Avajaiset -katastrofi

Suomi kuva

Avaijaiset vetivät sanattomaksi. Suomi kuva on nyt lopullisesti menetetty. Kuinka voidaan tehdä noin ammattitaidottomasti koko maailman nähtäväksi avajaiset ? Erityisesti Jussi Lammen tohtori X ja 60-luvun tekniikka oli uskomaton.

Esiintyjien valinta oli myös uskomaton ja oikein "kansallinen".

Kun avajaisia suunnitellaan pitäisi vähän miettiä mitä näyttää. Muisteloita MM-kisojen historiasta ei kannattaisi tehdä näin lyhyellä historialla.

Koko avajaisten tekijätiimille karkoitus Timbuktuun tai ainakin kortistoon sillä tällaista roskaa ei pidä näyttää edes Längelmäen tikanheittokarnevaaleissa !!!

Valoshow onneksi pelasti vähän, sillä se oli hieno.

25

8720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JEP2

      Olihan ne vähän hidastempoiset, mutta ei siinä mielestäni nyt mitään Suomi-kuvaa ole menetetty.

      Kannattaisi suomalaisten pyytää show-suunnitelussa apua ruotsalaisilta, jotka ovat aina olleet tunnetusti hyviä show-järjestäjiä.

      • Mika

        Oli todellinen häpeän paikka, en tiennyt edes mitä kertoa englantilaiselle vieraalleni, istuessamme stadionilla, joka on ensimmäistä kertaa maassamme. Miksi vielä Lenigrad Co ? ... mitä tulevaisuuden arvoa sillä on ?, siellä olisi pitänyt olla HIM tai RASMUS miksei Pikku G, yms, joilla on jotain tulevaisuutta maailmalla. Olen kiertänyt noin kymmenet Olympialaiset ja muut tapahtumat, tämä oli kaikkein huonoin aivan ylivoimaisesti!
        Säälle ei voi mitään. Olemme miettineet miten moni lipun pystyssäpitäjä- rullaluistelija lie sairastunut yli kolmen tunnin kohmeeseen ?


      • .....
        Mika kirjoitti:

        Oli todellinen häpeän paikka, en tiennyt edes mitä kertoa englantilaiselle vieraalleni, istuessamme stadionilla, joka on ensimmäistä kertaa maassamme. Miksi vielä Lenigrad Co ? ... mitä tulevaisuuden arvoa sillä on ?, siellä olisi pitänyt olla HIM tai RASMUS miksei Pikku G, yms, joilla on jotain tulevaisuutta maailmalla. Olen kiertänyt noin kymmenet Olympialaiset ja muut tapahtumat, tämä oli kaikkein huonoin aivan ylivoimaisesti!
        Säälle ei voi mitään. Olemme miettineet miten moni lipun pystyssäpitäjä- rullaluistelija lie sairastunut yli kolmen tunnin kohmeeseen ?

        Nämä eivät olleetkaan Olympialaiset vaan MM-kisat. Avajaisten budjetti suoraan sanottuna on näissä sata kertaa pienempi kuin esim. Ateenan Olympialaisissa.


    • kastunut katsoja

      Ei ihan katastrofi, mutta sellainen tunne jäi, että taphtuma oli hidastempoinen vesisateessa.
      Sääliksi kävi ne lippuja pitelevä neitokaiset!

      Tohtori X:n usein toistuva count down oli syvältä, idea ei mielestäni toiminut.
      Musiikki oli loistavasti valittu!

      • ???

        Meikäläinen ainakin piti avajaisohjelmasta tohtori X aikamatkoineen!
        Mutta vesisateesta en pitänyt vaikka ei se pahemmin haitannutkaan ku katselin avaijaisia televisiosta.
        Mutta paikallaolijoita kävi sääliksi


      • dfgsdfg

        Korvaan särähti, kun kisasoittokunta soitti yhdessä kohtaa joukkueiden marssia pelle miljoonan tahdon rakastella sinua!! Mitä lie sillä haluttiin sanoa??! :D


    • Luvaton tv-katsoja

      "Spektaakkelilla" ??? on käsikirjoittaja, voisi tulla esille ja selittää meille ymmärtämättömille mikä oli tarkoitus. En tiedä miltä stadionilla näytti, mutta tv:n katsojana en tiennyt olivatko omituiset valonvälähdykset ja valopyörteet stadionilta kuvattuja vai internetistä kaapattuja efektejä. Tohtori Sykerö oli kyllä kaiken lapsellisuuden huippu ja erityisesti hänen tietokoneympäristöönsä kuuluvat "syntax errorit". Mitä ohjelman käynnistystä se on, jos joka kerran tulee virheilmoitus ja kuitenkin päätyi jonnekin. Entisten huippu-urheilijoitten käyttö oli alkeellista, kukaan ei ollut ilmeisesti kertonut mitä heiltä odotetaan, kaikki näyttivät olevan orpona hukassa huuli pyöreänä. Kokonaisuudessaan ammattitaidoton,lapsellisen tökerö sekoilu. Ihan sopivaa jatkoa kyllä päivälliselle Ilkka Kanervan tekojämäkkyydelle, julmistelulle ja maanittelulle. Olisi voinut edes toisen puheen aikana rauhoittua, vai morsiamiako päänpyörittelyllä ja harhailevalla katseella haettiin.

      • -katsoja-

        samoilla linjoilla olen!


      • wwwwwp

        asiaa.


      • Jii

        Ei noista avajaisista puuttunut kuin yksi pieni seikka: tyylitaju.

        Taju siitä miten tuollaisia avajaisia järjestetään tyylikkäästi, mutta samalla viihdyttävästi. Surettaa ainoastaan tuollainen rahanhaaskaus. Puolella summalla olisi saanut tyylikkäämmän ja paremman shown jos olisi ollut jonkinlainen taju siitä mikä on oikeasti tärkeää / olennaista. Eli olisi palkattu se ohjaaja/käsikirjoittaja ulkomailta eikä esiintyjiä...


    • nostalgian siipien havinaa

      Upeetaa!! :)

      • haloo

        Joku sanoo että mahtavaa, haloo. Olen paljon tv:n kautta nähnyt vastaavanlaisia tapahtumia, eikä voi
        muuta sanoa että hävetti. Miten ihmeessä saadaan
        miljoonalla eurolla noin huono ohjelmakokonaisuus
        aikaiseksi. Käsikirjoitus oli ihan hanurista, tekniika surkeaa eli kaikilla osaalueilla ihan metsässä. Haloo suomen urheilujohto, pitääkö suomikuvaa hävetä teidän takia. Onneksi ko.tapahtumaa ei ollut muualla kuin suomen tv:ssä
        nähtävissä.


      • sokea??

        kyllä se vaan oli kauhea.
        paitsi valot pelasti vähän.
        hyi saatana sitä leningrad kauboi ketkuilua!
        ja mitä vitun jaappanilaista rumpuilua?
        ilkka kanerva ota vastuu ja eroa!


      • parasta
        haloo kirjoitti:

        Joku sanoo että mahtavaa, haloo. Olen paljon tv:n kautta nähnyt vastaavanlaisia tapahtumia, eikä voi
        muuta sanoa että hävetti. Miten ihmeessä saadaan
        miljoonalla eurolla noin huono ohjelmakokonaisuus
        aikaiseksi. Käsikirjoitus oli ihan hanurista, tekniika surkeaa eli kaikilla osaalueilla ihan metsässä. Haloo suomen urheilujohto, pitääkö suomikuvaa hävetä teidän takia. Onneksi ko.tapahtumaa ei ollut muualla kuin suomen tv:ssä
        nähtävissä.

        parhaat yleisurheilun MM-avajaiset koskaan. Ateena 2004 jäi selkeästi hopealle. Hyvä Suomi! Hyvä Helsinki!


      • suomalainen
        sokea?? kirjoitti:

        kyllä se vaan oli kauhea.
        paitsi valot pelasti vähän.
        hyi saatana sitä leningrad kauboi ketkuilua!
        ja mitä vitun jaappanilaista rumpuilua?
        ilkka kanerva ota vastuu ja eroa!

        Ja mahtava tunnelma. Kyllä kelpaa olla suomalainen, ja olla ylpeä siitä :)


    • Nimetön

      olen. Vieressä istuneet saksalaiset ainakin nauroivat ääneen aikakonetta jmv. Kurjat avajaiset. En myöskään ole kuullut yhtään ainoata myönteistä kommenttia muualta kuin Suomen televisiosta ! Samaa sarjaa ovat toimitsijoiden asut, kuulutukset ovat suomeksi ja ongelmia on juoksujen lähdöissä etc. Näyttää aivan DDR:n touhulta. Kysymys ei ole mistään suomalaisesta itsetunnosta tms. vaan siitä, että olisi syytä toimia todellakin paremmalla tasolla ja paljon ! Naurettavaa ! Myöhemmin on myös ilmennyt jotakin uskomatonta itsetunnon kohotus yritystä televisio toimittajien taholta kun kysytään tunnelmasta ja järjestelyistä ja tiedetään että haukkua ei oikein voi !

      • Joons!1

        MM-kisojen avajaiset ei kuulu olla niin hienot ja massiiviset kuin esimerkiksi olympialaisissa. Katso läpi edellisten mm kisojen avajaiset niin ei varmana ole hienommat. Ja toimitsijat ovat vapaaehtoistyöntekijöitä, joten ole hyvä ja mene itse toimitsijaksi ja näytä vähä mallia ku niin osaat...


      • esitys

        Olipas kyllä surkea näyttö Suomalaisten osaamisesta ja tämä v...n tohtori x ihan naurettavan tyhmää, suorastaan lapsellista pellemäistä touhua, täysin järjetöntä paskaa.

        Hidastempoinen, liikaa näytettiin tämän v...n tohtori x:n tyhmää pyörimistä siellä helvetin pömpelissä,
        Suurin osa ihmisistä odottaa vesisateessa ja toiset telkkarin ääressä, mitä se ukko siellä yrittää touhuta.

        En ole surkeampaa avajaista nähnyt, kun mitä tämä oli, kokonaisuudessaan sanoisin täysin paska.
        Ainoa plussa tulee näille luistelijoille, ym. muille, jotka odottivat, että loppuisi jo tämäkin esitys jo.


      • Wuaaahh
        esitys kirjoitti:

        Olipas kyllä surkea näyttö Suomalaisten osaamisesta ja tämä v...n tohtori x ihan naurettavan tyhmää, suorastaan lapsellista pellemäistä touhua, täysin järjetöntä paskaa.

        Hidastempoinen, liikaa näytettiin tämän v...n tohtori x:n tyhmää pyörimistä siellä helvetin pömpelissä,
        Suurin osa ihmisistä odottaa vesisateessa ja toiset telkkarin ääressä, mitä se ukko siellä yrittää touhuta.

        En ole surkeampaa avajaista nähnyt, kun mitä tämä oli, kokonaisuudessaan sanoisin täysin paska.
        Ainoa plussa tulee näille luistelijoille, ym. muille, jotka odottivat, että loppuisi jo tämäkin esitys jo.

        Häpesin television ääressä. Miksi oli pitänyt raahata historian siipiä havisuttava Red Nex Ruotsista renkuttamaan Cotton Eye Joeta??? Ja Laura Bonot ja euroviisuvoittajat ja kamala sekametelisoppa. Kamalaa oli myös, kun Vantaan viihdeorkesteri soitti Autiotaloa ja Letkajenkkaa samalla kun urheilijat marssivat stadionille huonolla maulla kansallispukuihin puettujen vapaaehtoisten perässä. Eivätkö lipunkantajat olisi voineet olla entisiä urheilijoita niin olisi ollut edes jotakin ihmeteltävää. Nightwish ja kumppanit oli hyviä, mutta Leningrad Cowboysin Goldfinger: miten se liittyi asiaan...ihan kamalaa määkimistä. Tyylitöntä kökköä kamalassa vesisateessa. Tänään juuri pääkaupungissa kävelin ja säälin keskustan vesisateessa rämpiviä kisaturisteja, että piti raukkojen tänne rajoille tulla kastumaan. Ei täällä mitään kannata järjestää - me emme osaa tätäkkään lajia, kuten emme euroviisujakaan.


      • sssssssss
        Wuaaahh kirjoitti:

        Häpesin television ääressä. Miksi oli pitänyt raahata historian siipiä havisuttava Red Nex Ruotsista renkuttamaan Cotton Eye Joeta??? Ja Laura Bonot ja euroviisuvoittajat ja kamala sekametelisoppa. Kamalaa oli myös, kun Vantaan viihdeorkesteri soitti Autiotaloa ja Letkajenkkaa samalla kun urheilijat marssivat stadionille huonolla maulla kansallispukuihin puettujen vapaaehtoisten perässä. Eivätkö lipunkantajat olisi voineet olla entisiä urheilijoita niin olisi ollut edes jotakin ihmeteltävää. Nightwish ja kumppanit oli hyviä, mutta Leningrad Cowboysin Goldfinger: miten se liittyi asiaan...ihan kamalaa määkimistä. Tyylitöntä kökköä kamalassa vesisateessa. Tänään juuri pääkaupungissa kävelin ja säälin keskustan vesisateessa rämpiviä kisaturisteja, että piti raukkojen tänne rajoille tulla kastumaan. Ei täällä mitään kannata järjestää - me emme osaa tätäkkään lajia, kuten emme euroviisujakaan.

        Avajaiset oli ihan peestä ihan älytön aikamatka kone heh heh..kylläpä on jollain taas välähtäny ja musiikki ihan hirveää....hävettää tosiaan olla suomalainen


      • larskpaska
        Joons!1 kirjoitti:

        MM-kisojen avajaiset ei kuulu olla niin hienot ja massiiviset kuin esimerkiksi olympialaisissa. Katso läpi edellisten mm kisojen avajaiset niin ei varmana ole hienommat. Ja toimitsijat ovat vapaaehtoistyöntekijöitä, joten ole hyvä ja mene itse toimitsijaksi ja näytä vähä mallia ku niin osaat...

        totta vi..ussa ei oo verrattavissa olympialaisten avajaisiin!! professori x touhu oli vaan niin jumalattoman käsittämätöntä lastenohjelmaa, pitkäveteistä sekasotkua ja koko idea "kauniita ja rohkeita" ei mitään tolkkua!! Valoshow oli kyl hyvä ja ne lippuluisteliat veti ihan hyvin, mut mut no niin... rahaa meni mut mitä jäi mieleen, syntax error.... se proffa pois ni ois ollu ihan hyvät!!


    • HyVäHeLsInKi

      Haluaisin vain sanoa tähän sinun tyrmäävään kommenttiin että jos vertaat näitä helsingin avajaisia edellisten vuosien mm kisoihin niin nämä olivat ylivoimaisesti parhaimmat. MM kisojen avajaisissa ei ole tarkoitus juhlia yhtäpaljon ja massiivisesti kuin esimerkiksi olympialaisten avajaisissa. Luulenpa että vertaat Helsingin mm kisojen avajaisia olympialaisten avajaisiin joka kuitenkin on paljon suurempi tapahtuma. Toiseksi mm kisat palasivat "synnyin/koti" maahan ja siksi tämä muistelo sessio oli erittäin hyvä. Paha sanoa mitään jos telkkarista on katsonut avajaiset, sillä tunnelma paikan päällä oli kuitenkin parempi kuin olympialaisten avajaisissa Ateenassa 2004!

      • SuomiFinland

        mitä te pellet täälä uikutatte. painukaa itte järjestään jotain saakelin avajaisia, ni katotaan saatteko paskaakaan aikaseks


      • raikkis
        SuomiFinland kirjoitti:

        mitä te pellet täälä uikutatte. painukaa itte järjestään jotain saakelin avajaisia, ni katotaan saatteko paskaakaan aikaseks

        "mitä te pellet täälä uikutatte. painukaa itte järjestään jotain saakelin avajaisia, ni katotaan saatteko paskaakaan aikaseks"

        Muuten olen täysin samaa mieltä, mutta siitä olen varma että juuri paskaa saisivat aikaan. Aivan varmasti, eli huoli pois.


    • larskpaska

      Avajaisten alku oli ihan lupaava. bändi veti suomibiisejä kun joukkueet tuli stadionille, meininki tuntu ihan letkeeltä... varsinanen show alko kans ihan jännästi, valot sammu ni sillon tuntu et nyt alkaa ja hienoo tulee!!! Eipä alkanu EI, ihan käsittämättömän älyttömän lapsellinen typerä idea/toteutus, partaukkeli jossain pyramidin sisällä, pitkäveteistä typerää sekamelskaa!! Äijä kävi hyppii pihalla välillä ruotsinverkkarit päällä, voi kyynel, ei päätä ei häntää!! Valot ja entiset voittajat oli jes, mut kaikki muu täyttä skeidaa ja syvältä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe