Ylpeä saa olla Tommi Evilästä

Sic

Mielestäni harvoin näkee noin fiksun oloista ja esiintymistaitoista suomalaisurheilijaa (tai urheilijaa yleensäkään) kuin pronssimitalistimme Tommi Evilä. Ei pitkä tukka hulttiota tee, kuten jotkut täällä ovat epäilleet.

Evilän puheissa on itsevarmuutta ja järkeä, mutta myös hurttia huumoria, jota ei mielestäni pidä ottaa liian tosissaan. Ala-arvoista ei herran esiintyminen kyllä ollut missään vaiheessa, vaan olin kyllä helkkarin ylpeä joka hetki, kun suomipoika kentällä ja haastatteluissa esiintyi. Itsevarmuus ja nöyryys, vanhempiaan, yleisöään ja Suomea kunnioittava opiskelijapoika ja pitkälettinen metallikitaristi samassa paketissa. Eikö urheilija muka saa olla vähän rock?

Nykäsen Mattiin tai muihin Suomen urheiluhistorian säheltäjiin vertaava ei ole tainnut nähdä Evilästä muuta kuin pitkät hiukset! Jotka nekin olivat äärimmäisen siististi laitetut (ei kenelläkään ole ollut mitään valittamista muiden maiden urheilijoidenkaan upeista lettikampauksista). Vaikka esiintyminen välillä olikin epäsovinnaista niin ei missään nimessä epäsoveliasta. Persoonallisuutensa saa antaa loistaa.

Vaikkei Tommi Evilä istukaan perisuomalaiseen mörkkiin, mykkään ja totiseen urheilijakuvaan, on miehessä silti suomalaisen urheilijan sydän parhaimmillaan. Kisatilanteessa itseluottamus pitää ja homma otetaan tosissaan. Ja kyllä kisan jälkeen kiitti yleisöään vuolaasti antaen osan voittonsa kunniasta kannustajilleen. Kohtelias nykyajan herrasmies.

Itse en ole nähnyt Evilän elkeissä mitään, mistä en olisi pitänyt. Ylpeä saa miehestä olla. Joillekin vain pitkät hiukset, korvakoru ja puolipössöt puheet tuntuvat olevan liikaa. Ei pidä ottaa Evilän juttuja ihan vakavasti aina, mutta teot kyllä. Siinä on mies paikallaan.

Kyllä Tommi Evilän tuoma MM-pronssi on ainakin minulle kovimpia suomalaissaavutuksia ikinä. Suomalaista sisua ja kaivattua venymistä löytyi nuorelta ja fiksulta mieheltä. Piste. Ei se, että herralle on 25 vuoden aikana ehtinyt kasvaa pidemmälti tukkaa kuin valtaosalle väestöstä, voi tätä tosiasiaa poistaa ;)

9

1748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enska74

      Totta joka sana. Evilällä on asennetta ja huumoria vaikka muille jaettavaksi. Harmi vaan että niin suuri osa suomalaisista kuuluu siihen jurottavaan sakkiin joka ei itse pysty ymmärtämään moista selvin päin ilmenevää avoimmuutta ja uhmakasta olemusta. ISO PEUKKU TOMMILLE!

    • ju55i

      Sic oon kanssas todellaki samaa mieltä. Evilään ei uskonu ees kunnolla juontajatkaan..mutta itse uskoin ja tiesin että hän pystyy tuon tasoiseen suoritukseen varsinkin kotiyleisön kannustuksella.

      Ja yleisö ei pettänyt Evilää, vaan antoi kaiken tukensa niin kuin tällaisessa tilanteessa pitääkin antaa

    • erkki-petteri

      Just nii... Tääl on ainaki yks joka puhuu asiaa... Siis Tommi Evilä on just kova tyyppi. Eka suomalainen joka voitti pituushypyssä mitallin. Tais olla ees eka joka pääs pituushypyn karsinnoista läpi.

      • LukijaM

        Ota selvää, ennenkuin höpiset täällä.


      • vastailija
        LukijaM kirjoitti:

        Ota selvää, ennenkuin höpiset täällä.

        ...edes MM-kisahistorian eka pituushyppymitalisti kuitenkin :)


    • sitä

      ylistetään, minusta aika imelä tyyppi...

    • minä

      Olen kanssasi samaa mieltä. Ei tukka miestä pahenna vaikka siihen tunnutaan kiinnittävän aivan liikaa huomiota. Sanoisin että Evilän uskallus olla oma itsensä on se, joka johti hänet huipulle. Ja koska häneen ei kohdistettu liikaa paineita, hän sai rauhassa valmistautua. Eihän kukaan tosiaan taitanut uskoa että hän kykenisi todella mitaleille. No, minä uskoin. Tai toivoin ainakin..
      Toiset katselivat vain tukkaa. Eivät nähneet sen alle. Katselinhan minäkin tukkaa, mutta eri mielellä. Kyllä miehellä tukkaa saa päässä olla, mikäs siinä. :D
      Mutta vielä kerran, hyvä Tommi!

      • In love

        on aivan ihana! Kuten koko mies...


      • minä
        In love kirjoitti:

        on aivan ihana! Kuten koko mies...

        kyllä se tukka on aivan ihana ja samaten koko mies. Mitäs tuota kieltämään! :) Mutta kuinkahan moni suomalainen nainen on nyt tuota mieltä.. Nii-in.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe