Näkinkengät?

Syötäväksi?

Voiko näkinkenkiä syödä? Millaisista paikoista niitä kannattaisi kaivella?

7

4993

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltu on

kyllä voi syödä. suomen järvien simpukka eli näkinkenkä on vain aika mudan ym. makuinen jos ei valmista oikein.. näkinkengät saa hyvänmakuisiksi laittamalla ne puhtaaseen viileään hanaveteen 2-3 päiväksi vaihtamalla veden muutaman kerran päivässä jolloin simpukat puhdistuu ja keittämisen/paistamisen jälkeen pitää varmistua että simpukat ovat avautuneet muuten ne ovat pilalla

• Anonyymi

No hyi saatana. Olisko kuitenkin helpompi hakea esim pitsa.

• Anonyymi

Näkinkenkä on täynnä proteiinia ja siis vahvaa ravintoa.

• Anonyymi

Täyttyypä paistaa ja maistaa . Mitenhän olisi tavallisten etanoitten ja kastematojen syötävyys niitä kun löytyy helpommin kuin kaloja ongella .

• Anonyymi

Itse olen ratkaissut tuon proteiiniongelman siten, että minulla on muutama kana ja komposti. Kananpaskan pistän kompostiin, ei saa olla liian kuuma, sinne olen laittanut erilaisia lieroja, matoja, jotka sitten nauttivat kananjätökset. Sen kompostin sitten seulon silloin tällöin, kerään lierot ja syötän ne kanoille. Näin kierto on aika hyvä, komposti on täynnä lierojen munia ja kierto jatkuu. Itse ahnaana riistäjänä vedän munat välistä, joskus myös pistän kanan pataan ja haudotan uuden tilalle.

• Anonyymi

Itse olen kerännyt sinisimpukoita Norjasta, jokisuistoista löytyy hyvin. Ämpäritolkulla tuonut Suomeen, kiehauttanut ja pakastanut tulevaan. Kyllä suomalaiset simpukat käyvät samoin, hyvä neuvo on pitää ne kylmässä vedessä ämpärissä pari päivää, kuten joku jo neuvoikin; suoli tyhjenee eikä hiekka narsku hampaissa. Lähiruoka, kaikenlainen, kunniaan!

• Anonyymi

Voisikohan sisävesien kotiloita syödä , niitä kun on paikoitellen rantamatalat täynnä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      111
      1792
    2. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      102
      1345
    3. 72
      1294
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1077
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      48
      1014
    6. 95
      949
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      86
      892
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      822
    9. 53
      819
    10. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      783
    Aihe