli? Mä olisin astutuskynsiä vailla.. :)

Pitänee vaan tuo laatikko möyhiä ja laittaa hiiltä ja tuhkaa..

Ja juu, voit olla ihan jyvällä tuosta uupumuksesta, sillä on tuntunut ihan kuin ei lomaa olisi ollutkaan.. mikä on sääli.

Lokakuussa on miniloma tiedossa, josko se auttaisi nollaamaan. Tosin nyt mennään siihen asti kevennetyllä työajalla. Jää nähtäväksi osaanko höllätä.

Ei ole möyhinnällä kiirettä, ehtii hyvin lokakuussakin, niin ei ehdi sitten sateilla niin paljon tiivistyä ennen astutuksia, vaikka äkkiähän sitä sitten kunnostettuna pikkasen möyhäsee astutusten aikaan.

Sato oli hyvä ja hiukan paremmalla kastelulla olisi voinut tulla järkyttävän isoja sipuleita, nytkin on paljon halkaisijaltaan selvästi juomatölkkiä isompia sipuleita. Astutus- ja ruokakynsiä siis löytyy loistavasti, oliskohan kuivapainoltaan semmonen kilon verran kummallekin. Eli meidän pitää pitää sipulisitsit tässä syksyn mittaan ja Eemelikin tossa jo kyseli onko juustoa 😂

Niin, kyllä susta jossain määrin uupuneen oloinen mielikuva jäi viime tapaamisellakin, niin siitä tuli mieleen. Ja huoli pois, opit kyllä hölläämään, vaikka tovin se ehkä ottaakin. Luultavasti ensi kesäsi on paljon parempi 🤗

• randombypasser kirjoitti:

Ei ole möyhinnällä kiirettä, ehtii hyvin lokakuussakin, niin ei ehdi sitten sateilla niin paljon tiivistyä ennen astutuksia, vaikka äkkiähän sitä sitten kunnostettuna pikkasen möyhäsee astutusten aikaan.

Sato oli hyvä ja hiukan paremmalla kastelulla olisi voinut tulla järkyttävän isoja sipuleita, nytkin on paljon halkaisijaltaan selvästi juomatölkkiä isompia sipuleita. Astutus- ja ruokakynsiä siis löytyy loistavasti, oliskohan kuivapainoltaan semmonen kilon verran kummallekin. Eli meidän pitää pitää sipulisitsit tässä syksyn mittaan ja Eemelikin tossa jo kyseli onko juustoa 😂

Niin, kyllä susta jossain määrin uupuneen oloinen mielikuva jäi viime tapaamisellakin, niin siitä tuli mieleen. Ja huoli pois, opit kyllä hölläämään, vaikka tovin se ehkä ottaakin. Luultavasti ensi kesäsi on paljon parempi 🤗

Kiitos ihana!
        Kyllä mulla olisi tarkoitus piha saada kuntoon tässä piakkoin. Eihän tuota lääniä nyt niin paljon ole.

Ja Eemelille voit luvata, että hommaan kipparijuustoa ihan häntä varten.

Kiitos ihana!
        Kyllä mulla olisi tarkoitus piha saada kuntoon tässä piakkoin. Eihän tuota lääniä nyt niin paljon ole.

Ja Eemelille voit luvata, että hommaan kipparijuustoa ihan häntä varten.

Mä en uskalla sanoa ääneen tuota sanaa (kipparijuusto) tai ei ole mitään rauhaa koko iltana, kun poika sai vähän liian hyvää kohtelua mummulassa ja tulee vieläkin joka toinen kerta keittiöön kun vain avaan jääkapin oven 😂

Mä en uskalla sanoa ääneen tuota sanaa (kipparijuusto) tai ei ole mitään rauhaa koko iltana, kun poika sai vähän liian hyvää kohtelua mummulassa ja tulee vieläkin joka toinen kerta keittiöön kun vain avaan jääkapin oven 😂

No, opitpahan sinäkin tavoille. :)

Olette Eemelin kanssa molemmat sellaisia velikultia että oksat pois.

Vieläkö meinasit sitä mummua hommata Eemelille?

No, opitpahan sinäkin tavoille. :)

Olette Eemelin kanssa molemmat sellaisia velikultia että oksat pois.

Vieläkö meinasit sitä mummua hommata Eemelille?

Mummula on mummula, voin yrittää rajoittaa herkkuja tai antaa asian olla, lopputulos on aina sama. Ja pitäähän se Eemelilläkin olla kesäloma minusta, niin syököön ittensä vaikka 10-kiloiseksi 😂

Luultavasti en, haluan oman vapauteni näiltä osin, kun sen aika tulee. Täytyy vain lisätä omaa läsnäoloa ja aktiivisuutta ukkelin kanssa, niin löytyy semmoinen välimaasto, jossa kumpikaan ei voita, muttei myöskään häviä, kumpikin on yhtä tyytyväinen ja yhtä vittuuntunut tilanteeseen. Ja sitten me papat "ratsastetaan" auringonlaskuun yhdessä 🤗

Mummula on mummula, voin yrittää rajoittaa herkkuja tai antaa asian olla, lopputulos on aina sama. Ja pitäähän se Eemelilläkin olla kesäloma minusta, niin syököön ittensä vaikka 10-kiloiseksi 😂

Luultavasti en, haluan oman vapauteni näiltä osin, kun sen aika tulee. Täytyy vain lisätä omaa läsnäoloa ja aktiivisuutta ukkelin kanssa, niin löytyy semmoinen välimaasto, jossa kumpikaan ei voita, muttei myöskään häviä, kumpikin on yhtä tyytyväinen ja yhtä vittuuntunut tilanteeseen. Ja sitten me papat "ratsastetaan" auringonlaskuun yhdessä 🤗

Njääh, sinä mikään pappa vielä ole.. mies parhaassa iässä.

Mut ymmärrän pointtisi, samahan se on mulla, en edes huonekasveja ota. Enkä sitä lemmikkilepakkoa.. :D

En sitoudu tai rasittaudu millään mikä vaatisi enemmän kuin pystyn antamaan. Mulla on poitsussa ja exässä ihan tarpeeksi huollettavaa loppu elämäksi. Ei piiruakaan enempää vastuita mulle.

Njääh, sinä mikään pappa vielä ole.. mies parhaassa iässä.

Mut ymmärrän pointtisi, samahan se on mulla, en edes huonekasveja ota. Enkä sitä lemmikkilepakkoa.. :D

En sitoudu tai rasittaudu millään mikä vaatisi enemmän kuin pystyn antamaan. Mulla on poitsussa ja exässä ihan tarpeeksi huollettavaa loppu elämäksi. Ei piiruakaan enempää vastuita mulle.

Keskimittainen, keskipainoinen, keskivartaloinen, keskinkertainen, keski-ikäinen, keskimäärin ihan ok siis 😂

Mulla noita huonekasveja on aika paljonkin, niin olen tässä alkanut harkitsemaan josko luopuisin niistä, kun taloyhtiön linja-saneeraus alkaa, ehkä ensi vuoden lopulla tai seuraavana keväänä tai ei ikinä, jos pankit kieltäytyvät yhteistyöstä. Eivät nuo muuten rasita juurikaan, mutta linjasaneerauksen aikana kastelusta tulee aika hiivatin työläs setti. Ja olisihan sekin yksi vapautus, kun ei tarvitse miettiä menojaan kukkien kastelukin muistaen.

Keskimittainen, keskipainoinen, keskivartaloinen, keskinkertainen, keski-ikäinen, keskimäärin ihan ok siis 😂

Mulla noita huonekasveja on aika paljonkin, niin olen tässä alkanut harkitsemaan josko luopuisin niistä, kun taloyhtiön linja-saneeraus alkaa, ehkä ensi vuoden lopulla tai seuraavana keväänä tai ei ikinä, jos pankit kieltäytyvät yhteistyöstä. Eivät nuo muuten rasita juurikaan, mutta linjasaneerauksen aikana kastelusta tulee aika hiivatin työläs setti. Ja olisihan sekin yksi vapautus, kun ei tarvitse miettiä menojaan kukkien kastelukin muistaen.

Sinäkö keskinkertainen..?!?
        Hiivatti, olet oikeasti kaikkea muuta kuin keskinkertainen..

Mut bro, mä olen jäävi sanomaan. Ite olen kuin sä, mutta en ihan niin karismaattinen, nokkela ja fiksu.
        Ja multa puuttuu killuttimet vaikka munaa löytyykin.

Pitäisikös meidän sopia astutusajankohta, nii saan tuon lodjun kondikseen siihen mennessä..
        Ja muutens, taisin kutsua Aleten meidän pikkujouluihin.. :)

Sinäkö keskinkertainen..?!?
        Hiivatti, olet oikeasti kaikkea muuta kuin keskinkertainen..

Mut bro, mä olen jäävi sanomaan. Ite olen kuin sä, mutta en ihan niin karismaattinen, nokkela ja fiksu.
        Ja multa puuttuu killuttimet vaikka munaa löytyykin.

Pitäisikös meidän sopia astutusajankohta, nii saan tuon lodjun kondikseen siihen mennessä..
        Ja muutens, taisin kutsua Aleten meidän pikkujouluihin.. :)

Suomalaista vaatimattomuutta, ei mun takia tartte, emmää ny mitään erityistä tehny, ei tehä tästä nyt numeroa jne. 😂
        Onhan sulla munaa, enemmän kuin monilla niistä, joilla on myös ne fyysiset killuttimet.

Toi astutusaika on silleen hiukan himmeä, kun pitäis olla mielellään jo aika viileetä eikä tarttis enää hirveemmin vesisateita tulla. Eikä noista kummastakaan oikein tiedä ennenku jälkikäteen. Mutta lokakuu yleisesti ottaen, ehkä loppupuoliskolla täällä etelässä, löytyykö aikaa?

Ai? No sit meidän tarttee mennä jonnekin koulun liikuntasaliin pikkujouluihin, kun muuten Alette saa olla koko ajan kyyryssä 😂

Suomalaista vaatimattomuutta, ei mun takia tartte, emmää ny mitään erityistä tehny, ei tehä tästä nyt numeroa jne. 😂
        Onhan sulla munaa, enemmän kuin monilla niistä, joilla on myös ne fyysiset killuttimet.

Toi astutusaika on silleen hiukan himmeä, kun pitäis olla mielellään jo aika viileetä eikä tarttis enää hirveemmin vesisateita tulla. Eikä noista kummastakaan oikein tiedä ennenku jälkikäteen. Mutta lokakuu yleisesti ottaen, ehkä loppupuoliskolla täällä etelässä, löytyykö aikaa?

Ai? No sit meidän tarttee mennä jonnekin koulun liikuntasaliin pikkujouluihin, kun muuten Alette saa olla koko ajan kyyryssä 😂

Lokakuun vika viikonloppu on vapaa. Sitä edellisen viikonlopun olen reissussa .. tai sit astutus siihen lokakuun puoliväliin..??

Ääh? Mieti ny.. Alette, sinä ja minä valtaamassa tanssilattiaa. Kolme muskettisoturia..

Ja toisekseen.. en jaksa uskoa, että lähtisi tänne tulemaan.. edes sinun lavakarismasi tähden.. :)

Mut se on taattu, että sä ja mä lähretään letkeyttelemään marraskuussa lanteita isolle kirkolle.

Ja muuten Disukka ehdotti et mentäisiin paikallispeliä kattelemaan Nordikselle tulevana talvena kolmisteen.. ois aika päheetä. En oo käynykään vähään aikaan lätkää kattomassa.

Lokakuun vika viikonloppu on vapaa. Sitä edellisen viikonlopun olen reissussa .. tai sit astutus siihen lokakuun puoliväliin..??

Ääh? Mieti ny.. Alette, sinä ja minä valtaamassa tanssilattiaa. Kolme muskettisoturia..

Ja toisekseen.. en jaksa uskoa, että lähtisi tänne tulemaan.. edes sinun lavakarismasi tähden.. :)

Mut se on taattu, että sä ja mä lähretään letkeyttelemään marraskuussa lanteita isolle kirkolle.

Ja muuten Disukka ehdotti et mentäisiin paikallispeliä kattelemaan Nordikselle tulevana talvena kolmisteen.. ois aika päheetä. En oo käynykään vähään aikaan lätkää kattomassa.

Tuo sopii hyvin, siispä la 31.10. sovittu! Astutus tuolloin sopii hyvin, koska luultavasti etelässä on vielä varsin lämmintä, eikä ainakaan ensilumia tartte odotella.

Joo, ei mun takii tartte tulla, enhän mää nyt mitään erityistä ole, suotta tulla näin kauas kekkereille 😂
        Marraskuu on hyvä, pikkujoulukausi ja iso kylä täynnä porukkaa sekoilemassa, vaikka ei kai nykyään kukaan enää pahemmin sekoilekaan pikkujouluissa. No mä voin sit vähän sekoilla muittenkin puolesta 😇

Jaa semmottis oli Dissellä mielessä? No katellaan lähempänä, mutta onhan tuosta viimeisimmästä liveottelusta hiukan aikaa, simmotis 23 vuotta tulee loppuvuodesta täyteen, silloinkin Nordiksella, HIFK vastaan en muista kuka.

• Anonyymi00052
        randombypasser kirjoitti:

Mä oon tottunut jo tanssimaan silleen polvet koukussa, kun ei meinaa muuten mihinkään mahtuu, niin ei hätää 😄 Harmi vaan, kun pöydillä ei mahdu tanssimaan 😁

Aletheias

• Anonyymi00053
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kyllähän Randen lavakarisma riittää haalimaan naisia vaikka vähän kauempaakin 😁

Toinen seikka sitten on, miten joustavasti tämä äiti irtoaa viikonlopuksi kauemmas lähtemään, kun olen vielä aika kiinni lapsen urheilujutuissa nimenomaan viikonloppuisin. Mutta ei ihan mahdoton idea kuitenkaan 🤗

Ja kiitos kun edes ajattelit kutsua, se oli kivasti tehty 🥰

Aletheias

• Anonyymi00053 kirjoitti:

Kyllähän Randen lavakarisma riittää haalimaan naisia vaikka vähän kauempaakin 😁

Toinen seikka sitten on, miten joustavasti tämä äiti irtoaa viikonlopuksi kauemmas lähtemään, kun olen vielä aika kiinni lapsen urheilujutuissa nimenomaan viikonloppuisin. Mutta ei ihan mahdoton idea kuitenkaan 🤗

Ja kiitos kun edes ajattelit kutsua, se oli kivasti tehty 🥰

Aletheias

Randen letkeät lanteet herättivät hyvinkin huomiota kun oltiin yhdessä mummiksessa jokunen vuosi sitten.
        Ja paljolti myös sitä ei toivottua saman sukupuolen suomaa huomiota.
        :(
        Rande ei ite huomannut moista kun oli niin kiireinen pitämään huolta tytöistäni.

Elikkäs, mä mokasin ihan isosti, mä kutsuin Randen tyttöjen iltaan. Oli kuin kala vedessä, charmantti itsensä ja otti kaikki huomioon. Huomaavainen ja hurmaava.
        Mutta en ole koskaan saanut anteeksi sitä, että vein tyttöjen iltaan miehen.
        Se olikin viimeinen kerta, kun minua on kutsuttu tyttöjen iltaan.

Eipä tuon väliä, vaihtaisin tytöt Randeen välittömästi uudelleen.

Kyllähän tietysti kutsuin sinut. Sinä voit olla se jättiläinen, minä olen vaikka MiniMe. Ja Rande voi olla siinä keskellä..

Olisikos valtakunnallinen pikkujoulupäivä, eli marraskuun viimeinen viikonloppu sellainen, jonka saisit äitylilyydestä vapaaksi?

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Mä oon tottunut jo tanssimaan silleen polvet koukussa, kun ei meinaa muuten mihinkään mahtuu, niin ei hätää 😄 Harmi vaan, kun pöydillä ei mahdu tanssimaan 😁

Aletheias

Eli aina baarissa ripaskaa, ettei pää kolahda diskopalloon 😂
        Sulle pitää hankkia baariin pöytiä ilman jalkoja, niin sitten mahtuu 😁

Randen letkeät lanteet herättivät hyvinkin huomiota kun oltiin yhdessä mummiksessa jokunen vuosi sitten.
        Rande ei ite huomannut moista kun oli niin kiireinen pitämään huolta tytöistäni.

Elikkäs, mä mokasin ihan isosti, mä kutsuin Randen tyttöjen iltaan. Oli kuin kala vedessä, charmantti itsensä ja otti kaikki huomioon. Huomaavainen ja hurmaava.

Kyllähän tietysti kutsuin sinut. Sinä voit olla se jättiläinen, minä olen vaikka MiniMe. Ja Rande voi olla siinä keskellä..

Olisikos valtakunnallinen pikkujoulupäivä, eli marraskuun viimeinen viikonloppu sellainen, jonka saisit äitylilyydestä vapaaksi?

Mitä niihin saman sukupuolen katseisiin tulee, niin se nyt vaan on niin, että tanssiva mies on automaattisesti ku--imagneetti, se on tullut havaittua jo ajat sitten monessa muussa baarissa ja risteilyillä, niin ei se varsinaisesti häiritse, kunhan ne kaverit vain pitävät kädet omissa taskuissaan 😂

Mitä niihin saman sukupuolen katseisiin tulee, niin se nyt vaan on niin, että tanssiva mies on automaattisesti ku--imagneetti, se on tullut havaittua jo ajat sitten monessa muussa baarissa ja risteilyillä, niin ei se varsinaisesti häiritse, kunhan ne kaverit vain pitävät kädet omissa taskuissaan 😂

Ja pelaavat taskubilistä omilla palloillaan.. 🤣

Ja pelaavat taskubilistä omilla palloillaan.. 🤣

No nimenomaan, koska mun pallot ei kyllä niitten taskuihin eksy 😂

• Anonyymi00055
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Oho, jopas oli kurjat seuraukset yhdellä illalla, vaikka kaikki meni ilmeisen hienosti. Tyttöin ilta on toki tyttöin ilta, mutta ei nyt sentään mikään pyhä. On meilläkin joskus osunut jonkun puoliso mukaan matkaan eikä se mitään ole koskaan haitannut.

Vai oli Randella tuollaista vetovoimaa tanssilattialla. Noin siinä saattaa käydä, että kääntää päitä sukupuolesta huolimatta, kun riittävästi lanteet keikkuu 😁

Minä olen virallisesti palstan jättiläinen, viime mittauksessa 257 cm 😅 Siihen vielä 10 cm korot niin johan käy huonekorkeudet pieneksi 😁

Kisakalenteri näyttää tyhjää tuona viikonloppuna, mutta mulla on tulossa yksi tyttöin viikonloppu, joka on sovittu loka-marraskuulle, mutta ei vielä lyöty lukkoon (hemmetin vuorotyöläiset) ja yksi työreissu noihin aikoihin, mutta se todennäköisesti osuu viikolle. Voisi sopia myöhemmin privassa jos Randen sähköposti on vielä toiminnassa?

Aletheias

• Anonyymi00056

Eli aina baarissa ripaskaa, ettei pää kolahda diskopalloon 😂
        Sulle pitää hankkia baariin pöytiä ilman jalkoja, niin sitten mahtuu 😁

Juuri noin, olen ripaskan tähtiosaaja 😅

Aletheias

• Anonyymi00056 kirjoitti:

Juuri noin, olen ripaskan tähtiosaaja 😅

Aletheias

Kun sinulla on jalkaa noin 157cm ja sitten metrin verran muuta naisellisuutta siihen päälle, niin tämä ripaska-näytös on pakko kokea livenä, ihan sama mitä tiketit maksavat 😂

• Anonyymi00057

Kun sinulla on jalkaa noin 157cm ja sitten metrin verran muuta naisellisuutta siihen päälle, niin tämä ripaska-näytös on pakko kokea livenä, ihan sama mitä tiketit maksavat 😂

Ai kamala mitä tuli luvattua, eihän mun polvet kestä moista enää tässä iässä 😂 Tämän siitä saa, kun yrittää antaa itsestään aivan liian kykenevää kuvaa. Taitaisin olla pepullani siellä pöydän alla, jos edes yrittäisin ripaskaa 😅

Aletheias

• Anonyymi00057 kirjoitti:

Ai kamala mitä tuli luvattua, eihän mun polvet kestä moista enää tässä iässä 😂 Tämän siitä saa, kun yrittää antaa itsestään aivan liian kykenevää kuvaa. Taitaisin olla pepullani siellä pöydän alla, jos edes yrittäisin ripaskaa 😅

Aletheias

Ei hätää, tähän on olemassa luova ratkaisu. Pyörällinen toimistotuoli ilman selkänojaa!
        Pysyy peppu irti lattiasta, jalkoja on helppo heitellä ja korkeuttakin voi säätää niin etteivät korot katkeile siinä tuulimyllyssä. Ainoa mistä pitää huolehtia, on se, ettei ota liikaa "nivelöljyä", niin ei putoa valtaistuimelta kesken näytöksen 😂

• Anonyymi00058

Ei hätää, tähän on olemassa luova ratkaisu. Pyörällinen toimistotuoli ilman selkänojaa!
        Pysyy peppu irti lattiasta, jalkoja on helppo heitellä ja korkeuttakin voi säätää niin etteivät korot katkeile siinä tuulimyllyssä. Ainoa mistä pitää huolehtia, on se, ettei ota liikaa "nivelöljyä", niin ei putoa valtaistuimelta kesken näytöksen 😂

Ihan loistava idea! 😆 Ja luulet, että mä pysyisin siinä kolmen tequilan ja kahden siiderin jälkeen 😂 Pyörisin tuolilla toiseen todellisuuteen 🫣

En muuten ole aikoihin juonut tuollaista määrää ja tequilaakin ehkä 20 vuotta sitten viimeksi 🤔

Aletheias

• Anonyymi00058 kirjoitti:

Ihan loistava idea! 😆 Ja luulet, että mä pysyisin siinä kolmen tequilan ja kahden siiderin jälkeen 😂 Pyörisin tuolilla toiseen todellisuuteen 🫣

En muuten ole aikoihin juonut tuollaista määrää ja tequilaakin ehkä 20 vuotta sitten viimeksi 🤔

Aletheias

Niin, sut pitää ehkä teipata sillä kuuluisalla jesarilla (jota sulla ei ole, mutta mulla todellakin on) kiinni siihen tuoliin. Silloin Allu ja tuoli on yhtä, ihan sama montako tequilaa menee. Mutta kuten tuulimyllyllä jo viittasinkin aiemmin, on aina olemassa riski, että Allu + tuoli nousee kuin helikopteri ilmaan ja katoaa horisonttiin. Ja siinä jos missä nautittu polttoaine (tequila) saattaa hyvinkin olla laukaiseva tekijä 😂

No laitapa sitten tequila shotti bucket listille, niin on sekin sitten hoidettu aikuisiällä. Sitä paitsi kuten siskolle asiaa aiemmin avasin, laadukkaalla tequilalla sekin on mielekästä, toisin kuin niillä baarien yleensä myymillä ohennetuilla valopetroleilla, joista ei selviä hengissä ilman suolaa ja sitruunaa 😁

• Anonyymi00059

Niin, sut pitää ehkä teipata sillä kuuluisalla jesarilla (jota sulla ei ole, mutta mulla todellakin on) kiinni siihen tuoliin. Silloin Allu ja tuoli on yhtä, ihan sama montako tequilaa menee. Mutta kuten tuulimyllyllä jo viittasinkin aiemmin, on aina olemassa riski, että Allu tuoli nousee kuin helikopteri ilmaan ja katoaa horisonttiin. Ja siinä jos missä nautittu polttoaine (tequila) saattaa hyvinkin olla laukaiseva tekijä 😂

No laitapa sitten tequila shotti bucket listille, niin on sekin sitten hoidettu aikuisiällä. Sitä paitsi kuten siskolle asiaa aiemmin avasin, laadukkaalla tequilalla sekin on mielekästä, toisin kuin niillä baarien yleensä myymillä ohennetuilla valopetroleilla, joista ei selviä hengissä ilman suolaa ja sitruunaa 😁

Melko lennokkaat suunnitelmat sulla mutta pidän siitä, että siihen liittyy jesari 😅 Minä kun olen täysin vailla jesaria, niin hyvähän se olisi edes tuollaisessa yhteydessä päästä todistamaan jesarin ylivoimainen toimintavarmuus 😁

Joo ehkä sitä pitää vielä joskus yksi tequilashotti ottaa. Jollei muun takia niin saapahan ainakin elämyksellisen tunteen kroppaan, on se vaan niin kamalaa etkä pysty todistamaan toisin 😂

Aletheias

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Melko lennokkaat suunnitelmat sulla mutta pidän siitä, että siihen liittyy jesari 😅 Minä kun olen täysin vailla jesaria, niin hyvähän se olisi edes tuollaisessa yhteydessä päästä todistamaan jesarin ylivoimainen toimintavarmuus 😁

Joo ehkä sitä pitää vielä joskus yksi tequilashotti ottaa. Jollei muun takia niin saapahan ainakin elämyksellisen tunteen kroppaan, on se vaan niin kamalaa etkä pysty todistamaan toisin 😂

Aletheias

Jesarilla voi tehdä mitä tahansa! Sillä saisi aikan pysyvän maailmanrauhankin, kun vain tovin miettisi miten sitä pitäisi siihen tarpeeseen käyttää. Mutta ilmiselvästi kukaan ei ole vielä pysähtynyt sitä miettimään 😁

Trquilalla "elämyksellisen tunteen kroppaan"? No voihan sitä känniä tuollakin kuvauksella kutsua 😂
        En ala kiistelemään makuasioista, (hyvä) tequila maistuu joltain ja siitä mausta voi pitää tai olla pitämättä, kuka mitenkin 🤷‍♂️

Nyt tarttee alkaa tavoitella yöpuuta, hyv'yöt!

• Anonyymi00060

Jesarilla voi tehdä mitä tahansa! Sillä saisi aikan pysyvän maailmanrauhankin, kun vain tovin miettisi miten sitä pitäisi siihen tarpeeseen käyttää. Mutta ilmiselvästi kukaan ei ole vielä pysähtynyt sitä miettimään 😁

Trquilalla "elämyksellisen tunteen kroppaan"? No voihan sitä känniä tuollakin kuvauksella kutsua 😂
        En ala kiistelemään makuasioista, (hyvä) tequila maistuu joltain ja siitä mausta voi pitää tai olla pitämättä, kuka mitenkin 🤷‍♂️

Nyt tarttee alkaa tavoitella yöpuuta, hyv'yöt!

Jesarilla maailmanrauhaan, siinä kunnianhimoinen tavoite 😅

No onhan se nyt elämyksellistä, kun kurkusta valahtaa alas jotain väkevää, mikä polttaa ruokatorvessa ja saa koko kehon värisemään ja posket punoittamaan. Jälkituntemuksena on kuumotuksen tunne rinnassa ja sitruunan kirpeys suussa, jota suola sähäköittää. Kuten huomaat, muistan hyvin miltä tequila tuntiu kaikkien näiden vuosien jälkeenkin 😂

Mutta lupaan antaa laadukkaalle tequilalle mahdollisuuden 😊

Kauniita unia 😴

Aletheias

• Aika itseni kaltainen kesä se oli; alimmillaan haalea ja ylimmillään kädenlämpöinen.
      Ei siis mitenkään huono kesä. Lapsien kanssa yhteistä aikaa samoin kuin isän kanssa. Kavereiden kanssa vähän retkeilyä ja marjastusta. Sellaiset kohokohdat joista kesä tekisi muistijäljet jäivät uupumaan.

Mukava jättää kesä kuitenkin taakse ja palata niihin arkisiin rutiineihin. jotka sitten täyttävät kalenterin. Syksyn ruska kun vielä jää taakse ja päästään loskan ja rännän aikakauteen niin päästään meidän vuodenaikojen kliimksiin.

Kiitokset muuten avauksesta jossa kerroit työkuormituksen keventämisestä. Itse juuri pähkäilen omaa kokonaiskuormitusta. Pohdinnassa josko töiden harrastusten ja luottamustöiden lisäksi alkaisi opiskelut taas maistua.

• Olet hyvä..

Vai että parhaimmillaan kädenlämpöinen.. hmph. En usko tuohon sit alkuunkaan.

No roi opiskelujen aloittaminen on tietysti tosi iso juttu. Mieti saatko muulta elämältäsi irroitettua riittävästi aikaa siihen..

Siis kannustan kaikkia opiskelemaan, se kannattaa kyllä, mutta johonkin se jaksamisen raja on vedettävä.

No, itse tiedät parhaiten. Mitä alkaisit opiskelemaan?

Olet hyvä..

Vai että parhaimmillaan kädenlämpöinen.. hmph. En usko tuohon sit alkuunkaan.

No roi opiskelujen aloittaminen on tietysti tosi iso juttu. Mieti saatko muulta elämältäsi irroitettua riittävästi aikaa siihen..

Siis kannustan kaikkia opiskelemaan, se kannattaa kyllä, mutta johonkin se jaksamisen raja on vedettävä.

No, itse tiedät parhaiten. Mitä alkaisit opiskelemaan?

Tuo ajatus opiskelusta tuli itse asiassa täältä palstalta. Taisi olla JaroP joka opiskeli työn ohessa. Normi palkkatyön lisäksi olen myös työsuojeluvaltuutettu ja ajatuksena olisi lähteä avoimeen lukemaan noita työsuojeluun liittyviä kursseja.

Itse voin käyttää noita työsuojeluun tarkoitettuja tunteja siihen eli ajallisesti tai taloudellisesti ei mikään isosti kuormittava tekijä. Eniten mietityttää että osaanko ammattikoulupohjalta muotoilla yliopistoason vastauksia.

• M184 kirjoitti:

Tuo ajatus opiskelusta tuli itse asiassa täältä palstalta. Taisi olla JaroP joka opiskeli työn ohessa. Normi palkkatyön lisäksi olen myös työsuojeluvaltuutettu ja ajatuksena olisi lähteä avoimeen lukemaan noita työsuojeluun liittyviä kursseja.

Itse voin käyttää noita työsuojeluun tarkoitettuja tunteja siihen eli ajallisesti tai taloudellisesti ei mikään isosti kuormittava tekijä. Eniten mietityttää että osaanko ammattikoulupohjalta muotoilla yliopistoason vastauksia.

Oppia ikä kaikki. Se mitä et vielä osaa, voit opetella.

Juu, ymmärsinkin, että sulla on ollut luottamustehtävä. Ja otat sen vakavasti.
        Mä uskon että opiskelu kannattaa jos resuja on. Ja nopeasti sopeudut siihen maailmaan. Sehän on kuitenkin ihan tavoittelemisen arvoinen juttu.

• Anonyymi00034

No tää kesä oli kelien puolesta vähän kehnohko....mutta ihan jees.

Mutta kelejähän ei voi päättää. Ne on mitä on... ja niillä mennään.

Mua ei silleen harmita, kun kesä menee lähes aina työpainoitteisesti mulla. Ja sitten oli kaikkee muutakin shittiä...

Mutta pystyin vetää pari yötä naapurikaupungissa jettikisoissa ja pääsin sisäpiireihin sm-porukan kanssa. Loistohetki.

Sit sain touhuttua paljon juttuja, mitkä taas helpottaa mun tätä vuosia jatkunutta työtulvaa siviilissä.

Niin ja se sun käynti ja pikkujettireissu...kivaahan se oli.

Vien sut talvella Jokerit-peliin... jos osuis vaikka hifkiä vastaan, niin voidaan lähtee sivukujille ottamaan joltain pataan. 🤣

• Anonyymi00035

Niin ja Rane messiin...

Jos ei turpiin otetakaan vaan mennään pelaa johkii pubiin Kimblee vaikka. 😬

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Niin ja Rane messiin...

Jos ei turpiin otetakaan vaan mennään pelaa johkii pubiin Kimblee vaikka. 😬

Päheetä. Juu, eihän siinä muuta kuin aikatauluja sovittelemaan.

Randen puolesta en voi luvata, mutta toivoisin että häkin innostuisi. Mä oon kybällä messissä.

• Anonyymi00040
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Päheetä. Juu, eihän siinä muuta kuin aikatauluja sovittelemaan.

Randen puolesta en voi luvata, mutta toivoisin että häkin innostuisi. Mä oon kybällä messissä.

No matsihan vois olla yksi kiinnepiste... varmaan varuilta helmikuusta eteenpäin... että ei oo töitä. 🙂

Ei nyt jaksa katsella otteluohjelmaa, mut pitää kytätä töissä joskus ja pähkiä muuta kautta privaatisti.

Pitää kysellä Ranelta ideasta. 🙂

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

No matsihan vois olla yksi kiinnepiste... varmaan varuilta helmikuusta eteenpäin... että ei oo töitä. 🙂

Ei nyt jaksa katsella otteluohjelmaa, mut pitää kytätä töissä joskus ja pähkiä muuta kautta privaatisti.

Pitää kysellä Ranelta ideasta. 🙂

Hitto... oon maalla ja rupesin ynnäämään mitä pitäis tehdä vielä ennen talvee... ei kyllä ehke kerkee. 😬

Kelitkin näissä hoitaa oman osansa. Tänäänkin ajelin Inkerin tihkusateessa toisesta mestasta takas tänne...ollut koko kesän entisessä kodissaan. 😁

Nyt teki comebäckin komeesti... turuutin kärrin kanssa tänne. Sadevaatteet vipattaen ajoin pitkin metsäteitä. 🤣

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Hitto... oon maalla ja rupesin ynnäämään mitä pitäis tehdä vielä ennen talvee... ei kyllä ehke kerkee. 😬

Kelitkin näissä hoitaa oman osansa. Tänäänkin ajelin Inkerin tihkusateessa toisesta mestasta takas tänne...ollut koko kesän entisessä kodissaan. 😁

Nyt teki comebäckin komeesti... turuutin kärrin kanssa tänne. Sadevaatteet vipattaen ajoin pitkin metsäteitä. 🤣

Asiaa. Näen sieluni silmin tuon.
        Joo .. helmikuu kuulostaa hyvältä ajankohdalta. Sanoin Randellekin jo.

Mutta jos ollaan hyvissä ajoin liikenteessä, nii varmaan onnistunee järjestymään. 👍

• Anonyymi00045

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Pitäis varmaan vielä katsoa, että mikä vois olla hyvä vääntö....
        19.3 ois tietty jokerit, mutta voihan se olla toistekinpäin maaliskuussa eri hallilla. 😁

Ainiin, mut pitää katsoo, että osuis myös viikonloppuun, kun työ painelette duunia viikolla. 🤣

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Pitäis varmaan vielä katsoa, että mikä vois olla hyvä vääntö....
        19.3 ois tietty jokerit, mutta voihan se olla toistekinpäin maaliskuussa eri hallilla. 😁

Jokereilla on aika kovat hinnat ollu lipuilla, niin veikkaan että Jokerit-HIFK matsin liput on halvimmillaankin jossain 100€ ympärillä. Aika kova hinta kahden B-luokan joukkueen väännöstä 😂

• Anonyymi00047

Jokereilla on aika kovat hinnat ollu lipuilla, niin veikkaan että Jokerit-HIFK matsin liput on halvimmillaankin jossain 100€ ympärillä. Aika kova hinta kahden B-luokan joukkueen väännöstä 😂

Aijaa... no pitää tsekata toi juttu sit oikeesti...

Ois kiva nähdä kunnon vääntö. 🙂

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Aijaa... no pitää tsekata toi juttu sit oikeesti...

Ois kiva nähdä kunnon vääntö. 🙂

HIFK-Jokerit, pe 19.3. klo 19.30. En tiedä onko kova vääntö, mutta luulis noitten nyt vähän yrittävän keskenään, edes vanhojen aikojen kunniaks 😂

• Anonyymi00050

HIFK-Jokerit, pe 19.3. klo 19.30. En tiedä onko kova vääntö, mutta luulis noitten nyt vähän yrittävän keskenään, edes vanhojen aikojen kunniaks 😂

No se ois kyllä...

Ois varmaan ainakin kannattajilta mökää kuplassa. 😁 ja siinä vaiheessa kautta vois hyvän lykyn olla jo pisteetkin elämää tärkeämpiä. 😬

• Anonyymi00036

Mitä siinä on summaamista koittan kuluttaa aikaani parhaaksi näkemälläni tavalla kun eipä ajalle muutakaan käyttöä ole

• Anonyymi00042

Ynnäisin niin, että olin kesävahtina, mutta se meni ohi kuin huomaamatta.

Tänään on ollut pimeä ja syksyistä ja puuttuu enä myrskyinen ja synkkä yö.

Kun simiti menee keväisin sekaisin ja muistuttaa että jouluun on puoli vuotta, niin saman kaavan mukaan pääsiäinen on kohta.

• Älähän huoli Simitistä.. osaa olla tosi filmaattinenkin. Kun sille päälle sattuupi.

Kesävahtina..? Mitä semmoinen tekee?

• Anonyymi00044
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Älähän huoli Simitistä.. osaa olla tosi filmaattinenkin. Kun sille päälle sattuupi.

Kesävahtina..? Mitä semmoinen tekee?

Kesävahti vahtii kesälomallaan kesälomasuunnitelmien täyttymistä ja aikataulut pettää.

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Kesävahti vahtii kesälomallaan kesälomasuunnitelmien täyttymistä ja aikataulut pettää.

Kiitos valaisevasta analyysistä. Nythän tämä avautuikin minulle kristallin kirkkaana.. :)

• Oli ja meni, vähän ehti ja kerkesi, jaksoi. Nyt on syksy ja ensimmäinen flunssa pistelee kurkussa. Yäk.

Palaan asiaan taas viikon päästä.

• Sinäkin tykkäät lämmöstä, sitä oli liian vahän tänä kesänä. Paranemisia sinulle.

• Kesä meni ja syksy on edessä. Itselläni ei ole koskaan ollut vaikeuksia painaa uusi vaihde pykälään ja heittäytyä kesälomalaiseksi. Pää nollautuu hetkessä.
      Tuo "reverse", eli päinvastainen palautuminen loman jälkeen, tuottaa joskus vaikeuksia ja stressaan töihin paluuta etukäteen. Aivan turhaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      105
      1284
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      787
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      119
      558
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      183
      500
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      497
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      483
    Aihe