Arvostuksesta.
Millainen tasoitus takoittaa mielestänne mitäkin. Millaiset tasoitukset laittaisitte seuraaville?
Aloittelija
Kohtuu pelaaja
Hyvä pelaaja
Erinomainen
Voisitte laittaa myös oman tasoituksenne ja sen, että kauanko sen tavoittamiseen on mennyt?
Milloin golffari on hyvä?
13
4213
Vastaukset
- puunelonen
Katsopa vaikka www.golf.fi -sivuilta/tasoitusmääräykset. Kategorioita on 6 ja kohtalaisia lienevät pelaajat siinä 20:n molemmin puolin.
- aika hyvä
golffari on silloin hyvä kun pallo menee reikään omalla parilla tai mielummin vähän alle, tällöin tapahtuu kehitystä joka tekee hänestä vielä paremman
- Mitä...
Sun teorian mukaan: Jos 10 tasoituksella pelaava pelaa vähän yli oman parin, hän ei ole hyvä ja jos 30 hcp:llä pelaava pelaa alle oman parin, hän on hyvä.
- jokkeri101
Mitä... kirjoitti:
Sun teorian mukaan: Jos 10 tasoituksella pelaava pelaa vähän yli oman parin, hän ei ole hyvä ja jos 30 hcp:llä pelaava pelaa alle oman parin, hän on hyvä.
- hyvä ja huono ?
- sinähän pelaat omaa tasoitustasi "vastaan", eli saavutettu taso vs. suoritettu tulos. jos tasoituksesi on 10 ja pelaat 15 bogeypisteetä niin huonostihan se kierros meni vai mitä ? - raksu
jokkeri101 kirjoitti:
- hyvä ja huono ?
- sinähän pelaat omaa tasoitustasi "vastaan", eli saavutettu taso vs. suoritettu tulos. jos tasoituksesi on 10 ja pelaat 15 bogeypisteetä niin huonostihan se kierros meni vai mitä ?Tuo on vain yksi kilpailumuoto... kyllä se scratch-sarja on se ainoa oikea tason mittari!
- raksu
Kyllä jokainen alle 5 händärillä (taso yksi raja 4.4 muistaakseni) on jo kova golfari. Sit erikseen ne alle 2 händärillä pelaavat, josta on tosi kovia. Ja ne alle nollalla pelaavat, jotka on tosi tosi kovii...
Alle hcp 20 on ihan helppoa, jos vain vähä kerkee treenata ja on jonkinlaisia liikunnallisia lahjoja...- kolopalloilija
"Alle hcp 20 on ihan helppoa, jos vain vähä kerkee treenata ja on jonkinlaisia liikunnallisia lahjoja... "
Minuun tuo sääntö ei päde. Tasoitus roikkunut 20 pinnassa jo kolme vuotta. Liikunnallisia lahjoja (ainakin itseni mukaan) löytyy ja aikaa ei voisi olla näin kesäisin enempää. Että silleen. - raksu
kolopalloilija kirjoitti:
"Alle hcp 20 on ihan helppoa, jos vain vähä kerkee treenata ja on jonkinlaisia liikunnallisia lahjoja... "
Minuun tuo sääntö ei päde. Tasoitus roikkunut 20 pinnassa jo kolme vuotta. Liikunnallisia lahjoja (ainakin itseni mukaan) löytyy ja aikaa ei voisi olla näin kesäisin enempää. Että silleen.No missäs lajissa pärjäät parhaiten ja kerro hiukan kuinka hyvin?
Me golfarit ollaan nii erilaisia... - Kolopalloilija
raksu kirjoitti:
No missäs lajissa pärjäät parhaiten ja kerro hiukan kuinka hyvin?
Me golfarit ollaan nii erilaisia...Menestystä minulle ei missään lajissa ole tullut. Ymmärsin liikunnallisen lahjakkuuden tarkoittavan oman fyysisen kunnon määrää, joka minulla (sallittakoon pieni omakehu) on keskimääräistä korkeampi.
- Triquetra
...sillä pelasin jo ensimmäisellä harjoituskierroksella huomattavasti alle oman par-lukuni. Se nyt ei ole kovin hankalaa, kun olen vasta aloittanut ja tasoitukseni on siis 54 :-)
Kotikentän tasoituskelpoisuutta odotellessa voi nakutella kavereitten kanssa leikkimielisiä kilpailuja ja voittaa ne kaikki, kun otetaan tasoitukset huomioon... :-) - kolf
Nykypäivän kolffari on parhaimmillaan kun kasvaa horsmaa !
- Seniili7
Aloittelija hcp 36-54
Kohtuu pelaaja hcp 10-36
Hyvä pelaaja hcp alle 10
Erinomainen: Kuparinruskea, bägissä rauta 2 ja ehdottaa sinulle ystävällismielistä kierrosta skinin merkeissä.
Minun tasoni on keskiruskea, bägissä sekä ranteissa rautaa enkä pelaa tuntemattomien kanssa skiniä.- inside
Seniiliseiska oli ensimmäinen joka vastasi esitettyyn kysymykseen ja vastasi juuri kuten itsekin olisin vastannut, eli yhdyn edellisen puhujan mielipiteeseen! Niin, se oma hcp on noin yksi, ollut noin viisi vuotta ja sen saavuttamiseen meni noin 10 vuotta.
PS. Seniiliseiskalle kiva pikku anekdootti... Itse olen jalostanut tuota kuvailemaasi erinomaista peluria seuraavasti: jos olosuhteet ovat hiemankin märät, en viitsi suotta raahata lobbaria selässä, joten pussissa on tilaa yhdelle ylimääräiselle kepille. Olen jostain saanut käsiini McGregorin rautaykkösen jostain vuodelta noin -70, eli ERITTÄIN blade, ja opetellut pomputtamaan palloa sillä. On muuten oudomman peliseuran ilmeet ykköstiillä näkemisen arvoiset kun pomputtelee moisella kepillä palloa ja kysyy että mistä pelattais? ;) PPS. On muuten hirvee maila lyödä - pienikin kylkkäri pudottaa amalgaamit yläleuasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047