Eli tietääkös joku suomenkielisiä sivuja, joilla olisi tietoa intiaanien ruokakulttuurista, mahdollisesti heidän perinteisiä ruokaohjeitaan, (perus)raaka-aineista esimerkkejä jne.?
Muuten, googlesta ei löytynyt.
Tai vaihtoehtoisesti: osaako joku kertoa henkilökohtaisesti jotain?
Tai: tiedättekö kirjoja (kielenä suomi, tai mikäli paljon [väri]kuvia myös englanti käy)?
Kiitos.
INTIAANIRUOKA
7
2747
Vastaukset
- Asafoetida
Kokeile "native american" & food
- RUISRÄÄKKÄ
Viestissäni pyysin suomenkielisiä sivuja, en osaa englantia kyllin hyvin.
Kiitos kuitenkin.
- ....
No itse löysin tällä hetkellä ainakin www.tampere.fi,jossa aihetta sivuttiin.Muutenkin olen löytänyt hyvin tarkkoja sivustoja ihan suomeksikin. Nyt tosin en muista varsinaisia osoitteita, mutta olen hakenut varmaankin sellaisilla sanoilla,kuin mayaintiaanit, intiaanien ruokavalio, intiaaniruoka tms.
Intiaanit muuten söivät maissia, kasviksia,lihaa yms.
Muuten kyllä niillä englannin kielisillä sivustoillakin pärjää ihan kouluenglannilla.- myydään maissia muka
tuoreena!Intiaaneilla on sanonta;"Maissipellolta on tultava juosten".Se on heidän tuoreuttaan...
- wilma
AltaVistalla löytyy jotakin myös.
http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=intiaanien ruokavalio&kgs=1&kls=0
poimin sieltä tämän sivun:
http://www.tampere.fi/ekstrat/vapriikki/nayttely/orinoco/elamantapa/index.htm - ---
Kannattaa ottaa huomioon sellainen pikku sivuseikka, että Pohjois-Amerikan intiaaneilla on todennäköisesti hyvinkin erilaiset ruokaperinteet kuin Etelä-Amerikan intiaaneilla. Eroavaisuuksia löytyy varmasti ainakin yleisimpien raaka-aineiden osalta. Ero voi ainakin periaatteessa olla jokseenkin yhtä suuri kuin ero pohjoiseurooppalaisen ja eteläafrikkalaisen ruokakulttuurin välillä.
- Anonyymi
h
kato googlest.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161071- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838