Voiko näkinkenkiä syödä? Millaisista paikoista niitä kannattaisi kaivella?
Näkinkengät?
7
3910
Vastaukset
- kokeiltu on
kyllä voi syödä. suomen järvien simpukka eli näkinkenkä on vain aika mudan ym. makuinen jos ei valmista oikein.. näkinkengät saa hyvänmakuisiksi laittamalla ne puhtaaseen viileään hanaveteen 2-3 päiväksi vaihtamalla veden muutaman kerran päivässä jolloin simpukat puhdistuu ja keittämisen/paistamisen jälkeen pitää varmistua että simpukat ovat avautuneet muuten ne ovat pilalla
- Anonyymi
No hyi saatana. Olisko kuitenkin helpompi hakea esim pitsa.
- Anonyymi
Näkinkenkä on täynnä proteiinia ja siis vahvaa ravintoa.
- Anonyymi
Täyttyypä paistaa ja maistaa . Mitenhän olisi tavallisten etanoitten ja kastematojen syötävyys niitä kun löytyy helpommin kuin kaloja ongella .
- Anonyymi
Itse olen ratkaissut tuon proteiiniongelman siten, että minulla on muutama kana ja komposti. Kananpaskan pistän kompostiin, ei saa olla liian kuuma, sinne olen laittanut erilaisia lieroja, matoja, jotka sitten nauttivat kananjätökset. Sen kompostin sitten seulon silloin tällöin, kerään lierot ja syötän ne kanoille. Näin kierto on aika hyvä, komposti on täynnä lierojen munia ja kierto jatkuu. Itse ahnaana riistäjänä vedän munat välistä, joskus myös pistän kanan pataan ja haudotan uuden tilalle.
- Anonyymi
Itse olen kerännyt sinisimpukoita Norjasta, jokisuistoista löytyy hyvin. Ämpäritolkulla tuonut Suomeen, kiehauttanut ja pakastanut tulevaan. Kyllä suomalaiset simpukat käyvät samoin, hyvä neuvo on pitää ne kylmässä vedessä ämpärissä pari päivää, kuten joku jo neuvoikin; suoli tyhjenee eikä hiekka narsku hampaissa. Lähiruoka, kaikenlainen, kunniaan!
- Anonyymi
Voisikohan sisävesien kotiloita syödä , niitä kun on paikoitellen rantamatalat täynnä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812