Olen aloittamassa tällaista dieettiä ja kysynkin nyt alustavasti, onko teillä kokemuksia?
Tiedän, että moni voi olla siitä eri mieltä, mutta 14.päivää vain aion sitä noudattaa.
Elämästäni se on niin pieni pala kuitenkin, vaikka on epäterveellinen lihapainotteinen ym.
Hiilihydraatit jätetään siis kokonaan pois.
Mutta...mutta, tuo ketoosi vaihe pelottaa. Mikä se oikeasti on?
Sanotaan, ettei se ole haitallista, mutta milloin se teillä on ilmennyt jos olette noudattaneet samaa dieettiä?Pikaisia vastauksia odottaen; Mimmu
ketogeeninen dieetti 14pv
15
22298
Vastaukset
- lehmän paskalle
Päätä särkee, paska ei tule. Että sellaista. Huimaa.
- tarpeeksi
niin päänsärkyä ei välttämättä tule, mulla ei ollut
ittelläni ainakin nimenomaan suoli toimi (ja edelleen ) reippaammin kuin koskaan aiemmassa leipäaddiktin elämässäni
magnesium pitää krampit poissa
siitä vaan, jos "kaikkea pitää elämässä kerran kokeilla", voi vaan käydä niin, että että se parin päivän päästä tuleva mahtava hyvänolontunne ja lisääntyneet energiat saavatkin haluamaan jatkaa juttua... - kuru
tarpeeksi kirjoitti:
niin päänsärkyä ei välttämättä tule, mulla ei ollut
ittelläni ainakin nimenomaan suoli toimi (ja edelleen ) reippaammin kuin koskaan aiemmassa leipäaddiktin elämässäni
magnesium pitää krampit poissa
siitä vaan, jos "kaikkea pitää elämässä kerran kokeilla", voi vaan käydä niin, että että se parin päivän päästä tuleva mahtava hyvänolontunne ja lisääntyneet energiat saavatkin haluamaan jatkaa juttua...kuinka pitkään olette jatkaneet ja minkälaisia pysyviä tuloksia saaneet. Olen kokeillut mutta aina repsahtanut..
- kuukautta
kuru kirjoitti:
kuinka pitkään olette jatkaneet ja minkälaisia pysyviä tuloksia saaneet. Olen kokeillut mutta aina repsahtanut..
painot putos ja kaikki labra-arvot loistavat
unihäiriöt häippäs
kuorsausongelma häippäs niinkikään
lääkityksen sai lopettaa
mielialat tasottui .....
tämä on nyt pysyvä muutos. - ex-läski
kuru kirjoitti:
kuinka pitkään olette jatkaneet ja minkälaisia pysyviä tuloksia saaneet. Olen kokeillut mutta aina repsahtanut..
Minä olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota vuoden verran, ja olo on ollut parempi kuin koskaan ennen. Paino putosi ensimmäisten kuukausien aikana 13 kiloa, mutta nyt normaalipainoisena olen pitänyt sen painon samassa.
Olo on tosiaankin nykyään hyvä. Poissa ovat vatsavaivat, ilmavaivat, siitepölyallergia, ihottumat. Lisäksi nukun nykyään paremmin ja olen muutenkin pirteämpi, ei tarvitse päivätorkkuja.
Suosittelen todellakin kokeilemaan, voi olla että tämä vie mennessään kuten monille on käynyt.
- jos vain 2 viikkoa?
???
ketoosi tulee parissa päivässä eikä ole vaarallinen terveelle ihmiselle
mutta...mitä itua? jos haluaa esim poistaa nesteitä niin mieluummin söisin vaikka sitä kuulua kaalisoppaa sen 2 vk- diabeetikko
ketoosi ei ole vaarallinen?
- jupo
diabeetikko kirjoitti:
ketoosi ei ole vaarallinen?
Ketoosi on luonnollinen ja täysin vaaraton tila. Ketoasidoosi on vaarallinen.
- ketoasidoosi
jupo kirjoitti:
Ketoosi on luonnollinen ja täysin vaaraton tila. Ketoasidoosi on vaarallinen.
on vaarallinen
kumma juttu että tätä asiaa ei tosiaan vielä tiedä varsinkaan nuo joita asia koskee.. - ketoosikarppi
Tää kuuluisa kaalisoppadietti on sitä karppaamista. Varsinkin kun sitä ei monikaan jaksa vetää ämpäriä päivässä. Sen takia se toimii niin hyvin. ;) Laskepa kaalisoppa annokset hiilarit.
- Sontza
Itse olen testannut pahamaineista Atkinsin dieettiä, jonka aloitus menee kutakuinkin kuvaamallasi tavalla --2 viikkoa tiukalla proteiini- ja rasvapitoisella startilla jonka aikana kroppa siirtyy ns. ketoosiin. Tämä aloitus oli mielestäni koko dieetin vaikein ja epämiellyttävin osio. Lisäksi tänä aikana en juurikaan pudottanut painoa (vain 0,5-1 kg). Jatkoin kuitenkin ruokailua Atkinsin mukaan noin puoli vuotta, ja tässä ajassa painoni putosi 18 kg. Paino pysyi alhaalla eikä tullut takaisin. Tältä pohjalta voin toisaalta suositella vastaavantyyppisiä ruokavalioita. Esimerkiksi veri- ym. arvoni tarkastutin ennen ja jälkeen dieetin, ja ne olivat hyvät molemmissa tapauksissa. Toisaalta sinuna en lähtisi kahden viikon ajaksi itseäni kiusaamaan. Laihdutus on pitkäaikainen prosessi valitsitpa sitten minkä menetelmän hyvänsä.
- Kiril
Atkinsin paha maine johtuu jenkkien elintarviketeollisuuden pelosta menettää loistavat hiilihydraattimarkkinat, siksi he käyttävät rahaa vastustakseen Atkinsia.
Hyviä tuloksia olet saanutkin. Olisikin mieluimmin syytä jättää tuo sana dieetti pois, koska sana dieetti viittaa tilapäisyyteen ja jos dieetin, oli se minkä niminen tahansa, lopettaa, niin tilanne palautuuu ennalleen.
Itse toteutan Atkinsin tyyppistä vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka ei ole dieetti vaan elämäntapa. - pelle
Kiril kirjoitti:
Atkinsin paha maine johtuu jenkkien elintarviketeollisuuden pelosta menettää loistavat hiilihydraattimarkkinat, siksi he käyttävät rahaa vastustakseen Atkinsia.
Hyviä tuloksia olet saanutkin. Olisikin mieluimmin syytä jättää tuo sana dieetti pois, koska sana dieetti viittaa tilapäisyyteen ja jos dieetin, oli se minkä niminen tahansa, lopettaa, niin tilanne palautuuu ennalleen.
Itse toteutan Atkinsin tyyppistä vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka ei ole dieetti vaan elämäntapa.dieetti tarkoittaa kylläkin ruokavaliota.
- Kotikulinaristi
sitä pitää itseänsä kiusata? Kun sopivasti liikkuu niin voi syödä kohtuudella ihan mitä safkaa mieli tekee.
Kaikenmaailman dietit aiheuttaa vaan "jojoilua" painossa ja pahimmillaan vielä siinä sivussa muitakin terveyshaittoja.
Liiku enemmän, syö monta pientä ateriaa päivässä.
Sitä painoakin on ihan turha pelkästään tuijottaa, toiset on raskaammin rakennuttu kuin toiset. Rasvaprosentti kertoo varmaan parhaiten pelikentän rajat itse kunkin ideaalipainolle.
Ei liioin pidä kuunnella kaiken maailman painorasisteja tai ihalla anorektisia malleja. - ex-läski
Minä olen siis yli vuoden noudattanut vhh:ta, en suoranaisesti Atkinsia. Atkins ei ole epäterveellinen, eikä se suinkaan sisällä pelkkää lihaa. Toivottavasti pohjatietosi ovat riittävän hyvät. Tiedäthän sen, että Atkinsissa kuuluu syödä myös kasviksia? Ne 20 grammaa hiilareita (jotka Atkinsin aloitukseen kuuluu, Atkins ei siis ole hiilihydraatiton) kannattaisikin ottaa juuri kasviksista, valitset vain niitä vähähiilarisimpia vaihtoehtoja niin siitä tulee aikamoinen kasa päivässä. Lisäksi sitten lihaa ja terveellistä rasvaa sen verran, että nälkä lähtee. Tarkoitushan ei ole mättää lihaa ja rasvaa naamaan sillä tavalla kuin mediassa yleensä annetaan ymmärtää Atkinsista puhuttaessa.
Ketoosia on turha pelätä, se on ihmiselle melkoisen luonnollinen olotila. Ketoosi usein sekoitetaan ketoasidoosiin, joka ei sitten olekaan niin terveellinen juttu. Käytännössä ihminen saattaa mennä ketoosiin oltuaan pitkään syömättä, joillakin se voi tapahtua esim yön aikana ihan normaalistikin. Karsimalla hiilihydraatteja ruokavaliosta ketoosin saavuttaa yleensä parissa päivässä. Ketoosi auttaa nälänhallinnassa ja siten usein vähentää syötyä ruokamäärää. Ketoosin alussa voi olla oireita, kuten päänsärkyä ja heikompaa oloa. Tämä voi johtua siitä kun elimistö totuttelee uudenlaiseen ravintoon ja olotilaan. Oireet menevät yleensä parissa päivässä ohi. Muista juoda tarpeeksi, parikolme litraa vettä/vichyä päivässä, niin se helpottaa oloa.
Tsemppiä kokeiluusi, paljon tietoa löydät osoitteesta http://karpit.net/forum/index.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849