Ihmisten seura ärsyttää..

liian kiltti?

Mulla on ongelma..nimittäin sellainen, että aina kun kohtaan jonkun ihmisen, mulla tulee sellainen voimakas ärsyntymis-reaktio(jonka tietenkin pyrin peittämään)..inhoan siis sitä tilannetta, kun pitää kohdata toinen ihminen. Ehkäpä minusta saa usein aika välinpitämättömän ja kylmänkin vaikutelman, oikeasti olen kaikkea muuta..

En tiedä onko tämä yksi masennuksen oireista, että ei kestä useimpien ihmisten seuraa, vai mitä? Muuten kyllä tunnen oloni mainioksi. Voisiko tämä johtua yös liiallisesta kiltteydestä, olen aina tottunut nielemään sisälleni epäoikeudenmukasiuudet, ja ollut ihmissuhteissa ns.sovittelija. (varsinkin lapsuudessani jouduin hyvin usein nielemään kiukkuni, kun
kiltteyttäni ja hyväntahtoisuuttani käytettiin isompien lasten taholta hyväksi) Voisiko niin kaukaisilla tapahtumilla olla vielä vaikutusta elämääni..

Minun on koko elämäni ajan ollut todella vaikea päästää ihmisiä lähelleni..myös perheenjäseniä. Ymmärrän kyllä ,että ihmisiä on joka lähtöön, ja suurin osa on kai ihan vilpittömiä,ja ihmiset kyllä kiinnostavat minua, mutta kohtaamistilanteessa tämä ärsyyntymis-reaktio ja "nuiva" suhtautuminen tulee tavallan selkäytimestä..

Hullu ongelma, mutta harmillisen totta. Olenko yksin ongelmani kanssa..?

18

6956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmi

      Miksi pitäisi päästää lähelle? ja kuinka lähelle? se on hyvin pitkälle kulttuurinen kysymys - oletko seurannut muita ihmisiä. Ärsyyntymiseen voi olla monenlaisia syitä. Varmasti löydät ne itse parhaiten. Pitemmän päälle se tietenkin voi hankaloittaa jokapäiväisistä toimista selviytymistä.

      • Yasuni

        Olen jo pitkään tavannut sanoa, etten ole yksinäinen siksi, ettei minulla olisi ystäviä, vaan siksi, etten halua hakeutua kenenkään seuraankaan. En siis viihdy yksin, mutten silti ota kehenkään yhteyttä. En tiedä miksi - masennuksesta ainakin kärsin ja aloitekyvyn puutteesta.

        Tunnistan myös itsessäni tuon "ärsyyntymispiirteen": vaadin liikaa ihmisiltä, joten tuttavapiirini supistuu koko ajan harvoihin ja valittuihin. Olen aina ajatellut, että kaiken taustalla on se, etten arvosta riittävästi itseäni ja haluaisin olla kaikkea muuta kuin mitä olen.


      • Anonyymi
        Yasuni kirjoitti:

        Olen jo pitkään tavannut sanoa, etten ole yksinäinen siksi, ettei minulla olisi ystäviä, vaan siksi, etten halua hakeutua kenenkään seuraankaan. En siis viihdy yksin, mutten silti ota kehenkään yhteyttä. En tiedä miksi - masennuksesta ainakin kärsin ja aloitekyvyn puutteesta.

        Tunnistan myös itsessäni tuon "ärsyyntymispiirteen": vaadin liikaa ihmisiltä, joten tuttavapiirini supistuu koko ajan harvoihin ja valittuihin. Olen aina ajatellut, että kaiken taustalla on se, etten arvosta riittävästi itseäni ja haluaisin olla kaikkea muuta kuin mitä olen.

        Minä viihdyn yksin. Omiin lapsiin pidän yhteyksiä. Mutta en jaksa muita.


    • Yksinäinen susi, omasta tah...

      Minä olen aina myöskin erittäin varautunut ihmisten suhteen.
      Minusta tuntuu usein, että ihmiset ovat pinnallisia, ärsyttäviä, joskus jopa vastenmielisiä.
      Etenkin jotkut sukulaiset, joiden tapaaminen kerran 5 vuodessa vahingossa tai jossain pakollisessa tilanteessa on sekin liikaa. Olen äidin kautta saanut tietää näiden ihmisten yksityiselämän kuvioita, juonitteluja, uskottomuushistorioita ym ja ovat mielestäni jotenkin rupusakin tuntuista porukka, nousukasmasita törttöilyä, juoopottelua, lasten kehumista jne jne.
      Tuntuu kuin muutenkin näkisin ihmisten "meikatun" pintakuoren taa ja se näky ei ole mieltä ylentävä.
      Itse lienen samanlainen, mutta moniin muihin verrattuna en kaipaa tyhjänpäiväistä seurustelua.

      • Anonyymi

        Minua vituttaa naiset,jotka valittaa miehestään ja kun sanon mikset sitten eroa,kun on niin ahdistavaaa nii eivät osaa sanoa mitään. En ymmärrä miksi väkisin olla yhdessä. Jokaisen pitäisi osata elää itsenäisesti. Tuskin se penis on syy olla yhdessä. Sitäkö naisten pitää saada koloonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vituttaa naiset,jotka valittaa miehestään ja kun sanon mikset sitten eroa,kun on niin ahdistavaaa nii eivät osaa sanoa mitään. En ymmärrä miksi väkisin olla yhdessä. Jokaisen pitäisi osata elää itsenäisesti. Tuskin se penis on syy olla yhdessä. Sitäkö naisten pitää saada koloonsa.

        Tämä. Kuin minun kirjoittama...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vituttaa naiset,jotka valittaa miehestään ja kun sanon mikset sitten eroa,kun on niin ahdistavaaa nii eivät osaa sanoa mitään. En ymmärrä miksi väkisin olla yhdessä. Jokaisen pitäisi osata elää itsenäisesti. Tuskin se penis on syy olla yhdessä. Sitäkö naisten pitää saada koloonsa.

        Tämä. Kuin minun kirjoittama...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vituttaa naiset,jotka valittaa miehestään ja kun sanon mikset sitten eroa,kun on niin ahdistavaaa nii eivät osaa sanoa mitään. En ymmärrä miksi väkisin olla yhdessä. Jokaisen pitäisi osata elää itsenäisesti. Tuskin se penis on syy olla yhdessä. Sitäkö naisten pitää saada koloonsa.

        Yks sana: Dildo


    • jupsjups

      Itsellä on vähän sama reaktio. Eivät muut ihmiset ärsytä, mutta ahdistavat kyllä. Hyviä tyyppejä on maailma täynnä, mutta minkäs teet, jos olet onnellisempi yksin.

    • tyttö ihmeissään

      mulla kanssa sama ongelam. muut vituttavat. näen jotenkin heidän lävitseen. heidän jutut ovat omasta mielestäni todella naivin typeriä ja lapsellisia, mitään ei perustella, kaikki on sellasta pintaliitoista oman egon pönkittämistä. Itseään tuodaan esiin ja ollaan olevinaan niiiin ystävällisiä. selän takana puukotettaan. Mä en tiedä, mutta mua on alkanut todella etoa muut ihmiset, varsinkin työkaverit, Omtakin kaverit ärsyttävät jo valtavasti. Ovat mun mielstä pilalle hemmoteltuja turhan valittajia. Kohta mulla ei oo varmaan yhtään ystäviä. Miksi mua on alaknut pännimään kaikki? Olen vasta 26-vuotias ja muuten onnellinen elämääni.

      • mies 38

        täällä täsmälleen samanlaisia fiiliksiä.
        ja niitä on ollut lähes koko elämä.
        sinänsä elämä menee suht koht ok. on töitä olen terve ja ihan ok näköinenkin. mutta muut ihmiset tympii aivan kauheasti mistä johtuen kaveripiiri on kaventunut aivan minimiin.

        omaveikkaus tähän on se että lapsuudessa sain olla paljon yksin leikkiä rannalla jne. hyvin silloinkin viihdyin mutta paljon olin yksin silloin. ehkä tämä asia kumpuaa lapsuudesta.

        se mitä tämmöiselle asialle voisi tehdä minusta tuntuu että tämä on niin vahvaosa minuutta että ei tätä saa pois minusta mitenkään. tai saa jos suostuu olemaan jossain onnellisuuspilleri pöhnässä loppuelämän. minä en halua vaan näin on hyvin.


      • Anonyymi

        Juu sama tunne. Muut on olevinaan jotain. Heh. Monella velat ym niskassa ja avioliitto päin vittua. Silti kulissit ylhäällä.


    • Tyttönen

      Itse olen huomannut saman piirteen itsessäni. Toisaalta monesti kaipaisin toisten ihmisten seuraa, mutta kun todellakin tuntuu siltä, miten suurin osa ihmisistä on sellasia pinnallisia liitäjiä. Aina vaan puhutaan omasta itsestä ja mikään muu ei kiinnosta kuin oma etu ja oma napa.
      Minä sitä, minä tätä.. Kun olen viettämässä aikaa tämmöisten ihmisten kanssa, on sitä suorastaan niin onnellinen, kun pääsee taas pyhään yksinäisyyteensä.

      Monien ihmisten seura todellakin monesti ärsyttää tai jotenkin rasittaa emotionaalisesti, ja mielummin sitä sitten on yksin, ku kuluttaa aikaansa tämmöisten ihmisten kanssa.

    • Anonyymi

      Olen eronnut. Introvertti. Naapureitakin välttelen. Tervehdin kyllä. Miksi pitäisi kiusata itseään,kun ei kiinnosta kaveerata . Nautin olla yksin. On mulla lemmikit ja lapsi.

    • Anonyymi

      Mä en oikeastaan siedä kohta enää muita kuin omia lapsia ja lapsenlapsia. Siis heitä rakastan ja heistä iloitsen. Muut ihmiset oksettaa. Jopa omat vanhemmat välillä,vaikka yritän ajatella,että minun pitäisi välittää heistä....

    • Anonyymi

      Lievää autismia. Et ole yksin.

    • Anonyymi

      Töissä pakko...olla kontaktissa.

    • Anonyymi

      Tää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe