Luomulihaa Helsingissä?

Ritu

Mistä Helsingissä saisi luomukanaa, luomulammasta ym. luomulihaa?

21

13914

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      Lihakauppa Chef Wotkins, Vanha talvitie 8 P.09-77433477. On loistava lihakauppa ja heiltä saa tilauksesta erikoistuotteita.

    • KokkiKolmonen

      Itse haen luomulihani Mikadosta. Suosittelen sinullekin.

    • Tonnikalafilee

      Just tänään hain Reinin lihasta ahvenanmaalaista karitsaa.

    • susi

      Joskus on tullut ostettua luomulammasta Stadin Luomusta lönkalta. Ei se nyt varsinainen lihakauppa ole, mutta pakasteena tai tilausmyyntinä tavaraa saattaa saada. Ja kyllähän puoli lammastakin menee helposti jos on penikoita ja pakastin. Ja kyllähän mausta erottaa, jos lammas on saanut elää - joskus lyhyenkin - elämänsä oikeaa lampaan elämää ja heiluttaa saparoaan lampaan onnesta. Eikä joudu moraaliseen vastuuseen epälampaallisesta elämästä. Muutakin luomulihaa sieltä voi kysyä, mutta kuollutta lintua sieltä tuskin saa. Sitä voi kysellä Stockmanilta.

    • kerro kerro

      Miksi sä luomulihaa halut syödä?

      • Lariaa

        luomulihaa syö sellaset lihansyöjät jotka ehkä ovat kuitenkin eläinystäviä ja välittävät eläimistä/ heillä ehkä itsellään on lemmikkejä, mutta ovat liian mukavuudenhaluisia/ persoja lihalle etteivät he halua alkaa kasvissyöjiksi.He siis välittävät siitä asiasta ja tietävät että länsimainen lihantuotanto on todella vastenmielistä ja raakaa puuhaa ja että ne eläimet kärsivät jotka saavat tällaisen kohtalon.Islamilaisessa kulttuurissa Halal liha tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu islamilaisen lain mukaan jonka käytännössä pitäisi tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu kunnioittaen sen henkeä, siis pieni rituaali eläimen eteen ennenkuin henki lähtee.


      • sema kuin edellinen
        Lariaa kirjoitti:

        luomulihaa syö sellaset lihansyöjät jotka ehkä ovat kuitenkin eläinystäviä ja välittävät eläimistä/ heillä ehkä itsellään on lemmikkejä, mutta ovat liian mukavuudenhaluisia/ persoja lihalle etteivät he halua alkaa kasvissyöjiksi.He siis välittävät siitä asiasta ja tietävät että länsimainen lihantuotanto on todella vastenmielistä ja raakaa puuhaa ja että ne eläimet kärsivät jotka saavat tällaisen kohtalon.Islamilaisessa kulttuurissa Halal liha tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu islamilaisen lain mukaan jonka käytännössä pitäisi tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu kunnioittaen sen henkeä, siis pieni rituaali eläimen eteen ennenkuin henki lähtee.

        ehkä se joskus oli näin mutta ei näytä ainakaan jenkeissä olevan.http://www3.nd.se/video/agri_short.mpg


      • Erpo
        sema kuin edellinen kirjoitti:

        ehkä se joskus oli näin mutta ei näytä ainakaan jenkeissä olevan.http://www3.nd.se/video/agri_short.mpg

        Luomutilat käyttää vähemmän lannoitteita sun muuta scheissee, joten säkin saat polskia puhtaammassa Suomenlahdessa. Voi myös olla suhteellisen varma, ettei elukoille ole syötetty teurasjätteistä ja muusta paskasta tehtyjä rehuja. Vois myös kuvitella, että liha maistuu paremmalle, kun lehmät saa elämässään tehdä muutakin kuin seisoa tuotantolinjalla, jossa toisesta päästä pumpataan tavaraa sisään ja toisesta ulos ja sitten pannaan lihoiks. Et siks.


      • Leona
        Erpo kirjoitti:

        Luomutilat käyttää vähemmän lannoitteita sun muuta scheissee, joten säkin saat polskia puhtaammassa Suomenlahdessa. Voi myös olla suhteellisen varma, ettei elukoille ole syötetty teurasjätteistä ja muusta paskasta tehtyjä rehuja. Vois myös kuvitella, että liha maistuu paremmalle, kun lehmät saa elämässään tehdä muutakin kuin seisoa tuotantolinjalla, jossa toisesta päästä pumpataan tavaraa sisään ja toisesta ulos ja sitten pannaan lihoiks. Et siks.

        Minulla yksi syy on se, että soija se vasta epäilyttävää onkin... olen ollut jotain 14 vuotta kasvissyöjä, välillä vegaani. nykyisin syön joskus luomulihaa. proteiineja tarvitsee kasvissyöjäkin, mutta soija tuodaan yleensä todella kaukaa ja siihen liittyy paljon epäilyttäviä seikkoja. toki muualtakin proteiineja saa, mutta kuitenkin. haluan myös tukea kotimaista luomulihatuotantoa vastalauseena tehotuotannolle. en ryhtynyt kasvissyöjäksi eläinrakkauttani vaan eettisistä syistä - niin no, eläinrakkaudesta siis :)


      • Larzz
        Leona kirjoitti:

        Minulla yksi syy on se, että soija se vasta epäilyttävää onkin... olen ollut jotain 14 vuotta kasvissyöjä, välillä vegaani. nykyisin syön joskus luomulihaa. proteiineja tarvitsee kasvissyöjäkin, mutta soija tuodaan yleensä todella kaukaa ja siihen liittyy paljon epäilyttäviä seikkoja. toki muualtakin proteiineja saa, mutta kuitenkin. haluan myös tukea kotimaista luomulihatuotantoa vastalauseena tehotuotannolle. en ryhtynyt kasvissyöjäksi eläinrakkauttani vaan eettisistä syistä - niin no, eläinrakkaudesta siis :)

        Sä syöt sitä lihaa vaan sentakia kun se on hyvää.Itsekkin olen kasvissyöjä ja tiedän et toi sun proteiiniväittees on hölynpölyä.


      • toisin ajattelija
        Larzz kirjoitti:

        Sä syöt sitä lihaa vaan sentakia kun se on hyvää.Itsekkin olen kasvissyöjä ja tiedän et toi sun proteiiniväittees on hölynpölyä.

        Haluaisin huomauttaa, että kaikki eivät voi alkaa kasvissyöjiksi vaikka kuinka haluaisivat. Itse joudun hankkimaan proteiinini lihasta, ja tällöin luomuliha (hyvältä luomutilalta) on mielestäni paras vaihtoehto.

        Syynä tähän on loputon lista allergioita (soija, pähkinät, siemenet jne. jne.) Ei kannata siis yleistää että ihminen söisi lihaa vain siksi "että se on hyvää".


      • valintojen vaikeudesta
        Larzz kirjoitti:

        Sä syöt sitä lihaa vaan sentakia kun se on hyvää.Itsekkin olen kasvissyöjä ja tiedän et toi sun proteiiniväittees on hölynpölyä.

        On luonnonmukaista syödä lähellä tuotettua lihaa silloin tällöin. Luonnonmukaisempaa kuin esim. pitkälle jalostetut soija yms. tuotteet, joita käytin ennen kuin sain tietää että esim.Hälsans Kök - tuotteet valmistetaan Israelissa!
        En millään jaksa mitään papuja alkaa kasvattaa, tai edes liotella. Soijarouhetta käytän kyllä, esim. chiliin olis ihan tuhlausta alkaa eläimen lihaa laittamaan.

        Muutenkin, jos rehellisesti tavoitteena on vain eläinten hyvinvoinnin lisääminen ja kärsimyksen vähentäminen, ennemminkin kuin oman hyveellisyyden korostaminen, niin luomutuotantoa luulis mielellään tukevan kaikissa muodoissa.
        Jos nyt saataisiin se edes kannattamaan tässä maassa niin, että kuluttajahinnat tulis alas ja luomun markkinaosuus ylös, niin musta se olis iso askel kohti eettisempää yhteiskuntaa. Se vegaanien ajama täysmuutos kun ei varmasti tapahdu tuhanteen vuoteen.


      • NinniM
        Lariaa kirjoitti:

        luomulihaa syö sellaset lihansyöjät jotka ehkä ovat kuitenkin eläinystäviä ja välittävät eläimistä/ heillä ehkä itsellään on lemmikkejä, mutta ovat liian mukavuudenhaluisia/ persoja lihalle etteivät he halua alkaa kasvissyöjiksi.He siis välittävät siitä asiasta ja tietävät että länsimainen lihantuotanto on todella vastenmielistä ja raakaa puuhaa ja että ne eläimet kärsivät jotka saavat tällaisen kohtalon.Islamilaisessa kulttuurissa Halal liha tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu islamilaisen lain mukaan jonka käytännössä pitäisi tarkoittaa sitä että eläin on teurastettu kunnioittaen sen henkeä, siis pieni rituaali eläimen eteen ennenkuin henki lähtee.

        Halal-teurastus tarkoittaa sitä, että eläimen kaulavaltimo katkaistaan ja eläin kuolee siihen, että vuotaa kuiviin. Että se siitä "pienestä eläimen henkeä kunnioittavasta rituaalista".


      • mapponen
        NinniM kirjoitti:

        Halal-teurastus tarkoittaa sitä, että eläimen kaulavaltimo katkaistaan ja eläin kuolee siihen, että vuotaa kuiviin. Että se siitä "pienestä eläimen henkeä kunnioittavasta rituaalista".

        eläin kyllä kuolee yhtä välittömästi halal teurastuksessa kuin napin iskusta. eläin ei kuole suinkaan kuiviin vaan kaulavaltimo katkeaa ensin.


      • Katryn2

        Voiko typerämpää kysymystä olla?? No tosin viestistäsi on jo jokunen vuosi, että ehkä tänä aikana olet muuttunut..Jos et vieläkään tajua, niin luepa netistä, miten tuotantoeläimet nykyään elävät.


    • Ednala

      Helsingin Stockmannin lihaosastolta.

    • ´bree

      Itse olen jo pitkään halunnut ruveta kasvissyöjäksi, mutta lääkärini mukaan se ei tule kysymykseen, sillä olen todella allerginen niin monille hedelmille ja kasviksille, että saisin varmasti monia puutostiloja. Siksi olen harkinnut siirtymistä luomulihaan. Onko jollain tietoa, että kuinka hyvin yleisesti ottaen suuremmissa ruokakaupoissa on tarjolla luomulihaa?

      • miiwii

        luomulihaa saa monilta k kauppojen lihatiskeiltä ja sieltä kylmä osastoltakin :) kai s ryhmän kaupoistakin saa luomulihaa ostettua??


    • ekomude

      Munkkiniemen kyläkaupasta Mumusta löytyy luomulihaa.
      Anton&Anton Töölössä- luomuruokaa
      Ekovintti.com- Töölössä myy luomuherkkuja,luomukosmetiikkaa yms.

    • Luomun kannattaja

      www.makumaku.fi on lähi- ja luomuruuan verkkokauppa, josta saa pääkaupunkiseudulla kotiovelle tilattuna luomulammasta, -possua, ja -nautaa. Tarjolla on myös luomukasviksia.

    • luomulihaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      893
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe