KEKSIN TÄLLAISEN LAIHDUTUSMETODIN:
joka aamu heräät puoli tuntia aikaisemmin ja
raastat "pieneksi" raasteeksi kilon pussin porkkanoita ja se raaste on syötävä päivän mittaan kokonaan erilaisin lisukkein. Siis todellakin KILO. Se tekee ehkä 2-3 lautasellista. Kevyttä salaatinkastiketta saa käyttää (rasva auttaa porkkanan hyviä ainesosia imeytymään paremmin), mutta ei liikaa. Porkkanan joukkoon voi laittaa kurkkua tai sipulia tai muuta kevyttä vihannesta vähän, mutta tarkoitus tässä nyt vaan on käyttää porkkanaa.
Tämä ei välttämättä laihduta, mutta jos joku viitsii kokeilla tätä ideaa niin saa kertoa täällä tuloksista! Itse en ehkä kykene tähän, mutta ainakin kuulostaa hyvältä :) Saatan toki kokeillakin, jos vaan saan sen itsestäni irti.
IDEA tässä on se, että vatsalaukku täytetään porkkanalla, jolloin ei jaksa syödä vaikkapa pullaa niin paljoa. Lisäksi porkkana kuituineen tekee elimistölle ja aineenvaihdunnalle hyvää.
Kilon pussi porkkanoita
40
4709
Vastaukset
- päivittäin!
Heips. Minä pureksin porkkanaa päivittäin! Joskus rupesin oikein miettimään, että voikohan pitemmän päälle kuukausi tolkulla kolmekin porkkanaa per päivä olla haitallista. Ei ole. Päinvastoin porkkana on iiiihana ja terveellinen välipala ja vie näläntunteen! Syökää sitä!
- Kiril
ja se hapettuu elimistössä ja saattaa aiheuttaa keuhkosyöpää.
- Oku
Tämän oli pakko olla jo vitsi. Kyllä minä sen tiedän että tupakki on kovin haitallista ja aiheuttaa keuhkosyöpää monien muiden haittojen ohessa, mutta porkkana. No on se hyvä että on huumoria mukana
- leijonaNa-leijonille
Tupakoitsijoitahan kehoitetaan syömään paljon porkkanoita koska se estää keuhkosyöpää !
- Kiril
Oku kirjoitti:
Tämän oli pakko olla jo vitsi. Kyllä minä sen tiedän että tupakki on kovin haitallista ja aiheuttaa keuhkosyöpää monien muiden haittojen ohessa, mutta porkkana. No on se hyvä että on huumoria mukana
eikä huumoripalsta. Porkkanaa kannattaa välttää, sillä sen sisältämä karoteeni on todella keuhkosyöpää aiheuttava tekijä.
- oletkos aikonut elää ikuise...
Kiril kirjoitti:
eikä huumoripalsta. Porkkanaa kannattaa välttää, sillä sen sisältämä karoteeni on todella keuhkosyöpää aiheuttava tekijä.
Suomalaisten keski-ikä on noin 70.n korvilla ja ihan pottua syömällä...mielummin kuolen sen ikäisenä, kuin elän kytäten jokaista suupalaani ja saan vuoden pari lisää...Potut pottuina kiriliseni.
- samaa mieltä..
oletkos aikonut elää ikuise... kirjoitti:
Suomalaisten keski-ikä on noin 70.n korvilla ja ihan pottua syömällä...mielummin kuolen sen ikäisenä, kuin elän kytäten jokaista suupalaani ja saan vuoden pari lisää...Potut pottuina kiriliseni.
tiedän tänäpäivänä useita 70-100-vuotiasta, jotka ovat terveitä hyväkuntoisia ihmisiä ja potulla hekin ovat eläneet sota-ja-pulavuosien jälkeenkin.
- Olen Hyvä Ennustaja
samaa mieltä.. kirjoitti:
tiedän tänäpäivänä useita 70-100-vuotiasta, jotka ovat terveitä hyväkuntoisia ihmisiä ja potulla hekin ovat eläneet sota-ja-pulavuosien jälkeenkin.
Kohta tänne tulee Kiril ja sanoo, että eivät ne perunat, vaan se PUNAINEN, käsittelemätön maito ja ne mustikat ja se voi ja se rasvanen sika, jonka kinkku on muuten tosi hyvää.
- Tonnikalafilee
Kiril kirjoitti:
Kirilin jutussa on sen verran MINIMAALISESTI perää, että tutkimuksissa on todettu, että ylenpalttinen karoteenin popsiminen ei estä keuhkosyöpää vaan päin vastoin voi lisätä syövän todennäköisyyttä.
Kyseessä ovat kuitenkin sen verran massiiviset määrät, ettei sitä porkkanoita popsimalla kukaan sisäänsä saa, vaan tutkimuksessa käytettiin tosi tiukkoja valmisteita. - Idiootteja ei kannata uskoa
leijonaNa-leijonille kirjoitti:
Tupakoitsijoitahan kehoitetaan syömään paljon porkkanoita koska se estää keuhkosyöpää !
Tsiisus taas näitä juttuja täällä...toivottavasti kukaan ei ota tosissaan ja lopeta porkkanan syöntiä!
Hieman faktaa järjettömien heittojen sijaan: Porkkanan syönti vähentää keuhkosyöpää, eikä suinkaan lisää!!!
http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/uutinen.shtml?id=2597 - Kiril
Olen Hyvä Ennustaja kirjoitti:
Kohta tänne tulee Kiril ja sanoo, että eivät ne perunat, vaan se PUNAINEN, käsittelemätön maito ja ne mustikat ja se voi ja se rasvanen sika, jonka kinkku on muuten tosi hyvää.
sanoa enää, kun sä sen jo laitoit sinne. Mun tarvitsee vaan hyväksyä se, että näin on marjat.
- Olen Hyvä Ennustaja
Kiril kirjoitti:
sanoa enää, kun sä sen jo laitoit sinne. Mun tarvitsee vaan hyväksyä se, että näin on marjat.
mä loveen sua :)
- Kiril on kylläkin
sitä mieltä, että vain voi jota levitetään leivälle, ja jota ei saa syödä, eli ei levitetä leivälle, on rasvaa. Mistään muualta sitä ei tule Kirilille kuin pannulta johon laitetaan voita. Itse asiassa K on omasta mielestään vähäRASVAISELLA dieetillä...
- kyseessä oli
Tonnikalafilee kirjoitti:
Kirilin jutussa on sen verran MINIMAALISESTI perää, että tutkimuksissa on todettu, että ylenpalttinen karoteenin popsiminen ei estä keuhkosyöpää vaan päin vastoin voi lisätä syövän todennäköisyyttä.
Kyseessä ovat kuitenkin sen verran massiiviset määrät, ettei sitä porkkanoita popsimalla kukaan sisäänsä saa, vaan tutkimuksessa käytettiin tosi tiukkoja valmisteita.lisäravinteet.
- vitamiineista
Idiootteja ei kannata uskoa kirjoitti:
Tsiisus taas näitä juttuja täällä...toivottavasti kukaan ei ota tosissaan ja lopeta porkkanan syöntiä!
Hieman faktaa järjettömien heittojen sijaan: Porkkanan syönti vähentää keuhkosyöpää, eikä suinkaan lisää!!!
http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/uutinen.shtml?id=2597 - Siis niinku
Kiril on kylläkin kirjoitti:
sitä mieltä, että vain voi jota levitetään leivälle, ja jota ei saa syödä, eli ei levitetä leivälle, on rasvaa. Mistään muualta sitä ei tule Kirilille kuin pannulta johon laitetaan voita. Itse asiassa K on omasta mielestään vähäRASVAISELLA dieetillä...
Onko Kiril siis mielestään niin ku
vähä niinku RASVAISELLA dieetillä?
- nti porkkana
eikä kannata uskoa mr.KIRILIN vastaväitteisiin. Itse syön porkkanoita myös näin: !kg porkkanoita, kuorin, pesen ja lohkon. Kiehautan kasvisliemikuutiossa pehmeiksi, kaadan keitinveden pois ja soseutan neljän valkosipulikynnen kera ja joskus lisään vielä lorauksen kevytkermaa. Ja sit ei kun naatiskelemaan.
- maailmanmenoa
Mitä tässä maailmassa uskaltaa enää syödä, kun nykytutkimusten mukaan kaikki alkaa olla jonkun pirun molekyylin biljoonasosan verran haitallisia elimistölle (väitöskirjatutkimuksia from usa)??? Tutkimus maailmalla menee eteenpäin ja tässä tulos! Kaikenlaiset pikku nippelitiedot tungetaan kuluttajien korviin ja sitten jotkut ottavat ne ihan liian tosissaan. Kuoltava se on joskus kuitenkin ja ihmettelen jos kohtaloksi koituu porkkanat.
- kaikenmaailmankirileittenkin
myönnettävä, että kohtuus kaikessa. Jos ryhtyy ravintoansa tiettyyn suuntaan vekslailemaan, eli syö vain tiettyä ryhmää, esim.lihaa ja rasvaa, niin kyllä se kostautuu. Porkkanaa ja perunaakin voi syödä, kunhan ei syö vain ja ainoastaan niitä. Vanha kunnon ruoka-aineympyrä on edelleen erinomainen, laihtumisen pointti on se, että syö vain sen, mitä kuluttaakin.
- Nti porkkana
kaikenmaailmankirileittenkin kirjoitti:
myönnettävä, että kohtuus kaikessa. Jos ryhtyy ravintoansa tiettyyn suuntaan vekslailemaan, eli syö vain tiettyä ryhmää, esim.lihaa ja rasvaa, niin kyllä se kostautuu. Porkkanaa ja perunaakin voi syödä, kunhan ei syö vain ja ainoastaan niitä. Vanha kunnon ruoka-aineympyrä on edelleen erinomainen, laihtumisen pointti on se, että syö vain sen, mitä kuluttaakin.
Olen samaa mieltä kanssasi. Itse syön pottua ja porkkanaa, sekä melkein kaikkea ruokaympyrän mukaan, vain harvoin syön pippuripihvejä tai epäterveellistä aina voissa ja kermassa tehtyä ruokaa.
- Kiril
kaikenmaailmankirileittenkin kirjoitti:
hiilihydraatteja. Aikaisemmin suosituksissa oli 60%, mutta nyt sitä on hieman lievennetty 50-60%. Siinäkin on liikaa.
- Kiril
Nti porkkana kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Itse syön pottua ja porkkanaa, sekä melkein kaikkea ruokaympyrän mukaan, vain harvoin syön pippuripihvejä tai epäterveellistä aina voissa ja kermassa tehtyä ruokaa.
ole voissa ja kermassa tehty ruoka. Teollisesti muokatut rasvat ovat epäterveellisiä.
- verisuonet ja sydän
Kiril kirjoitti:
ole voissa ja kermassa tehty ruoka. Teollisesti muokatut rasvat ovat epäterveellisiä.
tykkäävät, tästä ylenmääräisestä voin ja kerman syönnistä? Hassu juttu, että pari lekuria on tyrmännyt, pitkäaikaisen tutkimustyön ja näin niinkuin ohimennen lyönyt rahoiksi, huu-haa opeillaan. Ja joltain vielä puuttuu terve järki, niin että uskoo ja toitottaa sitä maailmalle.
- muuten
Kiril kirjoitti:
hiilihydraatteja. Aikaisemmin suosituksissa oli 60%, mutta nyt sitä on hieman lievennetty 50-60%. Siinäkin on liikaa.
kuinka vaikeaa on saada vaikka 50% kaloreista tulemaan hiilihydraateista? Jos et syö pelkkää sokeria vaan normaalia ruokaa. Rasvaa ja proteiinia tulee helposti paljon, hiilihydraattiin joutuu jo tekemään töitä.
- Kiril
verisuonet ja sydän kirjoitti:
tykkäävät, tästä ylenmääräisestä voin ja kerman syönnistä? Hassu juttu, että pari lekuria on tyrmännyt, pitkäaikaisen tutkimustyön ja näin niinkuin ohimennen lyönyt rahoiksi, huu-haa opeillaan. Ja joltain vielä puuttuu terve järki, niin että uskoo ja toitottaa sitä maailmalle.
moneen kertaan, että vhh ruokavaliossa ei syödä voileipiä, joten ei sitä voita kulu kuin paistamiseen ja kermaa kastikkeessa on tosi vähän ruoka-annosta kohden, joten ei se ole ylenmääräistä voin ja kerman syöntiä. Päinvastoin rasvan kulutus laskee vhh ruokavaliolla.
- Kiril
muuten kirjoitti:
kuinka vaikeaa on saada vaikka 50% kaloreista tulemaan hiilihydraateista? Jos et syö pelkkää sokeria vaan normaalia ruokaa. Rasvaa ja proteiinia tulee helposti paljon, hiilihydraattiin joutuu jo tekemään töitä.
jos syö puuroa, leipää, pastaa, makaroonia, riisiä, perunaa ja muutenkin käyttää paljon vehnäjauhoja esim leivitykseen, kastikkeisiin jne. Hiilihydraatteja on lähes kaikissa elintarvikkeissa. Jos juo litran maitoa/piimää päivässä, niin saa jo 48gr hiilareita. Rasvaa tulee paljon jos syö voileipiä tai makeita kakkuja, ei muuten.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kiril kirjoitti:
moneen kertaan, että vhh ruokavaliossa ei syödä voileipiä, joten ei sitä voita kulu kuin paistamiseen ja kermaa kastikkeessa on tosi vähän ruoka-annosta kohden, joten ei se ole ylenmääräistä voin ja kerman syöntiä. Päinvastoin rasvan kulutus laskee vhh ruokavaliolla.
..milloinkas viimex olet käynyt kolestroli- mittauksissa? Ja oletko koskaan ylipainoisena vastarannankiiskinä mittauttanut rasvaprosenttiasi??? Mikäli niin on, että olet käynyt, niin me kaikki kuulisimme mielellämme tulokset?
- ..palstalla...
Kiril kirjoitti:
jos syö puuroa, leipää, pastaa, makaroonia, riisiä, perunaa ja muutenkin käyttää paljon vehnäjauhoja esim leivitykseen, kastikkeisiin jne. Hiilihydraatteja on lähes kaikissa elintarvikkeissa. Jos juo litran maitoa/piimää päivässä, niin saa jo 48gr hiilareita. Rasvaa tulee paljon jos syö voileipiä tai makeita kakkuja, ei muuten.
..puhunut leivityksistä jotain?
- Kiril
..palstalla... kirjoitti:
..puhunut leivityksistä jotain?
Kyllä siitä pitäisi pystyä ainakin puhumaan.
- Tonnikalafilee
... osan porkkanaraasteesta saa korvata höyrykypsytetyllä porkkanalla, jonka voi maustaa esim. muskotilla, joka tekee porkkanasta herkun.
- Kiril
Venäjällä söin näitä. Pannulle reilusti oliiviöljyä ja puristettuja valkosipulin kynsiä. Sitten porkkanaraaste ja lisätään pienissä erissä vettä. Maustetaan suolalla ja sitruunapippurilla. Porkkana saa jäädä hieman kovaksi, ei mössöksi hauduteta. Porkkana tulisikin syödä aina rasvan kanssa, koska elimistö ei pysty hyödyntämään pelkkää porkkanaa ilman rasvaa.
- terve
Kiril kirjoitti:
Venäjällä söin näitä. Pannulle reilusti oliiviöljyä ja puristettuja valkosipulin kynsiä. Sitten porkkanaraaste ja lisätään pienissä erissä vettä. Maustetaan suolalla ja sitruunapippurilla. Porkkana saa jäädä hieman kovaksi, ei mössöksi hauduteta. Porkkana tulisikin syödä aina rasvan kanssa, koska elimistö ei pysty hyödyntämään pelkkää porkkanaa ilman rasvaa.
Oletko nyt sitten sairastunut syöpään kun tuollaista myrkkyä olet mennyt suuhusi pistämään?
- Olen Hyvä Ennustaja
terve kirjoitti:
Oletko nyt sitten sairastunut syöpään kun tuollaista myrkkyä olet mennyt suuhusi pistämään?
Suomi24 on parasta viihdettä :)
Itse taidan kuolla nauruun! - Nti porkkana
Suomi24 on parasta viihdettä :)
Itse taidan kuolla nauruun!Kohta Kiratsooli kertoo syöneensä myös pottuja porkkanan lisäksi. Oiskohan meien muiden opit menneet kantarelliukolle kaaliin?
- sinua
Kiril kirjoitti:
pelota, että sinulla on nyt varmaan keuhkosyöpä.
- vieköön
sinua kirjoitti:
pelota, että sinulla on nyt varmaan keuhkosyöpä.
joku ehti ensin, pitäis varmaan joskus lukea mitä täällä muut kirjoittaa, ettei lukis vaan "Kiril vitsipalstaa"
- Vehnä Jauho
Nti porkkana kirjoitti:
Kohta Kiratsooli kertoo syöneensä myös pottuja porkkanan lisäksi. Oiskohan meien muiden opit menneet kantarelliukolle kaaliin?
HAH HAH HAA
Ja minkälainen Historia Kirilillä on, ehkäpä hän on jo menettänyt terveytensä syötyään kymmenen vuotta pelkkää pullaa? - Nti porkkana
Vehnä Jauho kirjoitti:
HAH HAH HAA
Ja minkälainen Historia Kirilillä on, ehkäpä hän on jo menettänyt terveytensä syötyään kymmenen vuotta pelkkää pullaa?..ei oikeesti voi kovinkaan hyvin, koska hän on aina ja jatkuvalla syötöllä ponteikkaasti hyviä ja terveellisiä ruokavalioita vastaan. Kiratsoolin mielestä vain voi, kerma, liha ja kantarellit ovat in. Tänään koin ensimmäisen yllärin, että Kiratsooli olisi maistellut vielä porkkanoitakin, joten kohta kuulemme, kuinka potutkin joskus pikkupoikana maistuivat, kunnes hän sai niistä liikaa.
- Pomelo
Nti porkkana kirjoitti:
..ei oikeesti voi kovinkaan hyvin, koska hän on aina ja jatkuvalla syötöllä ponteikkaasti hyviä ja terveellisiä ruokavalioita vastaan. Kiratsoolin mielestä vain voi, kerma, liha ja kantarellit ovat in. Tänään koin ensimmäisen yllärin, että Kiratsooli olisi maistellut vielä porkkanoitakin, joten kohta kuulemme, kuinka potutkin joskus pikkupoikana maistuivat, kunnes hän sai niistä liikaa.
Peruna on tärkkelystä ja muuttuu elimistössä sokeriksi. Miten se on kevyttä.
Näin HÄN kirjoitti mulle vastaukseksi, kun annoin vinkin helposta peruna padasta...
Ei porkkanalle ja perunalle, hyi meitä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331