Tykkään hernekeitosta todella paljon.
Onko OK syödä puolipurkkia päivässä, jos
haluaa hoikistua? Pari suuvua leipää tai näkkäriä kyytipojaksi...
Hernekeitto
7
4527
Vastaukset
- niin lisää
liikunnan määrää(vaikka kävelyä),yksipuolinen ravinto ei ole pidemmällä tähtäyksellä, terveellistä. Ja luulisi siihen hernekeittoon tympiintyvänkin. Painovartijoilla on hyviä ohjeita, miten hoikistua ja silti syödä terveellisesti.
- Jansku
Tuosta sai vähän väärän käsityksen tarkoituksestani.
Toki syön (ja liikun) muutakin kuin hernekeittoa.
Mutta kysymyksen "pointti" oli siinä, onko
hernekeitto "lihottava" vai "hoikistava" ruoka?
Eli onko siinä energiaa tai jotain muuta joka lihottaa enemmän kuin jossain muussa ruuassa.
Jos herneet esim. on "lihottava" ruoka-aine, ei kai kettokaan silloin voi olla "hyväksi".
Se on vaan niin pirun hyvää... - googlettaja
Jansku kirjoitti:
Tuosta sai vähän väärän käsityksen tarkoituksestani.
Toki syön (ja liikun) muutakin kuin hernekeittoa.
Mutta kysymyksen "pointti" oli siinä, onko
hernekeitto "lihottava" vai "hoikistava" ruoka?
Eli onko siinä energiaa tai jotain muuta joka lihottaa enemmän kuin jossain muussa ruuassa.
Jos herneet esim. on "lihottava" ruoka-aine, ei kai kettokaan silloin voi olla "hyväksi".
Se on vaan niin pirun hyvää...Lundenin hernekeitossa ravintosisältö on seuraava:
Ravintosisältö per 100g
Energiaa 115 kcal
Proteiini 6,0g 25 % energiasta
Hiilihydraatti 16,0g 67 % energiasta
Rasva 2,0g 8 % energiasta
Eli periaatteessa tuosta tulee ihan mukavassa suhteessa ravintoaineita. Tosin suolaa on aika paljon, jos syöt koko purkillisesta (235g) tehdyn hernekeiton itse, olet jo syönyt koko päivän suositellun suolansaannin. - kalorilaskuri
googlettaja kirjoitti:
Lundenin hernekeitossa ravintosisältö on seuraava:
Ravintosisältö per 100g
Energiaa 115 kcal
Proteiini 6,0g 25 % energiasta
Hiilihydraatti 16,0g 67 % energiasta
Rasva 2,0g 8 % energiasta
Eli periaatteessa tuosta tulee ihan mukavassa suhteessa ravintoaineita. Tosin suolaa on aika paljon, jos syöt koko purkillisesta (235g) tehdyn hernekeiton itse, olet jo syönyt koko päivän suositellun suolansaannin.Rainbow hernekeitto on ravintosisällöltään lundenia parempaa ja taitaa olla reippaasti halvempaakin.
Ravintosisältö/100 g
Energiaa 380 kJ/90 kcal
Proteiinia 7 g
Hiilihydraattia 12 g
Rasvaa 1,7 g
- Anonyymi
Tee ite hernekeitto. Proteiinia tosi paljon ja saa kuplia paljuun
- Anonyymi
Ei se hernekeitto pieretä, vaan se että sitä hotkitaan jolloin tulee syöneeksi runsaasti ilmaa keiton lisäksi. Yleensäkin on terveellistä syödä hitaasti siinä mm. ehtii tulla se kylläisyyden tunne ja voi lopettaa syömisen ajoissa ennen kuin tulee niitä ylimääräisiä kaloreita.
- Anonyymi
Mun purkeissa on 435g ja lisään vettä 200g joten 2 annosta tulee.
Puolessa purkissa on n 200 kcal eli 10% paivän tarpeesta, voidaan kyllä katsoa laihduttajan annokseksi. Lisäksi pitäisi saada reilusti lisää proteiinia päivään.
Liikunta laihduttaa kun pysyy matalalla sykkeellä, rauhallinen pyöräily, kävely menee rasvanpoltto moodiin ja ei tule tankattua, kuten kovemman suorituksen jälkeen.
Minulle on tullut vatsaa joulun jälkeen ja itsekkin pitää alkaa liikkua 10 h viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391609En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121018
- 7981
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836