ensimmäinen maantiepyörä??

supertele

Minkälainen pyörä kannattais hankkia ensimmäiseksi maantiepyöräksi. Budjettini on rajallinen mutta en ihan leluun haluaisi investoida. siis hinta/laatu -suhteeltaan hyvä pyörä?? Olen ajatellut Biachi Via Nirone 7 Alu -pyörää kun halvempaakaan ei tunnu löytyvän. kokemuksia siitä tai muista saman hintaluokan pyöristä??

11

7865

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • analyst

Itsellä ollut vasta kaksi viikkoa ensimmäinen kunnon maantiefillari. Halvalla kun piti saada kohtuullista, niin päädyin tilaamaan Saksasta CicliB:n Ultegran osilla 825 euroa. Muita vastaavia saksalaisia kauppojen omia merkkejä on Radon, 2Danger, Canyon, Red Bull..., näyttäisi olevan vielä syysaletkin noilla merkeillä.

• meitsi_

toi biancci on tosi hyvä pyörä, kokemusta on, pääsee tosi hyvin ainakin alkuun sillä.

hyvä hintalaatusuhde, ainakin sillon jos ostat sen niillä campangolon osilla (hinta n. 850e, se shimano-versio jonkun verran halvempi). mutta varmaan simpallakin ajelee oikein hyvin.

• 2 viikkoa

Itse ostin kaksi viikkoa sitten sportia worldista vantaalta via nironen campan osilla.
      Oli 30 % alennuksella (599,-)! Sinne jäi vielä jokunen pyörä.
      Olen ollut hankintaan tosi tyytyväinen ja vaihteet toimii tosi linjakkaasti, runko sopivan jäykkä jne.
      Eli suosittelen.

• kamisama

Vastattain minäkin päädyin Bianchiin, tosin vähän hintavampaan malliin mutta perusmaantielaitteisiin kuuluvan kumminkin. On kyllä hemmetin hyvä vehje ajaa, en keksi siitä muuta valittamista muuta kuin satulan ja senkin saa siitä vaihdettua jos oikein hätä tulee.

Ehdottomasti joka pennin arvoinen laitos jos tykkää ajaa asfaltilla. Vaikka kyseessä onkin ns. halpapyörä, on se ensimmäiseksi laitteeksi ainakin minun mielestä erinomainen. Runko on minun mielestäni mukavan jämäkkä mutta silti pyörä joustaa kuopissa eikä täristä tai mitään. Osat toimivat hyvin ( tiagraa / 105:sta ) ja ulkonäkökin miellyttää.

Se että niitä halpoja maantiefillareita mollataan taitaa johtua vain siitä että joko a) ei jakseta huoltaa niitä osia ja ne menettävät säätönsä nopeammin mitä kalliit, b) aktiivipolkijalla on niin kova kunto etteivät osat kestä niitä tai c) pitää perustella jotenkin niitten kalliiden pyörien omistamista ;) Aloittelijoille ja huvikseen harrastaville riittää tuo tonnin pyörä pitkäksi aikaa.

Harrastuspyöräksi ( ja etenkin ensimmäiseksi sellaiseksi ) uskallan vilpittömästi suositella noita tonnin paikkeilla pyöriviä raasereita. Sitten kun tuon on ajanut loppuun voi ostaa vaikka vähän hienommankin jos sen tarpeelliseksi tuntee :)

• Pekka

Maantiepyörän painostakin puhutaan aika paljon. Kilpailussa sillä on varmasti merkitystä, mutta tavallisessa ajossa pienillä eroilla on pieni merkitys. Jos maksaa 1000 euroa lisää, saa puoli juomapullollista kevyemmän.

Minä tein hienon painoratkaisun: laihdutin maaliskuusta syyskuuhun pyöräni ja itseni yhteispainoa 14 kilolla. Eikä maksanut mitään!

Toki hyvät vaihteet toimivat miellyttävämmin kuin halvimmat ja hiilikuituinen etuhaarukka on joustavampi kuin teräksin ja Orbea Orca (osista riippuen yli 4000 euroa) on todella hyvän näköinen. Kivaa ajaminen on minun 1590 euron Ridleylläkin.

Olen ajanut sillä tänä vuonna yli 3000 km ja nauttinut noin 2800 kilometristä. Ne 200 on mennyt vesi- tai räntäsateessa. Oloa ei olisi juuri parantanut 1000 euroa kalliimpi fillari. Luulen.

• kamisama
        Pekka kirjoitti:

Maantiepyörän painostakin puhutaan aika paljon. Kilpailussa sillä on varmasti merkitystä, mutta tavallisessa ajossa pienillä eroilla on pieni merkitys. Jos maksaa 1000 euroa lisää, saa puoli juomapullollista kevyemmän.

Minä tein hienon painoratkaisun: laihdutin maaliskuusta syyskuuhun pyöräni ja itseni yhteispainoa 14 kilolla. Eikä maksanut mitään!

Toki hyvät vaihteet toimivat miellyttävämmin kuin halvimmat ja hiilikuituinen etuhaarukka on joustavampi kuin teräksin ja Orbea Orca (osista riippuen yli 4000 euroa) on todella hyvän näköinen. Kivaa ajaminen on minun 1590 euron Ridleylläkin.

Olen ajanut sillä tänä vuonna yli 3000 km ja nauttinut noin 2800 kilometristä. Ne 200 on mennyt vesi- tai räntäsateessa. Oloa ei olisi juuri parantanut 1000 euroa kalliimpi fillari. Luulen.

Totta, tosin omalla kohdallani vedin rajan siihen että kunhan kymmenen kiloa alittuu mukavasti niin se riittää :)

Ja pakko on kyllä myöntää, se Orca on kyllä pahuksen hyvännäköinen ja hieno. Mut eipä tuo Ridleyn Geryonikaan paha ole ( oletan että sinulla on se ). Ja oikeastaan jos vaikka saisinkin sen Orcan omakseni niin tuntisin itseni tietyllä tavalla typeräksi sillä ajaessa kun se olisi kuitenkin kuntoon, taitoon ja tarpeeseen nähden ihan liian hieno laite :D ( Mutta tämä nyt on vain minun mielipide ;)

• Triathlonisti

Ostin pari vuotta sitten sellasen 700€:n maantiepyörän Sora osilla (paitsi etuvaihtaja halvempi!).Ajelen sillä n.1400km kaudessa,ja pääsääntöisesti tyytyväinen oon ollu.Säädellä vaihteita saa aika tiuhaan,mutta se nyt on helppoa.Pari triathlon kisaa käyn läpi kesäisin ja en usko että 3xkalliimmalla pyörällä keskinopeudet nousis montakaan kymmenystä.
      Mutta jos olet tosissaan sitä mieltä että maantiepyöräily on sun juttu,niin "viisastuneena" suosittelisin hieman kalliimmilla osilla kasattua fillaria.

• Harrastelija pyöräilijä

Itse ostin 400 eurolla käytetyn Nakamuran Soran osilla viime kesänä... Kysy keneltä tahansa niin tuskin suosittelee.

Mahtava pyörä ajaa (paremmasta ei tietoa) vaihteet toimii kuin unelma ja 6000 km takana. Kymppitonnin kohdalla katson sisäänajon miehen kohdalla tapahtuneen ja voin ostaa "oikean" pyörän. Silloin tiedän mitä haluan !!!

• Jarpe

Mä ostin keväällä ittelleni ekaks pyöräks kyseisen Bianchin, ja kilometrejä sillä on tullu pikkusen päälle kaks tonnia tähän mennessä.
      Voin kyllä suositella, sitä ensimmäiseks maantiepyöräks! Ihan ok osa-sarja. Täysin rahansa arvoinen. Jos vielä saat sen alennukseen, niin vie se pois kaupasta...xD Paljonko sulla on ikää?? Mulla 17 wee.

• hmm...

siis oon ostamas uutta maantiefillarii. hintaa sais olla 500-900e mitä suosittelette? oon aatellu bianchi via nirone 7 sora/tiagra tai trek 1000 saa ehotella.....!!vai kannattaisko odotella syys aleja tai tilata ulkomailt???(saksa).oon 160cm poika ja jos tiedätte jotain aleja (edullisia) niin ehotelkaa!

• hmm.....
        hmm... kirjoitti:

siis oon ostamas uutta maantiefillarii. hintaa sais olla 500-900e mitä suosittelette? oon aatellu bianchi via nirone 7 sora/tiagra tai trek 1000 saa ehotella.....!!vai kannattaisko odotella syys aleja tai tilata ulkomailt???(saksa).oon 160cm poika ja jos tiedätte jotain aleja (edullisia) niin ehotelkaa!

kyseinen pyörä tulee olemaan eka(kunnon) maantiefillarini!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33