Kasvispiirakka!

Typy

Hei iloiset kanssaihmiset =)
Antakaahan paljon kommentteja seuraavaan dilemmaan: Kumpi on rasvaisempaa kasvispiirakka vai pizza?
Ja Kasvispiiraaseen tulee pakastekasviksia, kaupan piirakkataikinaa, 5% ruokakermaa hiukan, kevyttä juustoa hieman ja 3% fetajuustoa. AInoasttaan tuosta piirakasta tekee rasvaisen se pohja jossa yli 20% rasvaa =P
Ja toinen vaihtoehto olisi sitten pizzeriasta tilaama pizza...
Tällä dilemmalla tähtään siihen, että mikäli syön tuota herkkuani kasvispiirakkaa niin onko se edes yhtään parempi/kevyempi valinta kuin valmispizzat??? Olisin kiitollinen vastauksesta!

Iloista loppukesää!!!

9

12185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin,että

      tuo kasvispiirakka olisi kevyempi kuin pizza,erityisesti tilattu pizza tuppaa olemaan melkoinen kaloripommi, ja harvennin tai siis ainakaan minä, siitä jättää puolet syömättä, samoin tietysti on pakastepizzoje kohdalla. Hyviä ovat ja pakko on sitten syödä koko lätty. Kallistuisin piirakan puoleen, mutta maltatko tosiaan syödä siitä vain palan..?

      • painonvartijoiden

        piirakkapohjaresepti, jossa on vaan 25g margariinia. Kun margariinista vain osa (oliko 60%) on rasvaa, on tosi vähärasvainen. 5% kermavalmisteella ja raejuustolla saa taatusti vähärasvaisen täytteen.
        Jos vakmistaa pizzan itse, voi samantapaisilla valinnoilla vähentää rasvan määrän pieneksi. Tuplajuustot kannattaa unohtaa.


      • typy
        painonvartijoiden kirjoitti:

        piirakkapohjaresepti, jossa on vaan 25g margariinia. Kun margariinista vain osa (oliko 60%) on rasvaa, on tosi vähärasvainen. 5% kermavalmisteella ja raejuustolla saa taatusti vähärasvaisen täytteen.
        Jos vakmistaa pizzan itse, voi samantapaisilla valinnoilla vähentää rasvan määrän pieneksi. Tuplajuustot kannattaa unohtaa.

        Kiitos vastauksista!
        Olisiko teillä kenties ohjetta miten valmistaa itse tuo kevyehkö piirakkataikina? Olen itse aika puuropeukalo keittiössä mutta eiköhän hyvillä ohjeilla saada aikaan ;)
        Tuppaa piirakkaakin menemään enemmän kuin yksi pala! Siis kun sitä syö päivälliseksi.
        Tietääkö kukaan kenties miten paljon pizzerian pizzoissa on noin suurinpiirtein rasvaa% ja kaloreita kcal? Esim.Americanossa tai jossain muussa...

        Kiitos =)


      • pizzojen energiasisältöjä
        typy kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Olisiko teillä kenties ohjetta miten valmistaa itse tuo kevyehkö piirakkataikina? Olen itse aika puuropeukalo keittiössä mutta eiköhän hyvillä ohjeilla saada aikaan ;)
        Tuppaa piirakkaakin menemään enemmän kuin yksi pala! Siis kun sitä syö päivälliseksi.
        Tietääkö kukaan kenties miten paljon pizzerian pizzoissa on noin suurinpiirtein rasvaa% ja kaloreita kcal? Esim.Americanossa tai jossain muussa...

        Kiitos =)

        tämä on kotipizzasta mutta on varmasti suuntaa antava

        http://www.kotipizza.fi/Default.aspx?id=331732

        per 100g siis


      • tää per kappale

      • ?????
        tää per kappale kirjoitti:

        Siis onhan tuo per 100 g ihan hyvä, mutta kukapa muistaa pizzan painoa miettiessään esim. kokonaisen tai puolikkaan sisältämää kokonaisenergia ym. -määriä. Eli parempi olisi tämä per kokonainen pizza (kun sekin kerran löytyy):

        http://www.kotipizza.fi/Default.aspx?id=325859

        tota voi verrata joka mestan pizzoihin, kuka helvetti nyt kotipizzassa käy?


      • kotiköksä
        typy kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Olisiko teillä kenties ohjetta miten valmistaa itse tuo kevyehkö piirakkataikina? Olen itse aika puuropeukalo keittiössä mutta eiköhän hyvillä ohjeilla saada aikaan ;)
        Tuppaa piirakkaakin menemään enemmän kuin yksi pala! Siis kun sitä syö päivälliseksi.
        Tietääkö kukaan kenties miten paljon pizzerian pizzoissa on noin suurinpiirtein rasvaa% ja kaloreita kcal? Esim.Americanossa tai jossain muussa...

        Kiitos =)

        Painonvartijoiden keittokirjoista löytää hyviä keveitä reseptejä. Se kaupan valmis piirakkataikina on aika raskasta. Tässä yksi taatusti onnistuva ohje.


        Piirakkataikina
        ===============
        tölkki maitorahkaa
        75 g margariinia (korkeintaan 40% rasvaa)
        3 dl vehnäjauhoja

        Rahka ja rasva sekoitetaan ja jauhot nypitään taikinaan. Taikinasta riittää todella mainiosti tavalliseen piirakkavuokaan ja reunoillekin ihan hyvin. Laitan jauhoista yleensä kolmanneksen tai puolet grahamjauhoja, tulee parempaa. Täytteen kasvikset (mielellään esikypsennetyt) sitten voi keksiä ihan itse, munamaidon lisäksi (2 dl maitoa, 2 munaa) voi laittaa kevytjuustoraastetta, jos raaskii. Piirakkaa paistetaan 175 asteessa n. 45 minuuttia, täytteen määrä ja pohjan paksuus määrää, milloin valmista. Mulla on tapana paistaa uunissa pohjaa samalla kun valmistan täytettä, sellaisen vartin tai yli, niin varmasti onnistaa.


      • maikki345
        kotiköksä kirjoitti:

        Painonvartijoiden keittokirjoista löytää hyviä keveitä reseptejä. Se kaupan valmis piirakkataikina on aika raskasta. Tässä yksi taatusti onnistuva ohje.


        Piirakkataikina
        ===============
        tölkki maitorahkaa
        75 g margariinia (korkeintaan 40% rasvaa)
        3 dl vehnäjauhoja

        Rahka ja rasva sekoitetaan ja jauhot nypitään taikinaan. Taikinasta riittää todella mainiosti tavalliseen piirakkavuokaan ja reunoillekin ihan hyvin. Laitan jauhoista yleensä kolmanneksen tai puolet grahamjauhoja, tulee parempaa. Täytteen kasvikset (mielellään esikypsennetyt) sitten voi keksiä ihan itse, munamaidon lisäksi (2 dl maitoa, 2 munaa) voi laittaa kevytjuustoraastetta, jos raaskii. Piirakkaa paistetaan 175 asteessa n. 45 minuuttia, täytteen määrä ja pohjan paksuus määrää, milloin valmista. Mulla on tapana paistaa uunissa pohjaa samalla kun valmistan täytettä, sellaisen vartin tai yli, niin varmasti onnistaa.

        http://www.kymppi-maukkaat.fi/index.php/tuotteet/kotitaloudet/-pakasteleivonta


    • kaloriina

      En ostaisi kaupan valmistaikinoita. Itse teen pizzaa niin, että taikinaan tulee vain noin ruokalusikallinen öljyä ja vehnäjauhojakin vähennän, teen siis vähemmän taikinaa, mutta pistän hiivaa ohjeen mukaan. Sitten levitän taikinan tosi ohuesti pellille.

      Täytteenä herkkusientä, tonnikalaa ja tomaattia.

      Juustona raejuusto ja parmesan, joka on niin vahvaa, ettei tarvii paljon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3147
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      106
      1273
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1066
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1020
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe