Olen harrastanut spinnigiä, body pumppia sauvakävelyä jo pitkään. Ja nyt olen aloittanut juosun/hölkän,kerennyt juosemaankuukauden aikana noin 15 kertaa 6-10 km. Ja vasemman puoleinen nivus on niin kipeä ollut etten voi kunnolla kävellä !!! Harmittaa... onko tietoa kuinka kauan se kestää parantua ja riittääkö pelkkä lepo vai pitääkö mennä lääkäriin tulehduskipulääkettä hakemaan. Vai toimiiko tässäkin että lähtee sillä millä on tullutkin??? Kiitos teille jotka vastaatte, Kiitos!!!
Nivus kipu ??
3
4049
Vastaukset
- hirondelle
ihan omakohtaista kokemusta ei ole, mutta äitini sai nivuseen jonkun tulehduksen tms., joka vaati ihan lääkärillä käyntiä ja sitten lepoa. Hän harrastaa myös pumpia, combatia jne. ja lenkkeilee paljon (kävellen). Ja tuosta urheilusta käsittääkseni aiheutui. En tiedä ovatko kipusi samanlaisia, mutta hänellä alkoi pienehkönä kipuna nivusessa, joka sitten paheni niin ettei hän pystynyt enää kävelemään, vaan lenkkasi eteenpäin, kunnes meni niin pahaksi että lääkäriin oli mentävä. Eli tuskin ainakaan kannattaa jatkaa lenkkeilyä, luultavasti saat jalkasi vain pahemmaksi. Jos ei levolla lähde ja kipu vain pahenee niin lääkäriin varmaan kannattaisi mennä..
- äijien äijä
mulla tuli samainen tulehdus, kun pelailin yhen talven "jääkiekkoa". Pari tuntia joka arkipäivä ja viikonloppuisinkin tilanteen mukaan. Tulehdus meni itsestään ohi aikanaan. Mutta lääkäri olisi varmasti nopeuttanut paranemista. Edelleen vaivailee nivuset välillä. Silloinkin olisi voinut auttaa lonkan koukistajien venyttely. Nykyään se on ainoa paikka mitä venyttelen "aina". Juostessa usein alkaa nivuset ainoina paikkoina kivistään, jos siis syke alle 160. Sen jälkeen kivistää helposti muualtakin...
- mutta tiedätkin sen kai jo
koska kysymyksestäsi on jo aikaa.Mulla on sama ongelma,mutta menee ohi.Mulla vaivaa se vain jalkakyykyssä,ja tulee aina keskenkaiken.Inhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740