NARSISTI VAI MUUTEN SEKOPÄÄ

KOHTA EX-AVOKKI

Olen ollut avoliitossa 8 vuotta ja alussa tiesin, että avomieheni käy terapiassa ja luulin sen johtuneen hänen avioerostaan, näin hän kertoi. Hän kertoi myös masennuksestaan ja, että se minut tavattuaan olisi parantunut. Kaikki menikin suhteellisesti muutaman vuoden (tosin hän joi aika paljon). Sitten alkoi tapahtua: hänestä tuli sietämättömän mustasukkainen, emme voineet käydä missään missä oli muita miehiä, hän aina epäili. Hänestä tuli alkoa nauttineena väkivaltainen, hän rikkoi tavaroita. Uhkaili: löi ohitseni nyrkillä seinään ja sanoi,että olenko minä muka väkivaltainen!! Sitten yhden kerran hän löi nyrkillä niin, että veret lensi nenästä ja kuristi kurkusta. Silloin ajattelin, että se on nyt loppu. Hän katui tekojaan kovasti ja lupasi, että se on viimeinen kerta ja että alkoa en enää nauti. Toisin kävi. Tänä kesänä tuli oikein kunnolla turpaan ja ilman mitään syytä. Hän oli aivan sekopäisenä raivosta. Yritän nyt päästä hänestä eroon kun hänet on pidätetty tapon yrityksestä, mutta miten lähdet kun rahat on kiinnitetty yhteiseen asuntoon ja velkaakin on minulla. Lirissä ollaan. En tiedä, kaiketi hänellä sitten kuulemma on ns. persoonallisuushäiriö. Kaiketi myös alkon kiintiö tuli täyteen. Mene ja tiedä. Lähtekää hyvät naiset suhteesta heti pois, jos nyrkki alkaa heilua.

16

4961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritalin

Jos oot kuka luulen, niin voin sanoa, että tunsin just tollasen äijän, joka käyttäytyy naisia kohtaan noin.
      Persoonallisuushäiriö on kyseessä ja mahdollisuuksia on neljä ja niiden sekoitukset. Se talo homma on aika monimutkainen.
      Naisille vielä sekin ehdotus, että lähtekää nyt suhteesta pois, jos äijä on epätavallisen epäilyttävän oloinen. Jos on epäilyttävää tai muuten negatiivisia tunteita ja salamyhkäisyyttä ilmassa ja äijällä on muitakin naisia.

• KOHTA EX-AVOKKI

Niin keneksi minua oikein luulet. Miksi luulet tietävästi kuka olen?

• ritalin
        KOHTA EX-AVOKKI kirjoitti:

Niin keneksi minua oikein luulet. Miksi luulet tietävästi kuka olen?

Joo tota, luulen sua mun siskoksi. Tai sitten ootkin ehkä se ihana blondi joka asuu naapurissa.

Ei vaan tuolla oli aiemmin samalla nimellä kirjoitettu lähes identtinen juttu. Aattelin vaan, että oot ehkä kirjoittanut senkin. Muutenkin on samanoloista juttua ollut liikkeellä ihan identtisen näköisenä.

Hyppääkö äijäs vieraissa? Onko salamyhkäisyyttä tai mitään? Käyttäytyykö epäilyttävästi?
        Pahoinpitelee ja elää loisena. Onko poikkeuksellisen toimelias ja kova juhlia?

• KOHTA EX-AVOKKI
        ritalin kirjoitti:

Joo tota, luulen sua mun siskoksi. Tai sitten ootkin ehkä se ihana blondi joka asuu naapurissa.

Ei vaan tuolla oli aiemmin samalla nimellä kirjoitettu lähes identtinen juttu. Aattelin vaan, että oot ehkä kirjoittanut senkin. Muutenkin on samanoloista juttua ollut liikkeellä ihan identtisen näköisenä.

Hyppääkö äijäs vieraissa? Onko salamyhkäisyyttä tai mitään? Käyttäytyykö epäilyttävästi?
        Pahoinpitelee ja elää loisena. Onko poikkeuksellisen toimelias ja kova juhlia?

eN KYLLÄ OLE BLONDI VAIKKA SILTÄ TUNTUUKIN.
        EN TIEDÄ VAIKKA HYPPÄISIKIN, ON SEN VERRAN SALAMYHKÄINEN TYYPPI. TUO YLENMÄÄRÄINEN MUSTASUKKAISUUS KERTOISI SENKIN, ETTÄ KUN ITSE KÄY NIIN TOISTA EPÄILEE. YRITYS ON KOVA NÄISSÄ RAHA-ASIOISSAKIN, ETTÄ SENTILLEEN KAIKKI PUOLIKSI JA VIELÄKIN OLISIN NIIN KUIN VELKAA. KUN VAIN PÄÄSISI KUNNIALLA EROON TAI HENGISSÄ SANOTAAN NIIN.

• ritalin

eN KYLLÄ OLE BLONDI VAIKKA SILTÄ TUNTUUKIN.
        EN TIEDÄ VAIKKA HYPPÄISIKIN, ON SEN VERRAN SALAMYHKÄINEN TYYPPI. TUO YLENMÄÄRÄINEN MUSTASUKKAISUUS KERTOISI SENKIN, ETTÄ KUN ITSE KÄY NIIN TOISTA EPÄILEE. YRITYS ON KOVA NÄISSÄ RAHA-ASIOISSAKIN, ETTÄ SENTILLEEN KAIKKI PUOLIKSI JA VIELÄKIN OLISIN NIIN KUIN VELKAA. KUN VAIN PÄÄSISI KUNNIALLA EROON TAI HENGISSÄ SANOTAAN NIIN.

Onko se kovin sosiaalinen ja onko sillä kavereita ja ystäviä ympärillä koko ajan? Onko kova juhliin?
        Aina äänessä? Johtaa ihmisiä? Teatraaliset eleet?
        Ei reagoi tunteita sisältäviin asioihin?

Tarkka muustakin, kuin rahasta? Voi esim. kieltää koskemasta tavaroihinsa ja istumasta tuolilla, käytttämästä tavaroitaan. Impulsiivinen: joo ei mua nyt kiinnosta, kun tulee hyvä elokuva telkusta. Tekee monimutkaisia ihmissuhde suunnitelmia, mitä ei kerro muille. Muut vaan menevät sitten siinä mukana ja toimivat hänen käskemällään tavalla sen enempää ajattelematta.

Jos on huippusosiaalinen on paremminkin psykopaatti ja jos epäsosiaalinen, niin paremminkin narsisti tai joku muu persoonallisuushäisriö.
        Jos ei ole psykopaatti, niin yritä ymmärtää ja keskustella asiasta.
        Jos taas on, niin rukoilen puolestasi.

• KOHTA EX-AVOKKI
        ritalin kirjoitti:

Onko se kovin sosiaalinen ja onko sillä kavereita ja ystäviä ympärillä koko ajan? Onko kova juhliin?
        Aina äänessä? Johtaa ihmisiä? Teatraaliset eleet?
        Ei reagoi tunteita sisältäviin asioihin?

Tarkka muustakin, kuin rahasta? Voi esim. kieltää koskemasta tavaroihinsa ja istumasta tuolilla, käytttämästä tavaroitaan. Impulsiivinen: joo ei mua nyt kiinnosta, kun tulee hyvä elokuva telkusta. Tekee monimutkaisia ihmissuhde suunnitelmia, mitä ei kerro muille. Muut vaan menevät sitten siinä mukana ja toimivat hänen käskemällään tavalla sen enempää ajattelematta.

Jos on huippusosiaalinen on paremminkin psykopaatti ja jos epäsosiaalinen, niin paremminkin narsisti tai joku muu persoonallisuushäisriö.
        Jos ei ole psykopaatti, niin yritä ymmärtää ja keskustella asiasta.
        Jos taas on, niin rukoilen puolestasi.

Selvin päin on puhelias ja on hänellä vanhoja ystäviäkin. Rahasta hän on suunnattoman tarkka ja omista tavaroistaan myös. KUkaan ei saa istua hänen tuolillaan yms. Mustasukkainen ainakin humalassa, vai tuleeko luonne silloin paremmin esiin. Joskus on pari viikkoa ylistystä, että kylläpä olet ihana ja sinua rakastan ja sitten toinen viikko olenkin inhottavin ihminen mitä maa päällään kantaa. Humalassa hakkaa nyrkillä seiniä ja raivoaa ja nyt siis takoi minuakin.

• ritalin

Selvin päin on puhelias ja on hänellä vanhoja ystäviäkin. Rahasta hän on suunnattoman tarkka ja omista tavaroistaan myös. KUkaan ei saa istua hänen tuolillaan yms. Mustasukkainen ainakin humalassa, vai tuleeko luonne silloin paremmin esiin. Joskus on pari viikkoa ylistystä, että kylläpä olet ihana ja sinua rakastan ja sitten toinen viikko olenkin inhottavin ihminen mitä maa päällään kantaa. Humalassa hakkaa nyrkillä seiniä ja raivoaa ja nyt siis takoi minuakin.

Onko se sitten sellainen, että tykkää pääasiassa olla omissa oloissaan ja vetäytyy yksinäisyyteen. JOs näin voisi olla narsisti. Tunnepuolella on jotain mätää. Minkälainen huumorintaju hänellä on? Jos pitää ihmisten haukkumista hauskana tai ei naura juuri koskaan huuumorille voi vetää tunteisiin liittyviä ideoita. Onko hänellä pakonomaista harrastusta, tai onko lyhytjännitteinen/impulsiivinen. Tai impulsiivinen on, koska vaihtelee noi mielipiteet susta viikottain. Mustasukkaisuus voi tarkoittaa sitä, että olet hänelle poikkeuksellisen tärkeä, koska narsisti tai psykopaatti heittää ihmisiä menemään ja ottaa tilalle uusia.
        Minkä ikäisiä olette, tai hän on suurinpiirtein?
        Sosiaalisuutta ajatellen. Onko muuten järjestely ja siisteysfriikki, kontrollifriikki? Omko ollut paljon aiempia suhteita, epäilyttävää taustaa, pelottelua ja kertoillut edeltävistä ehkä rikoksistaan?
        Onko mitään neuroottisuutta (psykopaatilla ei ole tunteita, joten ei esiinny neuroottisuutta siinä tapauksessa)? Pitääkö yhteyttä vanhempiinsa? Tarkka ulkonäöstään? Onko jollain tavalla "suuri persoona" noin yleisesti?
        Onko hän sellainen, että ei pysty sanomaan vastaan hänelle missään asiassa? Rautainen tahto. Ilmeisesti kaikki tekevät aina hänen haluamansa mukaan?

Ainiin mä tykkään muuten enemmän tummatukkaisista. Ihan kohteliaisuutena, kun jaaritelin aiemmin ja et sä blondilta kuulostanut. Aika fiksulta paremminkin, kun keksit tänne kirjoittaa.

• KOHTA EX-AVOKKI
        ritalin kirjoitti:

Onko se sitten sellainen, että tykkää pääasiassa olla omissa oloissaan ja vetäytyy yksinäisyyteen. JOs näin voisi olla narsisti. Tunnepuolella on jotain mätää. Minkälainen huumorintaju hänellä on? Jos pitää ihmisten haukkumista hauskana tai ei naura juuri koskaan huuumorille voi vetää tunteisiin liittyviä ideoita. Onko hänellä pakonomaista harrastusta, tai onko lyhytjännitteinen/impulsiivinen. Tai impulsiivinen on, koska vaihtelee noi mielipiteet susta viikottain. Mustasukkaisuus voi tarkoittaa sitä, että olet hänelle poikkeuksellisen tärkeä, koska narsisti tai psykopaatti heittää ihmisiä menemään ja ottaa tilalle uusia.
        Minkä ikäisiä olette, tai hän on suurinpiirtein?
        Sosiaalisuutta ajatellen. Onko muuten järjestely ja siisteysfriikki, kontrollifriikki? Omko ollut paljon aiempia suhteita, epäilyttävää taustaa, pelottelua ja kertoillut edeltävistä ehkä rikoksistaan?
        Onko mitään neuroottisuutta (psykopaatilla ei ole tunteita, joten ei esiinny neuroottisuutta siinä tapauksessa)? Pitääkö yhteyttä vanhempiinsa? Tarkka ulkonäöstään? Onko jollain tavalla "suuri persoona" noin yleisesti?
        Onko hän sellainen, että ei pysty sanomaan vastaan hänelle missään asiassa? Rautainen tahto. Ilmeisesti kaikki tekevät aina hänen haluamansa mukaan?

Ainiin mä tykkään muuten enemmän tummatukkaisista. Ihan kohteliaisuutena, kun jaaritelin aiemmin ja et sä blondilta kuulostanut. Aika fiksulta paremminkin, kun keksit tänne kirjoittaa.

Mies on selvin päin jotenkin aika eristäytyvä. Keväällä alkaa menokausi ja silloin hän ottaa yhteyttä vanhoihinkin kavereisiinsa (yleensä humalassa). Vauhtia rupeaa riittämään, yöunet jää vähiin yms. Syksy kun koittaa niin rupeaa hiipumaan vauhti ja hän alkaa äkäilemään yms. On sanonut itsekin, ettäpitäisi nukkua talven yli niin kuin karhu. Hän on kyllä sellainen johtajatyyppi, että yrittää saada muut valtansa alle. Hän oli pitkässä liitossa ja siitä hänellä on lapsia ja hän sai lähestymiskiellon perheeseensä eikä saanut ottaa yhteyttä heihin. Silloin tämä kauhea mustasukkaisuus alkoi minua kohtaan, samoin muunkinlainen väkivalta. Hän on aina humalapäissään uhannut tappaa entisen vaimonsa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt. en tiedä tekeekökään. Selvin päin hän on kiltti lapsia kohtaan (ainakin näennäisesti).

• ritalin

Mies on selvin päin jotenkin aika eristäytyvä. Keväällä alkaa menokausi ja silloin hän ottaa yhteyttä vanhoihinkin kavereisiinsa (yleensä humalassa). Vauhtia rupeaa riittämään, yöunet jää vähiin yms. Syksy kun koittaa niin rupeaa hiipumaan vauhti ja hän alkaa äkäilemään yms. On sanonut itsekin, ettäpitäisi nukkua talven yli niin kuin karhu. Hän on kyllä sellainen johtajatyyppi, että yrittää saada muut valtansa alle. Hän oli pitkässä liitossa ja siitä hänellä on lapsia ja hän sai lähestymiskiellon perheeseensä eikä saanut ottaa yhteyttä heihin. Silloin tämä kauhea mustasukkaisuus alkoi minua kohtaan, samoin muunkinlainen väkivalta. Hän on aina humalapäissään uhannut tappaa entisen vaimonsa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt. en tiedä tekeekökään. Selvin päin hän on kiltti lapsia kohtaan (ainakin näennäisesti).

Ei käynyt yhteen psykopaatin kanssa ja oireet ovat lähinnä narsismia ja rajahäiriötä. Maanisdepressio ja itseäni koskeva Aspergerin syndrooma eivät sopineet. Myös muista mahdollisista ADHD ja muut sen suuntaiset eivät ole lähelläkään.

Ehdotan narsismia ja rajatilahäiriötä. Narsismi on selvä ja rajatilahäiriö kohtuu selvä.

Raivoaminen oli enemmänkin noloa ja häntä itseään heikentävää. Eikä kovin laskelmoitua.

Onko kukaan muu, joka kommentoisi? Ja mieluummin kysyjän kysymyksen kautta, eikä minun arviotani.

Aika vaikea tapaus ja parantumaton. Lääkkeet on olemassa, mutta hän tuskin suostuu terapiaan tai lääkäriin, eikä kannata kysyäkään agressiivisuuden takia. Tila odotettavasti pysyy samana.

[email protected]

• unkown

tuo toinen kaveri tarjos kaiken näkösiä vaihtoehtoja sun kaveris aivan kuin tuntien hänet ja sinut ja teidän elämänne,on se helppoa vieraan arvostella.. mutta sinun jutuista päätellen on kaveris huonoilla tavoilla varustettu ja yksinkertaisesti jos kaveris lyö sinua sinun on tehtävä loppu sille puhumalla asiosta suoraan ja silmiin katsomalla!! jos kaveri ei ymmärrä niin sitten sulla on kaks vaihtoehtoa jäähä siihen tai jatkaa elämääsi,kuuntele itseäsi ja mieti mitä haluat elämältä voimia sinulle!!

• ex-avokki
        unkown kirjoitti:

tuo toinen kaveri tarjos kaiken näkösiä vaihtoehtoja sun kaveris aivan kuin tuntien hänet ja sinut ja teidän elämänne,on se helppoa vieraan arvostella.. mutta sinun jutuista päätellen on kaveris huonoilla tavoilla varustettu ja yksinkertaisesti jos kaveris lyö sinua sinun on tehtävä loppu sille puhumalla asiosta suoraan ja silmiin katsomalla!! jos kaveri ei ymmärrä niin sitten sulla on kaks vaihtoehtoa jäähä siihen tai jatkaa elämääsi,kuuntele itseäsi ja mieti mitä haluat elämältä voimia sinulle!!

Erohan on aivan selvä asia. En toki jää tuollaisen miehen hakattavaksi. Mietin vain, että miten ihmeessä pääsen hänestä eroon kun hän on ollt niin suunnattoman mustasukkainen. Tuleeko tässä lehtiin taas yksi tappotapaus, mutta kuulemma jos on narsismiin taipuvainen niin ei hän itseään linnaan halua. Kostaa kyllä voi monellakin tavalla. sen olen huomannut hänen edellisessä avioliitossaan kaikkien näiden vuosien varrella.

• salaa
        ex-avokki kirjoitti:

Erohan on aivan selvä asia. En toki jää tuollaisen miehen hakattavaksi. Mietin vain, että miten ihmeessä pääsen hänestä eroon kun hän on ollt niin suunnattoman mustasukkainen. Tuleeko tässä lehtiin taas yksi tappotapaus, mutta kuulemma jos on narsismiin taipuvainen niin ei hän itseään linnaan halua. Kostaa kyllä voi monellakin tavalla. sen olen huomannut hänen edellisessä avioliitossaan kaikkien näiden vuosien varrella.

lähde ja ilmoita lähtösi jälkeen. Tunnen monia, jotka ovat näin joutuneet tekemään, jotta ovat hengissä säilyneet. Kyllä narsistikin voi vankilaan joutua- eli älä tuudittaudu siihen!!!!

• koo

Oletko nyt täysin varma viattomuudestasi? Feminismiä on selvästi ilmassa...

• siis joo

...ja provosointia. Todella feminististä jos ei halua jäädä miehen hakattavaksi! :D En voi ottaa tosissani, kai tuo provo olikin...

• siis joo kirjoitti:

...ja provosointia. Todella feminististä jos ei halua jäädä miehen hakattavaksi! :D En voi ottaa tosissani, kai tuo provo olikin...

käy tässä osoitteessa http://www.narsistienuhrientuki.info/ saat sieltä hyvää tietoa!

• Heidi

Hei!

Kumppanisi käytös kuulostaa aivan samanlaiselta kuin isäni, jolla on diagnoosina maanis-depressiivisyys ja vakava masennus. Toivotan sinulle kaikkea hyvää! Toivottavasti kirjoitat tänne vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5499
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      300
      1898
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe