kanttarellien pakastaminen

kyselijä

Voisiko joku kertoa kuinka kanttarellit ja ylipäänsä sienet kannattaa pakastaa?Kiitos.

3

9273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VUOKKI

Itse paistan kanttarellit valmiiksi paloiteltuna ja suolattuna ja pussitan ne valmiisiin kerta-annos pusseihin. Talvella niitä on sitten kiva lisätä jäisenä valmiiseen kastikkeeseen. Maku pysyy parempana kun antaa kanttarellien kuivua paripäivää ennen paistamista, jos kanttarelli kiehuu pitkään tulee siihen kitkerä maku. Paistettuna voi säilöä kaikki sienet mitä ei tarvitse keittää (tatit, orakkaat suppilovahverot).

• Anonyymi

Hiivaharjunmäeltä
        Olen kaksikymmentä vuotta tehnyt näin. Pilkon puhdistetut sienet muovi-tai lasiastiaan, sen
        jälkeen mikroon noin viideksi minuutiksi vähän määrästä riippuen. Jäähdytettynä pakas-
        teeseen. Simppeli homma ja toimii kuin tauti. eivätkä kovetu tai kitkeröidy.

• mm. kanttarellit,

tatit, lampaankäävät, suppilovahverot, mahdollisimman pian paistinpannulle ilman rasvaa tai suolaa. Kuumennan sieniä niin kauan kunnes sienistä irtoaa pannulle nestettä. Pakastan sienet nesteineen päivineen sopiviin annosrasioihin (joskus myös 2-kertaisiin pakastepusseihin). Näin olen tehnyt jo vuosia ja sienet säilyvät hyvin ja ovat käytettäessä miltei tuoreen veroisia.
      Rouskut eivät sovellu pakastukseen, sillä ne sitkistyvät. Paras säilöntätapa niille on karkealla merisuolalla säilöminen ryöppäämisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33