Oikea Kebab-kastike?

Missä?

Olen saanut joitakin ohjeita, mutta mikään niistä eil ole ollut erikoisen hyvä.
Tarkoitan valkeaa kastiketta.

Täällä suomen maassa, kun ei kaikissa "ns.kebab-paikoissakaan" saa hyvää. Taitaa olla ostettu Lidlin kaupasta?!?
Olisin kiitollinen, jos jollakin sattuisi olemaan.

3

7565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zaatar

      niin parasta etsiä afganilaisista resepteistä. He käyttävät paljon jogurtti-kastikkeita kebabeihin ja muuhunkin.
      Tämä resepti löytyi omasta reseptilaatikostani mutta en ole sitä itse käyttänyt, koska syön mielummin kebabini pelkän ohuen tahina-kastikkeen kera.


      1 l maustamatonta jogurttia
      200 g tahina uutetta (100%:sta)
      nippu persiljaa
      suolaa
      pippuria
      4 valkosipulinkynttä
      ½ lasia oliiviöljyä

      Sekoita kaikki aineet ja lämmitä varovasti, mutta ei pidä kiehauttaa.
      Kaada kebabin päälle.

      Tahina-kastike

      1 lasi tahina uutetta
      ½-1 lasi vettä
      sitruunan mehua maun mukaan (1-2 sitruunaa)
      1 murskattu valkosipulin kynsi
      suolaa

      Sekoitetaan kaikki ainekset vähitellen ja vatkataan käsin vispilällä voimakkaasti vaaleaksi kastikkeeksi.

      • jugurtti

        > 1 l maustamatonta jogurttia

        Ennen kuin alat tuosta jugurtista tehdä kastiketta, pistä se se esim. kahvisuodattimeen ja poista siitä liika neste. Varsinkin tee noin, jos kyseeessä on joku Valion tai jonkun muun kotimaisen tuottajan hyvin juokseva maustamaton jugurtti - tähän kastikkeeseen tulee käyttää hyvin "jäykkää" jugurttia.


      • Karpauttaja
        jugurtti kirjoitti:

        > 1 l maustamatonta jogurttia

        Ennen kuin alat tuosta jugurtista tehdä kastiketta, pistä se se esim. kahvisuodattimeen ja poista siitä liika neste. Varsinkin tee noin, jos kyseeessä on joku Valion tai jonkun muun kotimaisen tuottajan hyvin juokseva maustamaton jugurtti - tähän kastikkeeseen tulee käyttää hyvin "jäykkää" jugurttia.

        Olisiko parempia ne turkkilaiset jogurtit mitä myydään sellaisissa kilon ämpäreissä. Varmaankin alunperin kastike on tehty normaaliin turkkilaiseen jogurttiin eikä vähärasvaiseen juoksevampaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      69
      949
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      673
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      671
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      592
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      40
      513
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe