satelliitti

santtu

Kuulin, että on olemassa netistä ladattava ohjelma jonka avulla voi katsoa reaaliaikaista satelliitti kuvaa ympäro maapalloa. Tietäiskö joku mistä sivulta voisi löytyä?

6

22562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koo

google earth .com tai hakusanaksi toi google earth

• kommentti

google earth ei ole reaaliajassa.

• Feinstein
      • Feinstein

Lisäksi pitää ko. tiedostot itse tallettaa jonnekkin sopivaan hakemistoon ja laittaa oheen alla olevat "runtime" tiedostot... hieman hankalaa, kun ei ole automaattista installoijaa... joutuu tekemään käsityönä. Mutta ohjelma on kuitenkin hyvä! :)

http://www.david-taylor.pwp.blueyonder.co.uk/software/runtimes-setup_100.zip

Edellä olevasta kirjastosta aja seuraava ohjelma, joka installoi tarvittavat lisätiedostot:

runtimes-setup.exe

Tämän jälkeen palaa siihen hakemistoon johon talletit kaiki tiedostot ja aja sieltä ohjelma nimeltään:

WXtrack.exe

Tämä näyttää satelliitin karttapohjan päällä. 3D-kuvan saa lataamalla samoilta sivuilta toisen ohjelman (paina linkkiä):

http://www.david-taylor.pwp.blueyonder.co.uk/software/wxtrack.htm#WXtrackGL

Tämäkin zip-tiedosto tulee purkaa käsin.... samaan paikkaan kuin edellinen paketti. Sitten käynnistää sieltä ohjelman nimeltään

WXtrackGL.exe

Niin näkee 3D-maapallon satelliitista. (Kunhan ensin lataa jostain sopivan Kepler-datan)...

No oli vähän mutkikas, mutta toimii... :)

• fsakls
        Feinstein kirjoitti:

Lisäksi pitää ko. tiedostot itse tallettaa jonnekkin sopivaan hakemistoon ja laittaa oheen alla olevat "runtime" tiedostot... hieman hankalaa, kun ei ole automaattista installoijaa... joutuu tekemään käsityönä. Mutta ohjelma on kuitenkin hyvä! :)

http://www.david-taylor.pwp.blueyonder.co.uk/software/runtimes-setup_100.zip

Edellä olevasta kirjastosta aja seuraava ohjelma, joka installoi tarvittavat lisätiedostot:

runtimes-setup.exe

Tämän jälkeen palaa siihen hakemistoon johon talletit kaiki tiedostot ja aja sieltä ohjelma nimeltään:

WXtrack.exe

Tämä näyttää satelliitin karttapohjan päällä. 3D-kuvan saa lataamalla samoilta sivuilta toisen ohjelman (paina linkkiä):

http://www.david-taylor.pwp.blueyonder.co.uk/software/wxtrack.htm#WXtrackGL

Tämäkin zip-tiedosto tulee purkaa käsin.... samaan paikkaan kuin edellinen paketti. Sitten käynnistää sieltä ohjelman nimeltään

WXtrackGL.exe

Niin näkee 3D-maapallon satelliitista. (Kunhan ensin lataa jostain sopivan Kepler-datan)...

No oli vähän mutkikas, mutta toimii... :)

eihän tuolla ohjelmalla voi zoomata esim yhteen ihmiseen maapallolla niin että näkisi hänet vaikka omalta kotipihaltaan seisomassa???

vai enkö vain osannut.. tuli kyllä maapallo ja zoomata voi mutta vain tiettyyn rajaan ja siinä ei näy muuta kuin tavan karttapallossa mutta vähän isompana..

• Kojootti
        fsakls kirjoitti:

eihän tuolla ohjelmalla voi zoomata esim yhteen ihmiseen maapallolla niin että näkisi hänet vaikka omalta kotipihaltaan seisomassa???

vai enkö vain osannut.. tuli kyllä maapallo ja zoomata voi mutta vain tiettyyn rajaan ja siinä ei näy muuta kuin tavan karttapallossa mutta vähän isompana..

puhutko google earthista vai siitä toisesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe