Siis, kertokaahan ystävällisesti mistä tätä kyseistä ainetta saa hankittua. Ymmärtääkseni sitä ei aivan apteekista pääse ostamaan :P
Natriumkloraatti
11
6188
Vastaukset
- varastoivat
apteekeissa. Tamrosta saattaisi löytyä. Itse olen
sieltä ostanut kaliumkloraattia. Oli muuten aika
v***n kallista. - NaClO3
http://www.finnishchemicals.com/
On muuten hyvää kamaa, kun laittaa pari sataa grammaa kastelukannulliseen vettä ja kastelee pihapolut. Ei kasva rikkaruohot! Kloraatithan on vanhastaan tunnettuja rikkaruohomyrkkyjä.- Zackh
Kiitos linkistä. :)
- Laborantti
Ja mitähän tällä natriumkloraatilla olisi tarkoitus tehdä?
Tälläisillä kyseilyillä saat helposti poliisit perääsi nykyisin.
Poikasina teimme raketteja. Siitä innostuksesta kavereistani tuli tohtoreita, dosenteja, miljonäärejä...- Zackh
mitään olisi tarkoitus tehdä, ainakaan vielä. "Pikku" kokeisiini vain tarvitsen ^__^
- morpheus
Ostat jostain liikkeeestä termolux 2 nimistä puhdistus ainetta kiinteän polttoaineen kattiloille. Ja kun jostain sitä oot hankkinu niin tuo neste vain jollekin laakealle astialle ja annat parissa päivässä veden haihtua pois, niin saat uskomattoman paljon natriumkloraattia, ja ehtaa tavaraa saat!!!! ;D
- minäpätässä
Natriumkloraatti on hygroskooppista ja se imee
ilmasta kosteutta. Kaliumkloraatilla saattaa onnistua. - morpheus
minäpätässä kirjoitti:
Natriumkloraatti on hygroskooppista ja se imee
ilmasta kosteutta. Kaliumkloraatilla saattaa onnistua.Kyllä minulla vaan toimii ja toiseksi en ole kuullut että se on hydroskooppista, tietääkseni natriumnitraatti on sellainen hapetin joka imee kosteutta ilmasta, mutta ei natriumkloraatti. Ja voihan tuosta natriumkloraatista syntenisoida vielä kaliumkloraattia.
- morpheus
morpheus kirjoitti:
Kyllä minulla vaan toimii ja toiseksi en ole kuullut että se on hydroskooppista, tietääkseni natriumnitraatti on sellainen hapetin joka imee kosteutta ilmasta, mutta ei natriumkloraatti. Ja voihan tuosta natriumkloraatista syntenisoida vielä kaliumkloraattia.
Eli hygroskooppista, ei hydroskooppista!!!
- Zackh
Kiitän, tätä aion ehdottomasti koettaa! Kiitos vielä kerran ^___^
- pieni pyrroli
morpheus kirjoitti:
Eli hygroskooppista, ei hydroskooppista!!!
Jep, on hygroskooppista, kuten natriumkromaatti, natriumdikromaatti etc. Kannattaa tutustua kyllä kemiaan ihan kirjallisuuden kautta ennen kuin alkaa läträämään enempää varsinkaan tuon kaltaisten ainesten kanssa. :) Oma kokemus on kyllä kullan arvoista noissakin asioissa.. harmi vaan että amatööritieteilijät- ja kemistit tapaavat vain aina ensin kiinnostua noista energeettisemmistä materiaaleista ja pyrotekniikasta.. joiden kanssa onnettomuuksiakin tuppaa sattumaan turhan helpolla. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894