Nivus kipu ??

Nina

Olen harrastanut spinnigiä, body pumppia sauvakävelyä jo pitkään. Ja nyt olen aloittanut juosun/hölkän,kerennyt juosemaankuukauden aikana noin 15 kertaa 6-10 km. Ja vasemman puoleinen nivus on niin kipeä ollut etten voi kunnolla kävellä !!! Harmittaa... onko tietoa kuinka kauan se kestää parantua ja riittääkö pelkkä lepo vai pitääkö mennä lääkäriin tulehduskipulääkettä hakemaan. Vai toimiiko tässäkin että lähtee sillä millä on tullutkin??? Kiitos teille jotka vastaatte, Kiitos!!!

3

4053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirondelle

ihan omakohtaista kokemusta ei ole, mutta äitini sai nivuseen jonkun tulehduksen tms., joka vaati ihan lääkärillä käyntiä ja sitten lepoa. Hän harrastaa myös pumpia, combatia jne. ja lenkkeilee paljon (kävellen). Ja tuosta urheilusta käsittääkseni aiheutui. En tiedä ovatko kipusi samanlaisia, mutta hänellä alkoi pienehkönä kipuna nivusessa, joka sitten paheni niin ettei hän pystynyt enää kävelemään, vaan lenkkasi eteenpäin, kunnes meni niin pahaksi että lääkäriin oli mentävä. Eli tuskin ainakaan kannattaa jatkaa lenkkeilyä, luultavasti saat jalkasi vain pahemmaksi. Jos ei levolla lähde ja kipu vain pahenee niin lääkäriin varmaan kannattaisi mennä..

• äijien äijä

mulla tuli samainen tulehdus, kun pelailin yhen talven "jääkiekkoa". Pari tuntia joka arkipäivä ja viikonloppuisinkin tilanteen mukaan. Tulehdus meni itsestään ohi aikanaan. Mutta lääkäri olisi varmasti nopeuttanut paranemista. Edelleen vaivailee nivuset välillä. Silloinkin olisi voinut auttaa lonkan koukistajien venyttely. Nykyään se on ainoa paikka mitä venyttelen "aina". Juostessa usein alkaa nivuset ainoina paikkoina kivistään, jos siis syke alle 160. Sen jälkeen kivistää helposti muualtakin...

• mutta tiedätkin sen kai jo

koska kysymyksestäsi on jo aikaa.Mulla on sama ongelma,mutta menee ohi.Mulla vaivaa se vain jalkakyykyssä,ja tulee aina keskenkaiken.Inhaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82