Eikö palstan naiset enää pidä minusta, koska kritisoin tämän h**lun metoo kampanjan seurauksia?

Anonyymi-ap

Tarkastellaanpa vähän, mitä palstalla on viime aikoina tapahtunut. Tuossa uusin aloitus.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19537625/yksarin-harha-demokraattisesta-lakien-saatamisesta-feministien-keino-jatkaa-vihan-lietsomista

"Rehellisesti. Tämä TV:n aloitus on jo niin sekopäistä huttua, etten minä ainakaan vitsi tähän oikein edes osallistua."

Kovasti saa ääniä nuo kommentit, joissa lietsotaan vihaa "surkimuksia" kohtaan.

On syytä kuitenkin muistaa, että ette te tuolla vihan lietsonnalla "surkimuksia" kohtaan mitään pitemmän päälle voita, pikemminkin päin vastoin, vaikeutatte tätä jo valmiiksi erittäin tulehtunutta tilannetta vaan entisestään.

Tämä h**lu metoo kampanja oli kyllä viimeinen pisara teille h**luille f**inisteille ja seuraukset tulette aikanaan näkemään.

Näitä seurauksia yritin avata yhdessä mun aikaisemmassa aloituksessa, mutta aloitus poistettiin. Tällainen on sanan vapauskin nykyään Suomessa "maailman parhaassa maassa".

En ole paljoa palstan naisia nähnyt näissä mun aloituksissa, joissa esitän kritiikkiä tätä nykyajan hullua f**inismiä kohtaan, samoin näitä palstan kirjoittajia kohtaan, jotka edelleen pitävät hyvänä asiana tätä h**lua metoo kampanjaa ja sitä kautta koventunutta asenneilmapiiriä, jonka seurauksena "surkimusten" elämästä ollaan tehty entistäkin isompaa helvettiä.

Tiedoksi vaan tämä: minä en teitä palstan naisia tarvitse mihinkään. Se on täysin teidän valintanne, jos ette voi sietää sitä, että joku puhuu teille järkeä ja uskaltaa äänekkäästi vastustaa tätä hulluutta.

Todellavaikeeta

49

383

Vastaukset 49

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinä itse olet vihanlietsoja ja kiihotat kansaryhmää vastaan.

• Anonyymi00004

Olipa naiivi kommentti.

Nyt tiedoksi sinulle ja teille muille id**oteille, jotka tuotakin id**ottia fanitatte, minä avaan palstalla näitä ongelmia, mitä tästä tulee aikanaan seuraamaan, kun feminismi riistäytyy täysin hallinnasta.

Eipä kauaa mennyt tuon metoo kampanjan jälkeen, kun jälleen kiristettiin lakeja, jonka seurauksena rikollisen toiminnan rajat ovat yhä hämärämmät, jonka seurauksena voidaan mielivaltaisesti syyttää ihmisiä vakavasta rikoksesta.

Tiedoksi teille kaikille id**oteille, että perus oikeuksiin kuuluu tämä, että vapautta ei saa riistää mielivaltaisesti. Minä tiedän, mistä puhun, koska on kokemusta asiasta. "Kidutus" on siis joka tapauksessa päässyt tapahtumaan, vaikka tätä "kidutusta" ei onneksi kestänyt kauaa. Se on sitten vielä toinen juttu, elääkö tämä "kidutettu" koko loppu elämän tästä "kidutuksesta" aiheutuvien haitallisten seurausten kanssa.

Tuon lakimuutoksen lopulta aiheutti meidän päättäjät. Tiedoksi vaan teille kaikille id**oteille, että demokratioissa on sallittua kritisoida "huonoja" päätöksiä.

Se, kun minä toimin laillisesti ja kritisoin tuota huonoa päätöstä ja otan esille sen negatiivisia seurauksia, se on sitten "suurelle osalle" kiihottamista kansan ryhmää vastaan. Toisin sanoen te id**otit hyväksytte tällä tavalla vähintäänkin epäsuorasti feministien tyrannian, koska se sattuu juuri "hyödyttämään" teitä ja te koette saavanne "nopean voiton". On syytä kuitenkin muistaa, että tuo teidän id**ottien haluama "nopea voitto" ei välttämättä tule kestämään aj ennemmin tai myöhemmin joudutte näkemään, kun "kaikki lopulta romahtaa". Se on vaan ajan kysymys.

Tuolla syyttämällä kiihottamisesta kansaryhmää vastaan te haluatte vaientaa kaiken sellaisen kirjoittelun, joka ei yksinkertaisesti miellytä teitä. Pitääkö tosiasiat vaientaa sen takia, että teillä olisi palstalla aina mukavaa ja saisitte jatkaa näissä harhoissa elämistä?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00007

Miten hän sen muka tekee yrittää herättää ihmiset ajattelemaan itse ovat sen vihan ansainneet minkä saavat moniko pysähty ajattelemaan omaa käytöstään sitä kuinka kohtelee muita miksi toisen pitäisi kohdella paremmin kun mitä he kohtelevat muita

• Anonyymi00034
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Olipa naiivi kommentti.

Nyt tiedoksi sinulle ja teille muille id**oteille, jotka tuotakin id**ottia fanitatte, minä avaan palstalla näitä ongelmia, mitä tästä tulee aikanaan seuraamaan, kun feminismi riistäytyy täysin hallinnasta.

Eipä kauaa mennyt tuon metoo kampanjan jälkeen, kun jälleen kiristettiin lakeja, jonka seurauksena rikollisen toiminnan rajat ovat yhä hämärämmät, jonka seurauksena voidaan mielivaltaisesti syyttää ihmisiä vakavasta rikoksesta.

Tiedoksi teille kaikille id**oteille, että perus oikeuksiin kuuluu tämä, että vapautta ei saa riistää mielivaltaisesti. Minä tiedän, mistä puhun, koska on kokemusta asiasta. "Kidutus" on siis joka tapauksessa päässyt tapahtumaan, vaikka tätä "kidutusta" ei onneksi kestänyt kauaa. Se on sitten vielä toinen juttu, elääkö tämä "kidutettu" koko loppu elämän tästä "kidutuksesta" aiheutuvien haitallisten seurausten kanssa.

Tuon lakimuutoksen lopulta aiheutti meidän päättäjät. Tiedoksi vaan teille kaikille id**oteille, että demokratioissa on sallittua kritisoida "huonoja" päätöksiä.

Se, kun minä toimin laillisesti ja kritisoin tuota huonoa päätöstä ja otan esille sen negatiivisia seurauksia, se on sitten "suurelle osalle" kiihottamista kansan ryhmää vastaan. Toisin sanoen te id**otit hyväksytte tällä tavalla vähintäänkin epäsuorasti feministien tyrannian, koska se sattuu juuri "hyödyttämään" teitä ja te koette saavanne "nopean voiton". On syytä kuitenkin muistaa, että tuo teidän id**ottien haluama "nopea voitto" ei välttämättä tule kestämään aj ennemmin tai myöhemmin joudutte näkemään, kun "kaikki lopulta romahtaa". Se on vaan ajan kysymys.

Tuolla syyttämällä kiihottamisesta kansaryhmää vastaan te haluatte vaientaa kaiken sellaisen kirjoittelun, joka ei yksinkertaisesti miellytä teitä. Pitääkö tosiasiat vaientaa sen takia, että teillä olisi palstalla aina mukavaa ja saisitte jatkaa näissä harhoissa elämistä?

Todellavaikeeta

Sinun kommenttisi on hyvin naiivi. Olet mitä ilmeisimmin täysin sokea omalle käytöksellesi. Sinä et muuta täällä palstalla teekään, kuin lietsot vihaa känsanryhmää vastaan.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sinun kommenttisi on hyvin naiivi. Olet mitä ilmeisimmin täysin sokea omalle käytöksellesi. Sinä et muuta täällä palstalla teekään, kuin lietsot vihaa känsanryhmää vastaan.

Etkä osaa tuon paremmin perustella?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Etkä osaa tuon paremmin perustella?

Todellavaikeeta

Ei siihen tarvit tuon kummempia perusteita. Jokainen tekstisi lukeva näkee nuo asiat. Sinä et kirjoit mitään muuta kuin vihaa ja naisia vastaan kiihottamista. Mitään muuta näppikseltäsi ei näy tulevan ulos.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei siihen tarvit tuon kummempia perusteita. Jokainen tekstisi lukeva näkee nuo asiat. Sinä et kirjoit mitään muuta kuin vihaa ja naisia vastaan kiihottamista. Mitään muuta näppikseltäsi ei näy tulevan ulos.

Sinun id**otin olisi erittäin hyvä lukea vaikkapa tämä kirjoitus kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
        https://www.suomenuutiset.fi/sananvapaus-on-turvattava-perussuomalaiset-haluaa-uudistaa-rikoslain-kiihottamisrikoksen-ja-uskonrauhan-rikkomista-koskevat-pykalat/

"Rikoslain mukaan kiihottamiseen kansanryhmää vastaan syyllistyy se, joka levittää yleisön keskuuteen tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ihmisryhmää esimerkiksi rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella."

Sitten vähän kritiikkiä asiaan:

"Kukaan ei voi tietää, mitä panetteleminen ja solvaaminen tarkoittavat, koska kumpaakaan ei ole rajattu. Kuitenkin perustuslaillinen laillisuusperiaate edellyttää sitä, että jokaisen pitää voida ennakolta tietää, mitkä teot ovat rangaistavia, eikä niin, että teon sisältö on arvauksen varassa."

Lisää hyödyllistä kritiikkiä:

"Kiihottamisrikoksen tunnusmerkistö laissa on monin tavoin ongelmallinen, koska lainkohdan ja sen nykyisen tulkintakäytännön perusteella ihmisten on käytännössä jo mahdotonta tietää, mitä Suomessa saa sanoa tarvitsematta pelätä juridisia seurauksia. Pelko poliisitutkintaan joutumisesta samalla tosiasiassa rajoittaa ihmisten kirjoittelua."

Ja tuossa:

"Kukaan ei voi tietää, mitä pykälällä halutaan ja mitä siinä pidetään rikoksena, koska muotoilu on niin epämääräinen. Nyt säännöksen tulkinnallinen sisältö jää sen varaan, mitä syyttäjäviranomainen ajattelee toisen tarkoittaneen lausumallaan, jopa ajatuksen tasolla. Tähän saakka rangaistavaa kuitenkin on ollut puhe eikä ajatukset."

Todellavaikeeta

• Anonyymi00002

Palstan naiset ovat ihan naisia muuallakin kuin palstalla. Toki lukuunottamatta niitä "naisia", jotka tosiasiassa ovat miehiä esittämässä naisia niin täällä kuin Tinderissä kuin muuallakin (identiteettikriisi?).

Pitävätkö naiset sinusta tuolla muualla elämässä?

• Anonyymi00005

Yksinhän tässä eletään. Sekö sitten tuo asioille parannusta, että mielivaltaisesti voidaan syyttää vakavasta rikoksesta?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003

Höh. Aloituksessa tulee mainita minut eikä sinua! ☝️

🦄

• Anonyymi00006
    • Anonyymi00009

Mitä höpötät?
      Tottakai voit vapaasti kritisoida, olla samaa tai erimieltä laeista ja muusta maailman menosta.
      Niinhän ne tekee muutkin.

Luulen että jossain muualla Sulle on jo sanottu että, tässä nyt laista, voi esittää jokainen mielipiteensä vapaasti, mutta on kornia suuttua mielipiteistä kehenkään henkilötasolla, sehän yhteisesti demokratiassa säädetty laki ja on siten toistaiseksi mitä on. Kiistat on käyty.

Jälkipuheet anonyyminä, kuka pitää kenestäkin mielipiteiden jakautuman mukaan, nehän on small talk'ia, pulputusta tmv., kuka mitäkin yhdentekevää ajankulunaan haluaa, mutta ei niillä enää ole vaikutusta mihinkään (muutä kuin pikku palstapiirissä eri puolien rakenteluun, fiiliksen nostatukseen ja yhteenottoon, kuin lasten lumisota ;)
      Uudistusaloitteet on tehtävä laajemmissa puitteissa kuin anona, ja jatkossa lopulta myös omalla nimellään.

Se laista. Muuten, voit ns.hyvässä järjestyksessä höpöttää anopalstallakin lähes mitä, vaikka feministien tyranniasta vapaasti. Onko asiasi miten edistynyt?
      Hyvin luultavaa ettei tilanne palstalla leikkimällä mainittavasti parane.

Muutenkin voisit koota eri ketjuissasi ohittamiasi hyviäkin vastauksia, ja miettiä missä vika, olet sitä kyllä kirjoituksistä päätellen omalla tavallasi tehnytkin.
      Nainen on yhtä lailla tahtova olio kuin Sinäkin. Siksi kaiken avain on yhteisymmärrys. Jos ne tahdot ei mee jotensakin samaan suuntaisesti, mitään yhteistä ei tule.
      Vaikuttaa että olet ollut tähän asti jotenkin painostuslinjalla, jopa niin että on tullut yhteenottoja. Sen linjan tulostahan harmittelet nyt näissä kirjoituksissa. Maailmaa pitäisi oikaista, mutta havaintojesikin mukaan se on työlästä.
      Jospa Sinun pitäisi muuttaa strategiaa. Ajatella jäsentyneemmin. Nyt hukut esseissäsi hajanaisiin yksityiskohtiin ja tarinasi jää siten usein kuutamolle huolimatta (tai juuri siksi) käyttämäsi ajan ja 'matkan' pituudesta.
      Tämmönen ehdotus vaan, voit ottaa halutessasi kantaa.

• Anonyymi00010

Ei se ole mitään demokratiaa, jos kaiken aikaa mennään naisten ehdoilla. Se on täyttä valetta puhua demokratiasta. Silloin puhutaan AINA naisten tyranniasta.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei se ole mitään demokratiaa, jos kaiken aikaa mennään naisten ehdoilla. Se on täyttä valetta puhua demokratiasta. Silloin puhutaan AINA naisten tyranniasta.

Todellavaikeeta

Sitähän tuossa sanotaankin, kritisoi vaan vapaasti.
        Sitten muuten, tuossahan on muitakin ajatuksia. Mitä niistä tulee mieleen.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sitähän tuossa sanotaankin, kritisoi vaan vapaasti.
        Sitten muuten, tuossahan on muitakin ajatuksia. Mitä niistä tulee mieleen.

Hyvä kysymys. Palstalla on myös pitempiäkin kommentteja, joihin en aina heti vastaa, koska niissä joutuu vähän enemmän miettimään. Mulla on aikaisemmissakin keskustelun aloituksissa joitakin pitempiä kommentteja, joihin vastaamista olen myös ehtinyt miettii. Katsotaan vähän myöhemmin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00024
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Kukaan ei kiellä teitä miehiä äänestämästä.

Mutta jos ei äänestä, ei sovi valittaa.

🦄

• Anonyymi00011

Et tunnu kauhean paljon arvostavan meitä naisia, niin se luonnollisesti laskee mielenkiintoa käydä keskusteluita kanssasi. Idiooteiksi haukkuminen ei myöskään edistä rakentavaa keskusteluilmapiiriä.

Aletheias

• Anonyymi00012

Mä ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat, mutta odottaisin kuitenkin vähän enemmän myös ymmärrystä sillekin, että joidenkin miesten on hyvin vaikea päästä naisten kanssa edes "alkuun", vaikka ikää olisi 20-30. Joutuu aivan järjettömän paljon käymään suurissa kaupungeissa pe-la iltaisin ja joutuu koko ajan kestämään tätä, kun naiset pitää "omituisena hyypiönä". Odottaisin vähän enemmän ymmärrystä sillekin, kuinka paljon tämäkin ahdistaa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mä ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat, mutta odottaisin kuitenkin vähän enemmän myös ymmärrystä sillekin, että joidenkin miesten on hyvin vaikea päästä naisten kanssa edes "alkuun", vaikka ikää olisi 20-30. Joutuu aivan järjettömän paljon käymään suurissa kaupungeissa pe-la iltaisin ja joutuu koko ajan kestämään tätä, kun naiset pitää "omituisena hyypiönä". Odottaisin vähän enemmän ymmärrystä sillekin, kuinka paljon tämäkin ahdistaa.

Todellavaikeeta

Katso tosiaan tämä, kuinka paljon ääniä on saanut tämän keskustelualoituksen ensimmäinen masentava kommentti:

"Sinä itse olet vihanlietsoja ja kiihotat kansaryhmää vastaan."

Olenko minä todellakin näin paha ihminen?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Tuostakin on maininta
        "Jospa Sinun pitäisi muuttaa strategiaa"

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Katso tosiaan tämä, kuinka paljon ääniä on saanut tämän keskustelualoituksen ensimmäinen masentava kommentti:

Todellavaikeeta

Et sinä paha ihminen ole. Et vain ole saanut riittävästi tukea omissa haasteissasi ja olet kipeiden kokemustesi myötä rakentanut päässäsi sellaisia ajatusmalleja, jotka heijastuvat haitallisella tavalla tapaasi nähdä naiset.

Sinusta huokuu tarve tulla nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi. Tunnut kokevan, että olet ikään kuin kaiken ulkopuolella ja yrität saada viestiäsi epätoivoisesti läpi etkä voi ymmärtää, miksi kukaan ei tajua sinua. Et kuitenkaan näe, miten aggressiivisesti pusket viestiäsi ja miten paljon syyttelet naisia mistä milloinkin. Olemme liian hyviä, treenaamme liikaa, emme tajua huono-osaisia miehiä, olemme liian feministisiä, liian itsekeskeisiä.. Mielestäsi kaikki huono johtuu muista, mutta ei koskaan itsestäsi.

En tarkoita mitään tästä pahalla. Toivon, että ymmärtäisit miten teet tällä kaikella vain omaa ahdistustasi pahemmaksi.

Aletheias

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tuostakin on maininta
        "Jospa Sinun pitäisi muuttaa strategiaa"

Minä jo hiljattain kerroin yhdessä toisessa aloituksessa, kuinka olen iän myötä oppinut "virheistä". Entäpä, jos "virheitä" ei enää sallita, kun aina vaan jankataan tästä nollatoleranssista.

Aletheiaskin esitti hyvin masentavan kommentin siitä, että ulkonäköä ei saisi kommentoida. MIKSI?

Aletheias kiven kovaa väittää, että tämä on ehdoton itsestään selvyys. Tietysti se masensi minua ja en enää jaksanut vastata Aletheiakselle, koska alkoi suututtaa. Aletheiaksenkin on hyvä tietää tämä. En jaksa kaiken aikaa tehdä näitä "raivoamisaloituksia" jokaisesta palstan naisesta, jolle suutun, kun joku kommentti menee ihon alle. Nyt Aletheias kuitenkin vastasi ja hänen on hyvä tietää, että minua suututti Aletheiaksen ehdottomuus tuossa ulkonäkökommentoinnissa.

Minäpä otan esimerkin.
        https://www.is.fi/viihde/art-2000006363851.html

"No sä et oo kyllä ainakaan siellä salilla pahemmin viihtynyt. Ei urheiluvaatteet tuo lihaksia, eräs Siepin seuraajista kommentoi."

Vaikka tuo kommentti ei oisikaan kannustava, on tärkeää, että sen voi kuitenkin lukea.

Sitten jatkoa:

"Monet Siepin seuraajista ryntäsivät puolustamaan missikaunotarta. Myös nainen itse ei jäänyt negatiivisen kommentin edessä sanattomaksi, vaan vastasi kritisoijalleen varsin asialliseen sävyyn. Hän muistutti, että kaikilla on oikeus käydä kuntosalilla, oli lihaksia tai ei."

"Sali kuuluu meille ihan kaikille. Just tällaisten tyyppien takia moni jättää koko salitreenit väliin ja niin ei sais todellakaan olla. Jokaisen pitäs saada tuntea olonsa tervetulleeksi kuntosalille, Sieppi vastasi."

Erittäin hyvä kommentti tämäkin, mutta edelleen olen sitä mieltä, että tätä naisten "liiallista" salilla treenaamista pitää voida myös kritisoida. Onneksi Sara Sieppi näyttää ainakin tuossa kuvassa, että "kaikkea kohtuudella".

Jos naisten ulkonäköä ei saa ollenkaan kommentoida, ei voida enää kritisoida naisten "liiallista" salilla treenaamista.

Tuossa hyvä esimerkki Madonnasta jo 40 vuotiaana ja tuollaiset "kehonrakentajan" kädet.
        https://yle.fi/a/20-103828

Tuo tietysti herättää valtavaa kiukkua heiveröisessä miehessä, joten mitä Aletheias ja te muut jotka kiven kovaa olette sitä mieltä, että tämä kiukku ei saa näkyä, lopulta voitatte pitemmän päälle? Se "voitto" on lopulta ainoastaan se, että teidän on mukavampaa lukea keskusteluja, kun "kaikki" kehuvat salilla treenaavia naisia, jos te itsekin haluatte treenata kovaa salilla.

Kyllä minä siis suutuin Aletheiakselle ja tämän takia en ole pystynyt vastailemaan hänelle vaikka on kirjoitellut joihinkin keskusteluihin tärkeistä aiheista. Täytyy odottaa, että suuttumus pikku hiljaa laskee.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minä jo hiljattain kerroin yhdessä toisessa aloituksessa, kuinka olen iän myötä oppinut "virheistä". Entäpä, jos "virheitä" ei enää sallita, kun aina vaan jankataan tästä nollatoleranssista.

Aletheiaskin esitti hyvin masentavan kommentin siitä, että ulkonäköä ei saisi kommentoida. MIKSI?

Aletheias kiven kovaa väittää, että tämä on ehdoton itsestään selvyys. Tietysti se masensi minua ja en enää jaksanut vastata Aletheiakselle, koska alkoi suututtaa. Aletheiaksenkin on hyvä tietää tämä. En jaksa kaiken aikaa tehdä näitä "raivoamisaloituksia" jokaisesta palstan naisesta, jolle suutun, kun joku kommentti menee ihon alle. Nyt Aletheias kuitenkin vastasi ja hänen on hyvä tietää, että minua suututti Aletheiaksen ehdottomuus tuossa ulkonäkökommentoinnissa.

Minäpä otan esimerkin.

"No sä et oo kyllä ainakaan siellä salilla pahemmin viihtynyt. Ei urheiluvaatteet tuo lihaksia, eräs Siepin seuraajista kommentoi."

Vaikka tuo kommentti ei oisikaan kannustava, on tärkeää, että sen voi kuitenkin lukea.

Sitten jatkoa:

"Monet Siepin seuraajista ryntäsivät puolustamaan missikaunotarta. Myös nainen itse ei jäänyt negatiivisen kommentin edessä sanattomaksi, vaan vastasi kritisoijalleen varsin asialliseen sävyyn. Hän muistutti, että kaikilla on oikeus käydä kuntosalilla, oli lihaksia tai ei."

"Sali kuuluu meille ihan kaikille. Just tällaisten tyyppien takia moni jättää koko salitreenit väliin ja niin ei sais todellakaan olla. Jokaisen pitäs saada tuntea olonsa tervetulleeksi kuntosalille, Sieppi vastasi."

Erittäin hyvä kommentti tämäkin, mutta edelleen olen sitä mieltä, että tätä naisten "liiallista" salilla treenaamista pitää voida myös kritisoida. Onneksi Sara Sieppi näyttää ainakin tuossa kuvassa, että "kaikkea kohtuudella".

Jos naisten ulkonäköä ei saa ollenkaan kommentoida, ei voida enää kritisoida naisten "liiallista" salilla treenaamista.

Tuossa hyvä esimerkki Madonnasta jo 40 vuotiaana ja tuollaiset "kehonrakentajan" kädet.

Tuo tietysti herättää valtavaa kiukkua heiveröisessä miehessä, joten mitä Aletheias ja te muut jotka kiven kovaa olette sitä mieltä, että tämä kiukku ei saa näkyä, lopulta voitatte pitemmän päälle? Se "voitto" on lopulta ainoastaan se, että teidän on mukavampaa lukea keskusteluja, kun "kaikki" kehuvat salilla treenaavia naisia, jos te itsekin haluatte treenata kovaa salilla.

Kyllä minä siis suutuin Aletheiakselle ja tämän takia en ole pystynyt vastailemaan hänelle vaikka on kirjoitellut joihinkin keskusteluihin tärkeistä aiheista. Täytyy odottaa, että suuttumus pikku hiljaa laskee.

Todellavaikeeta

Ja tähän tämä tosiaan johtaa, kun kaiken aikaa mennään naisten ehdoilla: ulkonäköä ei saa kommentoida.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja tähän tämä tosiaan johtaa, kun kaiken aikaa mennään naisten ehdoilla: ulkonäköä ei saa kommentoida.

Todellavaikeeta

Oletko jotenkin ihan solmussa,
        miten missijutut edes liittyvät Sinun parikumppanin saantiin?

(nyt selostat varmaan muuta kipeetä kohtaa, millä ei ole tekemistä ongelmasi kanssa, vai et kai ajattele entistä missSuomea itsellesi 8/

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Onko okei, jos sinun ulkonäköä kommentoidaan? Ettet selkeästi käy salilla, päätellen narukäsistä ja kaljamahasta jne. -sivu

• Anonyymi00025
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Missiksi pääsyhän perustuu isolta osalta ulkonäköön myös,
        koko hommahan on puoliksi hupinumero ihmisille ja viihdettä
        mikä tässä on kun ei ajattelussasi natsaa.

Muuten käytöksenä ilkeämielinen ulkonäön kommentointi naama levällään, sehän kertoo arvostelijastaan ja on typerää , mutta siinähän vain tulee puolivahingossa paljastaneeksi itseään

voit toki arvostella kuntosalia kävijöitä, mutta mikä etu siitä itsellesi olisi,
        palstallakin monet vain ihmettelee

• Anonyymi00026
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Joutuu aivan järjettömän paljon käymään suurissa kaupungeissa pe-la iltaisin ja joutuu koko ajan kestämään tätä, kun naiset pitää "omituisena hyypiönä"."

Ja sinä luulet (luulottelet), että tuo koskisi vain miehiä. 😄

Minäkin olen aina ollut hieman... Hmm, persoonallinen. Mutta en koskaan muuta itseäni toisenlaiseksi kenenkään toisen vuoksi.

Mutta ihan oikeasti: ÄLÄ JAKSA juksata ihmisiä sillä, että vain miehissä olisi persoonallisia henkilöitä. 😄 Se ei ole totta.

Lisään vielä sen, että vaikka illan aikana juttelisi 10-20 henkilön kanssa (ja niistä puolet haluaisi seksiä), se ei tarkoita, että mikään niistä keskusteluista johtaisi parisuhteeseen.

🦄

• Anonyymi00027
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Et varmaankaan ole paha; olet vain hieman yksinkertainen.

🦄

• Anonyymi00029
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Et sinä paha ihminen ole. Et vain ole saanut riittävästi tukea omissa haasteissasi ja olet kipeiden kokemustesi myötä rakentanut päässäsi sellaisia ajatusmalleja, jotka heijastuvat haitallisella tavalla tapaasi nähdä naiset.

Sinusta huokuu tarve tulla nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi. Tunnut kokevan, että olet ikään kuin kaiken ulkopuolella ja yrität saada viestiäsi epätoivoisesti läpi etkä voi ymmärtää, miksi kukaan ei tajua sinua. Et kuitenkaan näe, miten aggressiivisesti pusket viestiäsi ja miten paljon syyttelet naisia mistä milloinkin. Olemme liian hyviä, treenaamme liikaa, emme tajua huono-osaisia miehiä, olemme liian feministisiä, liian itsekeskeisiä.. Mielestäsi kaikki huono johtuu muista, mutta ei koskaan itsestäsi.

En tarkoita mitään tästä pahalla. Toivon, että ymmärtäisit miten teet tällä kaikella vain omaa ahdistustasi pahemmaksi.

Aletheias

Kiitoksia vaan kannustavasta kommentistasi. Mä ehdinkin jo tuossa todeta, kuinka mä suutuin sulle tuossa aikaisemmin yhdessä kommentissa, kun pidit niin itsestään selvänä sitä, että ulkonäköä ei saa kommentoida. Toki ymmärrän tilanteet, joissa näin tietysti kannattaa, mutta mä jyrkästi vastustan kuitenkin tuollaista mustavalkoista ajattelua.

Sitten sinun kommenttiisi:

"Et sinä paha ihminen ole. Et vain ole saanut riittävästi tukea omissa haasteissasi ja olet kipeiden kokemustesi myötä rakentanut päässäsi sellaisia ajatusmalleja, jotka heijastuvat haitallisella tavalla tapaasi nähdä naiset."

Kyllä, 100% varmuudella voin sanoa, että minua ollaan erittäin huonosti ymmärretty, mitä tulee parisuhteisiin ja seksiin. Tästä on tietysti seurannut se, että silloin nuorempana tuli monta kertaa kohdattua näitä ikäviä tilanteita, joissa naiset pitivät minua "omituisena hyypiönä". Se näkyi hyvin läpitunkevasti naisen kehon kielestä, kuinka naisen valtasi syvä inho ja pelko, kun lähestyin naista. Tietysti se oli sielloin alussa monesti hyvin kömpelöä, koska sosiaaliset taidot oli jäljessä.

Joka kerta itsekin ahdisti "enemmän kuin tarpeeksi", kun jälleen näin naisen kehon kielestä sen pelon ja inhon.

Vähitellen sitä näiden lukuisten huonojen kokemusten myötä alkoi miettimään, olenko minä tosiaan näin paha ihminen naisten mielestä.

Jossain vaiheessa ahdistus sitten meni niin sietämättömäksi, että oli pakko mennä seksuaaliterapeutille. Olen ymmärtänyt, että nämä ovat asiantuntijoita kaikessa tässä seksuaalisen kieroutuneisuuden problematiikassa. Tätähän tässä alkoi pelkää, että itse on jollain tavoin pahasti seksuaalisesti kieroutunut, kun niin paljon naiset "aina" kokevat minun lähestymiset niin negatiivisesti.

Puhuit tuosta naisten syyttelystä. Kyllä se vaan johtuu siitä, kun on jo peruskoulusta ylä-asteelta alkaen nähnyt, kuinka tytöt jakelevat sitä p**lua kaiken maailman m**kuille, jotka ovat "surkimusten" pahimpia sortajia. Ja samaa p**kaa joutuu myös aikuisenakin näkemään "enemmän kuin tarpeeksi". Kannattaa muistaa vaan esimerkiksi julkkiksista tuo Tony Halmeen m**kku, joka leveili TV:ssä sillä, että katkoi mieheltä kädet väittäessään puolustavansa naista. Niin vaan tuollakin m**kulla oli 1000 kertaa paremmat mahdollisuudet "saada" naisia kuin minulla.

Nyt olo on jo tasaantunut ja kykenin jälleen vastaamaan sinunkin kirjoituksiin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kiitoksia vaan kannustavasta kommentistasi. Mä ehdinkin jo tuossa todeta, kuinka mä suutuin sulle tuossa aikaisemmin yhdessä kommentissa, kun pidit niin itsestään selvänä sitä, että ulkonäköä ei saa kommentoida. Toki ymmärrän tilanteet, joissa näin tietysti kannattaa, mutta mä jyrkästi vastustan kuitenkin tuollaista mustavalkoista ajattelua.

"Et sinä paha ihminen ole. Et vain ole saanut riittävästi tukea omissa haasteissasi ja olet kipeiden kokemustesi myötä rakentanut päässäsi sellaisia ajatusmalleja, jotka heijastuvat haitallisella tavalla tapaasi nähdä naiset."

Kyllä, 100% varmuudella voin sanoa, että minua ollaan erittäin huonosti ymmärretty, mitä tulee parisuhteisiin ja seksiin. Tästä on tietysti seurannut se, että silloin nuorempana tuli monta kertaa kohdattua näitä ikäviä tilanteita, joissa naiset pitivät minua "omituisena hyypiönä". Se näkyi hyvin läpitunkevasti naisen kehon kielestä, kuinka naisen valtasi syvä inho ja pelko, kun lähestyin naista. Tietysti se oli sielloin alussa monesti hyvin kömpelöä, koska sosiaaliset taidot oli jäljessä.

Joka kerta itsekin ahdisti "enemmän kuin tarpeeksi", kun jälleen näin naisen kehon kielestä sen pelon ja inhon.

Vähitellen sitä näiden lukuisten huonojen kokemusten myötä alkoi miettimään, olenko minä tosiaan näin paha ihminen naisten mielestä.

Jossain vaiheessa ahdistus sitten meni niin sietämättömäksi, että oli pakko mennä seksuaaliterapeutille. Olen ymmärtänyt, että nämä ovat asiantuntijoita kaikessa tässä seksuaalisen kieroutuneisuuden problematiikassa. Tätähän tässä alkoi pelkää, että itse on jollain tavoin pahasti seksuaalisesti kieroutunut, kun niin paljon naiset "aina" kokevat minun lähestymiset niin negatiivisesti.

Puhuit tuosta naisten syyttelystä. Kyllä se vaan johtuu siitä, kun on jo peruskoulusta ylä-asteelta alkaen nähnyt, kuinka tytöt jakelevat sitä p**lua kaiken maailman m**kuille, jotka ovat "surkimusten" pahimpia sortajia. Ja samaa p**kaa joutuu myös aikuisenakin näkemään "enemmän kuin tarpeeksi". Kannattaa muistaa vaan esimerkiksi julkkiksista tuo Tony Halmeen m**kku, joka leveili TV:ssä sillä, että katkoi mieheltä kädet väittäessään puolustavansa naista. Niin vaan tuollakin m**kulla oli 1000 kertaa paremmat mahdollisuudet "saada" naisia kuin minulla.

Todellavaikeeta

Anteeksi nyt vain, mutta haluaisitko sinä oikeasti tehdä tuttavuutta samoihin naisiin, jotka valitsevat itselleen väkivaltaisia ihmisiä?

Minä olen ainakin aina pyrkinyt välttämään miehiä, joilla on kelvoton naismaku.

🦄

• Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Hyvä, että olet jo tasaantunut. Tunteidensäätely on aihe, johon sinun kannattaisi panostaa, sillä ei sinun kannata jonkun palstailijan sanoista noin paljon aina kiihtyä.

Sosiaaliset tilanteet ovat sinulle selvästi haastavia. Eivät ne muillekaan aina helppoja ole, kun me ihmiset olemme niin erilaisia ja saatamme tulkita tilanteita eri tavoin. Valitettavasti joskus joku saattaa olla tylykin, vaikka omat aikomukset olisivat miten hyviä. En osaa tietysti ottaa kokemuksiisi kantaa, kun en ole ollut paikalla, mutta periaatehan tietysti on, että jos joku ei halua seuraa, niin sitten lähdetään pois.

Sinun pitäisi päästä noista nuoruuden kokemuksistasi yli. Ymmärrettävästi ne ovat jättäneet jälkensä sinuun, mutta olet nyt aikuinen. Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa omaan elämääsi enemmän kuin nuorena. Voisit käyttää kaiken tämän ajan itsesi kehittämiseen, mitä käytät naisen vihaamiseen.

Ja mitä tulee tuohon ulkonäön kommentointiin, niin en käsitä yhtään, miksi mielestäsi olisi ok kommentoida toisten ulkonäköä negatiivisesti? Tuo on ehkä sitä sosiaalista kömpelyyttäsi, sillä ei fiksu, sosiaalisesti taitava ihminen koskaan mene kommentoimaan toisten ulkonäköä ainakaan negatiivisesti. Miksi ihmeessä koet, että olisi ok pahoittaa jonkun ihmisen mieli kommentoimalla hänen ulkonäköään?

Aletheias

• Anonyymi00036
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Onko okei, jos sinun ulkonäköä kommentoidaan? Ettet selkeästi käy salilla, päätellen narukäsistä ja kaljamahasta jne. -sivu

Sitä on jo ehditty kommentoimaan ihan v**usti. Ei se ole syy tuhlata poliisin aikaa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00037
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Oletko jotenkin ihan solmussa,
        miten missijutut edes liittyvät Sinun parikumppanin saantiin?

(nyt selostat varmaan muuta kipeetä kohtaa, millä ei ole tekemistä ongelmasi kanssa, vai et kai ajattele entistä missSuomea itsellesi 8/

Missejäkö ei naiset ihaile, eikä ota heistä esimerkkiä?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Aika harva. En sano, ettei kukaan, mutta missit eivät enää aikoihin ole olleet naisten idoleita, edes pikkutyttöjen. Harva missi jää kenellekään mieleen ja harva osaisi nimetä kulloisenkin missin. Eihän noihin kisoihinkaan ole enää mitään tunkua osallistuman.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Niin vaan tuollakin m**kulla oli 1000 kertaa paremmat mahdollisuudet "saada" naisia kuin minulla."

Laittaisin tuohon arvioosi kyllä vielä vähintään pari nollaa perään.
        Kerran tony heräsi mustan naisen viereltä sängystä, ja meinasi seota, kun alkoi riehumaan niin selvisi äkkiä että kaverit olivat pilailleet tonyn kanssa ja hommanneet naisen sen sänkyyn kun tony oli sammunut juotuaan litrakaupalla alkoholia.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Ei silleen kun Sinun ajatusmaailmasi on.

Ennen aikaan missi oli muuten iso juttu. Guukkeloi historiaa ja missi vuodelta 1952.
        Lenita A:kin on merkittävä nainen ja edelläkävijä designviennin alalla,
        ja tänä päivänä mm. pörssiyhtiö Marimekko tekee sitä uraa mitä Lenita aikanaan.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Missiksi pääsyhän perustuu isolta osalta ulkonäköön myös,
        mikä tässä on kun ei ajattelussasi natsaa.

Muuten käytöksenä ilkeämielinen ulkonäön kommentointi naama levällään, sehän kertoo arvostelijastaan ja on typerää , mutta siinähän vain tulee puolivahingossa paljastaneeksi itseään

voit toki arvostella kuntosalia kävijöitä, mutta mikä etu siitä itsellesi olisi,
        palstallakin monet vain ihmettelee

"Missiksi pääsyhän perustuu isolta osalta ulkonäköön myös,
        mikä tässä on kun ei ajattelussasi natsaa."

Katsoppas vaan missien miehiä: ovatko heiveröisiä yli 30 vuotiaita, työttömiä, kaljuuntuvia miehiä? Tai ylipäätään miehiä, joilla sosiaalinen asema ei ole mitenkään erityisen korkealla?

"Muuten käytöksenä ilkeämielinen ulkonäön kommentointi naama levällään, sehän kertoo arvostelijastaan ja on typerää , mutta siinähän vain tulee puolivahingossa paljastaneeksi itseään"

Tuo ulkonäön kommentointi on erittäin hyvä kysymys. Siihen liittyen tuossa Ylen juttu jo vuosien takaa ennen tätä uutta kiristystä seksuaalirikoslakiin.
        https://yle.fi/a/3-7095309

"Ahdistavaksi koetaan esimerkiksi homottelu ja huorittelu sekä kehoon kohdistuvat kommentit"

"Ahdistavana saatetaan kokea esimerkiksi takapuolen kehuminen."

Tämä on erittäin ongelmallinen kysymys. Voiko tästä enää ollenkaan keskustella ja samoin tämän ilmiön haittavaikutuksista?
        https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005724531.html

"Muun muassa Kim Kardashianin kuuluisten muotojen väitetään olevan rasvansiirron tulosta. Mutta kannattaako valtavaa takamusta havitella kauneusleikkauksella?"

Sitten tuossa puhutaan myös tästä treenaamisesta.

"Jos sinulla on aika ok takamus, ehkä vähän litteä, tee ahkerasti kyykkyjä. Saat samalla jalkoihin kauniit kaaret ja vahvistusta koko kroppaan. Et tarvitse raskaita painoja, kuntosalia tai treenivaatteita. Se on ihan ilmaista, pakarat kiinteytyvät aika äkkiä, ja samalla tulee terveyshyötyjä."

Erittäin hyvä kysymys. Siinä videoita karnevaaleilta.
        https://www.youtube.com/watch?v=IXrSHyihL1M

https://www.youtube.com/watch?v=RJOhmBfpMS8

https://www.youtube.com/watch?v=Yt4Qth7iUng

Katsoppas vaikkapa tämänkin brasilialaisen mallin jalkaprässipainoja.
        https://youtu.be/2mw03VfIDkI?t=447

Tuossa video karnevaaleilta.
        https://youtu.be/RJOhmBfpMS8?t=12

Oliko siinä jalkaprässissä jopa 320 kiloa?

Tarkastellaanpa mitä tuo vastaa miesten voimatasoissa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/sled-leg-press

Strength Levelin mukaan 320 kiloa jalkaprässissä lähentelee jo 90 kiloisen miehen advanced-tasoa.

Otetaanpa vertaus penkkipunnerrukseen.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

90 kiloisen advanced-tasoisen miehen pitäisi vetää penkistä lähelle 140 kiloa. Kun mulle jo tuohon intermediate-tasoon pääseminen vaatii PALJON työtä, siis nostaa penkistä vähän alle 110 kiloa.

Onko tässä todellakaan mitään järkeä vaatia naisilta sellaisia salituloksia, jotka vaativat jo 90 kiloiselta mieheltäkin "vähän enemmän" työtä salilla?

Pointti on tässä, jos "täydellinen" ulkonäkö ei synny "ilmaiseksi".

Ja sitten myös tämä, jos ulkonäöllä on vaikutusta naisen sosiaaliseen asemaan, kun tutkimusten mukaan ei voida siltäkään välttyä, etteikö ulkonäöllä olisi vaikutusta myös miesten sosiaaliseen asemaan.
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/aa32fb92-c593-44cb-9a5f-925081643bfe

"Sosiologian professori Outi Sarpila on tutkinut sitä, miten yksilön ulkonäkö vaikuttaa työelämässä. Palkkausta pidetään puhtaasti rationaalisena tekona, mutta sitä se ei ole, professori sanoo."

"voit toki arvostella kuntosalia kävijöitä, mutta mikä etu siitä itsellesi olisi,
        palstallakin monet vain ihmettelee"

Oletko vielä tätä mieltä?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00046
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minäpä otan esimerkin.

Sitten jatkoa:

Todellavaikeeta

Kommentoin nyt vielä tuota loppuosaa eli minun puolestani saat olla kiukkuinen, jos se on tunne, mitä koet. On ihan ok kertoa negatiivisista ajatuksistaan ja tuntemuksistaan ja parempikin niin, kuin patoa tunteita sisälleen.

Mieti kuitenkin, mitä voitat tuntemalla jatkuvaa kiukkua ja ahdistusta näistä asioista. Olet jo pitkään puhunut samoista teemoista ja edelleen ne vain saavat sinut kuohuksiin. Sinuna hakisin tukea näiden asioiden käsittelyyn, jotta voit jättää nämä taaksesi ja keskittyä elämään mahdollisimman hyvää elämää ilman jatkuvaa ahdistusta. Sinä voit parantaa itse elämääsi, jos vain niin tahdot.

Ei sinua pitäisi kiinnostaa minun tai kenenkään muunkaan naisen salilla treenaamiset sen kummemmin. Eikä minua kiinnosta se, kehuuko joku minua vai ei. Käyn salilla huolimatta siitä, mitä kuka tahansa on mieltä siitä. On ihan mielenkiintoista joskus puhua salilla käymisestä ja vaikka vertailla tekemiämme treenejä Yksärin kanssa, mutta ei se vaikuta minuun muutoin kuin, että saatan saada inspiraatiota keskustelusta.

Aletheias

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

"Missiksi pääsyhän perustuu isolta osalta ulkonäköön myös,
        mikä tässä on kun ei ajattelussasi natsaa."

Katsoppas vaan missien miehiä: ovatko heiveröisiä yli 30 vuotiaita, työttömiä, kaljuuntuvia miehiä? Tai ylipäätään miehiä, joilla sosiaalinen asema ei ole mitenkään erityisen korkealla?

"Muuten käytöksenä ilkeämielinen ulkonäön kommentointi naama levällään, sehän kertoo arvostelijastaan ja on typerää , mutta siinähän vain tulee puolivahingossa paljastaneeksi itseään"

Tuo ulkonäön kommentointi on erittäin hyvä kysymys. Siihen liittyen tuossa Ylen juttu jo vuosien takaa ennen tätä uutta kiristystä seksuaalirikoslakiin.
        https://yle.fi/a/3-7095309

"Ahdistavaksi koetaan esimerkiksi homottelu ja huorittelu sekä kehoon kohdistuvat kommentit"

"Ahdistavana saatetaan kokea esimerkiksi takapuolen kehuminen."

Tämä on erittäin ongelmallinen kysymys. Voiko tästä enää ollenkaan keskustella ja samoin tämän ilmiön haittavaikutuksista?
        https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005724531.html

"Muun muassa Kim Kardashianin kuuluisten muotojen väitetään olevan rasvansiirron tulosta. Mutta kannattaako valtavaa takamusta havitella kauneusleikkauksella?"

Sitten tuossa puhutaan myös tästä treenaamisesta.

"Jos sinulla on aika ok takamus, ehkä vähän litteä, tee ahkerasti kyykkyjä. Saat samalla jalkoihin kauniit kaaret ja vahvistusta koko kroppaan. Et tarvitse raskaita painoja, kuntosalia tai treenivaatteita. Se on ihan ilmaista, pakarat kiinteytyvät aika äkkiä, ja samalla tulee terveyshyötyjä."

Erittäin hyvä kysymys. Siinä videoita karnevaaleilta.
        https://www.youtube.com/watch?v=IXrSHyihL1M

https://www.youtube.com/watch?v=RJOhmBfpMS8

https://www.youtube.com/watch?v=Yt4Qth7iUng

Katsoppas vaikkapa tämänkin brasilialaisen mallin jalkaprässipainoja.
        https://youtu.be/2mw03VfIDkI?t=447

Tuossa video karnevaaleilta.
        https://youtu.be/RJOhmBfpMS8?t=12

Oliko siinä jalkaprässissä jopa 320 kiloa?

Tarkastellaanpa mitä tuo vastaa miesten voimatasoissa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/sled-leg-press

Strength Levelin mukaan 320 kiloa jalkaprässissä lähentelee jo 90 kiloisen miehen advanced-tasoa.

Otetaanpa vertaus penkkipunnerrukseen.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

90 kiloisen advanced-tasoisen miehen pitäisi vetää penkistä lähelle 140 kiloa. Kun mulle jo tuohon intermediate-tasoon pääseminen vaatii PALJON työtä, siis nostaa penkistä vähän alle 110 kiloa.

Onko tässä todellakaan mitään järkeä vaatia naisilta sellaisia salituloksia, jotka vaativat jo 90 kiloiselta mieheltäkin "vähän enemmän" työtä salilla?

Pointti on tässä, jos "täydellinen" ulkonäkö ei synny "ilmaiseksi".

Ja sitten myös tämä, jos ulkonäöllä on vaikutusta naisen sosiaaliseen asemaan, kun tutkimusten mukaan ei voida siltäkään välttyä, etteikö ulkonäöllä olisi vaikutusta myös miesten sosiaaliseen asemaan.
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/aa32fb92-c593-44cb-9a5f-925081643bfe

"Sosiologian professori Outi Sarpila on tutkinut sitä, miten yksilön ulkonäkö vaikuttaa työelämässä. Palkkausta pidetään puhtaasti rationaalisena tekona, mutta sitä se ei ole, professori sanoo."

"voit toki arvostella kuntosalia kävijöitä, mutta mikä etu siitä itsellesi olisi,
        palstallakin monet vain ihmettelee"

Oletko vielä tätä mieltä?

Todellavaikeeta

Artikkeli:
        "nuoret joutuvat kuuntelemaan kaikenlaista"
        sehän on erittäin moitittavaa,
        artikkelissa kehotetaankin uskaltaa kertoa häirinnästä mihin vaan suuntaan: opettajille, tutoreille (vanhempi opastava opiskelija), kavereille, kouluterveydenhoitajalle jne.
        Onko tässä jotain epäselvää?

Toinen linkki on kauneusleikkauksista. Saat olla haluttuasi mieltä. Sattumalta vieressä on ketju aiheesta, käy siellä jos on sanottavaa.

Kolmas, miten show ja brassikarnevaalit liittyvät meillä kehä III:n takana parisuhteen saantiin?
        Kauppalehti juttu: mitä siitä, elämää se on, jokainen on syntymästään sen näköinen kuin on, Kerro ehostamisajatuksistasi halutessasi ja yleisestikin, miten se vaikuttaa sosiaaliseen asemaan. Esim. markkinamaailmassa huono toimitusjohtaja voi saada lemput yhtiöhallitukselta kesken työpäivän, olipa ehostustaitonsa miten tahansa.

Sekoitatko jotenkin eri asioita?
        Ensimmäinen linkkisi kertoo live tilanteista. Pidetään huonona käytöksenä ulkonäöista huuteluja, ei niissä ole muuta perää kuin huutelijalla itsellään on huono olo. Eikä se huuteluilla siitä lopulta parane.

Palstalla taas anonyyminä, sen kun arvostelet, mutta lopputulos on käytännössä aina, kuten mm.Aletheias vieressäkin sanoo: "Käyn salilla huolimatta siitä, mitä kuka tahansa on mieltä siitä."

On sulla oikeus olla tyytymätön siinä mielessä kuin vaikka ravintoterapeuttia harmittaa kun ihmiset syövät liikaa, Tai kasvissyöjää harmittaa kun jotkut syövät lihaa.
        Mutta sinä saatat alkaa meuhkaamaan kun ihmiset yleensä omissa oloissaan käyttäytyvät toisin kuin haluat. Ravintoneuvojakaan ei yleensä polta hihojaan kun löytää vielä lihavia ihmisiä...

Voit yrittää "valistaa" oman näkökantasi pohjalta (mikä se lieneekin), mutta siinä se on, et voi tehdä enempää. Yleisö vähitellen uskoo tai toisena vaihtoehtona ei! Sitä todennäköisemmin ei, jos yleisösi ei ollenkaan ymmärrä tai noteeraa em."näkökantasi pohjaa".
        Voit siis arvostella vapaasti vaikka kuntosalilla kävijöitä, mutta suhtautuminen voisi olla rauhallisempaa, esim. kuin tuo ravintoterapeutti: täysin valmista EI tule.,.......

• Anonyymi00020

Vai tulemme aikanaan näkemään. Luuletko ettet ole jo seurannassa aloituksiesi ja viestiesi vuoksi. Virkavalta seuraa näitäkin palstoja jos et tiennyt.

• Anonyymi00021

Sananvapaus on perusoikeus.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00028
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sananvapaus on perusoikeus.

Todellavaikeeta

On on. Mutta kannattaa ajatella mitä tänne postailee. Ota vastuu ajatuksistasi, sanoistasi ja teoistasi ja lopeta muista syyn hakeminen. Muut ovat peili sinusta itsestäsi. Jos sinua joku asia suututtaa, se asia resonoi itsessäsi. On peilikuva / heijastus juurikin sinusta. Vikaa on turha muualta etsiä. Muiden syyttely ei auta mitään.🤷‍♀️

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

On on. Mutta kannattaa ajatella mitä tänne postailee. Ota vastuu ajatuksistasi, sanoistasi ja teoistasi ja lopeta muista syyn hakeminen. Muut ovat peili sinusta itsestäsi. Jos sinua joku asia suututtaa, se asia resonoi itsessäsi. On peilikuva / heijastus juurikin sinusta. Vikaa on turha muualta etsiä. Muiden syyttely ei auta mitään.🤷‍♀️

Jos ei "huonojen" päätösten haitallisista seurauksista voi keskustella, kyllä on sananvapaus todella huono. Onko esimerkiksi sodista varoittaminen syy sille, että poliisin aikaa pitää tuhlata? Jostakin ne sodat AINA kuitenkin alkaa. Sekö on sitten parempi, että kukaan ei tiedä mitään? Silläkö turvallisuutta parannetaan pitemmällä aikavälillä?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jos ei "huonojen" päätösten haitallisista seurauksista voi keskustella, kyllä on sananvapaus todella huono. Onko esimerkiksi sodista varoittaminen syy sille, että poliisin aikaa pitää tuhlata? Jostakin ne sodat AINA kuitenkin alkaa. Sekö on sitten parempi, että kukaan ei tiedä mitään? Silläkö turvallisuutta parannetaan pitemmällä aikavälillä?

Todellavaikeeta

äls väännä ja käännä tätäkin pois omasta vastuustasi. Sinulla on vastuu mitä tänne postaat. Hyvää ja rakkautta vai pahaa ja itsekeskeisyyttä. Ota vastuu. Peräänkuulutan yksilön vastuuta! 🤷‍♀️

• Anonyymi00033

Joku vähemmän kaunis päivä tällä tyypillä naksahtaa päässä ja hän satuttaa jotain itselleen tuntematonta naista.

• Anonyymi00040

Uskoisin näin että palstan naiset eivät ole koskaan pitäneet sinusta.

• Anonyymi00044

Yritä suhtautua saamiisi viesteihin ei-kirjaimellisesti.
      Palstalla vaan vastataan samalla mitalla kuin mitä itse tuuppaat
      Silloin saa mitä tilaa.

• Anonyymi00049

Ei muuten pidä paikkaansa. Täällä jotkut saavat kuraa niskaansa, vaikka muiden kohteleminen olisi ystävällistä. Just saying.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 70
      539
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe