Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mailan jänteet

amatööriammattilainen

Eli kyselen sellaista asiaa että paljonko vaikuttaa peliin(TENNIS)jos mailassa on vaikka jotkut aivan perusjänteet,halvat??
Olen pelaillut useita vuosia mutta aina olen laittanut mailaani jotkut halpisjänteet,nyt olisi mielessä ajatus että laittaisi esim.Gamman tai jonkin muun tekemiä siimoja,kannattaako???
Paraneeko tuntuma palloon tai jotain muuta?

9

10204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santoro

      Jos pelaat tennistä useastikin, niin kannattaa kyllä mielestäni laittaa mailaan ihan kunnon jänteet. Ne kestävät pidempään eikä niitä tarvitse välttämättä niin usein vaihtaa.

      Jännityksen kireys vaikuttaa hieman pelattavuuteen. Jos mailassasi on tavallista löysempi jännitys, lyöntisi lähtevät kuin trampoliinilla kovempaa kuin kireämmällä jännityksellä. Kireämmän jännityksen etu puolestaan on hieman parempi pallonhallinta ja kosketus palloon.

      Takakenttäpelaajat pelaavat yleensä löysemmällä jännityksellä ja esim. lentölyöntispelialistit kireämmällä jännityksellä.

    • Pro-Staff

      Kyllähän, jos tennistä useampia vuosian on säännöllisesti pelannut, niin eiköhän pelitaidot jo sillä tasolla ole, että jänteetkin hommaan vaikuttaa. Usein ne perusjänteet tahtoo olla aika paksuja ja siten ehkä kestäviä, mutta ei ne kyllä tuntumaa palloon anna läheskään sillä tavalla kuin hyvät jänteet. Tässä on hankala lähteä antamaan mitään kunnollisia jänneneuvoja, mutta jos lähettyvilläsi on joku asiantunteva jännittäjä, niin hän varmasti osaa antaa opastusta jänteiden valinnassa. Mutta merkeistä suosittelen Luxilonia, ja 24 Kg jännitys tuntuu monien mielestä olevan kultainen keskitie, jos lyö paljon peruslyöntejä.

    • raksu

      Moni pelaaja pelaa halvoilla jänteillä, joita saa 30 egee kela, eli alle 2 euroa per maila! Mä olen yks heistä. Jänteeni on ollu jo monta vuotta polyester-jänne. Se on kivan jäykkä, kestävä ja säilyttää ominaisuutensa pitkään.

    • Jäähdyttelijä

      Ei ne jänteet niin paljoa merkkaa, kunhan ei nyt ole mitään rautalankaa tai kalansiimaa. Tavallinen harrastelija voi aivan hyvin pelata halpis jänteillä, eikä huomaa kalliisiin jänteisiin eroa. Olen itse huomannut että urheilukauppojen myyjät koittavat aina kaupitella kalliita jänteitä, ja eivät tiedä hölkäsen pöläystä tenniksestä. Hintaa tärkeempi tekijä on jänteen paksuus ja kireys. Ohkasilla jänteillä on parempi tuntuma palloon, mutta myös katkeavat, kuluvat puhki, helpommin. Itse olen vaihtanut jänteet aina kun ne ovat poikki menneet. Älä vaan rupea itse katkomaan puukolla jänteitä, se on turisti hommaa!!! Kestävintä jännettä on Kirschbaum-merkkinen jänne, jota mm. Jarkko Nieminen käyttää. Se on kallista jännettä, mutta myös markkinoiden kestävintä. Mutta joka tapauksessa suosittelen, että käytät niitä halpa jänteitä edelleen.

      Itse olen omistanut jännityskoneen 6vuotta ja tilannut jenkeistä/saksasta jänteitä, ja jännittänyt about.300 tennismailaa. Parhaimmillaan olen ollut B-luokan kärjessä eli paskaa en puhunut ;)

      • raksu

        Käytän kirchbaumin jänteen tapaista polyesterjännettä. Se siis maksaa muutaman kympin kela (200m), josta tulee hintaa se pari egee per maila. Ja kestävyys samaa luokkaa...

        Itse vaihdan jänteitä monesti jo ennen kuin ne menee poikki. Siis omista mailoista! Nykyään ku ne ei taho ees mennä poikki pelaamalla enää... pelaan niin harvoin. Ei ne jänteet mailassa hyvänä pysy kauaa vaikkei niitä käyttäiskään.

        Just ostin yhtä naista varten puolikkaan kelan 3 kertaa kallimpaa jännettä. Kokeilin sitä itsekin, mut se oli aivan liihan pehmeetä ja joustavaa mulle... mut varmasti oli hyvä jänne sille naiselle. Ainaki se kehu sitä.

        nim. 15 vuotta mailoja jännitelly, n. 2000 mailaa. Ai nii ja A1-luokassa useita vuosia, yhäkin. ;) Paskaa saatan silti puhua...


      • Agassi

        Eiköhän se ole BigBanger jänne mitä Jarkko
        käyttää taidat itse myydä Kirschbaumia.

        Kyllä nimenomaan tavallisen tallaajan pitäisi
        pelata hyvällä mailalla ja hyvillä jänteillä
        sillä ei olisi ainakaan siitä kiinni jos
        pallo lentää pitkäksi vaikka piti pudota takaviivalle.


      • tennis player
        Agassi kirjoitti:

        Eiköhän se ole BigBanger jänne mitä Jarkko
        käyttää taidat itse myydä Kirschbaumia.

        Kyllä nimenomaan tavallisen tallaajan pitäisi
        pelata hyvällä mailalla ja hyvillä jänteillä
        sillä ei olisi ainakaan siitä kiinni jos
        pallo lentää pitkäksi vaikka piti pudota takaviivalle.

        Suosittelen Topspin jännettä. Hyvää ja halpaa.


      • jghggg

        Polyester jänteet kestävät yleensä 10 tuntia kunnes ne ovat aivan kuolleen tuntuiset. Suosittelen vaihtamaan useammin ja ei kyllä kannata koskaan pelata niillä niin kauaa että katkeavat, eli puukolla poikki vaan.


      • 1653
        jghggg kirjoitti:

        Polyester jänteet kestävät yleensä 10 tuntia kunnes ne ovat aivan kuolleen tuntuiset. Suosittelen vaihtamaan useammin ja ei kyllä kannata koskaan pelata niillä niin kauaa että katkeavat, eli puukolla poikki vaan.

        Ohuempi jänne antaa parhaan tuntuman palloon, mutta ei kestä niin pitkään kuin paksumpi. Kannattaa muutenkin vaihtaa jänteet ennenkuin ne katkeavat, sillä ominaisuudet heikkenevät sitä mukaa, kun jänteisiin kuluu uria. Jännityksen kireydellä on suuri vaikutus mailan ja jänteen ominaisuuksiin. Yleensä käytetään liian kireitä jännityksiä, kannattaa kokeilla muutamaa kiloa löysempää, peli voi parantua huomattavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe