Mietiskelin tässä itsekseni että eikös tuon kommunistisen puolueen voisi ihan hyvin myös lakkauttaa. Ajatelkaapa nyt hyvät ihmiset, mitä helvettiä me tehdään kommunistisella puolueella täällä Suomessa kun meillä on asiat niin hyvin?? Jotenkin tuntuu ihan järjettömältä että meillä edes on kommunistinen puolue! Miksi se muuten edes on perustettu? Huvin ja viihteenkö vuoksi? Jos kommunistisen puolueen lakkauttaisi niin nekin rahat voisi käyttää johonkin hyödylliseen.
Kommunistinen puolue
30
2243
Vastaukset
Tietänet varmaan, että Suomessa on järjestäytymisvapaus!!
vom- Kalle
Tietänet varmaan, että Suomessa on järjestäytymisvapaus vain niin kauan kun kommunistit eivät ole vallassa.
Ja tavoilleen uskollisena Kalle perustelee asiallisen mutta, ah, niin epämiellyttävän väitteensä:
Yhdessäkään maassa, jossa kommunistit ovat olleet vallassa, ei ole ollut järjestäytymisvapautta. Miksi Suomi tekisi poikkeuksen??
/Kalle, joka ei tunne yhtään syytä, joka tekeisi nämä kotimaiset kommunistit inhimmillisemmiksi kuin Neukkulan tai Romanian valtaapitäneet puoluetoverinsa - pls
Kalle kirjoitti:
Tietänet varmaan, että Suomessa on järjestäytymisvapaus vain niin kauan kun kommunistit eivät ole vallassa.
Ja tavoilleen uskollisena Kalle perustelee asiallisen mutta, ah, niin epämiellyttävän väitteensä:
Yhdessäkään maassa, jossa kommunistit ovat olleet vallassa, ei ole ollut järjestäytymisvapautta. Miksi Suomi tekisi poikkeuksen??
/Kalle, joka ei tunne yhtään syytä, joka tekeisi nämä kotimaiset kommunistit inhimmillisemmiksi kuin Neukkulan tai Romanian valtaapitäneet puoluetoverinsahmm, kommunisteja on ollut suomessa hallituksissa, muutama vuosi sitten vielä esim. ranskassa... tällä hetkellä brasiliassa, etelä-afrikassa
voidaan tietenkin kiistellä ovatko ko. ministerit "oikeasti" kommunisteja, mutta sillä ei liene väliä sinulle kalle, kun kaikki kommunistiksi itseään nimittävät ovat samanlaisia joka tapauksessa, eikö? - Kalle
pls kirjoitti:
hmm, kommunisteja on ollut suomessa hallituksissa, muutama vuosi sitten vielä esim. ranskassa... tällä hetkellä brasiliassa, etelä-afrikassa
voidaan tietenkin kiistellä ovatko ko. ministerit "oikeasti" kommunisteja, mutta sillä ei liene väliä sinulle kalle, kun kaikki kommunistiksi itseään nimittävät ovat samanlaisia joka tapauksessa, eikö?Onhan niitä kommunisteja ollut hallituksissa mutta Kalle tarkoitaa tapauksia, joissa kommunistit ovat olleet YKSIN hallituksissa, esim. Neukkula ja Romania.
/Kalle, joka tietää kommunistien osoittavan oikeat tapansa vasta saatuaan yksinvallan maassa. Näin on käynyt aina tähän asti ja tullee myös tapahtumaan tulevaisuudessakin - thinktank
Kalle kirjoitti:
Onhan niitä kommunisteja ollut hallituksissa mutta Kalle tarkoitaa tapauksia, joissa kommunistit ovat olleet YKSIN hallituksissa, esim. Neukkula ja Romania.
/Kalle, joka tietää kommunistien osoittavan oikeat tapansa vasta saatuaan yksinvallan maassa. Näin on käynyt aina tähän asti ja tullee myös tapahtumaan tulevaisuudessakinTosin luulen, että Kalle taitaa tällä kertaa yliarvioida nimen merkityksen.
Toisaalta, kaikkien vasemmistolaisten kanssa kannatta olla varovainen... Kalle kirjoitti:
Tietänet varmaan, että Suomessa on järjestäytymisvapaus vain niin kauan kun kommunistit eivät ole vallassa.
Ja tavoilleen uskollisena Kalle perustelee asiallisen mutta, ah, niin epämiellyttävän väitteensä:
Yhdessäkään maassa, jossa kommunistit ovat olleet vallassa, ei ole ollut järjestäytymisvapautta. Miksi Suomi tekisi poikkeuksen??
/Kalle, joka ei tunne yhtään syytä, joka tekeisi nämä kotimaiset kommunistit inhimmillisemmiksi kuin Neukkulan tai Romanian valtaapitäneet puoluetoverinsaEn tosiaankaan tiedä, koska en ole ennustajaeukko!!!
vomthinktank kirjoitti:
Tosin luulen, että Kalle taitaa tällä kertaa yliarvioida nimen merkityksen.
Toisaalta, kaikkien vasemmistolaisten kanssa kannatta olla varovainen...Toistaiseksi fiksuin kommentti, minkä " thinktank" on kirjoittanut!!!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
En tosiaankaan tiedä, koska en ole ennustajaeukko!!!
vomMutta uskot sokeasti muiden ennustuksiin - ennustuksiin, joita ei ole tieteellisesti todistettu. Väittäisinpä jopa päinvastaistaista.
Uskot kiihkeänä kommunistina sokeasti Marxin ennustuksiin vaikka niiden toteutumisesta ei ole mitään todisteita, päinvastoin.
Esimerkki 1:
Kurjistumisteoria.
Marxin rustatessa teoriaansa Suomessa kuoltiin nälkään. Paljon tulee virtaamaan vettä Tammerkosken siltojen alitse ennenkuin Suomessa taas kuollaan nälkään rauhanaikana. Mitenkäs luulet työläisten elinolosuhteiden muuttuneen Aasiassa 1860-luvulta tähän päivään verrattuna? Onko tapahtunut paljonkin kurjistumista? Mitä luulet?
Esimerkki 2:
Rikkauksien kerääntymisteoria - tai mikä se nyt on nimeltään - teoria, jonka mukaan vain rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.
Teorian osaittaa vääräksi yksi maailman rikkaimmista, jos ei peräti rikkain, mies - Bill Gate. Poikaparalla ei tainnut olla ensimmäistäkään miljoonaa koossa 1970-alussa. Nyt niitä on niin paljon ettei taida edes itse tietää. Siis kyllä köyhäkin voi rikastua - samoin monet suomalaiset Nokia-miljonäärit. Taitavat myös he sotia Marxin teoriota vastaan, entäs Sanalahden veljekset ja Tuurin kyläkauppias. Heitä ei pitäisi Marxin teorioiden mukaan olla!
Kyllä Marxilaisten usko oppi-isänsä juttuihin liippaa järjellisesti hyvin läheltä jehovantodistajien vakaata uskoa omiin oppeihinsa.
/Kalle, joka ei tunne tieteellisiä todistuksia kurjistumisteorian paikkansapitävyydestä Kalle kirjoitti:
Mutta uskot sokeasti muiden ennustuksiin - ennustuksiin, joita ei ole tieteellisesti todistettu. Väittäisinpä jopa päinvastaistaista.
Uskot kiihkeänä kommunistina sokeasti Marxin ennustuksiin vaikka niiden toteutumisesta ei ole mitään todisteita, päinvastoin.
Esimerkki 1:
Kurjistumisteoria.
Marxin rustatessa teoriaansa Suomessa kuoltiin nälkään. Paljon tulee virtaamaan vettä Tammerkosken siltojen alitse ennenkuin Suomessa taas kuollaan nälkään rauhanaikana. Mitenkäs luulet työläisten elinolosuhteiden muuttuneen Aasiassa 1860-luvulta tähän päivään verrattuna? Onko tapahtunut paljonkin kurjistumista? Mitä luulet?
Esimerkki 2:
Rikkauksien kerääntymisteoria - tai mikä se nyt on nimeltään - teoria, jonka mukaan vain rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.
Teorian osaittaa vääräksi yksi maailman rikkaimmista, jos ei peräti rikkain, mies - Bill Gate. Poikaparalla ei tainnut olla ensimmäistäkään miljoonaa koossa 1970-alussa. Nyt niitä on niin paljon ettei taida edes itse tietää. Siis kyllä köyhäkin voi rikastua - samoin monet suomalaiset Nokia-miljonäärit. Taitavat myös he sotia Marxin teoriota vastaan, entäs Sanalahden veljekset ja Tuurin kyläkauppias. Heitä ei pitäisi Marxin teorioiden mukaan olla!
Kyllä Marxilaisten usko oppi-isänsä juttuihin liippaa järjellisesti hyvin läheltä jehovantodistajien vakaata uskoa omiin oppeihinsa.
/Kalle, joka ei tunne tieteellisiä todistuksia kurjistumisteorian paikkansapitävyydestäEn pidä itseäni "kiihkeänä kommunistina", koska en ole esim. puolueen jäsen! Mitä sitten väittämiisi tulee, niin tässä vastaukset;
1) Kurjistumisteoria esitti Porvarillisen yhteiskunnan tuhoa ( seurasi Kapitalismi!)
2) Pääomien kasaantumisteorian voit itsekin todeta tapahtuneen!!!
vom- Kom..posiitti
vom kirjoitti:
En pidä itseäni "kiihkeänä kommunistina", koska en ole esim. puolueen jäsen! Mitä sitten väittämiisi tulee, niin tässä vastaukset;
1) Kurjistumisteoria esitti Porvarillisen yhteiskunnan tuhoa ( seurasi Kapitalismi!)
2) Pääomien kasaantumisteorian voit itsekin todeta tapahtuneen!!!
vomMitä?? Et kuulu kommunistipuolueeseen? Ovatko imperialistiset fasistit aivopesseet sinutkin ja sinusta on tullut vastavallankumouksellinen revisionisti? Vai oletko peräti mentsevikki? Vai sosialidemokraatti, joka harjoittaa proletaaria sortavaa pohjoismaista hyvinvointipolitiikkaa?
Tiedustelee: Tseka/NKVD/KGB:n Agit/Prop-osasto - Kalle
vom kirjoitti:
En pidä itseäni "kiihkeänä kommunistina", koska en ole esim. puolueen jäsen! Mitä sitten väittämiisi tulee, niin tässä vastaukset;
1) Kurjistumisteoria esitti Porvarillisen yhteiskunnan tuhoa ( seurasi Kapitalismi!)
2) Pääomien kasaantumisteorian voit itsekin todeta tapahtuneen!!!
vomNiin, et ehkä ole puolueen jäsen koska puolueen linja on aivan liian oikealla. Ehkä KTP olisi sinulle läheisempi, mene ja tiedä?
1. Koska työläiset eivät ole kurjistuneet sitten 1860-luvun niin porvarinen yhteiskunta on kauempana tuhoutunisestaan nyt kuin silloin
2. Jos lasketaan pääoman jakautuminen prosenteissa eri yhteiskuntaluokkien kesken niin tänä päivänä työläiset omistavat paljon, paljon enemmän pääomaa kuin 1860-luvulla. Silloin he eivät omistaneet yhtään mitään, tuskin päällään olleita vaatteita, mutta tänään useimmat työläiset omistavat asuntonsa ja autonsa. Lisäksi monilla on osakkeita ja pankkisäästöjä - ei kaikilla tietenkään mutta osalla on. Siis tänä päivänä työläiset omistavat prosenteissa laskettuna moninkertaisen määrän maailman pääomasta verrattuna siihen mitä he omistivat 1860-luvulla. Siis pääoma ei ole kasaantunut vaan omistus on levinnyt laajempiin yhteiskunnassa. Siis mitenkähän Kalle voisi itse todeta pääoman kasaantumisen kun hän näkee juuri päinvastaisen kehityksen sitten 1860-luvulta?? Autahan Kallea "näkemään" tämä sinun näkemäsi kehitys 1860-luvulta, kiitos jo näin etukäteen.
/Kalle, joka ei näe mitään totuutta toverin "vom" väitteissä Kalle kirjoitti:
Niin, et ehkä ole puolueen jäsen koska puolueen linja on aivan liian oikealla. Ehkä KTP olisi sinulle läheisempi, mene ja tiedä?
1. Koska työläiset eivät ole kurjistuneet sitten 1860-luvun niin porvarinen yhteiskunta on kauempana tuhoutunisestaan nyt kuin silloin
2. Jos lasketaan pääoman jakautuminen prosenteissa eri yhteiskuntaluokkien kesken niin tänä päivänä työläiset omistavat paljon, paljon enemmän pääomaa kuin 1860-luvulla. Silloin he eivät omistaneet yhtään mitään, tuskin päällään olleita vaatteita, mutta tänään useimmat työläiset omistavat asuntonsa ja autonsa. Lisäksi monilla on osakkeita ja pankkisäästöjä - ei kaikilla tietenkään mutta osalla on. Siis tänä päivänä työläiset omistavat prosenteissa laskettuna moninkertaisen määrän maailman pääomasta verrattuna siihen mitä he omistivat 1860-luvulla. Siis pääoma ei ole kasaantunut vaan omistus on levinnyt laajempiin yhteiskunnassa. Siis mitenkähän Kalle voisi itse todeta pääoman kasaantumisen kun hän näkee juuri päinvastaisen kehityksen sitten 1860-luvulta?? Autahan Kallea "näkemään" tämä sinun näkemäsi kehitys 1860-luvulta, kiitos jo näin etukäteen.
/Kalle, joka ei näe mitään totuutta toverin "vom" väitteissäKalle/, joka...on ystävällinen ja vierailee aluksi esim. WWW.TILASTOKESKUS.FI-sivuilla.
Sieltä tymempikin löytää!!!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
Kalle/, joka...on ystävällinen ja vierailee aluksi esim. WWW.TILASTOKESKUS.FI-sivuilla.
Sieltä tymempikin löytää!!!
vomKommunistit tarvitsevat kertausta - kyllä Kalle tietää ja ymmärtää.
Tilastokeskuksen sivuilta ei varmasti löydy todisteita siitä, että työläiset olisivat kurjistuneet 1860-lukuun verrattuna. Ei sieltä löydy myöskään todisteita siitä, että pääoma olisi kasaantunut enemmän verrattuna 1860-lukuun.
Jos sieltä sellaiset tiedot lyötyy niin Kalle vaikenee ja liittyy SKP:hen - ainakin jonkinlaiseksi tukijäseneksi.
Siis mistä tilastokeskuksen sivuilta lyösit tälläiset väitteet?? Pistähän nyt tähän lenkkiä niin Kallekin voi opiskella asiaa. Kerrohan heti ja näin vaiennat Kallet tällä palstalla - käytähän tilaisuutta hyväksesi.
Siis kerrataan Kallen viesti:
1. Koska työläiset eivät ole kurjistuneet sitten 1860-luvun niin porvarinen yhteiskunta on kauempana tuhoutunisestaan nyt kuin silloin
2. Jos lasketaan pääoman jakautuminen prosenteissa eri yhteiskuntaluokkien kesken niin tänä päivänä työläiset omistavat paljon, paljon enemmän pääomaa kuin 1860-luvulla. Silloin he eivät omistaneet yhtään mitään, tuskin päällään olleita vaatteita, mutta tänään useimmat työläiset omistavat asuntonsa ja autonsa. Lisäksi monilla on osakkeita ja pankkisäästöjä - ei kaikilla tietenkään mutta osalla on. Siis tänä päivänä työläiset omistavat prosenteissa laskettuna moninkertaisen määrän maailman pääomasta verrattuna siihen mitä he omistivat 1860-luvulla. Siis pääoma ei ole kasaantunut vaan omistus on levinnyt laajempiin yhteiskunnassa. Siis mitenkähän Kalle voisi itse todeta pääoman kasaantumisen kun hän näkee juuri päinvastaisen kehityksen sitten 1860-luvulta?? Autahan Kallea "näkemään" tämä sinun näkemäsi kehitys 1860-luvulta, kiitos jo näin etukäteen.
/Kalle, joka odottaa toverin "vom" nyt vihdoinkin todistavan väitteensä työläisten kurjistumisesta verrattuna 1860-luvun tilanteeseen Kalle kirjoitti:
Kommunistit tarvitsevat kertausta - kyllä Kalle tietää ja ymmärtää.
Tilastokeskuksen sivuilta ei varmasti löydy todisteita siitä, että työläiset olisivat kurjistuneet 1860-lukuun verrattuna. Ei sieltä löydy myöskään todisteita siitä, että pääoma olisi kasaantunut enemmän verrattuna 1860-lukuun.
Jos sieltä sellaiset tiedot lyötyy niin Kalle vaikenee ja liittyy SKP:hen - ainakin jonkinlaiseksi tukijäseneksi.
Siis mistä tilastokeskuksen sivuilta lyösit tälläiset väitteet?? Pistähän nyt tähän lenkkiä niin Kallekin voi opiskella asiaa. Kerrohan heti ja näin vaiennat Kallet tällä palstalla - käytähän tilaisuutta hyväksesi.
Siis kerrataan Kallen viesti:
1. Koska työläiset eivät ole kurjistuneet sitten 1860-luvun niin porvarinen yhteiskunta on kauempana tuhoutunisestaan nyt kuin silloin
2. Jos lasketaan pääoman jakautuminen prosenteissa eri yhteiskuntaluokkien kesken niin tänä päivänä työläiset omistavat paljon, paljon enemmän pääomaa kuin 1860-luvulla. Silloin he eivät omistaneet yhtään mitään, tuskin päällään olleita vaatteita, mutta tänään useimmat työläiset omistavat asuntonsa ja autonsa. Lisäksi monilla on osakkeita ja pankkisäästöjä - ei kaikilla tietenkään mutta osalla on. Siis tänä päivänä työläiset omistavat prosenteissa laskettuna moninkertaisen määrän maailman pääomasta verrattuna siihen mitä he omistivat 1860-luvulla. Siis pääoma ei ole kasaantunut vaan omistus on levinnyt laajempiin yhteiskunnassa. Siis mitenkähän Kalle voisi itse todeta pääoman kasaantumisen kun hän näkee juuri päinvastaisen kehityksen sitten 1860-luvulta?? Autahan Kallea "näkemään" tämä sinun näkemäsi kehitys 1860-luvulta, kiitos jo näin etukäteen.
/Kalle, joka odottaa toverin "vom" nyt vihdoinkin todistavan väitteensä työläisten kurjistumisesta verrattuna 1860-luvun tilanteeseenLähti sivuraiteille aiheen avauksesta. Ei anna aihetta jatkaa kinastelua!! Pidä hyvänäsi!!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
Lähti sivuraiteille aiheen avauksesta. Ei anna aihetta jatkaa kinastelua!! Pidä hyvänäsi!!
vomSivuraiteilla oltiin jo pitkän aikaa. Huomasitko sen vasta kun Kalle oli toistanut viestinsä ja ymmärsit että hän onkin oikeassa - ja Marxin teoriat ovat aivan hanurista??
Eikö sieltä Tilastokeskuksen sivuilta löytynytkään tilastoa tukemaan toverin "vom" väitteitä - siis niitä tilastoja, jotka tyhmempikin sieltä lyötää??
/Kalle, joka hykertelee tyytyväisenä
- Tauno Platon
Kyllä SKP saa olla olemassa, ei kommunistit ole Suomessa vaarallisia. Ainakaan niin kauan kun valtaosa väestöstä tulee hyvin toimeen ja niitä on vähän.
- sosialisti_
"mitä helvettiä me tehdään kommunistisella puolueella täällä Suomessa kun meillä on asiat niin hyvin" hyvin ja hyvin, siitä voi olla montaa mieltä.
- Proletaari
SKP on eduskunnan ulkopuolisista puolueista suurin,se on viime vuosina vahvistunut.SKP ei ole
saanut sentiäkään rahoitusta julkisista varoista.
SKP on saanut rahoituksensa yksityisten ihmisten antamista lahjoituksista.SKP.n kannatus oli EU vaaleissa suurempi kuin eduskuntapuolue Perussuomalaisten.SKP.llä 17 eri kunnanvaltuutettua eri puolella suomea.SKP on ainut puolue joka on vastustanut hyvinvointi palveluiden leikkaamista,kuten terveysasemien ja koulujen lakkautamista.Kokoomuksesta-Vasemmistoliittoon nämä puolueet ovat olleet leikkaamassa hyvinvointipalveluita.SKP on ainut oikea vasemmistolainen vaihtoehto.Se ei kaadu.
www.skp.fi- Pinkki vasemmistolainen
En äänestä kommunisteja, Suomen kommunistipuolueista juuri SKP tuntuu ajavan inhimillistä politiikkaa, jossa puolustetaan rauhaa ja hyvinvointia.
KTP:läisten puheet taas vaikuttavat hyvin vanhakantaisilta. Jauhavat niitä iankaikkisen vanhoja, vihaalietsovia, stalinistisia mantrojaan ja kehuvat vuolaasti Pohjois-Koreaa, tuota nälänhädästä kärsivää sotilasmahtia. Mihin ovat mahtaneet unohtaa aivonsa? - Bkloi
Typerää puhetta
- herra yksilön vapaus
tämä on vapaa maa eikä mitään järjestöä voida lakkauttaa ellei sitä selkeästi luokitella rikolliseksi. kommunistit tietysti "vallankumouksellaan" ja siihen yllyttämisellään ainakin teoreettisesti täyttävät maanpetoksen tunnusmerkit. mutta huumoria pitää olla, kuten valtiovaltakin näyttää SKP:n osalta omaavan ja antaa SKP:lle sen arvon mikä SKP:lle kuuluu. vitsit on vitsejä eikä SKP:tä puolen pennin eikun prosentin kannatuksellaan voine pitää puolueena. ehkä rekisteröityneenä asukasyhdistyksenä. eikun vanhojen miesten keskustelukerhona. kenties nipinnapin elävänä museona menneestä kommunistisesta aatemaailmasta. annetaan sen hetki vielä hengittää ennenkuin se vetää viimeisen henkäyksensä tai me laupeammat kansalaiset armosta kiskaistaan siltä piuhat irti.
kyllä kansa tietää ja vaaleissa nähdään mitkä ovat oikeita puolueita ja mitkä eivät.- socialist
..SKP ei nouse, niin joku muu laitavasemmistolainen voima sitten. Eduskunnassa ei tällä hetkellä ole aidosti vasemmistolaista puoluetta laisinkaan.
- herra yksilön vapaus
socialist kirjoitti:
..SKP ei nouse, niin joku muu laitavasemmistolainen voima sitten. Eduskunnassa ei tällä hetkellä ole aidosti vasemmistolaista puoluetta laisinkaan.
kuka kommunistit nostaisi eduskuntaan? kuka kaipaisi kommunisteja? köyhät?
eivät suomalaiset ole tyhmiä. ihan varallisuudesta riippumatta suomalainen kaipaa realismia, ei populismia. suomessa jokaiselle jo löytyy poliittinen edustajansa. kommunistit ovat vähän niinkuin tyhjiössä. ei löydy kannattajia työväestöstä, ei yrittäjistä, ei nuorisosta, vanhuksilla on omat piintyneet kommunistivapaat tapansa äänestää. uskovaisilla on omat piirinsä. ruotsalaisilla omansa. saamelaiset ovat itsenäisiä oman itsensä herroja tuntien inhoa kaikkea venäläiseen viittaavaan. mustalaiset ja suomen vähäinen puoliköyhälistö nukkuu vaalien yli tai äänestää tonihalmeita.
laitavasemmistosi kuolee hitaasti sukupuutton; KTP jo kannattajiensa iän vuoksi, SKP näivettyy kannatuksen puutteeseen ja vasemmistoliitto ei tiedä liittääkö itsensä demareihen vai vihreisiin vai tekeekö itsestään feministipuolueen. - Proletaari
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kuka kommunistit nostaisi eduskuntaan? kuka kaipaisi kommunisteja? köyhät?
eivät suomalaiset ole tyhmiä. ihan varallisuudesta riippumatta suomalainen kaipaa realismia, ei populismia. suomessa jokaiselle jo löytyy poliittinen edustajansa. kommunistit ovat vähän niinkuin tyhjiössä. ei löydy kannattajia työväestöstä, ei yrittäjistä, ei nuorisosta, vanhuksilla on omat piintyneet kommunistivapaat tapansa äänestää. uskovaisilla on omat piirinsä. ruotsalaisilla omansa. saamelaiset ovat itsenäisiä oman itsensä herroja tuntien inhoa kaikkea venäläiseen viittaavaan. mustalaiset ja suomen vähäinen puoliköyhälistö nukkuu vaalien yli tai äänestää tonihalmeita.
laitavasemmistosi kuolee hitaasti sukupuutton; KTP jo kannattajiensa iän vuoksi, SKP näivettyy kannatuksen puutteeseen ja vasemmistoliitto ei tiedä liittääkö itsensä demareihen vai vihreisiin vai tekeekö itsestään feministipuolueen.SKP.n kannatus on viime vuosina lisääntynyt ja
jäsenmäärä on myös noussut. - herra yksilön vapaus
Proletaari kirjoitti:
SKP.n kannatus on viime vuosina lisääntynyt ja
jäsenmäärä on myös noussut.kuin te kommunistit väitätte työttömyyden olevan? kun yhtäällä väitetään sen olevan (vain?) sitä ja sitä, te alatte paasaamaan jostain tilastofiksauksista, joissa ei mainita kaikenmaailman työllisyyskursseja ja sairaseläkkeitä ja mitä niitä on vaan väitätte että työttömyys oikeasti on tätä ja tätä.
ehkä se kommunistien kannatus on vähän samanlaista. sama kutistuva poppoo vaan välillä vaihtaa äänestyskohdettaan vaikka vasemmistoliitosta SKP:hen ja ensi kerralla taas toisinpäin.
onneksi loma loppuu kohta. saa taas palkan juoksemaan samalla kun pohtii näitä syntyjä syviä. nyt nämä menevät vähän niinkuin omaan piikkiin. miltäs piikki kuulosti? olisiko siinä mitään todellisuuspohjaa vai nouseeko kommunistien kannatus ihan oikeasti? minen ole pistänyt merkille kuin vasemmistoliiton ahdingon ja sen, että demarit oli taas viimeksi suomen suurin puolue. Ihan uteliaisuuttani kysyn: kirjoitatko tekstisi yleensä "pienissä maistissa"? Ovat niin rön
syileviä ja ristiriitaisia! Koko ajan on ollut sellainen tuntemus, että "naurat räkäsesti
kulisseissa"!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kysyn: kirjoitatko tekstisi yleensä "pienissä maistissa"? Ovat niin rön
syileviä ja ristiriitaisia! Koko ajan on ollut sellainen tuntemus, että "naurat räkäsesti
kulisseissa"!
vomkun ei purnaus riitä
eikä noutaja niitä
niin jäljelle jää vain
nauru elämälle"
mutta ei, en nyt sentään aina maistissa ole. nyt kyllä tuijotan koneen vierassä olevaa korkkaamatonta viru valgeeta mutta ei, taidan jättää korkkaamattomaksi. tai ehkä ihan pienet siivut.
oliko tuo nyt sitä ristiriitaisuutta? voipi olla mutta sanonpahan, että minun on paljon vaikeampi vältellä ristiriitaisuuksia kuin sinun. minä toimin elämässäni tilanteiden, ihmisten ja sydämen mukaan. minulta puuttuu se aatteen palo, joka antaa asiaansa ilman epäilystä uskovalle taas yhden selkäänpuukotusmahdollisuuden. sinä uskot marxiisi ja osaat hänen kirjoitelmansa ulkoa etu -ja takaperin ja haet totuutesi sieltä. sinullahan on vastaus kaikkeen ilman ristiriitoja. marx kertoo sinulle vastaukset.
minä en tunne marxia. en ole koskaan edes ohimennen baarissa tavannut häntä. minun pitää itse muodostaa maailmankuvani. joskus ristiriitaisenkin sellaisen. herra yksilön vapaus kirjoitti:
kun ei purnaus riitä
eikä noutaja niitä
niin jäljelle jää vain
nauru elämälle"
mutta ei, en nyt sentään aina maistissa ole. nyt kyllä tuijotan koneen vierassä olevaa korkkaamatonta viru valgeeta mutta ei, taidan jättää korkkaamattomaksi. tai ehkä ihan pienet siivut.
oliko tuo nyt sitä ristiriitaisuutta? voipi olla mutta sanonpahan, että minun on paljon vaikeampi vältellä ristiriitaisuuksia kuin sinun. minä toimin elämässäni tilanteiden, ihmisten ja sydämen mukaan. minulta puuttuu se aatteen palo, joka antaa asiaansa ilman epäilystä uskovalle taas yhden selkäänpuukotusmahdollisuuden. sinä uskot marxiisi ja osaat hänen kirjoitelmansa ulkoa etu -ja takaperin ja haet totuutesi sieltä. sinullahan on vastaus kaikkeen ilman ristiriitoja. marx kertoo sinulle vastaukset.
minä en tunne marxia. en ole koskaan edes ohimennen baarissa tavannut häntä. minun pitää itse muodostaa maailmankuvani. joskus ristiriitaisenkin sellaisen.Niin Sinä kuin minäkin, muodostamme maailmankuvamme siitä tiedosta, jota aisteillamme ammenamme ympäristöstämme. Minun maailmankuvaani liittyy enemmän Marx´ia ehkä siksi, että olen lähtöisin n.s. köyhistä oloista, ja halusin tietää enemmän yhteiskunnassa vaikuttavista
asioista.Ei se sen kummempaa ole. Sinulla nähtävästi taustallasi erilaiset"lähtötelineet"
elämän taipaleelle, ja näet siksi asiat toisesta vinkkelistä!!!
vom
- lakkauttaa
Otsikossa kaikki.
- meillä
olla kommaripuolue, kun kerran jenkeilläkin on, jopa 2
http://www.cc-ds.org/
http://www.cpusa.org/
myös Israilista löytyy
http://www.maki.org.il/
Australia
http://www.cpa.org.au/
.....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511