Tyrvääläinen mulkkaus aivan eri kun "Tamperelainen", matkaa vain 50 km.
Sama sana , eri tarkoitus
6
2606
Vastaukset
- tanperelainen
No mitäs se tyrväällä tarkoittaa? Tampereella se tarkoittaa lähinnä jotain säätämistä, muokkaamista, pientä vääntelyä osien sopimiseksi toisiinsa yms.
- Mies löi naista Tyrväällä.
- Jaa millä????- Näin on
Kaatumista/Kaatamista. Mää oon oppinu että mulkkaaminen on kyttäämistä, mulkoilua, tuijottamista jne. Itte oon Tampereelta lähtösin.
- tanperelainen
Näin on kirjoitti:
Kaatumista/Kaatamista. Mää oon oppinu että mulkkaaminen on kyttäämistä, mulkoilua, tuijottamista jne. Itte oon Tampereelta lähtösin.
"Itte oon Tampereelta lähtösin."
Niin minäkin ja asustelen edelleenkin täällä. Vaarini käyttää tuota mulkkaamista toisinaan tuon säätämisen/fixaamisen synonyymina. Hän on kotoisin Teiskosta (kuten minäkin, mutta silloin se oli jo Tamperetta). Tuo korpikylä on ilmeisesti kieleltään (ja etäisyydeltään) lähempänä ruovettä ja orivettä, kuin tamperetta. Ruoveden, Oriveden ja Tampereen välillä ei suuria murre-eroja ole, mutta jotain kyllä.
Mulkkaus siis muuttaa merkitystään alle sadan kilometrin matkalla ainakin kahdesti. - Sudettisavolainen
tanperelainen kirjoitti:
"Itte oon Tampereelta lähtösin."
Niin minäkin ja asustelen edelleenkin täällä. Vaarini käyttää tuota mulkkaamista toisinaan tuon säätämisen/fixaamisen synonyymina. Hän on kotoisin Teiskosta (kuten minäkin, mutta silloin se oli jo Tamperetta). Tuo korpikylä on ilmeisesti kieleltään (ja etäisyydeltään) lähempänä ruovettä ja orivettä, kuin tamperetta. Ruoveden, Oriveden ja Tampereen välillä ei suuria murre-eroja ole, mutta jotain kyllä.
Mulkkaus siis muuttaa merkitystään alle sadan kilometrin matkalla ainakin kahdesti."Se nyt pittää mulukata kohalleen ...". Säätämistä tarkkuustyötä - myös Savossa, Pohjois-Savossa ainakin.
Tuli mieleen, että mulkkujahan kasvaa ympäri Suomea ja senkin sovittaminen voi olla tarkkaa työtä. Tulisikohan sana siitä suunnasta? Vanha väännös ruotsista olisi mahdollinen, mutta sieltä ei löydy mitään edes sinne päin viittaavaa. - HollyShort
Sudettisavolainen kirjoitti:
"Se nyt pittää mulukata kohalleen ...". Säätämistä tarkkuustyötä - myös Savossa, Pohjois-Savossa ainakin.
Tuli mieleen, että mulkkujahan kasvaa ympäri Suomea ja senkin sovittaminen voi olla tarkkaa työtä. Tulisikohan sana siitä suunnasta? Vanha väännös ruotsista olisi mahdollinen, mutta sieltä ei löydy mitään edes sinne päin viittaavaa...ainakaan meillä savonlinnassa se ei oo mitään säätämistä vaan justiinsa kyyläämistä ja tuijottamista!!
- A-gnostikko
Sama vitsi oikeastaan, savolainen variantti:
-Mies tapettu Vieremällä.
-Ai mitenkä oli tapettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892