mistä hankitte lihaa

Luomu

Kaupoissa on huonosti saatavilla luomu lihaa.
Mistä te sitä ostatte. Riistaakin haluaisin välillä laittaa mutta en tiedä mistä sitä hankisin kun en metsästä.Itse pärjään lihattakin mutta lapselle tarjoisin silointällöin liha-ateriota jos vain saisin sen laatuista kuin haluaisin.

8

1615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomua

      Suoraan tilalta saa parasta lihaa. Mm. Vihdin Luomu ry:n sivuilta kannattaa katsoa tuottajia, osoite http://www.vihdinluomu.fi

    • .....

      ....luomulihaa myynnissä tavallisissa kaupoissa Jyväskylässä? Itse en ainakaan ole marketeista löytänyt!

      • jontte

        jyväskylän mestarin herkkuun saa ainakin tilaamalla. Jouluna syötiin esim luomukinkkurulla.

        Muuten tarjontaa ei oikeastaan ole. Luomumetwurstia saa isoimmista kaupoista. (Kotivara/Pirkka)

        Itse suosittelen poroa jos ei luomua ole.
        Käristysliha esim pirkalla ei ole sikakallista.


    • Keskustan...

      Citymarketissa on ainakin ollut Pirkan LUOMU jauhelihaa.

    • Anonyymi

      Kummallisen puutteellista on luomulihan myynti ja jakelu Suomessa. Pitää ostaa suoraan tuottajilta!

      Tämä kuvaa hyvin maamme köyhyyttä ja sitä, että 80% kansasta on idiootteja - kuten tunnettu sanonta on.

    • Anonyymi

      Itse käyn Puotinharjun halal lihakaupasta tai benosta, on tuoretta, hyvää ja etenkin edullista.

      • Anonyymi

        Halal-liha on lihaa, joka on tuotettu islamin ruokasääntöjen (halal = “sallittu”) mukaisesti.

        Keskeiset periaatteet:
        - Halal-ruokasääntöjen mukaan sallittuja ovat esimerkiksi naudat, lampaat, vuohet ja siipikarja. Sianliha on aina kielletty (haram).
        - Eläin on teurastettava täysissä voimissaan ja terveenä (siis ei tainnutettuna).
        - Teurastaja lausuu Jumalan nimen (Bismillah, Allahu Akbar tms.) ennen tekoa.
        - Eläimen kaula katkaistaan nopeasti terävällä veitsellä, jolloin veri poistuu mahdollisimman täydellisesti. Veri ei saa jäädä lihaan, koska veren syönti on kiellettyä.

        VARSINAISTA LUOMUA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halal-liha on lihaa, joka on tuotettu islamin ruokasääntöjen (halal = “sallittu”) mukaisesti.

        Keskeiset periaatteet:
        - Halal-ruokasääntöjen mukaan sallittuja ovat esimerkiksi naudat, lampaat, vuohet ja siipikarja. Sianliha on aina kielletty (haram).
        - Eläin on teurastettava täysissä voimissaan ja terveenä (siis ei tainnutettuna).
        - Teurastaja lausuu Jumalan nimen (Bismillah, Allahu Akbar tms.) ennen tekoa.
        - Eläimen kaula katkaistaan nopeasti terävällä veitsellä, jolloin veri poistuu mahdollisimman täydellisesti. Veri ei saa jäädä lihaan, koska veren syönti on kiellettyä.

        VARSINAISTA LUOMUA!

        Suomessa halal‑teurastus ilman eläimen tainnuttamista ei ole sallittua. Suomen lainsäädännön mukaan eläin täytyy tainnuttaa ennen verenlaskua. Näinollen Suomessa myytävä "oikeaoppinen" halal - liha tuodaan ulkomailta, missä tainnutukseton rituaaliteurastus on sallittua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe