Tieteellisiä java-appletteja täällä:
http://staff.aist.go.jp/utsugi-a/Lab/Links.html
Tarkemmin sanottuna neuraaliverkoista ja tekoelämästä.
Tekoelämän simulointi havainnollistaa systeemien joitain yleisiä ominaisuuksia. Lisäksi ne simulaatiot saattavat näyttää hienoilta.
Linkissä olevat neuroverkot ovat leluja/havainnollistuksia.
Neuroverkot sinänsä ovat hyödyllisiä jossain, mutta niitä ei pidä ottaa liian vakavasti aivojen minkään osien malleina. Lisäksi voi olla, että yksi tai useampi muu menetelmä syrjäyttää neuroverkot tietotekniikasta kokonaan. Voi olla, että missään neuroverkoksi katsottavassa algoritmissa ei ole mitään mitä ei ole jossain muussa parempana.
ps.
Kirjoitetaanko apletti/appletti yhdellä vai kahdella p:llä?
Java-simulaatioapletteja linkissä
K Otava
1
127
Vastaukset
- lkjh
Ovat kyllä ihan mielenkiintoisia. Olen lisännyt jo aiemmin tuon linkin selaimeni suosikkeihin. Pidän kiinnostavana varsinkin "A Backprop Learning Tool for Function Approximation" -applettia, koska olen itse ohjelmoinut vastaavanlaisen MLP-verkon tietokoneelleni.
Yleisesti ottaen suomalainen neuroverkkojen tutkimus on maailman huipputasoa. Esimerkiksi Teuvo Kohosen itseorganisoituva kartta (SOM, Kohonen network) on saanut paljon huomiota maailmalla.
Loppukysymys: Löytyykö tuolle applet-sanalle "aidosti" suomenkielistä vastinetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015