Top 10 opiskelijaruuat??

kohta opiskelija

Eli nyt on edessä muutto uudelle paikkakunnalle opiskelemaan ja pitäisi varmaan opetella hieman ruuanvalmistuta kun äiti ei ole enään tekemässä ruokaa. Eli mitkä ovat top10 opiskelijaruuat?

Jos kertoisitte viellä jotain jänniä reseptejä jotka olisivat kuitenkin edullisia tehdä. Eli en siis välttämättä hae maksalaatikko hernekkeitto vastauksia vaikka ne ovatkin hyviä ja edullisia mutta lähinnä jotain jännempää mutta kuitenkin helppoa ja edullista... Kiitos kaikista vastauksista!

15

6171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silja

      1.Makkarakeitto
      Perunoita, sipuleita, lenkkimakkaraa, suolaa ja yrttimausteita. Keitto ei voi mennä pilalle eikä sitä voi kypsentää liikaa.
      -----------------------------------------------
      2.Seikeitto.
      Perunoita, sipuleita, pakasteseitä, voita, suolaa ja tilliä runsaasti. Keitto kypsyy yhtä nopeasti kuin perunat.
      -----------------------------------------------
      3.Arabirieska.
      Grahamjauhoja, vettä. Vaivaa sekotus sopivan tönköksi. Anna seistä 1/2 tuntia. Kaulitse ohuiksi lätyiksi ja kypsennä paistinpannussa ilman rasvaa kuten lätynkin. Nautintatilanteessa voi päälle sivellä valkosipulivoita.

      • myy

        Laita nyt ihmeessä Silja porkkanaakin noihin keittoihin, halpaa ja hyvää =) en voisi edes kuvitella makkarakeittoa ilman porkkanaa


    • Syksy

      Kaalipata. Pieni kaali, porkkanaa, sipulia, joko tölkki papuja tomaattikastikkeessa tai tomaattipyreeta ja jotain muuta protsunlähdettä (kidneypapuja, tummaa lihaa). Suikaloidaan ainekset, ruskistetaan erissä pannulla ja annetaan hautua kattilassa puolesta tunnista eteenpäin. Paranee lämmittämisellä, nam.

      Saag Alu. Pari pussia pakastepinaattia, purkki tomaattipyreetä, sipulia, chiliä, inkivääriä, mustapippuria, valkosipulia, annetaan hautua tunnin ja lisätään kuutioksi leikattua perunaa. Valmista kun perunat kypsiä. Riisin kanssa herkkua.

      Linssipata. Porkkanaa, sipulia, perunaa, lanttua tms, currya, valkosipulia, muita mausteita maun mukaan, punaisia linssejä. Annetaan hautua 20-30 minuuttia.

      Wokkia, nuudelipaistoksia, jne. Kaupasta saa halpaa lihaa jos katsoo päiväykset ja käy oikeaan aikaan saalistamassa, naudan kieli on hyvää ja edullista, vaalea leipä kannattaa tehdä itse.

    • opiskelija MArja

      Olen maksanut vuosikaudet K-kauppiaalle ylihintaa ruokalaskussani. Miten joku muu voi myydä n.30 % halvemmalla. K- kauppiaathan ovat suomen rikkaimia . En enää käy muualla kuin Lidlssä koska sieltä saa samt peruselintarvikkeet kuin k-KAupastakin tosin 305 halvemmalla. K-kaupaassa ei tosiaankaan ole palvelukaan sen parempaa, vaikka väitätte. En aio mennä enää koskaan k kauppaan muuta kuin kauhistelemaan hintoja.

      • testatuksi

        ei tarvitse lidlin ovea avata.Suolapommeja osaan tehdä itsekkin.
        Jotkin suomalaiset vihannekset ehkä.
        Tarjouksia on kyllä muissakin kaupoissa.


      • Anneli

        Minä olen puolestani huomannut että S-market on ylihinnoitelleet tuotteensa aika reippaalla kädellä. Hintoja seuranneena hinnat ovat ainakin täällä minun kotikaupungissa vuoden alusta nousseet useita senttejä, jollei jopa euroja. K-kaupoista saa paljon useammin tuotteita halvemmalla, jos omistaa plussakortin. S-marketin bonuskortilla saa usein alennusta ainostaan epäterveellisistä ruuista, kuten hyvänä esimerkkinä juuri tällä hetkellä pizzoista.

        Mutta toisaalta sieltä löytyy kyllä joitakin normaalihintaisia edullisia tuotteitakin, jos vertaa niitä vastaaviin muiden kauppojen tuotteisiin. Se on vaan aika rasittavaa juoksennella "tarjousten" tai halpojen tuotteiden perässä kaupasta toiseen! Lyhyestä kauppareissusta tulee kauppojen välimatkojen vuoksi turhan pitkiä. -Mutta onneksi pyörätkin on keksitty! :)


    • antaa olla

      Opiskelijat vaan juo kaljaa haalarit päällä, huutaa, kiroilee ja harrastaa seksuaalista kanssakäymistä. Ei ne koskaan kuulemma syö, hyi opiskelijoita!

      • Aloittaja

        mutta on meitä sellaisiakin, joilla on oma asunto, asuntolaina, päivätyö... lähes kolmekymppisiä, jotka eivät riennä vaan kaikki harrastusaika menee opiskeluun. tai sitten ei..
        no joo, kun rahat on tiukalla tässä yhden hengen taloudessa niin sitten tehdään soppaa:
        - kaalia ja/tai parsakaalia ja/tai kukkakaalia, porkkanaa (pakasteesta jos edullisempaa)
        - sipulia
        - valkosipulia
        - chiliä
        - tomaattimurskaa
        kuulotetaan sipuli, valkosipuli ja chili öljyssä (jos tuoretta tomaattia tai pyrettä niin mukaan vaan), lisätään sokeria, karamellisoidaan. Sitten loput vettä ja pari yrtti-valkosipuli- tai kasvisliemikuutiota. Annetaan hautua 20 min - 1 h. Lusikallinen balsamicoa ja tuoreita yrttejä maun mukaan, mustapippuria. Jos syöt kalaa, niin pakasteseitiä mukaan. Eikä maksa paljoa. Tähän soppaan voi sitten heittää kaikki pakastevihannesten jäämät, maissi mm. käy varsin mainiosti. Ruokaisuutta voi lisätä tarjoisnuudeleilla tai -makaronilla. Tai vaikka perunalla.

        Toinen samantyyppinen: pakastevihanneksia ja -seitiä uunivuokaan (oliiviöljyttyyn). Tilliä, sitruunaa ja muita mausteita maun mukaan messiin. Sitten juustonjämät jääkaapista sekä purkki kevyt fraichea tai vastaavaa. Uuniin puolisen tuntia.


      • nuukuri
        Aloittaja kirjoitti:

        mutta on meitä sellaisiakin, joilla on oma asunto, asuntolaina, päivätyö... lähes kolmekymppisiä, jotka eivät riennä vaan kaikki harrastusaika menee opiskeluun. tai sitten ei..
        no joo, kun rahat on tiukalla tässä yhden hengen taloudessa niin sitten tehdään soppaa:
        - kaalia ja/tai parsakaalia ja/tai kukkakaalia, porkkanaa (pakasteesta jos edullisempaa)
        - sipulia
        - valkosipulia
        - chiliä
        - tomaattimurskaa
        kuulotetaan sipuli, valkosipuli ja chili öljyssä (jos tuoretta tomaattia tai pyrettä niin mukaan vaan), lisätään sokeria, karamellisoidaan. Sitten loput vettä ja pari yrtti-valkosipuli- tai kasvisliemikuutiota. Annetaan hautua 20 min - 1 h. Lusikallinen balsamicoa ja tuoreita yrttejä maun mukaan, mustapippuria. Jos syöt kalaa, niin pakasteseitiä mukaan. Eikä maksa paljoa. Tähän soppaan voi sitten heittää kaikki pakastevihannesten jäämät, maissi mm. käy varsin mainiosti. Ruokaisuutta voi lisätä tarjoisnuudeleilla tai -makaronilla. Tai vaikka perunalla.

        Toinen samantyyppinen: pakastevihanneksia ja -seitiä uunivuokaan (oliiviöljyttyyn). Tilliä, sitruunaa ja muita mausteita maun mukaan messiin. Sitten juustonjämät jääkaapista sekä purkki kevyt fraichea tai vastaavaa. Uuniin puolisen tuntia.

        ja teeleipä helppoa ja hyvää. teeleivän ohje löytyy jokapaikasta , ainakin googlelta.
        peltileipä:
        lämmitä puoli litraa nestettä
        vatkaa!reippaalla kädellä sekaan jauhoja (mysliä joukkoon, rusinoita, pähkinöitä tms maun mukaan, porkkanaraastetta, juustonjämiä, puuronjämiä ymym, tähän litkuun voi lisätä mitä vaan)vatkaus>tulee kuohkeutta
        sitten lisäät jossain vaiheessa hiivasysteemin sekaan, riippuu kumpaa hiivaa käytät, kuivaa vai tuoretta
        loraus öljyä tai pala sulaa margariinia, mausteita maun mukaan
        taikina saa olla aika löysää, löysähköä
        sit uunipellille kohoamaan, senaikaa kun uuni kuumenee n.225-230
        paistat tarpeeksi kauan, kunnes on ruskeaa
        samalla reseptillä voit tehdä pikapullaa, paat joukkoon sokeria, ja kun se on pellillä, voit laittaa päälle vaikka omenasilppua.


      • Porkkana
        Aloittaja kirjoitti:

        mutta on meitä sellaisiakin, joilla on oma asunto, asuntolaina, päivätyö... lähes kolmekymppisiä, jotka eivät riennä vaan kaikki harrastusaika menee opiskeluun. tai sitten ei..
        no joo, kun rahat on tiukalla tässä yhden hengen taloudessa niin sitten tehdään soppaa:
        - kaalia ja/tai parsakaalia ja/tai kukkakaalia, porkkanaa (pakasteesta jos edullisempaa)
        - sipulia
        - valkosipulia
        - chiliä
        - tomaattimurskaa
        kuulotetaan sipuli, valkosipuli ja chili öljyssä (jos tuoretta tomaattia tai pyrettä niin mukaan vaan), lisätään sokeria, karamellisoidaan. Sitten loput vettä ja pari yrtti-valkosipuli- tai kasvisliemikuutiota. Annetaan hautua 20 min - 1 h. Lusikallinen balsamicoa ja tuoreita yrttejä maun mukaan, mustapippuria. Jos syöt kalaa, niin pakasteseitiä mukaan. Eikä maksa paljoa. Tähän soppaan voi sitten heittää kaikki pakastevihannesten jäämät, maissi mm. käy varsin mainiosti. Ruokaisuutta voi lisätä tarjoisnuudeleilla tai -makaronilla. Tai vaikka perunalla.

        Toinen samantyyppinen: pakastevihanneksia ja -seitiä uunivuokaan (oliiviöljyttyyn). Tilliä, sitruunaa ja muita mausteita maun mukaan messiin. Sitten juustonjämät jääkaapista sekä purkki kevyt fraichea tai vastaavaa. Uuniin puolisen tuntia.

        "Toinen samantyyppinen: pakastevihanneksia ja -seitiä uunivuokaan (oliiviöljyttyyn). Tilliä, sitruunaa ja muita mausteita maun mukaan messiin. Sitten juustonjämät jääkaapista sekä purkki kevyt fraichea tai vastaavaa. Uuniin puolisen tuntia."

        Entäs uunin lämpötila?


      • jotain ehkä
        Porkkana kirjoitti:

        "Toinen samantyyppinen: pakastevihanneksia ja -seitiä uunivuokaan (oliiviöljyttyyn). Tilliä, sitruunaa ja muita mausteita maun mukaan messiin. Sitten juustonjämät jääkaapista sekä purkki kevyt fraichea tai vastaavaa. Uuniin puolisen tuntia."

        Entäs uunin lämpötila?

        parisataa?


    • on halpaa ja terveellistä!Jos et halua tehdä keittoa pelkästä porkkanasta voit lisätä siihen esim.kukkakaalia tms.vastaavaa!Namn!

    • Hmm...

      En ole itse enään opiskelia. Teen itse aika "halvalla" sapuskaa. Voisin antaa pari vinkkiä:

      Kanan kinttuja (marinoituja) 3kpl ei maksa paljoa. 2 kilon pussin pottuja. Viipaloit potut. Potut vuokaan. Avaat kana paketin. Otat kintut pois ensin. Kaadat hitusen vettä tyhjennettyyn kana pakettiin (marinaadin sekaan) sitten kaadat sen pottujen päälle, et sekoittuu pottuihin ja kintut päälle (antaa makua ja väriä). Välillä käyt sekoittamassa pottuja. Suurinpiirtein kun potut on kypsiä, ni kanatkin on (reilun tunnin olen antanut olla). Jos et jaksa kaikkia pottuja syödä, ni ne voit vaikka paistaa pannulla.

      Makarooni "hässäkkä"

      Keität makarooni (miksei riisikin). Paistat jauhelihan sipulin. Sekotat ne ja lisää vaikka herne, maissi, paprika sekotuksen sekaan. Monesti olen laittanut myöskin tomaattimurskaa ja herkkusieniä (kerran tonnikalaakin).

      Pari pussia perunasipulisekoitusta, kermaa, nakkeja ja vaikka purkki ananasta. Itse heitän välillä mitä sattuu. Uuniin ja kun on lämmin ei muuta ko ääntä kohden.

      Pyttipannu.

      Onhan noita. Varmaan opiskelija kavereilta saat lisää neuvoja. Kyllä sitä oppii kokeilemalla. En ole itse kokki tai vastaava mutta itse olen tehnyt sapuskaa ja oppinut tehdessä. Saa hyvää ihan silläkin kun hieman panostaa siihen tekemiseen ja käyttää omaa järkeä.

      Ei mullekkaan ollu äiti tekemässä. Mut sitä on oppinut tekemään. Nyt olen tehnyt silloin tällöin äidilleni.

      Hyvät opiskelut

      • tomaattinen

        jauhelihakeitto

        reilu litra vettä kiehumaan, sinne 2 lihaliemikuutiota. kuorit n. 8 perunaa ja n. 6 porkkanaa ja heität veteen.

        pannulle voit ja sipulit paistumaan ja jauheliha perään. kun liha on ruskistunut lisää HIEMAN suolaa ja pippuria.

        lisäät jauhelihat kattilaan ja annat kiehua kohtalaisella lämmöllä (kunhan vähän kuplii) niin kauan että porkkanat menee helposti lusikalla halki.

        lopuksi lisäät keittoon kaks sellasta pientä tölkkiä tomaattisosetta ja pari valkosipulinkynttä ja annat vielä hetken makujen sekoittua.

        perunat ja porkkanat voi pilkkoa sen kokoisiksi kun haluaa, itse pilkon niin että ovat molemmat saman kokoisia kuutioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe