Onko enää paluuta entiseen, milloin Suomi oli yleisurheilun suurvalta?
Arvostaako enää kukaan lajia? Mitä muita lajeja seuraatte mieluummin kuin yleisurheilua? Saati harrastatte?
Itse suunnistan ja toimin aktiivisesti kotikylällä "jokapaikan puuhamiehenä". Näin kesällä mökkeilen järven rannalla, joten aktiviteettia riittää niissäkin.
Arvostetaanko yleisurheilua?
3
311
Vastaukset
- Erämies Seppo
Hei vaan suunnistava lääkäri! On se hienoa että kaltaisiasi rehtejä ja yhteiseen hyvään pyrkiviä kansalaisia on vielä olemassa. Mutta asiaan:
Jotenkin tuntuu siltä että nyky-yleisurheilusta puuttuvat ne muistoihin jäävät persoonat, me kaikkihan muistamme Lassen, Arton, Paavon, Kimmo ja Jorma Kinnusen, Lätsä-Pekan, Satupekan, Ukkopekan ja Huoltamon Pekan jne jne!
Olisiko Tommista jatkossa kasvamaan sellainen, sydämiimme jäävä persoona? Se vaatiin kyllä pitkäjänteisempää menestystä.
Reseptini onkin: persoonilla yleisurheilun arvostus nousuun!- Maamies Tatu
Kyllä persoonia kaivataan saamaan juniorit mukaan. Kunhan vaan sitten innostus kestää murkkuiän yli. Siinä pulma.
Mielestäni syy miksei Suomi enää ole yleisurheilun suurvalta on se, että lapset pääsevät nykyään liian helpolla. Ennen maatalojen pojista ja tytöistä tuli poikkeuksetta hyviä urheilijoita, kun kotona tehtiin fyysistä työtä. Minäkin olen vahva ja vanttera kuin muuli!
Nykyajan kakarat kuskataan tilataksilla kouluun ja kotona pelataan elektroniikkapeliä. Pellolle hommiin ja talvella lunta auraamaan, niin ei epoja ja hemohessejä tarvita!
- vanha.
60-70 luvuilla maaseudulla lapsuuteni ja teini-ikäni eläneenä voin sanoa, että vapaa-ajan harrastusmahdollisuudet silloin olivat kyllä suurimmaksi osaksi liikunnan varassa. Nykyään ei taida olla samoin. Uskon, että siinä on pääsyy suomalaisen yleisurheilun (pysyvään) lamaan. Olosuhteista johtuen juuri yleisurheilulajit olivat suosittuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801887
- 1241590
- 1241115
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161041- 351036
- 78933
- 52886
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4828