Voiko kookosta kuivattaa itse?
kookosta
2
1344
Vastaukset
- Asafoetida
Kuivatussa kookoksessa on minun makuuni turhan omalaatuinen maku, mutta sen sijaan tuoreen kookospähkinän 'lihaa' voi pakastaa jopa vuoden. Se ei sen jälkeen täysin korvaa tuoretta (esim. salaateissa ja tuorechutneyssä), mutta on paljon kuivattua parempaa. Irroita 'liha' kuorista ja pakasta pusseissa.
Vaan kuinka saa kookospähkinän rikki! Machete on erinomainen, pieni retkikirves varsin hyvä, ja jos niitä ei ole, morapuukko ja vasara... Kaiva 'silmät' auki ensin puukon kärjellä poraten. Saa kertoa M. A. Nummisellekin, joka ei n. v. 1970 tiennyt.
Etelä-Intiassa ja Sri Lankassa myydään näppäriä kookospähkinänraastimia. Näyttävät keskiaikaisilta kidutusvälineiltä, mutta toimivat hienosti (tuoreen) kanssa.- kasmirrocker-N
mistä tietää onko se kookos tuoretta? tai siis kunnossa. kun ostin tässä kookoksen niin se haisi todella karmivalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745