Onko kenelläkään tietoa miten aikuinen eteläsuomessa asuva voisi hakeutua tutkimuksiin jossa selvitettäisiin mahdollista adhd:ta.
ADHD
8
3146
Vastaukset
- yleensä
ketju menee niin että terveyskeskuslääkäri ohjaa tarvittaessa joko milenterveyspuolelle tai vastaavasti neurologisiin selvityksiin. ADHD on kuitenkin häiriö, jossa selvittelyt ja diagnoosi yleensä tehdään mikäli oireet ovat alkaneet alle 7 vuoden iässä, joten jos asiaan on kiinnitetty "vasta" nyt huomiota, ei ehkä ADHD ole ensimmäinen esiin nouseva hypoteesi. Joka tapauksessa ongelmista kannattaa ensin puhua omalle lääkärille, hän ohjaa eteenpäin tarvittaessa.
- ADHD-aikuinen
omani diagnosoi Matti Wallin.Nopeimmin pääset tutkimuksiin kun varaat ajan suoraan yksityislääkäriltä,ei siihen mitään terv.keskuksia ja lähetteitä tarvita.
Ja omani on tosiaan diagnosoitu vuosi sitten,olen 34v.- diagnoosi
voidaan antaa, tottakai. Tarkoitin, itseasiassa ehkäpä olisi pitänyt kysyä, että onko nää oireet havaittu jo lapsena? Jos ei, ei ADHD ole se ensimmäinen asia, joka tulee mieleen. Kiitos, kun selvensit asiaa. Niin ja ei meillä kaikilla ole yksityisiin varaa, kyllä sen diagnoosin saa ihan tavallistakin kautta, onko sillä nyt sitten niin kiire, että yksityisellä sen käy hankkimassa? Toki lopputulos on ihan sama!
- Ehkä minäkin olen..
Hei! Voisitko kertoa lyhyesti, mitä tutkimuksia sinulle tehtiin? Kuuluuko ADHD:n tutkimiseen "kaikki", eli verikokeista alkaen päätyen psykologisiin testeihin vai miten se oikein menee? Kauanko tulosten saaminen kesti? Mitä sitten tehtiin, saitko suoraan lääkitystä vai jotain muuta ohjausta?
Olen itsekin epäillyt itselläni jo kauan olevan tuon häiriön, mutta tutkimuksiin en ole vielä rohjennut mennä.Kiitos, jos vastaat.
- pullosta tullut
Turussa NeuroPulssissa lääkäri Taina Rautaoja diagnosoi kyseisen sairauden.
- pullosta tullut
Siis pulssissa www.pulssi.fi neurologi Taina Rautaoja diagnosoi kyseisen sairauden piti sanomani.
- ari
pullosta tullut kirjoitti:
Siis pulssissa www.pulssi.fi neurologi Taina Rautaoja diagnosoi kyseisen sairauden piti sanomani.
liiallisen masturboinnin seurauksena, vaikka siis olen naimisissa, sain ADHD diagnoosin. Kummallista.
- Anjuska5
ari kirjoitti:
liiallisen masturboinnin seurauksena, vaikka siis olen naimisissa, sain ADHD diagnoosin. Kummallista.
No joo, on todella kummallista, että ylipäätään täytyy avioliitossa ollessaan masturboida. Jos ei vaimo kovin kylymä ole, niin tuollaisella menolla voi saada jo vaikka minkä diagnoosin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743