Kasvata itse ...

Sipuli

Asun maalla, tosin melko lähellä kaupunkia. Kasvatamme itse omiksi tarpeiksi perunaa, porkkanaa, nauriita, sipuleita, herneitä, kurkkuja, tomaatteja, kaaleja, kurpitsoita, persiljaa, tilliä ym. Marjoja kasvaa tontillamme kymmentä eri lajia. Työtä siis riittää vapaa-aikana, kun käymme päivisin työssä. Naapurissa on useammassa perheessä ainakin toinen kotona. Eivät kasvata mitään, melkein kaikki haetaan kaupungin kaupasta, kun on kuulemma halpaa. Kun nuorena asuin kaupungissa, vuokrasin kesällä aarimaan, jossa kasvatimme lasten kanssa vihanneksia. Omat maistuvat parhaalle ja tietää, että ei ole myrkkyjä. Mitä ihmiset tekevät kun kukaan ei viitsi enää kerätä metsistä ilmaisiakaan marjoja?

6

850

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34g53534

kattoo telkkaria ja ryyppää

• AriaAria

Juttelee sukunsa ja tuttavien kanssa.
      Matkailee ulkomailla.
      Nukkuu yönsä, ei nuku, ei lepää klo 6.00-21.30.
      Käy laulamassa, kuntosalilla, opiskelee kieliä kansanopistossa ja käy purjehtimassa.

• istuvat

tämän vehkeen ääressä ja ihmettelevät, mitä muut tekevät...

• ..Mie..

...kävin. Pakastin 16 kiloo mustikoita. (á 5 € ! torilla ) Juuri herkuttelen mustikkapiirakalla.
      Mutta myyntiin en poimi - euron kun saa kilosta. Hakekoot itse metsästä tai mädätköön sinne.

Sipulit ostan Lid´istä - alle euron kilo. Oikein hyviä ovat, kasvatettu Tasmaniassa. Ei niissä mitään myrkkyjä oo.

Elakevaari Kehä III 12902 L 281

• MINÄ

En haluaisi masentaa mutta kyllä niissä hedelmissä ja vihanneksissa on myrkkyjä. Varmaankin enemmän kun ulkomailta tuodaan. En nyt sano että niitä olisi vaarallinen tai väärin ostaa, mutta kannattaa tietää mitä syö.

• vaimo25vee

Meillä myös kasvatetaan kesän herkut omassa maassa, torjunta-aineita ei käyteta, vaan hyväksi on havaittu vuoroviljely ja vierekkäin istutetut, toisitaan hyötyvät kasvit; tukevat toisiaan, kalkkia kovempaa myrkkyä ei tarvita kun kompostista tulee sopivaa "tiivistemultaa" hoitamaan lannoittamista. kaikki maistuu hyvältä ja on takuulla terveellistä. Kannatan myös metsämarjojen keräämistä.

Pian taas saa pihlajanmarja-omena marmeladia, se on ylihyvää paahtoleivän päällä ja porsaanlihan marinadissa. Nautitaan me, kellä taito ja viitseliäisyys vielä on olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      149
      1215
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1038
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      780
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      725
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      716
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      44
      621
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      554
    Aihe