Kun ollaan tähtitieteen saralla niin tyhmiä ettei tiedetä mistään mitään niin pitää sepitellä satuja joista sitten tulee valtateoria. Kuun synty. Kuu oli Protoplaneetta joka törmäsi maahan ja kimposi siitä kuin superpallo täydelliselle radalle mitä tulee maan elämään.
Aivan yhtä typerää jos maailman synty väitettäisiin todeksi Kalevalan kertouksen pohjalta.
Kuun syntysatu
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001UUSI
Kuulin tosi hullun ja hauskan ajatuksen vuosia sitten ,
että kuuta ei ole itse asiassa taivaalla vaan se on meidän sisimmässä joka me projisoidaan taivaalle.
ja taivaalle se on muodostunut vähitellen ikään kuin vuosien saatossa ihmisten kokemuksista ja odotuksista.
En osaa selittää ajatusta täysin. - Anonyymi00002UUSI
AI:
Kuun syntyä selittää parhaiten suuren törmäyksen teoria (The Giant Impact Hypothesis). Tämän vallitsevan tieteellisen käsityksen mukaan Kuu syntyi noin 4,5 miljardia vuotta sitten, kun nuori Maa ja Marsin kokoinen planeetta törmäsivät toisiinsa.
Nuoreen Maahan osui planeetta, jolle tutkijat ovat antaneet nimen Theia. Törmäys ei tapahtunut suoraan kohti, vaan kyseessä oli viistävä, valtava jättiläistörmäys.
Törmäyksen voimasta Theia tuhoutui täysin. Samalla Maan ulkokerroksista ja Theiasta lensi valtava määrä sulaa kiveä ja kaasua Maata kiertävälle radalle.
Maan ympärille muodostuneesta kuumasta materiaalikiekosta alkoi vetovoiman ansiosta tiivistyä kappaleita. Tämä prosessi oli kosmisessa aikataulussa erittäin nopea: Kuu muodostui nykyiseen muotoonsa arviolta muutamassa kymmenessä vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1011246Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️86746Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35681- 47657
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja116537Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32506Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö181489Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23477- 59463