Apuva!
Olen tässä jo pari kuukautta elänyt kevyemmin ja lähes päivittäin syönyt ateriaksi Maman kananuudelipussin (ilman rasvamömmöä) ja sen kanssa jotain kevyttä.
Nuudelien takana lukee: "Sadassa grammassa valmista keittoa 60kcal."
Tarkoittaako tämä siis vesi mukaan luettuna? Silloinhan nudet ovat paljon kaloripitoisempia kuin olin kuvitellut!
Kommenttia/apua? Kannattaako vaihtaa nuudelit pois ja alkaa syödä riisiä tai perunoita? (Joo joo, kasviksia)
MAMA-NUUDELIT
7
2150
Vastaukset
- vaihda
Makaroni on valkoista vehnäjauhoa, minkä liiallinen syönti aiheuttaa mm. diabetestä. Ne myös lihottavat verensokerin ailahdellessa ja nälän tullessa nopeasti. Vaihda tummaan makaroniin, tummaan riisiin, perunaan, vihanneksiin... Nyrkkisääntö on, mitä enemmän kuitua, sitä parempia myös ne imeytyvät hiilihydraatit.
(Joo, ja se on laskettu keittona, jossa suurin osa on vettä)- tutkimustulos
Onko nyt ihan totta, että tutkijat ja alan ammattilaiset ovat sitä mieltä, että liiallinen valkoisen vehnäjauhon syönti aiheuttaa diabetestä? Vai onko tämä joku maallikoiden versio esimerkiksi artikkelista, jossa pohditaan näiden kahden mahdollista yhteyttä tai vehnäjauhon mahdollista (!) vaikutusta monesta näkökulmasta? Ei pidä tehdä asioista faktoja, jos ne eivät niitä vielä ole, ja jos ovat, lähteet kiitos! Tämä ei ole kettuilua, vaan olen oikeasti utelias mistä tuollaisen tiedon löysit.
- ...uusi asia ole
tutkimustulos kirjoitti:
Onko nyt ihan totta, että tutkijat ja alan ammattilaiset ovat sitä mieltä, että liiallinen valkoisen vehnäjauhon syönti aiheuttaa diabetestä? Vai onko tämä joku maallikoiden versio esimerkiksi artikkelista, jossa pohditaan näiden kahden mahdollista yhteyttä tai vehnäjauhon mahdollista (!) vaikutusta monesta näkökulmasta? Ei pidä tehdä asioista faktoja, jos ne eivät niitä vielä ole, ja jos ovat, lähteet kiitos! Tämä ei ole kettuilua, vaan olen oikeasti utelias mistä tuollaisen tiedon löysit.
Tutkimustietoon (Harvardin tutkijoiden) sovellettua ravitsemustietoa löytyy lyhyesti esim. täältä :
http://www.musclenet.fi/artikkelit_ruokapyramidi.php - tutkimustulos
...uusi asia ole kirjoitti:
Tutkimustietoon (Harvardin tutkijoiden) sovellettua ravitsemustietoa löytyy lyhyesti esim. täältä :
http://www.musclenet.fi/artikkelit_ruokapyramidi.phpJep, voi hyvinkin olla. En epäile, etteikö se olisi totta.
Mutta toisaalta, eikös Harvardin yliopiston nimi ole myös hyvin monen laihdutustuotteen alla? =) Siis näiden 7 kg 7 päivässä -tyylisten tuotteiden? Voi olla että muistan väärin.
Tarkoitan vain, että muistakaa olla kriittisiä ja tutkikaa tarkkaan teksti jota luette. Kolmannen korvaan kulkeva huhu on usein jo muuttunut "voi ehkäistä" -muodosta "aiheuttaa suoraan" -muotoon.
- kosoneeee
kosahti kanssa tuon helvetin nuudelien kanssa pari vuotta sitten.. se todellakin tarkottaa 60 kaloria silloin jos vesikin on mukaan luettuna joten kuiva nuudeli on aika kaloripitoista...
- tyttönen...
Suolaa, turvottaa, lisäaineita, valkoisista jauhoista tehty...ei kyllä epäterveellisempää ja huonompaa laihdutusruokaa olekaan.
Ei totuta terveelliseen ruokavalioon vaan ylläpitää pikaruoan himoa.- hem
Tottakai on epäterveellistä jos syö pelkkää nuudelia, mutta oletan ettet elä koko päivää sillä yhdellä pussilla? Siinähän on vielä niin vähänkin... Osui itsellänikin silmään tuo kcal/valmista keittoa, mutta eihän se veden kanssakaan ihan hirveästi paina. Luulisin että energiaa on oikeasti suunnilleen saman verran kun tavallisessa makaronissa. Ja sehän täyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827