Mihin perustuu...?

Mihin perustuu sellainen ilmiö, kun kuorma-auton perävaunusta irtoaa rengas, niin se menee vähän aikaa kuorma-autoa lujempaa, ehkä jopa ohi?

Itse luulen tietäväni tähän selityksen, mutta haluan ensin kuulla muiden selityksiä ilmiölle.

Käyn myöhemmin kirjoittamassa selityksen tänne.
6770
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Ehkä se ohi meneminen perustuu lähinnä siihen että kyseinen auto on juuri hidastamassa :D?

No jos se tosiaan menee tasaisessa vauhissa olevan auton ohi niin kai se perustuu siihen kun renkaalta poistuu kuorma josta johtuen renkaan säde, kohdasta josta se osuu maahan, kasvaa.

Äänestä
  • Yksinkertaiselle asialle on yksinkertainen selitys. toin asian palstalle sen takia että onkohan se niin kuin sen kuvittelin olevan.

Äänestä

• Ja ei siellä mitään ratkaisua tullut. Itse aijoin tehdä lentokentällä testejä, vaan niinpäs on kiire ollut, etten ole vielä sitä kerennyt testaamaan.
    lopputulos oli viestien perusteella: Ettei puolet edes usko renkaan menevän edelle, ja ne jotka uskoi niillä oli jokaisella kutakuinkin oma teoria.

Äänestä

Heti kun kuulet ja tunnet kolahduksen nostat vaistomaisesti jalan kaasulta ja annat nopeuden pudota. Samalla huonmaat renkaan menevän ohi.

Todellisuudessa autosi vaihti hidastui ja rengas jatkoi jokseenkin tasaisella nopeudella eteenpäin.

Äänestä
  • prkle

Äänestä

Kommentoi aloitusta

minä kirjoitti:

Mihin perustuu sellainen ilmiö, kun kuorma-auton perävaunusta irtoaa rengas, niin se menee vähän aikaa kuorma-autoa lujempaa, ehkä jopa ohi?

Itse luulen tietäväni tähän selityksen, mutta haluan ensin kuulla muiden selityksiä ilmiölle.

Käyn myöhemmin kirjoittamassa selityksen tänne.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu