Ostin SPD-lukkopolkimet ja olen nyt käynyt ajamassa muutaman lenkin.
Vasen polvi on tullut kipeäksi (kipu polven yläosan oikealla puolella)lenkin aikana ja lenkin jälkeen. Ennen lukkopolkimillla ajoa polvikipua ei ollut.
Miten te määrittelette sopivan klossin paikan/asennon kengässä?
Oletan siis, että kipeytyminen johtuu jalan asennosta, joka pitäisi korjata,
Muita ideoita, kokemuksia, kiitos.
Lukkopoljin ja klossin sijainti
6
10722
Vastaukset
- asiaa
Mulla oli pyöräilyä aloittessa myös polvessa kipua, sain fysioterapeutilta tietoa jalan lihaksistosta, sekä siitä miten ne kiinnittyy polven alueella. Sain myös hyvät ohjeet mistä kohtaa kannattaa hieroa. Kivut hävisivät kun hieroin kipukohdat(esim. jos kipu ilmeni kesken lenkin) ja opin sen avulla nopeasti oikean ajoasennon ja kivut loppuivat kokonaan lihasten vahvistuttua.
- esa
johtuu jalan asennosta, tohon ei oikein auta muu kun kokeilla "kiertää" klossia kengässä hieman eri asentoon. ei kyllä paljon kannata ajella ennen kun on löytänyt sen oikean asennon klossille.
- Sekel
Minulla jäi alkuun vasen nilkka jumiin ja se oli kamalan kipeä, mutta klossia säätämällä se helpotti.
- Simo
Perusohjeet on: Kantapäät hieman vinossa sisäänpäin, klossi paikka: isovarpaan nivelen kohdalle. Satulan korkeus vaikuttaa polvikipuihin sekä klossin paikka, yleensä kipytyy polven takaa jos klossi on liian edessä, jos taas liian takana ei nilkka toimi tehokkaasti, eli ns. "kuopaisu" jää vajaaksi. Epäilisin että sinulla on jalka väärässä asennossa, lähinnä kantapään osalta. Kokeilemalla eri asentoja, löytyy se oikea. Nyt kun jalka on jo kipeä, kannattaa sen antaa levätä muutama päivä ennenkuin lähdet asentoa säätämään.
- Ex aktiivi
Lukkopolkimien ei tulisi aiheuttaa polvikipua, mutta väärä ajoasento voi kostautua lukkopolkimilla. Kantapäiden tulee olla hieman sisään päin, joka jo mainittiinkin. Toinen ja ehkä yleisempi virhe on että satula on liian ylhäällä, esim. kilpailijoilla ja kuntoilijoilla jalka ei mene ihan suoraksi polkimen ollessa ala-asennossa.
Lisäksi kelin kylmetessä kannattaa huolehtia että polvet eivät altistu kylmälle. Kokeile jos jokin näistä auttaisi. - mfrr
Käytätkö leveälakeisia housuja? Jos näin niin kokeileppa kapeampaa mallia niin rauhoittuu se jalan vääntäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855