Salibandyn ja sählyn ero.

Aloittelija

Eli mitä eroa on salibandyllä ja sählyllä?

14

8225

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoviisas

      Salibändillä ja sählyllä ei ole juurikaan eroa... vittu miten tyhmä kysymys.

      • .......

        no eti vaik salibandynetistä.. Sieltä pitäis löytyy jotain, kunhan vaa jaksaa ettii.. Kyl sä viel joskus tajuut salibandyn ja sählyn erot...
        Tärkei ero on ehkä se et sählyy pelataa pienel kentäl tai vaik pihalla ja sählys ei oo nii kauheesti sääntöi......Ei se nyt oo nii kauheet jos ei tiiä niide eroi, koska kyl mä puhun usein sählyst vaik tarkotan salibandyä..


      • Neljä

        Tyhmä kysymys on tekemään. Elikkä toisen sanoen tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa.


    • tiiuli #53

      salibandy on siis sählystä jalostettu laji.
      kannattaa lukea ja verrata sääntöjä, tsekkaa: www.salibandy.net (SuomenSaliBandyLiitto)

    • "punkari"

      ...oikeastikin on eroa. Sählyssä maalivahdilla voi olla maila tai räpsä, mutta sabassa ei kumpaakaan, vain hanskat käsissä. Salibandyjoukkueeseen ei kannata mennä, jos tahtoo pelata sählyä! (paitsi TPS:ään) Salibandyssa on tiukemmat säännöt ja sählyssä vähän sovelletaan. Salibandy on pelinä siistimpää: syöttelyä, kikkoja, pakkien käyttöä, eikä mitään yksin veivaamista ja hakkaamista kuten sählyssä. En ole saanut sabassa kuin pari vammaa, mutta koulusählyssä menee aina nivelsiteitä, palaa polvia ja päitä irtoilee. Ei sen kummempaa. Että on niissä eroa.

      • sanonpavaa

        "Sählyssä maalivahdilla voi olla maila tai räpsä, mutta sabassa ei kumpaakaan, vain hanskat käsissä."

        HÖPÖHÖPÖ! Sählyssä ei ole maalivahtia! Käykää tsekkaa vaikka wikipediasta, luulisin että sieltä jotain löytyy =)


    • Mallu

      No niin kuin jotkut kirjoitti jo että ei siinä oo niin paljon eroa...mutta mun mielestä säbässä ja sählyssä on se ero että: Sählyssä sählätään, ei niin tiukat säännöt, salibandyssä jos nostaa tai painaa mailaa siitä tulee vapari ja jos löy mailaan niin siitä tulee myös... kyllä se ajan kanssa selviää...Harrastan kyllä itse salibandya.

    • "ainut joka tietää"

      Siis sählyssä ei ole maalivahtia se on sen oleellisin ero!

    • NäinMeillä

      Salibandy on kilpalaji jossa kilpaillaan salibandyliiton alaisissa sarjoissa eri ikäluokissa ja aina virallisella SM-tasolla saakka. Siihen tarjotaan valmennusta lukuisissa seuroissa ja valmentajia koulutetaan jatkuvasti. Myös tuomaritoiminta on järjestäytynyttä ja vasta kokemuksen kautta voi tuomita ylempiä sarjoja. Säännöt ovat yhteneväiset viralliset liiton säännöt ja myös peliajat on määrätty ikäluokkien ja sarjojen mukaan.
      Seurasiirrot ja vastaavat pitää tehdä virallisesti kuten kaikissa muissakin lajeissa ja lajissa Suomea edustaa virallinen maajoukkua.

      Sähly on pääasiallisesti kevyt harrastelaji jossa pelataan puulaakisarjoja ja yksittäisiä epävirallisia turnauksia kaveriporukoilla. Säännöt ja peliajat voivat olla vähän erilaiset eri tapahtumissa. Siinä ei pelata virallista valtakunnallista sarjaa eikä siinä ole maajoukkuetta. Suurin käytännön ero on maalivahdin puute ja maalien koko joka muuttaa lajin luonnetta hyvin paljon.

    • miisaww

      salibandyssä on isot maalit ja säännöt kun taas sählyssä on pienet maalit ja eikä sääntöjä.

    • Tiituko

      Ei mitään eroa, laji on pahassa kriisissä, kiinnostavuus on huomattavasti vähentynyt.
      Lajille käy kuten kössille, kilpasarjoissa marginaalilaji. Sopii hyvin työporukoille ja seurakunnan leireille.

      • Pelionparastasisällä

        Ei todellakaan ole kriisissä. Lisenssi pelaajia noin 65000 kpl. Seuroja sarjoissa yli 3000.
        Taitaa olla Suomen suosituin sisäliikuntalaji. Esim koripallossa lisenssipelaajia vajaa 20000 kpl.


    • FaktaaOn

      Turha laji, ei järjen häivää🤮

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe