Mitenkä tehdään omia maustekurkkuja? Olen kasvattanut omia avomaan kurkkuja ja kohta pääsee pääsatoa keräilemään. Minulla on kotona muutamia ohjeita mutta niissä on ETIKKAHAPPOA! Mitenkähän sama resepti toimii tavallisella etikalla, vai pitääkö tätä happoa ostaa jostakin? Ja missäköhän sitä sitten myydään? Onkoha jollakin valmista reseptiä tavalliselle väkiviinaetikalle? Ystävällisiä vastauksia odotellen pikku puutrhuri.
MAUSTEKURKKUJEN TEKO
6
3194
Vastaukset
- 123
... säilöntäaine pussin kyljestä. Pusseja löytyy tähän aikaan kaupoista kurkkujen läheisyydestä.
- naminami
Ohje kurkkuihin löytyy tosiaan pussin kyljestä ja säilömisainepusseja löytyy melkein joka kaupasta!
Jos pidät valkosipulin mausta, pilko sipulia ja lisää makusi mukaan purkkeihin.
Todella hyviä... - Hyssykät
Tavallinen etikkahan on laimennettua etikkahappoa!
- VUOKKI
Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.
- hhhssss
VUOKKI kirjoitti:
Joo tiedetään että se on laimennettu ja suhdekkin löytyy kyllä pullon kyljestä, mutta jos ohjeessa on 2.4 desiä happoa niin pitääkö etikkaa ostaa tosiaan litratolkulla? Aattelin päästä vähemmällä laskulla kun kysyn ohjeita valmiille etikalle ja kun en kuitenkaan tee mitään suur tuotantoa.... Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Minä lähden nyt kauppaan katselemaan pusssin kylkiä.
Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
Tämä on minun kokemukseni. - mainitsematta
hhhssss kirjoitti:
Aina kun ohjeessa on ollut "etikkahappo" olen käyttänyt tavallista etikkaa eikä mielestäni mokia ole lopputuloksissa ollut.
Tämä on minun kokemukseni.Määrä etikkapullosta on se mikä ohjeessa on ollut,esim.kun ohjeessa on 2dl etikkahappoa olen pannut 2dl.tavallista etikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014388Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743641121- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82853- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806