Eli oon nyt 11 ja haluisin uuden harrastuksen päädyin kilpapyöräilyyn eli ajattelin hankkia pyöräksi bikeplanetista sen halvimman bianchin.Mutta miten pitäisi treenata ajattelin että ois järkevintä osta pyörä seuraavana vuonna kun kesä on jo lopussa.Eli miten kannattaisi treenata talvella?Muuten mihin seuraan kannattaisi mennä kun asun vantaalla.
Kilpapyöräilyn aloittaminen
8
1430
Vastaukset
- Ossi
Hyvä ajatus!
Seurat löytyvät Pyöräilyunionin sivuilta
http://www.pyoraily.fi/
Seuroilta saat taatusti treeniohjeita myös talveksi. - supertele
ittelläni on siinä mielessä samanlainen tilanne että uutta pyörää ollaan hankkimassa. Kannattaako pyörä yleensä hankkia syksyllä vai keväällä. luulis että syksyllä kaupat laskee hintoja kauden lopussa, toisaalta keväällä varmaankin sesonkin-ale (vai onko) ??
- Pyörähullu
11-vuotiaalle pyöräilijän alulle ei varmaankaan ole viisasta tehdä " valmennusohjelmaa " vaan liikkumalla useita lajeja monipuolisesti talven aikana mm. luistelu, hiihto, salibandy ja muut pallopelit, saadaan luotua pohjaa ensi kevään pyöräilyyn. Jos ja kun kuitenkin haluat uudella pyörällä ajaa, niin liity Helsingin Cycle Clubiin, jolloin pääset " ilmaiseksi " ajamaan Helsingin Liikuntamyllyyn maanantaisin ja perjantaisin klo 20-22 välisenä aikana. Junioreillahan on omat välitykset, joten joudut uusimaan eturattaat ja takapakan ensi kevääksi !
- Next Armstrong
Pyörähullu kirjoitti:
11-vuotiaalle pyöräilijän alulle ei varmaankaan ole viisasta tehdä " valmennusohjelmaa " vaan liikkumalla useita lajeja monipuolisesti talven aikana mm. luistelu, hiihto, salibandy ja muut pallopelit, saadaan luotua pohjaa ensi kevään pyöräilyyn. Jos ja kun kuitenkin haluat uudella pyörällä ajaa, niin liity Helsingin Cycle Clubiin, jolloin pääset " ilmaiseksi " ajamaan Helsingin Liikuntamyllyyn maanantaisin ja perjantaisin klo 20-22 välisenä aikana. Junioreillahan on omat välitykset, joten joudut uusimaan eturattaat ja takapakan ensi kevääksi !
Siis mitä noi rattaiden uusimiset ja muut?Onko pakko olla jotkun juoniori rattaat?
- Simo
Pyörähullu kirjoitti:
Harjoitteluaika muuttunut? Ennen se taisi olla 20.30-22
- Pyörähullu
Ei rattaita ole pakko vaihtaa, mutta kisaa ei vaihtamatta pääse ajamaam !
- Next Armstrong
Päädyin että ostan pyörän ensi keväänä.Sitten kun ostan treenaan ensin ja sitten vasta rupean kisaamaan.Nyt taas tekemään vatsalihaksia ja punnerruksia ja muita liikkeitä.
- Jarpe
Next Armstrong kirjoitti:
Päädyin että ostan pyörän ensi keväänä.Sitten kun ostan treenaan ensin ja sitten vasta rupean kisaamaan.Nyt taas tekemään vatsalihaksia ja punnerruksia ja muita liikkeitä.
ANNA PALAA VAAN!!! xD
Mä oon ite 17 wee ja mä omistan ton samaisen Bianchin, mutta kalliimmilla osilla, ja se on mun eka maantie-fillari, ja hyvin on toiminu. Mutta ei kannata tehdä mitään harjoitus-ohjelmia, vielä sinun ikäiselle kaverille, aloita vaan luomaan peruskuntoa talvella eri pallopeleillä ja lenkeillä(rivakka kävely/hölkkä)
Mutta elä mene kuntosalille, koska se saattaa olla sulle haitallista, ottaen huomioon sun nuoren iän ja fyysisen kehityksen.
Onnee ja motivaatiota!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693