Minulla on hyvä kellari ja haluaisin tehdä sinne kaikenlaisia säilykkeitä ja nyt kiinnostaisi pikkelsit.Ajattelin jotain tämmöisiä aineksia,kukkakaali,paprika,porkkana,sipuli jne..
Mistä tulisi hyvää?? Tykkään makean kirpeästä etikkaliemestä.Olisiko vinkkejä?
Pikkelsiä
5
10761
Vastaukset
- sirkmu
Mahtaisiko tämä sopia makuusi:
1 kg kesäkurpitsaa
250 g sipulia
1 punainen paprika
2 dl tillisilppua
Liemi:
2 dl vettä
2 dl etikkaa
4 dl sokeria
4 rkl suolaa
Liemiainekset kiehautetaan, ja kuutioiksi pilkotut kasvikset lisätään liemeen. Keitellään noin 10 minuuttia. Pikkelsi purkitetaan ja kannet suljetaan heti. Jäähdytetään ja säilytetään kylmässä. Annoksesta tulee noin 2 litran purkillista.- en ole ennen tehnyt
Tämä tuntuu hyvältä kun minulla on omasta takaa kesäkurpitsaa kasvamassa..Kiitos
- sirkmu
Hei !
Tein tänään itse valkosipulikurkkuja ja ajattelin laittaa tämänkin ohjeen jakoon vaikka se ei varsinaisesti pikkelsi olekaan. Itse kuitenkin pidän tästä, olen varsinainen valkosipulifani.
Tässä ohje:
1 kg avomaan kurkkuja
5 valkosipulin kynttä ( minä kyllä moninkertaistan tämän määrän, sen mukaan onkon suuria vai pieniä kynsiä ja miten meheviä)
tilliä (sitäkin maun mukaan, ainakin vähän olisi hyvä olla kukintoja)
Liemi:
2 dl etikkaa
5 dl vettä
1 dl hunajaa
3 tl suolaa
Hyvin pestyt kurkut viipaloidaan ( ei tarvitse kuoria).
Lado kurkkuviipaleet, viipaloidut valkosipulit ja tillit vuorotellen purkiin.
Kiehauta liemi ja kaada kuumana kurkkujen päälle. Sulje purkit heti. Jäähdytä ja säilytä kylmässä. Valmiita 4-5 vrk:n kuluttua. Säilyvät toki pitkäänkin, tahtovat vain tulla syödyiksi.- en ole ennen tehnyt
Tein jo ton eka ohjeen mukaan pikkelsiä ja laitanpa vielä tästä uusimmastakin ohjeesta pannut porisemaan :)
- enpä ole nähnyt
Onko mahdollista käyttä tavallista kurpitsaa säilönnässä muutoinkin kuin perinteisessä etikkapikkelsissä?Miten oilisi puolukka- omena ym. hilloina,relisheinä, salaatteina kurpitsan kanssa? Kesäkurpitsalle kyllä on joitain ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812516- 1852055
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1771935Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1221731Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311645- 1251592
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791245Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711205Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,681195Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801171