Uutispuuro

L.L

etsin mummilleni Ohjetta, miten uutispuuroa valmistetaan ja mitä siihen tarvitaan, jos joku osaisi siihen vastauksen antaa olisin todella kiittollinen...

7

2234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuroon

uutispuuro ~ uuden sadon viljasta eli uutisviljasta keitetty, tavallisesti ruispuuro
      uutisvilja ~ uuden sadon vilja

Kodin keittokirjan ohje:
      Uutispuuro
      2 l vettä
      1 rkl suolaa
      5 dl karkeita uutispuurojauhoja

Valmistetaan kuten ruispuuro (kiehuvaan, suolalla maustettuun veteen ripotellaan jauhot hyvin vatkaten.) Kiehumisaika n. 2-3 tuntia.

Toinen ohje Keittotaito kirjasta:
      Uudispuuro
      2½ l vettä
      5 dl rouhittuja rukiita
      suolaa
      Vesi kiehautetaan ja siihen lisätään rukiit. Annetaan kiehua 1½-2 tuntia. Maustetaan suolalla. Tarjotaan maidon ja voin kera.

Molempia tietenkin hämmennetään välillä :)
      Toivottavasti näistä oli jotain apua. Itse en ole keittänyt uutispuuroa, joten kokemusta ei ole.

• ohjeet

olikin edellisellä kirjoittajalla. Jauhoja ei löydy ruokakaupasta, vaan joltakin pieneltä myllyltä. Parasta uutispuuro on mielestäni puolikkamaidon kanssa.

Muista haudattaa puuroa tarpeeksi kauan, vähintään tunti.

• virhe

piti kirjoittaa puolukkamaidon kanssa...

• mummon mussu

Viljelläänkö Suomessa lainkaan enää ruista, en ole nähnyt missään keltaisen kultavaa viljaa lainehtimassa. Kuka kerto, mistä saisi uutispuuroaineet, sitten syyspuolella, kun sen aika on!

• huojasivatmeitiä

Oikeassa olet - nykyään lähes kaikki ruis tuodaan ulkomailta - esim. ruisleipien aines pääsääntöisesti Puolasta, joten uutispuroa ei kotimaan viljasta enää saa.

• Anonyymi

Ainakin Bollan myllystä saa ja Rapion myllystä.

• Anonyymi

Oliskohan tuo hyvä yhdistelmä: Uutispuuro ja sekametelisoppa
      (Meilläpäin kutsuttiin lapsuudessa sekahedelmäsoppaa sekametelisopaksi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3553
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2389
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2218
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1429
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1205
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1189
    Aihe