Hyvä kiinalainen ravintola Helsingin keskustassa?

mallioppilas

Hesan keskustassa tuntuu olevan monta kiinalaista ravintolaa niin mikä niistä ois parhain hinta/laatu-suhteeltaan?

35

37541

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija

      keskustassa mun mielestä ei mikään oo erikoisesti jääny mieleen. bambuu center oli ennen hyvä. Nykyään ei tosiaankaan. Liiskaantuneita eväitä ja viimeksi tuttava sai sieltä kunnon paskataudinkin vielä kaupanpäälle.

      En ny saa päähäni paikan nimee, mutta manskun ja lönkan kulmassa on joku kiinalainen (mandarin ..?) ja siel oli minusta tosi hyvät eväät. Annankadulla on pari paikkaa, mutta maku meni pari vuotta sitten toisesta ku ruoassa oli hiuksia ja (venäläiset)tarjoilijat eivät olleet moksiskaan.

      Paras kiinalainen on mielestäni lauttasaaressa Long river, Isokaari 44 (?). Lähellä länsiväylän liittymää. Kokeile numeroo 27, guang gong kanaa. Vie kielen mennessää...

      • sorkkis

        Mandarin Court on mielestäni paras. maukas ruoka, myös dim sum ruokia, hyvä palvelu.


      • Peking kana

        Karkkilassa on erittäin hyvä kiinalainen ravintola jossa myös hinnat edulliset. China Kitschen on nimi ja paikka harjukatu. Kyllä kannattaa poiketa vaikka kauempaakin:) Joku kusipää varasti tässä jokunen kk sitten ravintoloitsijan paikalle raahaamat komeat leijonat jotka oli oven pielessä ilahduttamassa ihmisiä. Toivotaan varkaille huonoa karmaa. Ja ravintoloitsijoille hyvää menestystä siitä huolimatta että onnea tuottavat leijonat ovatkin nyt jonkun kusipään kotona...


    • wäpä

      Stadissa oikein hyvää kiinalaista! Samanlaista ruokaa ne kaikki tarjoo, sitä mukakiinalaista. Sen verran olen Kiinassa reissannut etten enää täällä mene kiinalaiseen syömään.

      • kokemusta on

        Töölössä on paras kiinalainen jonka olen löytänyt stadista. Nimeä en muista mutta on lähellä finnairstadionia Sallinkadulla. Hyvät ruuat ja hyvä palvelu.


      • hongk
        kokemusta on kirjoitti:

        Töölössä on paras kiinalainen jonka olen löytänyt stadista. Nimeä en muista mutta on lähellä finnairstadionia Sallinkadulla. Hyvät ruuat ja hyvä palvelu.

        Täydennys

        Ravintola Hong Kong
        Mannerheimintie 29
        00100 Helsinki

        Mannerheimintien ja Sallinkadun kulmassa


    • töölö

      Töölössä, Runeberginkadulla (lähes Manskulla) on tosi hyvä Chinese take away, voi syödä paikan päälläkin... Ruoka todella hyvää, kehuja vain olen kuullut. Myös ulkomaalaiset kehuvat Stadin parhaaksi Kiinalaiseksi!!!!

      • Manna

        Mielestäni paras on ehdottomasti Aleksis Kivenkadun Peking ja sitten huomattavasti halvemman hintaluokan Fortune House Lönnrotinkadulla.

        Tuossa aiemman kirjoittajan mainitsemassa paikassa Runeberginkadulla on aina kamalan sitkeät lihat.


      • mmmm3

        Kyseinen ravintola oli tosi hyvä, mutta se suljettiin. Omistaja avasi uuden paikan jonnekin Tukkutorin lähelle, mutta en tiedä tarkemmin että saako sieltä edelleen ruokaa mukaan ja mikä on hintataso.


    • on paras

      Kiinalainen ravintola dynasty kalevankadulla tarjoaa monipuolisimman seisovan pöydän, jossa on tarjolla useiden pääruokien lisäksi myös sushia! kaikki hintaan 8.40

      • moippamooooi

      • Maahinen77
        moippamooooi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan:

        http://eat.fi/fi/helsinki/restaurants/aasialaista-ruokaa?sort=rating_food

        Ne ekat jossa vaan 1-3 arvostelua voi unohtaa.

        Olin ennen duunissa Sörkässä ja lounastimme usein Aleksiskivenkadun Pekingissä. Nyt on ollut pitkään projektina tehdä nostalgiaretki sinne, koska isot ja maukkaat annokset on jäänyt ihanasti mieleen. Varsinkin se mustapapukana..suosittelen testaamaan paikan!


      • ...
        Maahinen77 kirjoitti:

        Olin ennen duunissa Sörkässä ja lounastimme usein Aleksiskivenkadun Pekingissä. Nyt on ollut pitkään projektina tehdä nostalgiaretki sinne, koska isot ja maukkaat annokset on jäänyt ihanasti mieleen. Varsinkin se mustapapukana..suosittelen testaamaan paikan!

        Olen jo pitkään etsinyt Helsingin keskustan tuntumasta hyvää kiinalaista ravintolaa, nyt tärppäsi ruoan suhteen, mutta paikan nimestä ei ole tietoa. Take away -ruoka tuli meille tutun tutun hakemana, ja oli ehdottomasti parasta kiinalaista mitä olen ikinä stadissa saanut! En sitten ikinä saanut paikan nimeä selville, mutta sijaitsi ilmeisesti kampissa (tai sitten keskustassa). Ruoka oli pakattu suorakulmaiseen suurehkoon läpinäkyvään muovirasiaan, riisi oli erikseen toisessa rasiassa. Kertokaa mikä tämä paikka voisi olla?? Tapaus on siis ihan tuore eli tämä paikka on olemassa ja ruokaa saatavilla! :)

        Itse annos oli jotain lihaa, vihanneksia ja cashew-pähkinöitä tummassa ja tulisessa kastikkeessa, ihan tajuttoman hyvää! oon tätä pähkäillyt, mutta en ole saanut selville, olis kiva jos jollakin olis tietoa!


      • ...
        ... kirjoitti:

        Olen jo pitkään etsinyt Helsingin keskustan tuntumasta hyvää kiinalaista ravintolaa, nyt tärppäsi ruoan suhteen, mutta paikan nimestä ei ole tietoa. Take away -ruoka tuli meille tutun tutun hakemana, ja oli ehdottomasti parasta kiinalaista mitä olen ikinä stadissa saanut! En sitten ikinä saanut paikan nimeä selville, mutta sijaitsi ilmeisesti kampissa (tai sitten keskustassa). Ruoka oli pakattu suorakulmaiseen suurehkoon läpinäkyvään muovirasiaan, riisi oli erikseen toisessa rasiassa. Kertokaa mikä tämä paikka voisi olla?? Tapaus on siis ihan tuore eli tämä paikka on olemassa ja ruokaa saatavilla! :)

        Itse annos oli jotain lihaa, vihanneksia ja cashew-pähkinöitä tummassa ja tulisessa kastikkeessa, ihan tajuttoman hyvää! oon tätä pähkäillyt, mutta en ole saanut selville, olis kiva jos jollakin olis tietoa!

        Ja lisäyksenä vielä että annos oli TODELLA iso, rasia siis pitkulaisen mallinen, ja rasian kannen sai kahdesta kulmasta taitettua auki.


      • Sanna1
        ... kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä että annos oli TODELLA iso, rasia siis pitkulaisen mallinen, ja rasian kannen sai kahdesta kulmasta taitettua auki.

        Erikinkadulla on kiinalainen ravintola nimeltään Ming Inn. Tarkoitatkohan sitä? Rasiat ainakin täsmäävät. :D


      • Sanna1
        Sanna1 kirjoitti:

        Erikinkadulla on kiinalainen ravintola nimeltään Ming Inn. Tarkoitatkohan sitä? Rasiat ainakin täsmäävät. :D

        Eerikinkadulla :P


      • ...
        Sanna1 kirjoitti:

        Eerikinkadulla :P

        Voi hyvinkin olla, täytyy käydä kokeilemassa! Mitä annosta suosittelisit? Tuo viimeksi syömäni ruoka oli tosiaan jotain kanaa(?) tummassa ja tulisessa kastikkeessa cashewpähkinöiden kera, millähän nimellä mahtais löytyä? :)


      • ST
        ... kirjoitti:

        Olen jo pitkään etsinyt Helsingin keskustan tuntumasta hyvää kiinalaista ravintolaa, nyt tärppäsi ruoan suhteen, mutta paikan nimestä ei ole tietoa. Take away -ruoka tuli meille tutun tutun hakemana, ja oli ehdottomasti parasta kiinalaista mitä olen ikinä stadissa saanut! En sitten ikinä saanut paikan nimeä selville, mutta sijaitsi ilmeisesti kampissa (tai sitten keskustassa). Ruoka oli pakattu suorakulmaiseen suurehkoon läpinäkyvään muovirasiaan, riisi oli erikseen toisessa rasiassa. Kertokaa mikä tämä paikka voisi olla?? Tapaus on siis ihan tuore eli tämä paikka on olemassa ja ruokaa saatavilla! :)

        Itse annos oli jotain lihaa, vihanneksia ja cashew-pähkinöitä tummassa ja tulisessa kastikkeessa, ihan tajuttoman hyvää! oon tätä pähkäillyt, mutta en ole saanut selville, olis kiva jos jollakin olis tietoa!

        Kuulostaa siltä,että ruokasi olet saanut Kampin Empire plazasta -aivan tajuttoman hyvät safkat!!!!!


      • ehw
        ... kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla, täytyy käydä kokeilemassa! Mitä annosta suosittelisit? Tuo viimeksi syömäni ruoka oli tosiaan jotain kanaa(?) tummassa ja tulisessa kastikkeessa cashewpähkinöiden kera, millähän nimellä mahtais löytyä? :)

        veikkaisin kung po kanaa, kuulostaa ainakin täysin samalta. mun lemppari


      • tinni2
        ST kirjoitti:

        Kuulostaa siltä,että ruokasi olet saanut Kampin Empire plazasta -aivan tajuttoman hyvät safkat!!!!!

        Mä söin Empire Plazassa paskointa kiinalaista ruokaa ikinä. Ruoka oli kylmää, tofut olivat kuivia. Yök.


    • Kiinan matka

      Paras. Lähinnä kiinalaista "kotiruokaa", mutta kuitenkin oman kokemuksen mukaan aidointa mitä Helsingistä saa. (siis pohjois-kiinalaista, ei kantonilaista)

      • mehupurkki

        itiksessä on tallinnan aukiolla joku Dragon... mesta. siellä on aika halvat hinnat ja varsinkin laatuun nähden. siel on mun mielestä ainakin parasta kiinalaista hesassa. lounasaikaan sai euron tai pari halvemmalla ja lisäks keiton tai kevätrullan


      • Maahinen77+1
        mehupurkki kirjoitti:

        itiksessä on tallinnan aukiolla joku Dragon... mesta. siellä on aika halvat hinnat ja varsinkin laatuun nähden. siel on mun mielestä ainakin parasta kiinalaista hesassa. lounasaikaan sai euron tai pari halvemmalla ja lisäks keiton tai kevätrullan

        Käytiin jokunen kuukausi sitten testaamassa Hietalahdessa Asia I, jossa oli loistava palvelu ja hyvät ruoat mutta ikävä kyllä tosi vähän porukkaa. Sinne saa puoleen hintaan Diilin www.offerium.fi, joten sitä voi suositella kaikille, niin pääsee edullisesti testaamaan ravintolan.


    • Jos oikeasti hyvää kiinalaista ruokaa haluat, niin tänne ehdottomasti kannattaa suunnata. Täälä ollaan yli 15 vuotta käyty ja jatkossakin aiotaan käydä. Aloitan alusta.

      1. Astu sisään
      - Paikka on tunnelmallinen ja pieni, mutta silti yllättävän paljon porukkaa mahtuu sisään. Perinteinen kiinalainen sisustus ja rauhallinen perinnemusiikki soi. Päällysvaatteet riisuttua, ystävällinen henkilökunta ohjaa pöytään. Kaikenlaiset pöytäjärjestelyt onnistuvat isoille ja pienille porukoille.

      2. Tilaa ruoka
      - Ruokalistoja löytyy kolmen peruskielen (suomi, englanti, ruotsi) lisäksi ainakin viidellä eri kielellä. Ruokalista on selkeä ja erikoisemmile ruoka-aineille on kirjoitettu selitteet. Tulet syötyäsi huomaamaan, ettei hinta-laatu-suhde ole todellakaan kohdallaan, sillä missä tahansa muualla samoista ruuista pyydetään 25-50% enenmmän. Myös annoskoot ovat aika isot, joten kannattaa "yhden henkilön" annos jakaa ainakin kahdelle.

      Ruokalistalta löytyy kaikille jotain; valmiista kolmen ruokalajin päivällisistä erikoisempiin kiinalaisiin perinneruokiin. Myös kaikkiin budjetteihin jotain löytyy; pakettihinnoista 13e/hlö aina erikoisuuksiin 40e/annos.

      3. Ruokailu
      - Ruokaa on listalla erittäin miedonmakuisista, ettei juuri mikään maistu, aina niin vahvan makuisiin, ettei hermot kestä. Eli jokaiselle jotain. Ruokaa saa mukaankin otettua ja aina kannattaa tilata etukäteen, ettei joudu odottamaan.

      4. Maksu
      - Maksuvälineeksi käy kaikki mahdollinen. Lasku laatuun nähden ei päätä huimaa. Yhden henkilön kolmen ruokalajin päivälinen (keitto, useampi pääruoka, banaani ja jääteö) maksaa vettä juotaessa n. 13-16 euroa. Asiaskkaat saavat aina Fazerin karkkeja kiitokseksi ja henkiökunnan huomion myös lähtiessään.

    • sdfskjflskdjfsldkfls

      Ravintola Peking Aleksis Kiven kadulla, varsinkin Kantonin kana herkullista. NAM!

    • Iso maha

      Kaisaniemen metroasemalla on hyvä Aasian ruuan paikka,ruoka buffetti on super hyvää ja halpaa,nimi on Happines,Minä en ikinä ole saanut niin hyvää ruokaa muualla.Paikka löytyy läheltä R-kioskia.

    • pete543333
    • lemppari ehdottomast

      Kaisaniemen metroaseman City China on paras. Buffetti maksaa päivästä tai kellonajasta riippumatta tasan 8€ ja sillä saa paitsi runsaasti lihaa sisältävän buffet-pöydän, mutta myös peruskivan salaattipöydän (tuoretta kurkkua, ananasta, chilimarinoitua jotain...) ja vesi kuuluu hintaan. Omaan makuuni ruoat ovat olleet tosi hyviä, lemppareitani mm. kanaa ja sipulia (makea ja maukas) sekä tuliset naudanlihaviritelmät (on tulista!). Ei tarvitse itse korjata jälkiään, kahvi kuuluu vissiin hintaan myös. En todellakaan valita.

    • pii_uuu

      Empire plaza on Kampin keskuksessa on tosi hyvä!

      • tinni2

        Ei edes ole. Kamalinta kiinalaista ruokaa, mitä olen ikinä syönyt. Ja olen syönyt kiinalaista ruokaa KIINASSA, Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, USA:ssa, Kanadassa, Briteissä ja Itävallassa.


    • Jeesshus

      Dong Bei Hu on autenttisinta kinkkiruokaa, ei mitään mautonta limaa. Ja paikka on siisti, suurin osa kinkkirafloista on tosi törkyisiä.
      Toinen hyvä on Sörkässä piritorin kupeessa Happy Garden. Yllättävän siisti vaikka naapurusto on aivan karsea.

    • hkl6

      Suositelisin vaikka Happy Food Garden Ravintola .
      Tämä paikka on vanha kiinalainen ravintola Dynasty kohte,
      eli Kalevankatu 23 00100 Helsinki.

      Tervetuloa tutustumaan ja vertailemaan Happy Food Garden Ravintola.
      Voit soita ja varmista heidän joka päivän Buffet-pöytä tarjous,eli ma-pe klo 11-15
      ja La-Su klo 12:30-18:00



      Happy Food Garden
      樂園酒樓
      www.happyfoodgarden.com

      Kalevankatu 23 puh. 3589-680 1865
      00100 Helsinki
      Avoinna ma-pe 11-22 La-su 12-22

    • hkl6

      www.facebook.com/happyfood.garden

      Happy Food Garden on Facebookissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe