Juhlapäivä!

totuuden_torvi

Oikeus voitti, kun Suomen rehellinen eduskunta äänesti lain puolesta, joka tulee tekemään lopun kaikesta Linuxin ympärillä rehottavasta laittomasta kopiointitoiminnasta! Lain läpimeneminen oli lopullinen niitti kuolintuskissaan pitkään kamppailleelle Linuxille. Linuxin lopullinen sulkeminen tuleekin olemaan enää pelkkä muodollisuus.

Linux R.I.P, emme jää kaipaamaan.

22

2142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohvelibanaani

      taitaapi suurin piratismi pörrätä windoosan ympärillä.

      mitenkäs on totuuden tuuban oma kone, pullottaako waretettuja wintoosia ja pornoa levyt täys?

    • Eikö mitään parempaa sulta ikinä löydy. Jatkuvasti jauhat että Wintoosa on maailman käytetyin käyttis, niin kuinka voit vouhottaa nyt Linuxin käyttäjien olevan vastuussa kaikesta imutuksesta. Eipä tuolla Linux palstalla kysellä imutusohjeita, niitä kysellään pääasiallisesti Windowssia käyttäjien taholta. Kyllä sulla on käsitteet sekaisin. Ajattele ainakin kymmen kertaa, ennenkö tänne noita typeryyksiä kirjoitat. Pelleksihän itsesi teet muiden silmissä. Sitäpaitsi oletko niin naivi, että pidät Suomen eduskuntaa rehellisenä?

    • Eskomatinjorma

      On se ny jumalauta kumma kun noita "viimeinen naula" arkkuun viestejä on postattu jo monta vuotta ja linux porskuttaa menemään vaan.

    • linuxia ei ole kielletty

      Eipä vaan ole linuxia kielletty missään laissa! Eikä linuxin käyttötarkoitus olekaan warettaa vaan se on tarkoitettu korvaamaan windows käyttöjärjestelmänä!

      Micro$oft kuolee ja totuuden torvikin siinä samalla, molemmat kuolinkamppailunsa kärvistelee kun mikään muu käännytystyö ei auta niin sitten postaavat propagandavalheitaan.

      Tervemenoa Totuudentorvi, KUKAAN EI JÄÄ KAIPAAMAAN SINUA!

      • M.a.c.c.a.r.i

        Eikä linuxin käyttötarkoitus olekaan warettaa vaan se on tarkoitettu korvaamaan windows käyttöjärjestelmänä! "

        Ei sitä ole tehty korvaamaan yhtään mitään. Se on vain ja ainoastaan vaihtoehto, kuten Linus on myös itse todennut.


      • kuten aiemminkin
        M.a.c.c.a.r.i kirjoitti:

        Eikä linuxin käyttötarkoitus olekaan warettaa vaan se on tarkoitettu korvaamaan windows käyttöjärjestelmänä! "

        Ei sitä ole tehty korvaamaan yhtään mitään. Se on vain ja ainoastaan vaihtoehto, kuten Linus on myös itse todennut.

        Korvaamaan tai vaihtoehdoksi. Hällä väliä, monet kuitenkin ovat korvanneet wintoosansa linuxilla ja sillä siisti. Ei tarvitse alkaa viilaamaan pilkkuja siitä mikä on oikea sanamuoto.


      • pilkunviilaaja
        kuten aiemminkin kirjoitti:

        Korvaamaan tai vaihtoehdoksi. Hällä väliä, monet kuitenkin ovat korvanneet wintoosansa linuxilla ja sillä siisti. Ei tarvitse alkaa viilaamaan pilkkuja siitä mikä on oikea sanamuoto.

        "Korvaamaan tai vaihtoehdoksi. Hällä väliä, monet kuitenkin ovat korvanneet wintoosansa linuxilla ja sillä siisti."

        Luultavasti aika harva. Yleensä se Linux asennetaan Windowsin rinnalle, koska Windowsissa on kuitenkin aina jokin ohjelma, jota ilman ei pärjää. Harva vaan kehtaa tunnustaa ;)


      • ...
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        "Korvaamaan tai vaihtoehdoksi. Hällä väliä, monet kuitenkin ovat korvanneet wintoosansa linuxilla ja sillä siisti."

        Luultavasti aika harva. Yleensä se Linux asennetaan Windowsin rinnalle, koska Windowsissa on kuitenkin aina jokin ohjelma, jota ilman ei pärjää. Harva vaan kehtaa tunnustaa ;)

        Windowsissa ei ole yhtään ohjelmaa jota kaipaisin, konetta käytän (Open) Office ohjelmien käyttöön, koodaamiseen ja webbisurffailuun.

        Pelimiesten ei alkuunkaan olisi kannattanut ostaa Windows-konetta, vaan kunnollisen näytönohjaimen hinnalla saatava XBox tai PS2, ne ovat oikeita pelikoneita, jotka toimivat ilman lämpöongelmia ja jatkuvaa päivittämistä.


      • Wine!
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        "Korvaamaan tai vaihtoehdoksi. Hällä väliä, monet kuitenkin ovat korvanneet wintoosansa linuxilla ja sillä siisti."

        Luultavasti aika harva. Yleensä se Linux asennetaan Windowsin rinnalle, koska Windowsissa on kuitenkin aina jokin ohjelma, jota ilman ei pärjää. Harva vaan kehtaa tunnustaa ;)

        Ei ole pakko asentaa wintussua rinnalle. Jos ohjelma ei ole hankalinta sorttia niin pärjää kyllä mainiosti pelkällä linuxilla jossa noita "pakollisia" wintussun softia pyöritetään winen avulla.

        Ok, kaikki softat ei pyöri winen avulla. Silloin wintussu rinnalla on pakollinen. Mutta monet ohjelmat pyörii ihan kiltisti kyllä winelläkin.

        Hassuin kombinaatio mitä olen lukenut: pyöritetään bugista Internet Exploreria linuxissa Winella
        (!!!!!!), Jesus Christ...on olemassa parempiakin selaimia niin sitten joku räkäinen IE siinä linuxissa pyörimässä...


    • 0987

      Eikös se sinun testisi ala jo pikkuhiljaa valmistua? Entäs uptimen laita?

      • eskomatinjorma

        Ainakin minä odotan innolla testin tuloksia


    • kääpiö

      Kerro, mikä linuxin ympärillä on LAITONTA? Osaatko eds perustella? Kohta alkaa taas uusi threadi samasta aiheesta, mutta ne perustelut??

      Olisi kiva saada sisältöä näihin kommenttein, eikä vain sitä: "linux oin surkee". Perustelkaa vaikka, että koska ette osaa käyttää niitä.

      PREUSTELUJA; KIITOS. EI MUUTA, ETTÄ JOS ETTE PERUSTELE, KUKAAN EI OTA TEITÄ TODESTA, JA SITÄ ETTE KAI HALUA.

      • ononon

        "Kerro, mikä linuxin ympärillä on LAITONTA?"

        Tapa millä useimmat Linux jakelut purkavat, eli esittävät dvd-levyjä on yleensä laiton riippuen maasta ja lainsäädännöstä. Kyseessähän on kräkki, jolla css puretaan ja se kyllä rikkoo selkeästi kopiosuojaksen.

        Toinen asia on kopiosuojattujen cd-levyjen kopionnin mahdollistaminen, joka tulee esille myös Suomessa Lex Karpelan tullessa voimaan ensi vuoden alusta.


      • käyttötarkoitus!
        ononon kirjoitti:

        "Kerro, mikä linuxin ympärillä on LAITONTA?"

        Tapa millä useimmat Linux jakelut purkavat, eli esittävät dvd-levyjä on yleensä laiton riippuen maasta ja lainsäädännöstä. Kyseessähän on kräkki, jolla css puretaan ja se kyllä rikkoo selkeästi kopiosuojaksen.

        Toinen asia on kopiosuojattujen cd-levyjen kopionnin mahdollistaminen, joka tulee esille myös Suomessa Lex Karpelan tullessa voimaan ensi vuoden alusta.

        Kuten Karpela itse on moneen kertaan sanonut, linuxista ei tule laitonta, sen koommin kuin Macistakaan (tarkoitan tässä Mac-käyttiksiä) koska kumpaakaan ei ole tehty pääasiallisena käyttötarkoituksena murtaa tai kiertää kopiosuojauksia sen paremmin kuin warettamiseenkaan, kumpikin on laillinen koska molemmat ovat käyttöjärjestelmiä eivätkä kopiosuojan purkuohjelmia vaikka on mahdollista toki kopiosuojaus kummallakin kiertää.

        Tätä faktaa vaan ei linuxin vastustajat, (EPÄ)Totuuden torvi etunenässä, tunnu tajuavan. Mutta no, minkäs fanaatikoille voit.


      • LexLex
        käyttötarkoitus! kirjoitti:

        Kuten Karpela itse on moneen kertaan sanonut, linuxista ei tule laitonta, sen koommin kuin Macistakaan (tarkoitan tässä Mac-käyttiksiä) koska kumpaakaan ei ole tehty pääasiallisena käyttötarkoituksena murtaa tai kiertää kopiosuojauksia sen paremmin kuin warettamiseenkaan, kumpikin on laillinen koska molemmat ovat käyttöjärjestelmiä eivätkä kopiosuojan purkuohjelmia vaikka on mahdollista toki kopiosuojaus kummallakin kiertää.

        Tätä faktaa vaan ei linuxin vastustajat, (EPÄ)Totuuden torvi etunenässä, tunnu tajuavan. Mutta no, minkäs fanaatikoille voit.

        "Tätä faktaa vaan ei linuxin vastustajat, "

        Ei tuo ole mitään faktaa. Edes juristit lainsäätäneistä kansanedustajista puhumattakaan eivät tiedä mikä on lopulta sallittua ja mikä ei. Se mitä Karpela höpisee on aivan eri asia, kuin mitä siihen lakiin on _kirjoitettu_.


      • kielletty linuxia!
        LexLex kirjoitti:

        "Tätä faktaa vaan ei linuxin vastustajat, "

        Ei tuo ole mitään faktaa. Edes juristit lainsäätäneistä kansanedustajista puhumattakaan eivät tiedä mikä on lopulta sallittua ja mikä ei. Se mitä Karpela höpisee on aivan eri asia, kuin mitä siihen lakiin on _kirjoitettu_.

        Kyllähän se siinä laissa lukee. Se onkin lähes ainoa kohta jossa ko. laista ottaa selkoa.

        Nimittäin tuossa laissa mainitaan nimenomaisesti laittomiksi sellaiset ohjelmat joiden PÄÄASIALLINEN käyttötarkoitus on purkaa tai ohittaa kopiosuojaus. Linux tai Mac eivät ole kumpikaan tehty kopiosuojausten purkamiseen vaikka se kummallakin onnistuisi.

        Jos laki jostain syystä kieltäisi linuxin tai Macin niin siitä nousisi vielä suurempi haloo ja luulen että EU:kin jo puuttuisi siihen. Se nimittäin on kilpailun estämistä ja kilpailun estäminen on käsittääkseni EU-alueella laitonta joten Suomi syyllistyisi laittomuuksiin jos kieltäisi Linuxin tai Macin.

        Nyt jos SINUN logiikkaasi noudatetaan, niin myös Mac olisi laiton. Viime viikollahan tuli Ajankohtainen kakkonen jossa esimerkkinä näytettiin kuinka näpsäkästi kopiosuojatun cd:n kopioiminen Macilla sujuu, siis Mac kopioi koko levyn välittämättä mistään suojauksista eikä sen tarvinnut edes purkaa suojauksia.


      • laajentaa Windowsiin
        ononon kirjoitti:

        "Kerro, mikä linuxin ympärillä on LAITONTA?"

        Tapa millä useimmat Linux jakelut purkavat, eli esittävät dvd-levyjä on yleensä laiton riippuen maasta ja lainsäädännöstä. Kyseessähän on kräkki, jolla css puretaan ja se kyllä rikkoo selkeästi kopiosuojaksen.

        Toinen asia on kopiosuojattujen cd-levyjen kopionnin mahdollistaminen, joka tulee esille myös Suomessa Lex Karpelan tullessa voimaan ensi vuoden alusta.

        Eli tarkoittanet että "Linuxissa käytetyistä DVD-toisto ohjelmista osa käyttää laitonta..." Tuota css:n purkamistahan tuossa ei tee Linux vaan toisto ohjelma (tarkemmin ottaen siinäkin yleensä erillinen lisäpalikka).

        Tuolla perusteella voisi Windowsinkin tuomita laittomaksi, monellakohan pyörii Windowsissa ImTOO DVD Ripper, DVD Decrypter tai esim. DVDFab ? Ja Windowsissa noita käytetään nimenomaan DVD-levyjen _kopiointiin_ ja usein selkeästi laittomaan kopiointiin (eli siis muuhun kuin omaan käyttöön kopiointi), Linuxissa valtaosa tuosta "laittomasta purkamisesta" tapahtuu lienee katselun yhteydessä koska "laillisen" katseluohjelman saamien on melkohankalaa.

        Lisäksi nykyisin aika monesta Linux distrosta tuo css purku on jätetty pois levityspaketista ja se pitää erikseen hakea asennuksen jälkeen jostain.

        Koitappa pikaisesti arvata kumman ympärillä/avulla tapahtuu enemmän laitonta kopiointia ja muuta vastaavaa, Windowsin vai Linuxin ? Kummasti nuo warettajat tuntuvat pyörivän Windows ympäristössä....


      • Diih...
        laajentaa Windowsiin kirjoitti:

        Eli tarkoittanet että "Linuxissa käytetyistä DVD-toisto ohjelmista osa käyttää laitonta..." Tuota css:n purkamistahan tuossa ei tee Linux vaan toisto ohjelma (tarkemmin ottaen siinäkin yleensä erillinen lisäpalikka).

        Tuolla perusteella voisi Windowsinkin tuomita laittomaksi, monellakohan pyörii Windowsissa ImTOO DVD Ripper, DVD Decrypter tai esim. DVDFab ? Ja Windowsissa noita käytetään nimenomaan DVD-levyjen _kopiointiin_ ja usein selkeästi laittomaan kopiointiin (eli siis muuhun kuin omaan käyttöön kopiointi), Linuxissa valtaosa tuosta "laittomasta purkamisesta" tapahtuu lienee katselun yhteydessä koska "laillisen" katseluohjelman saamien on melkohankalaa.

        Lisäksi nykyisin aika monesta Linux distrosta tuo css purku on jätetty pois levityspaketista ja se pitää erikseen hakea asennuksen jälkeen jostain.

        Koitappa pikaisesti arvata kumman ympärillä/avulla tapahtuu enemmän laitonta kopiointia ja muuta vastaavaa, Windowsin vai Linuxin ? Kummasti nuo warettajat tuntuvat pyörivän Windows ympäristössä....

        "Koitappa pikaisesti arvata kumman ympärillä/avulla tapahtuu enemmän laitonta kopiointia ja muuta vastaavaa, Windowsin vai Linuxin"

        Koitappa pikaisesti arvata kumpaa on maailmalla enemmän käytössä.!


      • ...
        Diih... kirjoitti:

        "Koitappa pikaisesti arvata kumman ympärillä/avulla tapahtuu enemmän laitonta kopiointia ja muuta vastaavaa, Windowsin vai Linuxin"

        Koitappa pikaisesti arvata kumpaa on maailmalla enemmän käytössä.!

        Arvaa kuinka suuri prosentti maailman wintoosista itsessään on laittomia kopioita?


      • Joo ??
        ... kirjoitti:

        Arvaa kuinka suuri prosentti maailman wintoosista itsessään on laittomia kopioita?

        Vaikka linukan sais ilmaseks niin winukka pitää olla.!


      • Kaptah
        Joo ?? kirjoitti:

        Vaikka linukan sais ilmaseks niin winukka pitää olla.!

        Tykkävääthän kärpäsetkin paskasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe