Pikkelsiä

en ole ennen tehnyt

Minulla on hyvä kellari ja haluaisin tehdä sinne kaikenlaisia säilykkeitä ja nyt kiinnostaisi pikkelsit.Ajattelin jotain tämmöisiä aineksia,kukkakaali,paprika,porkkana,sipuli jne..
Mistä tulisi hyvää?? Tykkään makean kirpeästä etikkaliemestä.Olisiko vinkkejä?

5

10627

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkmu

      Mahtaisiko tämä sopia makuusi:
      1 kg kesäkurpitsaa
      250 g sipulia
      1 punainen paprika
      2 dl tillisilppua
      Liemi:
      2 dl vettä
      2 dl etikkaa
      4 dl sokeria
      4 rkl suolaa
      Liemiainekset kiehautetaan, ja kuutioiksi pilkotut kasvikset lisätään liemeen. Keitellään noin 10 minuuttia. Pikkelsi purkitetaan ja kannet suljetaan heti. Jäähdytetään ja säilytetään kylmässä. Annoksesta tulee noin 2 litran purkillista.

      • en ole ennen tehnyt

        Tämä tuntuu hyvältä kun minulla on omasta takaa kesäkurpitsaa kasvamassa..Kiitos


    • sirkmu

      Hei !
      Tein tänään itse valkosipulikurkkuja ja ajattelin laittaa tämänkin ohjeen jakoon vaikka se ei varsinaisesti pikkelsi olekaan. Itse kuitenkin pidän tästä, olen varsinainen valkosipulifani.
      Tässä ohje:
      1 kg avomaan kurkkuja
      5 valkosipulin kynttä ( minä kyllä moninkertaistan tämän määrän, sen mukaan onkon suuria vai pieniä kynsiä ja miten meheviä)
      tilliä (sitäkin maun mukaan, ainakin vähän olisi hyvä olla kukintoja)
      Liemi:
      2 dl etikkaa
      5 dl vettä
      1 dl hunajaa
      3 tl suolaa
      Hyvin pestyt kurkut viipaloidaan ( ei tarvitse kuoria).
      Lado kurkkuviipaleet, viipaloidut valkosipulit ja tillit vuorotellen purkiin.
      Kiehauta liemi ja kaada kuumana kurkkujen päälle. Sulje purkit heti. Jäähdytä ja säilytä kylmässä. Valmiita 4-5 vrk:n kuluttua. Säilyvät toki pitkäänkin, tahtovat vain tulla syödyiksi.

      • en ole ennen tehnyt

        Tein jo ton eka ohjeen mukaan pikkelsiä ja laitanpa vielä tästä uusimmastakin ohjeesta pannut porisemaan :)


    • enpä ole nähnyt

      Onko mahdollista käyttä tavallista kurpitsaa säilönnässä muutoinkin kuin perinteisessä etikkapikkelsissä?Miten oilisi puolukka- omena ym. hilloina,relisheinä, salaatteina kurpitsan kanssa? Kesäkurpitsalle kyllä on joitain ohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe