Olen saanut joitakin ohjeita, mutta mikään niistä eil ole ollut erikoisen hyvä.
Tarkoitan valkeaa kastiketta.
Täällä suomen maassa, kun ei kaikissa "ns.kebab-paikoissakaan" saa hyvää. Taitaa olla ostettu Lidlin kaupasta?!?
Olisin kiitollinen, jos jollakin sattuisi olemaan.
Oikea Kebab-kastike?
3
7565
Vastaukset
- zaatar
niin parasta etsiä afganilaisista resepteistä. He käyttävät paljon jogurtti-kastikkeita kebabeihin ja muuhunkin.
Tämä resepti löytyi omasta reseptilaatikostani mutta en ole sitä itse käyttänyt, koska syön mielummin kebabini pelkän ohuen tahina-kastikkeen kera.
1 l maustamatonta jogurttia
200 g tahina uutetta (100%:sta)
nippu persiljaa
suolaa
pippuria
4 valkosipulinkynttä
½ lasia oliiviöljyä
Sekoita kaikki aineet ja lämmitä varovasti, mutta ei pidä kiehauttaa.
Kaada kebabin päälle.
Tahina-kastike
1 lasi tahina uutetta
½-1 lasi vettä
sitruunan mehua maun mukaan (1-2 sitruunaa)
1 murskattu valkosipulin kynsi
suolaa
Sekoitetaan kaikki ainekset vähitellen ja vatkataan käsin vispilällä voimakkaasti vaaleaksi kastikkeeksi.- jugurtti
> 1 l maustamatonta jogurttia
Ennen kuin alat tuosta jugurtista tehdä kastiketta, pistä se se esim. kahvisuodattimeen ja poista siitä liika neste. Varsinkin tee noin, jos kyseeessä on joku Valion tai jonkun muun kotimaisen tuottajan hyvin juokseva maustamaton jugurtti - tähän kastikkeeseen tulee käyttää hyvin "jäykkää" jugurttia. - Karpauttaja
jugurtti kirjoitti:
> 1 l maustamatonta jogurttia
Ennen kuin alat tuosta jugurtista tehdä kastiketta, pistä se se esim. kahvisuodattimeen ja poista siitä liika neste. Varsinkin tee noin, jos kyseeessä on joku Valion tai jonkun muun kotimaisen tuottajan hyvin juokseva maustamaton jugurtti - tähän kastikkeeseen tulee käyttää hyvin "jäykkää" jugurttia.Olisiko parempia ne turkkilaiset jogurtit mitä myydään sellaisissa kilon ämpäreissä. Varmaankin alunperin kastike on tehty normaaliin turkkilaiseen jogurttiin eikä vähärasvaiseen juoksevampaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 69949
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81705Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm53673- 42671
- 89592
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 40513
- 41498
- 72473