Mielestäni harvoin näkee noin fiksun oloista ja esiintymistaitoista suomalaisurheilijaa (tai urheilijaa yleensäkään) kuin pronssimitalistimme Tommi Evilä. Ei pitkä tukka hulttiota tee, kuten jotkut täällä ovat epäilleet.
Evilän puheissa on itsevarmuutta ja järkeä, mutta myös hurttia huumoria, jota ei mielestäni pidä ottaa liian tosissaan. Ala-arvoista ei herran esiintyminen kyllä ollut missään vaiheessa, vaan olin kyllä helkkarin ylpeä joka hetki, kun suomipoika kentällä ja haastatteluissa esiintyi. Itsevarmuus ja nöyryys, vanhempiaan, yleisöään ja Suomea kunnioittava opiskelijapoika ja pitkälettinen metallikitaristi samassa paketissa. Eikö urheilija muka saa olla vähän rock?
Nykäsen Mattiin tai muihin Suomen urheiluhistorian säheltäjiin vertaava ei ole tainnut nähdä Evilästä muuta kuin pitkät hiukset! Jotka nekin olivat äärimmäisen siististi laitetut (ei kenelläkään ole ollut mitään valittamista muiden maiden urheilijoidenkaan upeista lettikampauksista). Vaikka esiintyminen välillä olikin epäsovinnaista niin ei missään nimessä epäsoveliasta. Persoonallisuutensa saa antaa loistaa.
Vaikkei Tommi Evilä istukaan perisuomalaiseen mörkkiin, mykkään ja totiseen urheilijakuvaan, on miehessä silti suomalaisen urheilijan sydän parhaimmillaan. Kisatilanteessa itseluottamus pitää ja homma otetaan tosissaan. Ja kyllä kisan jälkeen kiitti yleisöään vuolaasti antaen osan voittonsa kunniasta kannustajilleen. Kohtelias nykyajan herrasmies.
Itse en ole nähnyt Evilän elkeissä mitään, mistä en olisi pitänyt. Ylpeä saa miehestä olla. Joillekin vain pitkät hiukset, korvakoru ja puolipössöt puheet tuntuvat olevan liikaa. Ei pidä ottaa Evilän juttuja ihan vakavasti aina, mutta teot kyllä. Siinä on mies paikallaan.
Kyllä Tommi Evilän tuoma MM-pronssi on ainakin minulle kovimpia suomalaissaavutuksia ikinä. Suomalaista sisua ja kaivattua venymistä löytyi nuorelta ja fiksulta mieheltä. Piste. Ei se, että herralle on 25 vuoden aikana ehtinyt kasvaa pidemmälti tukkaa kuin valtaosalle väestöstä, voi tätä tosiasiaa poistaa ;)
Ylpeä saa olla Tommi Evilästä
9
1769
Vastaukset
- enska74
Totta joka sana. Evilällä on asennetta ja huumoria vaikka muille jaettavaksi. Harmi vaan että niin suuri osa suomalaisista kuuluu siihen jurottavaan sakkiin joka ei itse pysty ymmärtämään moista selvin päin ilmenevää avoimmuutta ja uhmakasta olemusta. ISO PEUKKU TOMMILLE!
- ju55i
Sic oon kanssas todellaki samaa mieltä. Evilään ei uskonu ees kunnolla juontajatkaan..mutta itse uskoin ja tiesin että hän pystyy tuon tasoiseen suoritukseen varsinkin kotiyleisön kannustuksella.
Ja yleisö ei pettänyt Evilää, vaan antoi kaiken tukensa niin kuin tällaisessa tilanteessa pitääkin antaa - erkki-petteri
Just nii... Tääl on ainaki yks joka puhuu asiaa... Siis Tommi Evilä on just kova tyyppi. Eka suomalainen joka voitti pituushypyssä mitallin. Tais olla ees eka joka pääs pituushypyn karsinnoista läpi.
- LukijaM
Ota selvää, ennenkuin höpiset täällä.
- vastailija
LukijaM kirjoitti:
Ota selvää, ennenkuin höpiset täällä.
...edes MM-kisahistorian eka pituushyppymitalisti kuitenkin :)
- sitä
ylistetään, minusta aika imelä tyyppi...
- minä
Olen kanssasi samaa mieltä. Ei tukka miestä pahenna vaikka siihen tunnutaan kiinnittävän aivan liikaa huomiota. Sanoisin että Evilän uskallus olla oma itsensä on se, joka johti hänet huipulle. Ja koska häneen ei kohdistettu liikaa paineita, hän sai rauhassa valmistautua. Eihän kukaan tosiaan taitanut uskoa että hän kykenisi todella mitaleille. No, minä uskoin. Tai toivoin ainakin..
Toiset katselivat vain tukkaa. Eivät nähneet sen alle. Katselinhan minäkin tukkaa, mutta eri mielellä. Kyllä miehellä tukkaa saa päässä olla, mikäs siinä. :D
Mutta vielä kerran, hyvä Tommi!- In love
on aivan ihana! Kuten koko mies...
- minä
In love kirjoitti:
on aivan ihana! Kuten koko mies...
kyllä se tukka on aivan ihana ja samaten koko mies. Mitäs tuota kieltämään! :) Mutta kuinkahan moni suomalainen nainen on nyt tuota mieltä.. Nii-in.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268