Moikka kaikki!
Tunti sitten otin uunista kevyen omppupiiraan,ja jonka ideankin sain ihan vasta äsken,n.pari tuntia sitten!!
Kerronpa teillekin!=D
Ensinnäkin,mars,ensin kauppaan ostamaan Kungsörnen (9% rasvaa) Sitruunakakku paketti.
Taikinan ohjeet on sikahelpot ja löytyvät paketin takaa.
Kun taikina on valmis,kippaat sen vain voideltuun ja jauhotettuun vuokaan tasaisesti(itse valutan ensin taikinan mahdollisimman tasaisesti vuokaan,ja loput,kuten kulmat,täytän hiukan vuokaa kallistamalla siten että taikina "valuu" joka kohtaan.)
Sitten vaan omenat siivuiksi,ja ladot ne nätisti taikinan päälle,mutta ei kovin syvälle,ettei tule pohjasta läpi.Omenan palat saavat olla aika paksujakin.Sen jälkeen päälle vähän kanelia ja Canderelin makeutusjauhoa ja uuniin.
Uuniohjekin löytyy paketin takaa.Helppo ku MIKÄ!!!
Ja tuli muuten AIVAN SAIRAAN HERKULLISTA! Ja kauniin näköinenkin vielä!
En kyllä paljon viitseisi mitään voitaikinoita enää ikinä harrastella,kun tämän kekkasin.Ei siitä taikinasta ole pakko tehä vaan kakkuja,sopii vallan hyvin mihin vaan,näköjään.
Vain mielikuvitus rajana!! =)=)=)=)=)
KOKEILKAA!!
KEVYT OMENAPIIRAKKA!
14
7530
Vastaukset
- ohje
Moikka!! Kuulostaa todella hyvältä ohjeelta ja kaikkein parasta..ON KEVYT!! Mistä "hyllystä" tuo tuote löytyy (kuiva-aineet?)? Kiitos vielä vinkistä.
- Wiivi
Kiva kun tykkäsit!!=)
Noita paketteja löytyy hyvin varustetuista kaupoista(Citymarket,ym.) samasta hyllystä missä on jauhot.Eli siihen välikköön vaan,ja ei kun ostoskoriin. Olisi kiva kuulla millaista se sun mielestäsi oli,joten jos vaan viitseisit kirjoittaa tänne ja kertoa,olisi kiva!!
Tuossa joku oli niin huolissaan lisäaineista.Jooh,kyllä niitä on,joka paikassa.
En ainakaan jaksa ajatella,mulle on tärkeintä että laihdun tai pysyn timminä.Kylä mun kroppa sen lisäaineen kestää,mikä siihen liittyy.
Mutta ei muuta kuin hersyvää omppupiirakkahetkeä!
=)=) - ohje
Wiivi kirjoitti:
Kiva kun tykkäsit!!=)
Noita paketteja löytyy hyvin varustetuista kaupoista(Citymarket,ym.) samasta hyllystä missä on jauhot.Eli siihen välikköön vaan,ja ei kun ostoskoriin. Olisi kiva kuulla millaista se sun mielestäsi oli,joten jos vaan viitseisit kirjoittaa tänne ja kertoa,olisi kiva!!
En ainakaan jaksa ajatella,mulle on tärkeintä että laihdun tai pysyn timminä.Kylä mun kroppa sen lisäaineen kestää,mikä siihen liittyy.
=)=)Moikka!! Teen kakkua varmaan ensi viikonloppuna viimeistään ja ensiviikolla ilmoittelen miten on perheelle maistunut:)
- ohje
Wiivi kirjoitti:
Kiva kun tykkäsit!!=)
=)=)Moikka!! Teen kakkua varmaan ensi viikonloppuna viimeistään ja ensiviikolla ilmoittelen miten on perheelle maistunut:)
- Wiivi
ohje kirjoitti:
Moikka!! Teen kakkua varmaan ensi viikonloppuna viimeistään ja ensiviikolla ilmoittelen miten on perheelle maistunut:)
minäpä tulen lukemaan ensi viikolla,miten sun perheesi tämän otti vastaan! =D.
Tosi kivaa kun viitsit kertoilla,kyllä se aina kiinnostaa,jos on jotakin kekannut,että mitäpä muut ovat siitä mieltä!
Seuraavaksi meinaan muuten kokeilla ihan samaa omppupiirakkaa,mutta ostan siihen vain suklaakakun.Ihan sitä samaa merkkiä ja 9 % rasvaprosentilla.Jännä katsoa,miltä maistuu omenapiirakka,jossa on suklaataikina alla!! - illalla
Wiivi kirjoitti:
Kiva kun tykkäsit!!=)
=)=)käyn cittarissa ja kaappaan ton paketin mukaan mikäli löydän minäkin... :P
kuulostaa ihan mökkiolosuhteissakin mahdolliselta tuo?! appi on metsästysmökillä ja sen voisi siellä yllättää ihan uunituoreella... :) - Wiivi
illalla kirjoitti:
käyn cittarissa ja kaappaan ton paketin mukaan mikäli löydän minäkin... :P
kuulostaa ihan mökkiolosuhteissakin mahdolliselta tuo?! appi on metsästysmökillä ja sen voisi siellä yllättää ihan uunituoreella... :)olen minäkin kerran tehnyt!! Loistava kakku muuten onkin mökillä tehtäväksi,kun muuta ei tartte,kuin uunin ja vettä,ja tiettym vuoan.=).Toivottavasti ukkosi yllättyy iloisesti!
PS.Joku tuossa jo lalski kalorimääriä,tottamaar tässäkin kakussa kaloreita on,mutta pointti onkin justiin siinä,että solakkana pysyy,kun ei koko piirakkaa vedä kerralla.=D.Eiks niin?=)
- hihitin
Ja lisäaineissa löytyy....
- R.T
Makua ei arvostella maistamatta.
....mutta puhtaita,ihmiselle sellaisenaan kuin "nyrkki silmään" sopivia LUONNOLLISIA lisäaineita.....kuten niin valitettavan useasti ylimenneen keveys-hysterian aikana..... - Ihaa
Vähärasvainen ei välttämättä ole "kevyt". Tuossa kakussa on (ilman omenaa) 320 kcal/100 g kun samassa määrässä pullataikinaan leivottua omenapiirakkaa on n. 220 kcal (omena mukaanlaskettuna).
- Wiivi
Kevyttä on,verrattavissa voitaikinaan,johonka omppupie kyllä oikeasti kuuluu tehä!! Pullataikina ei ole YHTÄÄN hyvää piirakoiden alla,tosiaankaan.Tämä kevytkakku on ihan samanmakuista ja rakenteellista kuin voitaikina,ja paljon keveempi.Niin,että ÄLÄ YHTÄÄN RUPEE SIELLÄ! ;)
- yksvaan
Wiivi kirjoitti:
Kevyttä on,verrattavissa voitaikinaan,johonka omppupie kyllä oikeasti kuuluu tehä!! Pullataikina ei ole YHTÄÄN hyvää piirakoiden alla,tosiaankaan.Tämä kevytkakku on ihan samanmakuista ja rakenteellista kuin voitaikina,ja paljon keveempi.Niin,että ÄLÄ YHTÄÄN RUPEE SIELLÄ! ;)
Voitakinaan teet omppupiirakan? No, onhan niitä kevyempiäkin vaihtoehtoja vaikka kuinka tarjolla ;)
- Oryx
Pohjaan tulee aineiksi
4dl vehnäjauhoja (osa voi olla leseitä, ruisjauhoja tms.)
2dl sokeria (voi olla makeutusainetta)
1tl leivinjauhetta
1tl soodaa
2dl piimää, jogurttia tai kermaviiliä
1 kananmuna
100g haluamaansa rasvaa(voi ja margariini sulatettuna tai 1dl öljyä)
Kuivat aineet sekoitetaan keskenään ja muut aineet lisätään järjestyksessä. Kaadetaan uunivuokaan (n. 25-30cm pyöreä sopivan kokoinen.) Lisätään päälle täyte(voi olla omenaa, mustikkaa, muita marjoja tai hedelmiä maun mukaan.) Paistetaan 175-200 asteessa noin 20-30 minsaa pohjan paksuudesta ym riippuen. Ohjeen tortusta saa 8-12palaa.- Oryx
Rasvaa riittää myös vain 50g/0,5dl jos haluaa kevyempää. Silloin piirakan koostumus on hieman kuivempi, mutta ei se niin paljoa vaikuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985