Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyvät (kauno)luistimet 4-vuotiaalle?

wiikari

Neljä vuotias poikani on aloittanut taitoluistelukerhossa tänä syksynä ja harjoituksia on ollut muutamat. Olemme lähteneet mukaan hokkareilla. Onko se auttamattomasti huono idea? Ja minkälaiset luistimet oli ehkä paremmat? On olemassa esim. sellaisia "harjoitteluluistimia", joissa ei ole nauhoja vaan toisenlainen kiinnitys. Onko ne paremmat? Tarkoitus olisi oppia luistelemaan, ei mitään kummoisia temppuja vielä tekemään. Kerhon ohjaajat ovat sanoneet, että hokkaritkin käy, mutta mulla on alkanut mietityttään.

15

8949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmentaja..

      Paras olisi, jos ostaisitte vain kunnon taitoluistimet (taitoluisteluliikkeistä, ei mistään urheilukauppojen "taito"luistinhyllyistä..), niitä saa käytettynäkin edulliseen hintaan! Harjoitusluistimet ovat ehkä hokkareitakin huonompi idea, sillä ne eivät tue jalkaa oikein, ja perusasioidenkin oppiminen voi olla tuskaisaa. niin hassulta kun ehkä tavallisen ihmisen korvaan kuulostaakin, mutta yksi suurimmista syistä, miksi lapsi ei opi eikä halua oppia, on vääränlaiset luistimet. Sama kuin kävelisi löysillä/vääränkokoisilla kengillä.

      • IITU

        EHDOTTOMASTI TAITOLUISTIMET EIKÄ MITÄÄN "TAITO"LUISTIMIA KAUPASTA!!!!!!!!!!!!MUOVISET OVAT HUONOMMAT KU HOKKARIT...MUISTAKAA TEROTTAA..TYLSILLÄ EI VOI LUISTELLA!SORI KU KIRJOSTIN ISOLLA


      • wiikari
        IITU kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI TAITOLUISTIMET EIKÄ MITÄÄN "TAITO"LUISTIMIA KAUPASTA!!!!!!!!!!!!MUOVISET OVAT HUONOMMAT KU HOKKARIT...MUISTAKAA TEROTTAA..TYLSILLÄ EI VOI LUISTELLA!SORI KU KIRJOSTIN ISOLLA

        Kiitoksia kovasti vastauksista! Täytyypä alkaa etsiskeleen kunnon luistimia. Meiän kaupungissa ei ole taitoluistelun erikoiskauppaa, joten en oikein voi mennä kyseleen neuvoja, muuta kuin City Sportista... Minkä merkkiset/malliset/hintaiset uutena/hintaiset käytettynä tulisi mahdollisesti kyseeseen? Ja voiko käytettynä ostaa jostain netin kautta? Huuto.netistä jo katselin, mutta mistä niistä tietää, että mitkä on hyvät?? Onpa tämä vaikeeta!!! Niin ja onko tyttöjen ja poikien luistimet samoja valkoisia vai onko ne erilaisia malleja? Ja pitääkö niitä kärkipiikkejä olla? Mahtavaa, että on tämä palsta, jossa voi kysellä hölmönä...


      • IITU
        wiikari kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti vastauksista! Täytyypä alkaa etsiskeleen kunnon luistimia. Meiän kaupungissa ei ole taitoluistelun erikoiskauppaa, joten en oikein voi mennä kyseleen neuvoja, muuta kuin City Sportista... Minkä merkkiset/malliset/hintaiset uutena/hintaiset käytettynä tulisi mahdollisesti kyseeseen? Ja voiko käytettynä ostaa jostain netin kautta? Huuto.netistä jo katselin, mutta mistä niistä tietää, että mitkä on hyvät?? Onpa tämä vaikeeta!!! Niin ja onko tyttöjen ja poikien luistimet samoja valkoisia vai onko ne erilaisia malleja? Ja pitääkö niitä kärkipiikkejä olla? Mahtavaa, että on tämä palsta, jossa voi kysellä hölmönä...

        juu en usko et saa netistä..niitä voi saada toisten luistelijoiden kautta ja hallilla voi olla ilmoitus pieniksijääneistä luistimista,näin ainakin täällä on tapana:)täytyy olla kärkipiikit!!!ei sellaisia luistimia olekkaan(taito)jossa näitä ei olisi..jos ei ole,asento voi tulla vääräksi..missään nimessä ei saa myöskään sahata alimmaista piikkiä pois sen ajatuksen takia että lapsi kaatuu..ei ei ei!!!!jos kaatuu niin asento on huono..kyllä hän niillä piikeillä oppii..hyppyjäkään yms..ei voi tehdä ilman..pojille on taitoluistimia myös mustana..mutta valkoiset käyvät mainiosti:)niihin voi vaikka ommella mustat päälliset jos asia kiusaa poikaa.merkkejä on moni.yleensä ensimmäiset ovat risportit,fifat,edeat,riedelit tai jotain vastaavaa..myös on erillaisia teriä!wilson patter 99..ja kaikkea!sillä ei ole väliä kun vasta aloitetaan..myöhemmin kyllä on hyppyjen suhteen:)muita että kun kokeilet luistinta on siellä hyvä olla puuvilla sukka.ei villasukkaa!!!luistin on hyvä kun ei purista sivuilta ja taakse mahtuu kaksi sormea.hinnat vaihtelevat käytettyjen kunnon vuoksi..yleensä ne ovat 10-40 e.uutena sellainen 80-100.käyppä kysymässä myös pyöräliikkeestä onko käytettyjä taitoluistimia.ota asiantuntija mukaan etteivät he myy joitain kaunoja:Dkuivaa aina luistin hyvin vaikka pyyhkeeseen ja ompele niihin sitten vaikka teräsuojat ja pussit niin luistin säilyy ja sillä on sitten taas jälleenmyyntiarvoa.ei kannata ostaa heti uutta..lapsen jalka kasvaa niin nopeasti.myöhemmin olen siis itse 14v..luistimeen maksaa pelkkä terä 500e ja sitten vielä kenkä siihen..:Dei halpaa mutta iskä onneksi mkasaa:Donne pojalle:)


      • IITU
        IITU kirjoitti:

        juu en usko et saa netistä..niitä voi saada toisten luistelijoiden kautta ja hallilla voi olla ilmoitus pieniksijääneistä luistimista,näin ainakin täällä on tapana:)täytyy olla kärkipiikit!!!ei sellaisia luistimia olekkaan(taito)jossa näitä ei olisi..jos ei ole,asento voi tulla vääräksi..missään nimessä ei saa myöskään sahata alimmaista piikkiä pois sen ajatuksen takia että lapsi kaatuu..ei ei ei!!!!jos kaatuu niin asento on huono..kyllä hän niillä piikeillä oppii..hyppyjäkään yms..ei voi tehdä ilman..pojille on taitoluistimia myös mustana..mutta valkoiset käyvät mainiosti:)niihin voi vaikka ommella mustat päälliset jos asia kiusaa poikaa.merkkejä on moni.yleensä ensimmäiset ovat risportit,fifat,edeat,riedelit tai jotain vastaavaa..myös on erillaisia teriä!wilson patter 99..ja kaikkea!sillä ei ole väliä kun vasta aloitetaan..myöhemmin kyllä on hyppyjen suhteen:)muita että kun kokeilet luistinta on siellä hyvä olla puuvilla sukka.ei villasukkaa!!!luistin on hyvä kun ei purista sivuilta ja taakse mahtuu kaksi sormea.hinnat vaihtelevat käytettyjen kunnon vuoksi..yleensä ne ovat 10-40 e.uutena sellainen 80-100.käyppä kysymässä myös pyöräliikkeestä onko käytettyjä taitoluistimia.ota asiantuntija mukaan etteivät he myy joitain kaunoja:Dkuivaa aina luistin hyvin vaikka pyyhkeeseen ja ompele niihin sitten vaikka teräsuojat ja pussit niin luistin säilyy ja sillä on sitten taas jälleenmyyntiarvoa.ei kannata ostaa heti uutta..lapsen jalka kasvaa niin nopeasti.myöhemmin olen siis itse 14v..luistimeen maksaa pelkkä terä 500e ja sitten vielä kenkä siihen..:Dei halpaa mutta iskä onneksi mkasaa:Donne pojalle:)

        mitä oles ny sitte tehnyt?olis kiva tietää


    • IITU

      niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin??oonko oikeessa ja miten kävi etsinnöiden?:)

      • wiikari

        Kiitoksia taas hyvistä vastauksista. Vielä en ole löytänyt pojalle hyviä käytettyjä luistimia, mutta laitoin mm. ilmoituksen jäähallille. Olen samaa mieltä, että mielummin ostan nyt hyvät käytetyt, kun ne saattaa jäädä pieniksi jo tänä talvena!
        Sunnuntaina oltiin taas luistelemassa niillä hokkareilla. Laitettiin ohuempi sukka (ei villasukkaa) ja mieheni laittoi nauhat tiukemmalle kuin minä ehkä olin aikaisemmin saanut (ne on niin jäykät ne hokkarit). Luistelu meni ihan hyvin eikä jalat vinksottaneet ulospäin kuten aikaisemmin. Aion silti ostaa ne taitoluistimet, jahka löydän.


      • IITU
        wiikari kirjoitti:

        Kiitoksia taas hyvistä vastauksista. Vielä en ole löytänyt pojalle hyviä käytettyjä luistimia, mutta laitoin mm. ilmoituksen jäähallille. Olen samaa mieltä, että mielummin ostan nyt hyvät käytetyt, kun ne saattaa jäädä pieniksi jo tänä talvena!
        Sunnuntaina oltiin taas luistelemassa niillä hokkareilla. Laitettiin ohuempi sukka (ei villasukkaa) ja mieheni laittoi nauhat tiukemmalle kuin minä ehkä olin aikaisemmin saanut (ne on niin jäykät ne hokkarit). Luistelu meni ihan hyvin eikä jalat vinksottaneet ulospäin kuten aikaisemmin. Aion silti ostaa ne taitoluistimet, jahka löydän.

        hyvin ootte toimineet:Djatkakaa vaan


      • IITU
        wiikari kirjoitti:

        Kiitoksia taas hyvistä vastauksista. Vielä en ole löytänyt pojalle hyviä käytettyjä luistimia, mutta laitoin mm. ilmoituksen jäähallille. Olen samaa mieltä, että mielummin ostan nyt hyvät käytetyt, kun ne saattaa jäädä pieniksi jo tänä talvena!
        Sunnuntaina oltiin taas luistelemassa niillä hokkareilla. Laitettiin ohuempi sukka (ei villasukkaa) ja mieheni laittoi nauhat tiukemmalle kuin minä ehkä olin aikaisemmin saanut (ne on niin jäykät ne hokkarit). Luistelu meni ihan hyvin eikä jalat vinksottaneet ulospäin kuten aikaisemmin. Aion silti ostaa ne taitoluistimet, jahka löydän.

        missäpäin mehattew asua?jos lähellä raumaa niin voisin auttaa:/


      • wiikari
        IITU kirjoitti:

        missäpäin mehattew asua?jos lähellä raumaa niin voisin auttaa:/

        Eli ei asuta lähelläkään Raumaa... Tänään oli taas luistelukoulu. Ehkäpä tämä tästä alkaa pikkuhiljaa luonnistumaan.


      • IITU
        wiikari kirjoitti:

        Eli ei asuta lähelläkään Raumaa... Tänään oli taas luistelukoulu. Ehkäpä tämä tästä alkaa pikkuhiljaa luonnistumaan.

        harmillinen juttu tuo asuminen..:/mutta hyvä että luonnistuu:D


    • aksu 98

      onko pojille luistimia vai pitääkö käyttää niitä valkoisia

      • kokemusta on

        Pienille pojille ei kannata hankkia erikseen valkoisia.Eikä ne pienet pojat edes huomaa että niissä mitään eroa valkoiset tai mustat. Kokemusta on 24 vuotta nyt jo lapsen lapsikin onharjoitellut luistelua 2,5 v poika ja valkoisilla.


    • tr

      Valkoiset luistimet voi myös maalata vaikka esim. mustiksi. Kannattaa kysyä neuvoa vaikkapa suutarilta, niin saa kerralla pysyvän värin. Jotain pohjustusta tarvii tehdä.

    • _abc_

      Meillä taitoluisteleva poika, jolle hankittiin valkoiset taitoluistimet. Olettaisin saavani nämä paremmin kaupaksi kun jäävät pieneksi. Mustille luistimille ei taida valitettavasti olla paljon ostajia =( Meillä käytetään mustia kangaspäällisiä luistimien päällä, joten näyttävät mustilta =)

      Taitoluistinliikkeet myyvät / tilaavat luistimia mustana, jos haluaa oikeasti mustat taitoluistimet. En suosittele maalaamaan itse, tehdastilattu musta on kuitenkin paremman näköinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe