kotitekoinen pitsa

kisse

olen suuri pitsan ystävä etenkin itse tehdyn. en niinkään välitä pitserioiden pitsasta.
elikkäs kysymys kuuluu: miten teen mahdollisimman kevyttä (ja ehkö proteiini pitoista) pitsaa??? sehän siinä vain on että sitä tulee syötyä sitten paljon mutta saahan sitä välillä herkutella..antakaa neuvoja kiitos!!

4

1858

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paaharomoro

Tonnikalaa, herkkusienia, tomaattia, oliiveja, sipulia. Jotain light juustoo vahan, ja pohjan saat itse keksia.
      Pohjalle ketsuppia, sitten tonnikala oliivit ja sienet. Sitten tomaattiviipaleita ja vahan valkosipulia paalle ja juustot ja oregaanot. NAM. En tieda onko tuo nyt niin kevyt mutta kyllahan tonnikala, sienet ja oliivit voittaa jauhelihat kinkut ja salamit.

• kisse

että oliivit herkkusienet ym. on ihan hirveen makusia. vois tietty tehä kanapitsaa. no sitäpaitsi. pitsaa ku tekee niin harvoin niin kai siitä pitää sit tehä kerralla hyvää eikä yritä väsätä mitää laihis pitsoja

• puustis
        kisse kirjoitti:

että oliivit herkkusienet ym. on ihan hirveen makusia. vois tietty tehä kanapitsaa. no sitäpaitsi. pitsaa ku tekee niin harvoin niin kai siitä pitää sit tehä kerralla hyvää eikä yritä väsätä mitää laihis pitsoja

Että haluat herkutella niin tottakai sitäkin saa välillä tehdä, eikö? :)

• Ansku

Joskus ajankuluksi laskin tekemäni pizzan kaloreita ja huomasin, että yllättävän suuri osa kaloreista tulee itseasiassa pohjasta. Olin jotenkin aiemmin ajatellut, että jos teen paksupohjaisen pizzan kevyillä täytteillä ja kevyt juustolla niin se on sitten hyvin kevyttä mutta ainakin noiden laskemien valossa kannattaa kiinnittää huomiota pohjaan täytteiden lisäksi. Pizzaa voi keventää mm. seuraavasti:
      - Suht ohut pohja ilman öljyä ja osan vehnäjauhoista voi korvata muilla jauhoilla esim. sämpylä tai grahan jauhoilla.
      - Pohjaan voi rasvan tilalle laittaa esim. hieman maitorahkaa tai kevyt kermaviiliä.
      - Täytteeksi mahdollisimman kevyitä mutta omiin makutottumuksiin sopivia täytteitä. Itse laitan tonnikalaa, ananasta, paprikaa, tuoretta tomaattia, tuoretta valkosipulia ja sitten aurajuustoa, joka tosin ei ole kovinkaan kevyttä. Jos jauhelihasta tykkää, niin kannattaa valita naudan paistijauhelihaa. Kinkkuakin löytyy melko kevyenä, voit esim. suikaloida tavallista leivänpäällekkin laitettavaa kinkkua (keitto, saunapalvi, ylikypsä jne.) sillä ne ovta usein kevyempiä kuin valmiit suokaleet. Myös herkkusienet on todella kevyitä.
      - Päälle vähärasvaista juustoa. Itse tykkään esim. Arlan Delicate juustosta jota saa ainakin 5%:na myös hieman rasvaisempana (oiskohan 10%). Pizzaan kannattaa valita ehkä noiden 5%:ten sijaan jokin hieman rasvaisempi esim. 10-17 prosenttinen sillä niiden rakenne on kivempi paistamisen jälkeen. Joskus korvaan myös osan juustosta reajuustolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe