hei! Olen hommaamassa uutta hybridiä työmatkoja varten pk-seudulla, matkaa 22 km per sivu eli ihan mukavasti. Onko kellään kokemusta tai tietoa ko. tuotesarjasta ( muuta siis kuin, että malli p5 voitti TM:n testin keväällä...). Eli onko "edulliset" osat kestäneet, onko toimiva pyöräteillä yms. Olisi kiva tietää oikeita kokemuksia, pyöräliikkeiden kommentit ovat yleensä vähän ympäripyöreitä tällaisten pyörien kohdalla. Olisiko siis hyvä ostos (Espoontorin pyörässä hyvä tarjous...) vai pitäsikö rahaa laittaa paljonkin enemmän, jotta pyörä todella toimisi?
Scott Sportster hybridit
4
15007
Vastaukset
- Luigi Verona
Kerroit, että työmatkasi on 22 km per suunta, eli tekee reilusti yli 40 km/ päivä. Siitä voitkin sitten laskeskella, paljonko sinulle kertyy kilometrejä vuodessa. Nämä kilometrit ratkaisevat, onko mainitsemasi tyyppinen pyörä sinulle sopiva.
Et myöskään maininnut, ajaisitko talvella? Se tuo myös oman lisänsä pyörän valintaan. Itse ajan n.3500 - 4000 km ympäri vuoden työmatkoja.
Mikäli ajosi keskittyy kesäkuukausille, eivätkä kilometrit ylitä vuodessa paljoa yli 2000, on mainitsemasi hybridi sopiva valinta ja kestää hyvällä huollolla varmasti 3 - 4 vuotta ilman suurempia remontteja.
Mikäli ajat kuitenkin huomattavasti yli 2000 km/v ja aiot ajella myös talvisin, muuttuu tilanne täysin. Silloin kannattaa unohtaa nuo kiinanvehkeet ja hankkia oikea pyörä, eikä tässä ole tippaakaan vinoilua.
Ajelin aikoinani "edullisella" hybridillä, runko ei tosin ollut Scottin, 18 km päivittäistä työmatkaa. Runko kyllä kesti, mutta halvat malesialaiset osat kypsyivät vaihtokuntoon kolmessa vuodessa. Osien osalta pyörä oli totaalisen loppu 4 -vuotiaana, eikä halpaa runkoa enää kannattanut päivittää uusilla osilla.
Sitten hankin edullisen Italialaisen maantiepyörän, jossa oli sekalaatunen sarja Campagnolon osia malliston edullisemmasta päästä. Nyt pyörällä on ikää 5 vuotta ja kilometrejä takana arvioiden 28 000. Toki tänä aikana olen joutunut hankkimaan pussillisen jarrupaloja, pari vannesarjaa jarrupinnoistaan puhki kuluneiden tilalle yms, mutta runko, vaihteistot, jarrut jne. ovat kestäneet ja toimineet hyvin myös pakkasella.
Jos siis aiot ajella satunnaisesti, osta Scott. Mikäli taas aiot ajaa paljon ja joka säällä tee esim näin: Tiedustele pyöräliikkeistä cyclocross -kilpurin runkoja ja kysele sellaisen hintaa haluamillasi varusteilla (lokasuojat, tavarateline, seisontatuki, valot yms.)ja italialaisilla osilla. Tulee kiinanpyörää kalliimmaksi, mutta uskoisin että et pety!
Hyvää pyöräilykauden jatkoa!- pyörä-jone espoo
Vastauksesi vähintään asiallinen! Eikä tippaakaan vinoilua, vaan päinvastoin. Talvella tuskin pyöräilen, epäsäännölliset työajat tuottavat jo näin kesäolosuhteissakin vaikeuksia...Scottia (nishikiä yms.) myy moni "urheiluliike", mikä panee epäilemään laatua. Voiko vakavalla naamalla myydä niinkin vaativia laitteita kuin polkupyörä kun muun valikoiman pääpaino on lähinnä tekstiileissä?
Harkitsen vakavasti juuri tuollaista "kasaamista" hyvän rungon ympärille! Mutta mikähän liike olisi paras? Velosport? - Luigi Verona
pyörä-jone espoo kirjoitti:
Vastauksesi vähintään asiallinen! Eikä tippaakaan vinoilua, vaan päinvastoin. Talvella tuskin pyöräilen, epäsäännölliset työajat tuottavat jo näin kesäolosuhteissakin vaikeuksia...Scottia (nishikiä yms.) myy moni "urheiluliike", mikä panee epäilemään laatua. Voiko vakavalla naamalla myydä niinkin vaativia laitteita kuin polkupyörä kun muun valikoiman pääpaino on lähinnä tekstiileissä?
Harkitsen vakavasti juuri tuollaista "kasaamista" hyvän rungon ympärille! Mutta mikähän liike olisi paras? Velosport?Ensiksikin, eivät Scottin ja Nishikin pyörät mitään susia ole. Eivät, vaikka ne ovatkin tehty kaukoidässä paikallisista osista. Ne ajavat täysin asiansa, niin kuin jo kerroin, sellaisessa ajossa mihin ne on suunniteltu kun kilometrejä ei kerry mahdottomasti.
Tilanne muuttuu, kun pyörältä aletaan vaatia kestävyyttä pohjoismaisissa ääriolosuhteissa, tuhansissa kilometreissä. Italialaisia pyöriä "mainostin" siksi, että olen 26 vuotisen pyöräilytaipaleeni aikana ajanut niillä paljon ja oppinut luottamaan niiden laatuun.
Tällä hetkellä taitan työmatkaani edulliseen Detto Pietron teräsrunkoon rakennetulla maantiepyörällä, joka on varustettu lokasuojin, tavaratelineellä, valoilla ja MTB -mallisella seisontatuella. Kuluvia osia on toki vaihdettu kosolti, jarrupaloja kuluu ympärivuotisessa ajossa kaksi sarjaa vuodessa, vanteita taitaa olla menossa kolmannet. Rataspakan olen pyrkinyt vaihtamaan n. 6000 km:ssä jne...
Peruspyörä on kuitenkin sama ja esim. Campagnolo Veloce -takavaihtaja toimii vielä 28 000 km:n jälkeenkin moitteettomasti samoin kun Campan Ergo Power Avanti -kahvavaihtajat, jota pidän todellisena ihmeenä!!!!
Mitä noihin pyöräliikkeisiin tulee, niin täällähän ei saisi mainostaa, mutta ei kai se nyt niin suuri rikos ole jos kaverille jotakin suosittelee omaan kokemukseen perustuen.
Asustelin myös tuossa muutama vuosi takaperin nelisen vuotta Espoossa, eli jonkinlaista tuntumaa pk -seudun liikkeistä on. Velosport on asiantunteva liike joka myy hyviä merkkejä, mutta monissa tapauksessa kallis, enkä tiedä onko heillä tarjolla cyclocross -runkoihin perustuvia pyöriä? Kannattaa kysyä!
Aggio Sport mainosti vielä vuosi takaperin Gianni Mottan runkoon parustuvaa kohtuuhintaista cyclocrossaria, mutta nyt ainakin heidän nettisivunsa näyttävät olevan jotenkin kiinni. Onkohan liike enää auki etelä Haagassa? Yhtenä vaihtoehtona on tiedustella em. pyörää Best Bikesta, tai Chebiciltä Järvenpäästä.
Ja en voi tässä olla mainitsematta, että mikäli et löydä sopivaa pyörää pk-alueelta, poikkea tänne Hämeen sydämeen Tampereelle. Täältä löytyy ainakin Pyörähuolto A .Kallio (www.bikelab.fi) joka myy Tommasinin pyöriä (löytyy myös cyclocross -runkoja) tai Suomen Urheilupyörä, jolla on näkynyt myynnissä ainakin Belgialaista Columbuksen cc -runkoa.
Hinnat rippuvat paljolti runkomateriaalista ja käytettyjen osien tasosta. Toivon sulle menestystä pyöränvalinnassa ja toivottavasti vihjeistäni on jotain apua:)
Hyvää pyöräilykauden jatkoa sinne Espooseen!
- bbb
halvalla et saa hyvää ainakaan hybridipyörissä, rattaat kuluvat alta aikayksikön ja eivät vanteetkaan kauaa kestä halvimmissa kaupunkiajossahan jarrutuksia tulee huomattavasti enemmän kuin maanteillä, suosittelisin sijoittamaan vähintään 500 € hybridipyörään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791