Mikä on jakohihna saksaksi

huoltokirjassa

Mulla jäi tarkastamatta Saksassa huoltokirjassa oleva merkintä jakohihnan vaihdosta, joten mitä se tarkoittaa saksaksi? Mun huoltokirjassa lukee sellaista kun "Zahnriemen bei 97558 km Gewerselt" ja siinä on merkkiliikkeen leima. Tarkoittaako tuo, että just sitä jakohihnan vaihtoa?

Heräs epäilys onko sitä vaihdettu, kun tuo teksi lukee kahteen kertaa huoltokirjassa. Eihän sitä varmaankaa ole vaihdettu alle 100 tkm aikana kahteen kertaan, kun vm -98 Mazdassa se vaihdetaan vain 90 tkm välein.

4

7313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

Jakohihnaahan (hammashihna) se juuri tarkoittaa, ja on tarkkaan ottaen "Zahnriemen bei 97558 km gewechselt".

• hihna

Todennäköisesti autolla on ajettu mittari irtikytkettynä. Hihna on vaihdettu todellisen ajomäärän mukaisesti.Joten autolla on ajettu yli 200 tkm.

• tutkittu auto

Huoltokirjassa olevat merkinnät on merkkiliikeiden leimalla varustettuja ja kilometrimäärillä merkitty, joten en usko mittaria olevan ruuvattu. Myös auton muut kulumisen merkit autossa viittaavat mittarilukeman pitävän paikkansa.

Autossa on erittäin hyvässä kunnossa olevat sisätilat ja ulkoinen maalipinta, jotka viittaavat selkeästi mittarilukemaan 110 tkm eikä lähelle 200 tkm tai sen yli. Auto on 8 vuotta vanha ja olen tutkinut samanlaisia malleja, joilla on ajettu yli 150 tkm, niin kyllä konehuoneesta ja alustasta näkee ajetut kilometrit vertaamalla autoja.

• N.N.

Eiköhän kirja ole oikeassa. Auton merkkiä et näy maininneen, mutta ainakin joissain Opeleissa ja M40-moottorisissa Bemuissa hihna vaihtuu about 40-60 tkm välein ihan 'by the book'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57