Pitkät naiset: mistä löydät sopivia valmisvaatteita?

Pitkille tytöille kysymys:

Oletteko löytäneet jostain hyvän valikoiman vaatteita, joissa on riittävät pitkät hihat ja lahkeet?

Useimmat valmistajat kuvittelevat, että pituus ja leveys kasvavat samassa suhteessa. Harmi. Vaatteiden lyhentäminen olisi niin paljon helpompaa kuin pidentäminen.

51

16393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • femmeh

      Olen 180sentinen hoikka neito.

      Farkuissa löydän joistain harvoista Onlyn farkuista itselleni tarpeeksi pitkät lahkeet. Useimmiten ostan kuitenkin Freesoulin farkkuja, koska niiden tekemät housut ovat suurimmaksi osaksi kapeaa ja pitkää mallia. Paitoja on käsittämättömän hankala ollut löytää. Nyt olen kuitenkin muutaman paidan löytänyt Gsukselta. Tarpeeksi pitkää mallia ettei napa näy. Myöskin Pumalta on vaatteita ja We-trikoopaidat ovat pitkillä hioilla ja suht hoikalla mallilla, eikä niissäkään napa vilku.

      Valitettavasti vain hameet, sukat ja alusvaatteet ovat ainoita joita voi löytää lähes joka kaupasta. Samaa ajatusta olen viljellyt päässäni että koska vaatemerkit alkavat tehdä vaatteita myös meille pitkille. Ennen kaikkea meille pitkile ja hoikille. Farkkujakin lyhennetään nykyään monen liikkeen toimesta. Joku päivä vielä menen kyllä kysymään että "ettekö pidentäisi?" ;)

      Huvittaa usein kaupoissa kun käy kysymässä esim.pidempää lahjetta farkkuihin myyjät alkavat selittää että ettei heillä valitettavasti ole, mutta niitä on kysytty usein joten he varmasti pian tilaavat. Enpä ole kuitenkaan kyseisessä liikkeissä koskaan nähnyt kuitenkaan lahjetta nro 36. Pahimmissa tapauksissa aletaan kauppaamaan housua liian lyhyellä lahkeella. Kysehän ei ole siitä etteikö meille pitkille tehtäisi vaatteita, vaan siitä että harva kauppa tilaa lahkeella 36 varustettuja housuja.

      En halua mitään erikoiskohteluani pituuteni takia, vaan haluaisin mielelläni löytää myös oman farkkukokoni normaalien housujen seasta. Takit ja talvivaatteet yleensä ostan kaupasta mutta äitini sitten kaventaa ne minulle. Asiallisemmat vaatteet (=jakkupuvut ja juhlavaatteet lähinnä) äitini tekee ne. Saan millaisen haluan ja istuvan vaatteen.

      Tulevaisuudessa luulen että tulen teettämään aika paljon vaatteita kuten nytkin. Jään kuitenkin odottamaan josko hoikalle ja pitkäle vartalolle löytyy laadukkaampi merkki. Voin maksaa vaatteesta jotka kestää ja pysyy hyvänä mutta ennen kaikkea panostaisin mielelläni suomalaiseen nousevaan merkkiin. :)

      • Pitkäkoipi

        Zaran housut on tehty pitkille ja hoikille.


    • sais olla

      Mitä kaupunkeja lähellä(ajomatkan päässä) ja kuinka pitkälle ne vaatteet pitäs olla sopivia?sun pituus cm? ja onko muuten koko hoikka?normaali?suuri?

    • ...

      farkuista löytyy long-malli jossa lahkeen pituutta riittää.Myös Vero Modan farkuissa on aika pitkät lahkeet, Espritin housuissa kuitenkin vielä pidemmät.

    • sääret

      Farkuissa Fornarinalla ja Dieselillä löytyy tarpeeksi pitkiä jopa minulle (180cm) ja mikä tärkeintä, farkut ovat myös hyvännäköiset.

    • Pitkä nainen

      Täytyy sanoo, että en enää jaksa ettiä sopivan mittasia housuja ja sopivia paitoja.

      Ryhdyin noin pari vuotta harhotteleen housujen tekoo ja nykyään housut onnistuu hyvin. Samoin on paitojen kohdalla.
      Ja saan myös tehdä siskoilleni ja muille pidemmille ihmisille housuja.
      Mutta itte tekemät vaatteet ei kuitenkaa vastaa kaupan tekemiä vaatteita.
      Housuissani lahkeen sisäpituus on oltava yli 90cm.
      Eli otan ideoita vastaan mielelläni jos niitä on... =)
      Koskien kaupasta ostettuja housuja. Tai itte tehtyjä.

      • Korkealta on kiva katsella

        Hei! Olen 189cm pitkä hoikka nainen ja farkkujen tuuma koko 36 ei riitä alkuunkaan. Kannattaa käydä kysymässä jossain farkku liikkeessä että jos joku valmistaja suostuu tekemään erikois mitotuksella oman kokoiset farkut, minulla kävi näin, tosin jouduin tilaamaan sitten neljät, mutta ompahan oman mittaiset farkut =)


      • Vivie
        Korkealta on kiva katsella kirjoitti:

        Hei! Olen 189cm pitkä hoikka nainen ja farkkujen tuuma koko 36 ei riitä alkuunkaan. Kannattaa käydä kysymässä jossain farkku liikkeessä että jos joku valmistaja suostuu tekemään erikois mitotuksella oman kokoiset farkut, minulla kävi näin, tosin jouduin tilaamaan sitten neljät, mutta ompahan oman mittaiset farkut =)

        Missä liikkeessä saa noin hyvää palvelua että suostuvat auttamaan pidempien housujen hankinnassa?? Pää hajoaa farkkumetsästyksessä, itseasiassa oon jo luovuttanutkin, ja ne parit farkut jotka omistan, on löytyneet vahingossa! Pituutta löytyy minultakin nim. semmonen 183cm ja 36 pituset farkut ois just ne oikeat!:)


      • jipi
        Korkealta on kiva katsella kirjoitti:

        Hei! Olen 189cm pitkä hoikka nainen ja farkkujen tuuma koko 36 ei riitä alkuunkaan. Kannattaa käydä kysymässä jossain farkku liikkeessä että jos joku valmistaja suostuu tekemään erikois mitotuksella oman kokoiset farkut, minulla kävi näin, tosin jouduin tilaamaan sitten neljät, mutta ompahan oman mittaiset farkut =)

        onlyyn on tullu 36 lahkeenpituus, bongasin näitä housuja muutamastakin eri mallista :)


      • anjaaaa
        jipi kirjoitti:

        onlyyn on tullu 36 lahkeenpituus, bongasin näitä housuja muutamastakin eri mallista :)

        huomasin saman, onlysta löytyy nykyään jopa suht usein pituutta 36. tosin jos on yli 185 cm pitkä, ei se paljon auta vielä.


    • pitkänhuiskea

      Kannattaa kysellä MAC merkkisiä farkkuja, lahjepituuksia aina kokoon 36. Löytyy myös samalta valmistajalta suoria housujakin. Ja hyvännäköisiäkin ovat! Samaten kannattaa kurkata Sunny`s Fashionin sivuja netistä, pikiä farkkuja siellä verkkomyynnissä!

      • Liian pitkä

        Tiedätkö, missä liikkeissä MAC:n farkkuja/suoria housuja on myynnissä. Itse olen ostanut muutamat Stockmannilta, mutta nyt sielläkin on vain pituuksia 34 saakka, kun kuulemma 36 pituutta menee niin vähän ettei niitä tilata myyntiin. Tosi ärsyttävää, koska ovat olleet pitkään aikaan ainoita farkkuja joissa mulle on riittänyt pituus, olen 182 pitkä.


      • Honkkeliko
        Liian pitkä kirjoitti:

        Tiedätkö, missä liikkeissä MAC:n farkkuja/suoria housuja on myynnissä. Itse olen ostanut muutamat Stockmannilta, mutta nyt sielläkin on vain pituuksia 34 saakka, kun kuulemma 36 pituutta menee niin vähän ettei niitä tilata myyntiin. Tosi ärsyttävää, koska ovat olleet pitkään aikaan ainoita farkkuja joissa mulle on riittänyt pituus, olen 182 pitkä.

        cm on tullut pituutta ja 36 lahje unelmana. Kävin itse Stockan pukeutumisneuvonnassa ja tilaamalla sain ihanat riittävän pitkät Armanin farkut, jotka on olleet kovassa kulutuksessa. Tallfits.com verkkokaupasta ostin kivat MACin pellavahousut kesäksi ja muita malleja odottelen lisää syksylle ( ei oikein korkeat mallit sovi mun kroppaan...).
        P.S. Just hyvän pituinen ;-)!!


      • Tosi pitkäselkäinen
        Honkkeliko kirjoitti:

        cm on tullut pituutta ja 36 lahje unelmana. Kävin itse Stockan pukeutumisneuvonnassa ja tilaamalla sain ihanat riittävän pitkät Armanin farkut, jotka on olleet kovassa kulutuksessa. Tallfits.com verkkokaupasta ostin kivat MACin pellavahousut kesäksi ja muita malleja odottelen lisää syksylle ( ei oikein korkeat mallit sovi mun kroppaan...).
        P.S. Just hyvän pituinen ;-)!!

        MAC:n farkkuja voi ostaa Saksassa melkein mistä vain ja niitä voi tilata netistä - 36 lahjepituutta löytyy. Hollannissa on myös pitkiä, siellä oli kaupissa 38 pituisia farkkuja naisten leikkauksella. Varmaan löytyisi joku hollantilainen nettikauppa. Farkkujen ostaminen ei ole se ongelmallisin juttu lainkaan, kun löytyy se hyvä malli, niitä voi tilata netistä kokeilematta. Olen 182 ja mulle riittää 34 lahje eli your face extralong, voglia extralong, MAC.ssa 34 nippa nappa- mutta mistä löytäisin yläosia - siis paitapuseroita, istuvia takkeja ja blazereitä - kertokaapa. Mulla on selän pituus iso ongelma - vyötäröleikkaukset taskut ja yksityiskohdat jäävät aina liian ylös. Olen kropaltani yläpainoinen, suora lantio, suora keskivartalo ja liikaa tissejä - 80E, kulmikkaat hartiat ja pitkät kädet. Jos vartaloni mittasuhteet olisi sopusuhtaiset, olisin varmaan 190 pitkä, pituuteni on selässä. Olisi kiva, jos löytyisi joku pitkien naisten vaatehtimo tai nettiosoite, josta saisi smart & casual vaatetta - vapaajalla voin loikkia verkkareissa mutta töissä olisin mieluummin jossain muussa kuin säkissä. Itse ompeleminen ei ole hyvä vaihtoehto, Suomesta ei tunnu löytyvän laadukkaita kankaita, jotta tulos vastaisi itse nyhertämisen vaivaa.


      • •••
        Tosi pitkäselkäinen kirjoitti:

        MAC:n farkkuja voi ostaa Saksassa melkein mistä vain ja niitä voi tilata netistä - 36 lahjepituutta löytyy. Hollannissa on myös pitkiä, siellä oli kaupissa 38 pituisia farkkuja naisten leikkauksella. Varmaan löytyisi joku hollantilainen nettikauppa. Farkkujen ostaminen ei ole se ongelmallisin juttu lainkaan, kun löytyy se hyvä malli, niitä voi tilata netistä kokeilematta. Olen 182 ja mulle riittää 34 lahje eli your face extralong, voglia extralong, MAC.ssa 34 nippa nappa- mutta mistä löytäisin yläosia - siis paitapuseroita, istuvia takkeja ja blazereitä - kertokaapa. Mulla on selän pituus iso ongelma - vyötäröleikkaukset taskut ja yksityiskohdat jäävät aina liian ylös. Olen kropaltani yläpainoinen, suora lantio, suora keskivartalo ja liikaa tissejä - 80E, kulmikkaat hartiat ja pitkät kädet. Jos vartaloni mittasuhteet olisi sopusuhtaiset, olisin varmaan 190 pitkä, pituuteni on selässä. Olisi kiva, jos löytyisi joku pitkien naisten vaatehtimo tai nettiosoite, josta saisi smart & casual vaatetta - vapaajalla voin loikkia verkkareissa mutta töissä olisin mieluummin jossain muussa kuin säkissä. Itse ompeleminen ei ole hyvä vaihtoehto, Suomesta ei tunnu löytyvän laadukkaita kankaita, jotta tulos vastaisi itse nyhertämisen vaivaa.

        Long tall Sally, www.longtallsally.com


      • Sallin vakioasiakas
        ••• kirjoitti:

        Long tall Sally, www.longtallsally.com

        Olen tilannut jo vuosia lähes kaikki vaatteeni Sallystä ja käynyt paikan päälläkin Englannissa ostoksilla. Aikoinaan oli mullistavan tuntuista löytää kyseinen liike; valmisvaatteiden ostaminenhan oli aikaisemmin ollut lähes mahdotonta. Nykyisin käyn heidän sivuilla lähes viikottain, sillä siellä tapahtuu koko ajan. Ostoksia teen noin 3-4 kertaa vuodessa uuden kauden alussa. Joskus on ollut huomauttamista joidenkin tuotteiden laadusta ja joskus kokojen kanssa on ollut niin ja näin. Tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen ovat kuitenkin onnistuneet hyvin. Juuri nyt odotan postitse tulevaa esitettä ja mahdollisesti & toivottavasti sen mukana tulevaa 10% alennuskoodia. Odottamassa oleva ostoslista on jo aika pitkä ja alennuskuponki olisi tarpeen. Valitettavasti vaatteiden hinnat eivät ole aivan halvemmasta päästä.


      • m
        Sallin vakioasiakas kirjoitti:

        Olen tilannut jo vuosia lähes kaikki vaatteeni Sallystä ja käynyt paikan päälläkin Englannissa ostoksilla. Aikoinaan oli mullistavan tuntuista löytää kyseinen liike; valmisvaatteiden ostaminenhan oli aikaisemmin ollut lähes mahdotonta. Nykyisin käyn heidän sivuilla lähes viikottain, sillä siellä tapahtuu koko ajan. Ostoksia teen noin 3-4 kertaa vuodessa uuden kauden alussa. Joskus on ollut huomauttamista joidenkin tuotteiden laadusta ja joskus kokojen kanssa on ollut niin ja näin. Tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen ovat kuitenkin onnistuneet hyvin. Juuri nyt odotan postitse tulevaa esitettä ja mahdollisesti & toivottavasti sen mukana tulevaa 10% alennuskoodia. Odottamassa oleva ostoslista on jo aika pitkä ja alennuskuponki olisi tarpeen. Valitettavasti vaatteiden hinnat eivät ole aivan halvemmasta päästä.

        Tilasin kerran, enkä toiste tilaa.

        Tänään sain paketin, mutta vaate ei miellyttänyt. SLT:n webbisivuilla sanotaan, että asiakas maksaa palautuskustannukset. Tämä ok, mutta minulle tuli paketin sisällä lappu, jossa kerrotaan, että postikuluja ei palauteta (palautan siis kaikki saamani). Minusta tämä on todella huonoa palvelua, sillä maksan jo pelkästä palautuksesta sen 30€... :-/


      • se tosi pitkäselkäinen
        Sallin vakioasiakas kirjoitti:

        Olen tilannut jo vuosia lähes kaikki vaatteeni Sallystä ja käynyt paikan päälläkin Englannissa ostoksilla. Aikoinaan oli mullistavan tuntuista löytää kyseinen liike; valmisvaatteiden ostaminenhan oli aikaisemmin ollut lähes mahdotonta. Nykyisin käyn heidän sivuilla lähes viikottain, sillä siellä tapahtuu koko ajan. Ostoksia teen noin 3-4 kertaa vuodessa uuden kauden alussa. Joskus on ollut huomauttamista joidenkin tuotteiden laadusta ja joskus kokojen kanssa on ollut niin ja näin. Tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen ovat kuitenkin onnistuneet hyvin. Juuri nyt odotan postitse tulevaa esitettä ja mahdollisesti & toivottavasti sen mukana tulevaa 10% alennuskoodia. Odottamassa oleva ostoslista on jo aika pitkä ja alennuskuponki olisi tarpeen. Valitettavasti vaatteiden hinnat eivät ole aivan halvemmasta päästä.

        Kiitos vinkistä!
        Nyt olen minäkin LTS:n asiakas. Tilasin takin syksyksi ja toisen pidemmän talveksi. Vihdoinkin on takeissa vyötärö kohdallaan ja hihat jopa vähän pitkät. Tilasin myös housupuvun ja yhden blazerin, jokusen puseron, farkutkin. Kaikki Istuvat kuin mittatilauksena tehdyt. Ja tutut alkoivat kommentoimaan, hei, sinä olet vihdoinkin oppinut pukeutumaan....mutta hinta/laadun kanssa saa olla tarkkana - takeissä ja puvuissa saisi olla enemmän villaa, kankaat eivät ole ihan priimaa, kuin toivoisin. Kokojen kanssa on myös ollut hieman vaikeuksia, yksi lähetys piti palauttaa ja postitus maksoi 17 euroa. Silti. Minulla ei ole koskaan ollut istuvaa naisellisesti leikattua takkia tai kaunista housupukua. Nyt on :-)


      • •••
        se tosi pitkäselkäinen kirjoitti:

        Kiitos vinkistä!
        Nyt olen minäkin LTS:n asiakas. Tilasin takin syksyksi ja toisen pidemmän talveksi. Vihdoinkin on takeissa vyötärö kohdallaan ja hihat jopa vähän pitkät. Tilasin myös housupuvun ja yhden blazerin, jokusen puseron, farkutkin. Kaikki Istuvat kuin mittatilauksena tehdyt. Ja tutut alkoivat kommentoimaan, hei, sinä olet vihdoinkin oppinut pukeutumaan....mutta hinta/laadun kanssa saa olla tarkkana - takeissä ja puvuissa saisi olla enemmän villaa, kankaat eivät ole ihan priimaa, kuin toivoisin. Kokojen kanssa on myös ollut hieman vaikeuksia, yksi lähetys piti palauttaa ja postitus maksoi 17 euroa. Silti. Minulla ei ole koskaan ollut istuvaa naisellisesti leikattua takkia tai kaunista housupukua. Nyt on :-)

        Kiva, että vinkistä oli apua :)


      • Sopivan pitkä 181
        Honkkeliko kirjoitti:

        cm on tullut pituutta ja 36 lahje unelmana. Kävin itse Stockan pukeutumisneuvonnassa ja tilaamalla sain ihanat riittävän pitkät Armanin farkut, jotka on olleet kovassa kulutuksessa. Tallfits.com verkkokaupasta ostin kivat MACin pellavahousut kesäksi ja muita malleja odottelen lisää syksylle ( ei oikein korkeat mallit sovi mun kroppaan...).
        P.S. Just hyvän pituinen ;-)!!

        ja jes, sain sieltä riittävän pitkät macit -kiitos vinkistä, Tuli tarpeeseen! Tykkäsin ku oli mutkaton palvelu kans.


    • sieltä minä ostelen

      ainut paikka mistä saan tarpeeks pitkät farkut on ellos. Lahkeen siäpituus pitää olla vähintään 86cm

      • anna998

        Jokaisesta suuremmasta kaupungista löytyy edc/espirit liike. Siellä hyvät valikoimat ja useimmista pituus riittää 36'' asti.. Ite 184cm ja normaalipaino. Vielä hankalampaa löytää vaatteita. Farkkuja nyt siis tuolta edc:ltä kuitenkin.


      • :)
        anna998 kirjoitti:

        Jokaisesta suuremmasta kaupungista löytyy edc/espirit liike. Siellä hyvät valikoimat ja useimmista pituus riittää 36'' asti.. Ite 184cm ja normaalipaino. Vielä hankalampaa löytää vaatteita. Farkkuja nyt siis tuolta edc:ltä kuitenkin.

        Long Tall Sally on paikka josta taatusti löytyy, mutta jos vähän nuorekkaampia vaatteita etsii, niin Topshopilla on nettikauppa, ja heillä on siellä Tall-niminen mallisto. Tosiaan siis farkkuja 36''-pituisina. Zaralta olen myös saanut hyviä farkkuja, ostin tosin Ruotsista ne, ja lisäksi WESC:iltä löysin hirmu pitkät (noin. 90cm) pitkät farkut, nekin tosin Ruotsista.


      • kaivataan
        :) kirjoitti:

        Long Tall Sally on paikka josta taatusti löytyy, mutta jos vähän nuorekkaampia vaatteita etsii, niin Topshopilla on nettikauppa, ja heillä on siellä Tall-niminen mallisto. Tosiaan siis farkkuja 36''-pituisina. Zaralta olen myös saanut hyviä farkkuja, ostin tosin Ruotsista ne, ja lisäksi WESC:iltä löysin hirmu pitkät (noin. 90cm) pitkät farkut, nekin tosin Ruotsista.

        "ja lisäksi WESC:iltä löysin hirmu pitkät (noin. 90cm) pitkät farkut"

        Tuo lause alkoi epäilyttämään että 90 senttiset olisi hirmupitkät! Käytän mm. Ellokseltä haaramitaltaan 86 senttisiä housuja ja farkkuja. Nekin riittävät juuri ja juuri nilkkaan saakka, ei enää kengän päälle. Olenko sitten poikkeuksellisen pitkäsäärinen, pituuteni on 178 cm. Itseäni paljon pidempiäkin naisia, varsinkin nuoria, löytyy nykyisin runsaasti.


      • jc:stä löytyy
        kaivataan kirjoitti:

        "ja lisäksi WESC:iltä löysin hirmu pitkät (noin. 90cm) pitkät farkut"

        Tuo lause alkoi epäilyttämään että 90 senttiset olisi hirmupitkät! Käytän mm. Ellokseltä haaramitaltaan 86 senttisiä housuja ja farkkuja. Nekin riittävät juuri ja juuri nilkkaan saakka, ei enää kengän päälle. Olenko sitten poikkeuksellisen pitkäsäärinen, pituuteni on 178 cm. Itseäni paljon pidempiäkin naisia, varsinkin nuoria, löytyy nykyisin runsaasti.

        Jos etsii ihan tavallisia pillifarkkuja niin jc:stä löytyy 36 tuumakokoa. Crockerin farkut ainakin ovat todella edullisia. Itselläni 36 housut riittää juuri ja juuri kun pituutta löytyykin sitten n. 184 cm. Takkeja ei löydy juuri mistään, tuntuu että valmistajat luulevat kaikilla olevan sellaiset tappikädet... Mutta onneksi löysin VILAsta melko pitkähihaisen kevättakin (olisivat voineet olla pidemmätkin) :)


    • m0m0

      Uusi löytöni on Halens, josta saa nykyään monenlaisia farkkuja (muitakin housuja, mutta en ole vielä ostanut) ainakin 94cm pituuteen asti. Olen ollut tosi iloinen tästä mahiksesta, kun kuitenkin pohjoismaisesta nettikaupasta helppo tilata, ja hinnat sekä laatu ok. Vyötärö aavistuksen korkea omaan makuuni muttei kainaloon asti sentään.

      Miinuspuolena on ollut että joissan, erityisesti pillifarkkumallissa, on vyötärön kohdalta turhan väljä (pienemmässä koossa ei taas saa jalkaan), ts. tarkoitettu varmaan enemmän tasamallisille teineille eikä tällaiselle lanteikkaalle muttei mahakkaalle kolmikyppiselle. Tarkoituksena on ollut viedä kavennettavaksi, vielä olen käyttänyt pitkien paitojen kanssa (koska vyön kanssa pussittaa).

      36" riittää yleensä minulle, mallista riippuen, mutta TopShopista on saanut myös joitain 38" mittaisia housuja (olen ostanut vain paikanpäältä, en ole heidän nettikauppaansa kokeillut). Olen ostanut myös Lee-farkut, jotka 35" koossakin riittivät juuri ja juuri minulle.

      Takit ovat probleema, tuunauksella saa joistain sopivat (availee hihansuita tms). Ellokselta ostin juuri takin jossa tarpeeksi pitkät hihat (Sara Kelly -merkki). Koko on 42 mutta malliin kuuluu vyö, eli pientä mallin löysyyttä saa kurottua. Mutta hihankoot heilläkin vaihtelevat malleittain kovasti, montaa on tullut kokeiltua...

    • jallajalla

      Long Tall Sallyn neulostakkeja ja neuleita kehottaisin oman kokemukseni perusteella välttämään. Mielestäni ovat hintaansa nähden todella huonolaatuisia, pesunukkaa ja nyppyyntymistä tulee luvattoman nopeasti ja paljon. Vastaavat laadultaan milestäni pahimpia Vero Modan ja Onlyn halppiksia, vaikka LTS:n neuleilla hintaa on helposti tuplat. Tilaamiini housuihin, mekkoihin ja toppeihin olen ollut oikein tyytyväinen. Toimitukset ovat sujuneet nopeasti, joskin usein on käynyt niin, että tilaamani tuote onkin ollut loppuunmyyty, vaikka nettikaupassa sitä on tarjolla. Näin on käynyt niin usein, että nykyisin en uskalla tilata mitään extroja, ettei käy niin, että saankin ainoastaa jonkun pipon tai muun pikkutuotteen kamalat postimaksut päälle.

    • haaveet

      Seppälässä on edullisia vaatteita myös isokokoisille.

      • pitkäsäärikoipinen

        Mutta kun kaikki pitkät eivät ole pulleita :) niin XXXL naisten osastolta en voi ostaa.

        Terkuin pitkäkoipinen 175 cm ja 65 kg painava nainen, painoindeksi on melkein vain 20 eli mistään XXXL vaateosastolta en voi ostaa.

        Aina jostain olen vaatteeni saanut ettei tarvitse alasti kukea mutta helpompaakin saisi olla.


      • fjdlödlfj
        pitkäsäärikoipinen kirjoitti:

        Mutta kun kaikki pitkät eivät ole pulleita :) niin XXXL naisten osastolta en voi ostaa.

        Terkuin pitkäkoipinen 175 cm ja 65 kg painava nainen, painoindeksi on melkein vain 20 eli mistään XXXL vaateosastolta en voi ostaa.

        Aina jostain olen vaatteeni saanut ettei tarvitse alasti kukea mutta helpompaakin saisi olla.

        Tämänkin ketjun vinkkaamista (netti)kaupoista saa varmasti hoikempikin pitkä kudetta....


    • Zkoba

      Sekä TopShop että Dorothly Perkings myyvät omaa Tall mallistoaan, joissa on tarpeeksi pitkät lahkeet. Molempia saa tilata netistä. Seppälän lahje on auttamattomasti liian lyhyt, vaikka muuten vaatteet ovatkin kivoja. Hollannissa Miss Etam ja WE tekevät myös Tall mallistoja. Lähin TopShop on Tukholmassa, jossa kannattaa käydä housuostoksilla, jos on esim risteilyllä. Harmi, ettei Suomessa mikään liike ota näitä maalistoonsa...

    • 218463

      Onko Long tall sallyn vaatteiden koot suuri vai isoja? Käytän koko 38 mutta kun katson tuota heidän kokotaulukkoa niin minun pitäisi ottaa koko 40, pitääkö koot paikkansa?

    • aviomies

      Kertokaapas mistä löytyis toppahousut naiselle, jolla on oikein pitkät jalat?Ollaan vaimoni kanssa kierrelty vaikka missä ja aina on lahkeet lyhyet.

      • dlkjsdlökjf

      • lfklösdldfjka

        Joku muukin etsinyt toppa/ulkoiluhousuja Suomessa:

        http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1927685-todella-pitkalahkeisia-ulkoiluhousuja-milla-merkilla/

        http://lilouscrush.blogspot.fi/2010/12/kirahvi-pulkkasille.html

        Ja tässä joitain esimerkkejä myytävistä tuotteista:

        http://www.zalando.fi/ale-naisten-urheilu-pitkat-housut/?sport_type=ulkoilu.hiihto.lumilautailu

        http://www.scandinavianoutdoorstore.com/naisten-vaatteet/vedenpitavat-kuorihousut/vandra-q-pant-long/

        http://www.scandinavianoutdoorstore.com/naisten-vaatteet/vedenpitavat-kuorihousut/vandra-ii-q-pant-long/

        http://www.scandinavianoutdoorstore.com/naisten-vaatteet/tuulenpitavat-housut/aero-q-long-housut/

        http://www.fjallraven.fi/vaatteet/housut/karla-trousers-regular

        https://www.budgetsport.fi/naisten-pukeutuminen/3628/dg?openGroup=3628#productType_facet=Housut&price_limit_min=9.95&price_limit_max=239.0&price_min=9.95&price_max=239.0&sort=&yPositionBrand=0&yPositionGroup=0&yPositionSize=0&yPositionColor=0&page=

        http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/toppahousut/

        Messuilta tietoa yleensä pitkien naisten vaatteista:

        http://www.elle.fi/vinkit/muotia-pitkille-naisille

        Kiloklubilla käyty keskustelua isosta vaatetuksesta:

        https://kiloklubi.fi/foorumi/Ulkonäkö-8/Mistä-isoja-ulkoilu-ja-liikuntavaatteita-695/10/


    • pitkäkoipi

      Minä olen 180cm ja löysin ihan HM riittävän pitkällä lahkeella olevat farkut,,En meinannut uskoa kun myyjä suositteli minulle eräitä farkkuaj jun kerroin että lahkeet jää lyhyiksi,Kokoni on 31 tuumaa,

    • mursunperseuu

      moi juu kyllä minäkin mietin näitä ja tulin siihen tulokseen että kyllä asia on näin

    • Rainisto

      Facebookissa ainakin on sellainen suomalainen sivu kuin Green house wear, ja niillä on myös verkkokauppa www.greenhousewear.fi. Löytyiskö sieltä? On suunnattu nimenomaan pitkille naisille.

    • OnkoPaljonPitkiä

      Pitäisikö ruvetatekemään juttuja pitkien naisten pukeutumisongelmista, jotta valmisjatkin heräisivät.

      Paljonko meitä on?

      • ökfökööskdöf

        Onhan meitä jonkun verran. Treelta käsin pyörii jo Pieni- ja isokenkäisten ry eli PIKRY, joilla oma lehti ja vaikutuskanavat pitkien asialle. Ollut jo vuosia. Heidän nettisivunsa on
        http://www.tallsmall.fi/


      • klkhkjg

        Tämä tieto on tallsmall.fi sivuilta: "Suomen väestöstä noin 520 000 henkilöä (10 %) on ”ylipitkiä”, ja ”alilyhyitä” on noin 260 000 henkilöä (5 %). Tieto on saatu eri yhteyksistä. "

        Harmi näköjään, että ry on päätetty lopettaa aktiivijäsenten puutteessa. Vain pari päivää sitten, 21.5.2017.


      • OonkoPitkäKukaLyhyt

        Kuinka pitkä pitää olla, että kuuluu "ylipitkien" joukkoon?
        Ja kuinka pitkä luetaan alamittaiseksi eli "alilyhyeksi"?


      • jflsjlsjflsjldjf

        Tuolta tallsmall.fi PIKRYn yhdistys-sivulta tieto edelleen löytyy eli

        Pituus ja kengänkoko PIKRY, lyhyet PIKRY, pitkät Suomalaiset keskimäärin
        Naisten pituudet, cm 104-159 173-200 165 *
        Kenkien koot 32-35 42-49 36-41
        Miesten pituudet, cm 150-169 193-225 179 *
        Kenkien koot 35-39 46-40 40-45
        * THL, raportti 6/2015

        Itse kuulun ryhmään pitkät naiset, koska pituus 176 cm ja kengän koko 43. Entä sinä?


      • jdflödjlfjsljsd

        Vielä lisäys edelliseen: Suomessa siis PIKRYn mittojen mukaan naisten normipituus liikkuu siinä 160-172 cm välillä ja miehillä normipituus 170-192 cm. Tuo miesten 22 cm pituuksien väli tuntuu kyllä pitkältä, sillä isäni joka 192 cm sanoo, että esim. monet istuimet ja sängyn pituudet tuottavat useinmiten ongelmia...


      • KolmeSenttiäPlus
        jflsjlsjflsjldjf kirjoitti:

        Tuolta tallsmall.fi PIKRYn yhdistys-sivulta tieto edelleen löytyy eli

        Pituus ja kengänkoko PIKRY, lyhyet PIKRY, pitkät Suomalaiset keskimäärin
        Naisten pituudet, cm 104-159 173-200 165 *
        Kenkien koot 32-35 42-49 36-41
        Miesten pituudet, cm 150-169 193-225 179 *
        Kenkien koot 35-39 46-40 40-45
        * THL, raportti 6/2015

        Itse kuulun ryhmään pitkät naiset, koska pituus 176 cm ja kengän koko 43. Entä sinä?

        Olen sinua kolme senttiä pitempi.


      • Mistähän saisi pitkiä, mutta kapeiden lestimallien mukaisia kenkiä?
        ”Siro 43-koko”?


    • LähdetäänKierroksel

      Kirppareilta, tehtaanmyymälöistä, isoista tavarataloista

    • eilif
      • Onkohan samanlaisia kauppoja myös pääkaupungin seudulla?
        Olisi helpompi ostaa, jos pääsisi sovittamaan kaupassa.


      • fjljfsljfldj

        Huonosti tuntuu olevan. Tässä Hesarin vaatevinkit pitkille:

        " Pitkän vaatekaappi: 7 vinkkiä

        Etsi farkuista pituusmerkintöjä: 34, 35 tai 36. Pitkiä lahkeita valmistaa esimerkiksi Levi's. Esimerkiksi Espritillä on erikseen "Extra Long"-mitoitus.

        Farkkuliikkeistä laajaa valikoimaa pitävät yllä esimerkiksi JC ja Studio 25. NOMO-liikkeet Helsingissä ja Tampereella valmistavat farkut mittatilauksena: nomojeans.com

        Verkkokaupoista löydät mekot, hameet, paidat, erikoispitkät uimapuvut sekä farkut ja suorat housut jopa pituusmerkinnällä 38. Tutustu sivustoihin: eu.longtallsally.com tallwomensclothes.com tallfits.com tallgirls.co.uk landsend.com newlook.com topshop.com tallandall.com nextdirect.com methodboutique.com pett-handelsmoden.de

        Pitkiä miehiä palvelevat esimerkiksi bigoliver.fi-verkkokauppa ja Big For Men -liikkeet Helsingissä ja Tampereella sekä verkkokauppa bigformen.fi.

        Sekä miehiä että naisia palvelee Spesiaali Koot Tampereen Tullintorilla.

        Ulkoilu- ja treenivaatteissa auttavat kotimaiset Urheiluareena ja Mia-tuote. Niiden ompelimot tekevät vaatteita tilauksen mukaan, ja lisäpituutta lahkeisiin, hihoihin ja selkämykseen saa samaan hintaan: urheiluareena.fi miatuote.fi.

        Liity Facebookissa ryhmään Pitkät naiset (yli 170 cm), jossa toimii myös pitkien naisten kirpputori."


      • jfldjdlkfjlsdj

        Tässä muita vinkkejä pitkille ja suurin osa nettikauppoja... https://www.elle.fi/muoti-kauneus/vinkit/muotia-pitkille-naisille/

        Tässä kauppalistassa taasen on Suomessa valmistetut naistenvaatteet, josta voi yrittää bongailla jtk.... https://www.maammekauppa.fi/suomessa-valmistetut-naistenvaatteet-lista-kotimaisista-valmistajista/

        Tuli muuten tuosta listasta mieleeni, että onko Hesan GAP:ssä tuota Tall-mallistoa tarjolla? Itse en ole ulkopaikkakuntalaisena siellä käynyt koskaan.

        Nettikaupoista myös Zalandolla on Tall-mallisto, greenhousewear.fi, tallandgorgeous.fi myy myös netissä tai Oulun liikkeessä jne. Ymmärsin ettet nettikaupoista välitä, mutta tämä nyt vaan on nykytilanne. Onneksi monella nettikaupalla helppo palautuspolitiikka eli kotiin voi tilata, kokeilla ja palauttaa vaivattomasti...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe