Hebrealaiskirjeessä löydämme kehotuksen, joka käsittää kaikki kristitylle annetut neuvot. Se kuuluu näin: "Sen tähden, pyhät veljet(ja sisaret), jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen." (Hebr. 3:1)
Tämän Raamatun neuvon noudattaminen, mielen jatkuva kiinnittäminen Kristukseen ja hänen tutkistelemisensa sellaisena, kuin hän on, muuttaa kristityn täydellisesti, sillä "katselemalla me muutumme".(2 Kor. 3:18)
Evankeliumin saarnaajilla on innoitettu käsky julistaa alati Kristusta kuulijoilleen ja kiinnittää heidän huomionsa yksin häneen. Paavali sanoi korinttolaisille:
" Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna." (1. Kor. 2:2) Ei ole mitään syytä olettaa, että hänen julistuksensa korinttolaisille olisi millään tavoin eronnut hänen julistuksestaan muualla. Hän itse kertookin meille, että kun Jumala ilmaisi hänelle Poikansa, se tapahtui sitä varten, että hän julistaisi Kristusta pakanain keskuudessa:
"Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alun pitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä…" (Gal 1:15,16). Paavali iloitsi siitä, että hänelle oli annettu armo "julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta." (Ef. 3:8)
Mutta tämä tosiasia, että apostolit tekivät Kristuksesta kaiken julistuksensa keskuksen, ei ole ainoa syy siihen, että meidänkin tulisi korottaa häntä. Hänen nimensä on ainoa taivaan alla annettu nimi, jossa me voimme pelastua." Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt. 4:12) Kristus itse julisti, ettei kukaan voi tulla Isän tykö muutoin kuin hänen kauttaan. "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6) Nikodemokselle hän sanoi: "Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:14,15) Vaikka tällä Jeesuksen "ylentämisellä" tässä viitataankin hänen ristiinnaulitsemiseensa, se sisältää kuitenkin enemmän kuin pelkän historiallisen tosiasian. Se merkitsee sitä, että kaikkien, jotka uskovat Kristukseen, tulee "ylentää" hänet ristiinnaulittuna Lunastajana, jonka armo ja kirkkaus riittävät tyydyttämään maailman suurimman tarpeen. Se merkitsee, että hänet pitää "ylennettämän" kaikessa rakastettavuudessaan ja voimassaan "Jumala meidän kanssamme", jotta hänen jumalallinen vetovoimansa voisi siten vetää kaikki hänen tykönsä. "Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni." (Joh. 12:32)
Tämä oli adventistien opetusta v. 1888 kokouksissa, kun vanhurskauttaminen uskon kautta hyväksyttiin ensisijaiseksi opetukseksi. Siihen asti opetus oli enemmän lakipainotteinen, mutta nuo nuoret pastorit Waggooner ja Jones lähtivät rohkeasti julistamaan löytämäänsä opetusta Kristuksen vanhurskaudesta ja uhrista puolestamme. Tämän saman julistuksen mukaan minutkin opetettiin v. 1981, kun seurakuntaan liityin. Raamattu puhui suoraan sydämelleni, enkä voinut vastustaa Jeesuksen kutsua. Tiesin, että hän on aina valmis ottamaan etsijän vastaan. Suosittelen Raamattukursseja teille muille, jotka etsitte Jeesusta.
Silmät luotuina Jeesukseen
21
1044
Vastaukset
- merim.raimo
Vain 100 vuotta ja katse on Kristuksesta luotu sapattiin.Katso Gl.1:6
- .miettijä.
Onhan se jo hyväalku, jota Anne tuossa esittää.
Mutta siitä puuttuu juuri se jokin.
Jo kastekäsky; 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Siinä kerrotaankin aivan eri asia kuin adventtikirkon julistus on.Jeesuksen sanojen noudattaminen on kaikki mitä apostolit opettivat meidän tekevän.
Ei niitä asioita mitä Ellen ymmärsi vaan nitä asioita mitä me ymmärrämme Jeesuksen meiltä odottavan.
Eikä meillä ole tehtävänä tehdä kenenkään muun ymmärtämää kuin minkä itse uskomme olevan Jeesuksen tahdon.
Harhaoppia on juuri tulla tuohon väliin meidän tulkiksemme. Siinä välissä oleminen on väärin oli se kuka hyvänsä.
Näin meistä muuten tulee kirkon opetuksen noudattajia, vaikka tekemisemme saattavatkin olla täysin samojakin kuin Jeesuksen opettamat asiat.
Näin on väärä päässyt lukemaan meille Jumalan sanaa ja opettamaan meille Jumalan tahtoa.Näin me tulemmekin hyvän asian kautta väärän sanojan tottelijoiksi.
Varsinkin kun vielä teemme asioita miellyttääksemme ympärillämme olevia ihmisiä ja kirkkomme maineen vuoksi.
Näin käy juuri kun menemme jarlaun hotellihuoneeseen oppimaan jarlaun puremaa ruokaa.
Jeesuksen lapsilla ei ole vieraita imettäjinä.
Yrität välttää Ellenin nimen mainitsemista, mutta siinä se on sisäänkirjoitettuna, kun seuraa ajatuksenkulkuasi: Jeesus-adventistit-raamattukurssisuositus.
Nimi Raamatun aikoina tarkoitti olemusta.
Jeesuksen olemus ei ole:
- ylienkeli Miikaelin,
- sellaisen, jonka veren mukana ihmisten synnit meni taivaaseen,
- epätäydellinen, jonka takia ristin jälkeen taivaassa on jatkettava sovitusta,
- leeviläisen papin
- tutkivan tuomion suorittajan,
- sellaisen, jota ilman välittäjänään ihminen pystyisi "työmiehen vuoden" ajan seisomaan vainojen keskellä Jumalan polttavien kasvojen edessä
- sellainen, joka joutuu laittamaan ihmisten synnit lopulta Saatanan päälle.
On uskottava Jeesukseen Kristukseen, sellaisena kuin Raamattu Hänet ilmoittaa, ei sellaisena kuin haluaisi Hänen olevan tai kuin joku väärä profeetta on Hänet ilmoittanut.
En tiedä minkä miikaelenkelin olemusta Ellen näyissään ja opeissaan kuvasi, mutta tuo kuvattu olemus ei ollut eikä ole Raamatun Jeesuksen.- näin on
Raamatun sanan mukaan Jeesus on Mikael. Amen!
- Mikael
näin on kirjoitti:
Raamatun sanan mukaan Jeesus on Mikael. Amen!
Sanoit ***Raamatun sanan mukaan Jeesus on Mikael. Amen!***
Nyt on asialla Jehovantodistaja, sillä adventisti ei kristillisenä kirkkona noin lähtis raamattua tulkitsemaan.
Mikäli olis adventistin tulkintaa on siirryttävä tähän osastoon..
*Kavahtakaa vääriä profeettoja* (Matt. 7:15)
*Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti* (Tiit. 3:10)
*sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa* (2 Joh. 11).
*Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: ´Minä olen Kristus´, ja he eksyttävät monta* (Matt. 24:5) - annu42
Koska sanot:
>>> "On uskottava Jeesukseen Kristukseen, sellaisena kuin Raamattu Hänet ilmoittaa"
Aiheesta löytyy vielä lisääkin, joten taas voit miettiä syitä syviä, miksi tämäkään ei kelpaa meille lukijoille. Varta vasten en kirjoita muuta, kuin mitä Raamattu sanoo. Sana on vanhaa ja totta, mutta "kuka uskoo meidän saarnaamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? " (Jes. 53:19) Kenelle saarna Jeesuksesta tulee todeksi? Jokainen vastaa omalta kohdaltaa Jumalalle. Kannattaa lukea kokonaan ennustus Kristuksen sovitustyöstä: Jes. 53:2-12
Hebrealaiskirjeessä ilmaistaan meille myös syy, miksi meidän tulee kiinnittää huomiomme Jeesukseen: " Sen tähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne." (Hebr. 12:1-3) Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee, me voimme välttyä väsymästä kilvoituksessamme ja uupumasta matkalla.
Meidän tulisi myös tutkistella Jeesusta siksi, että hänessä "kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä." (Kol. 2:3) Jokaista , jolta puuttuu viisautta, neuvotaan pyytämään sitä Jumalalta, joka antaa alttiisti ja soimaamatta: lupauksen mukaan sitä hänelle annetaan. Mutta toivottu viisaus voidaan saada vain Kristuksessa. Se viisaus, joka ei lähde Kristuksesta ja joka ei vuorostaan johda hänen tykönsä, on pelkkää hullutusta. Jumala, kaiken alkulähde, on myös viisauden tekijä. Jumalan hylkääminen on pahinta lajia hulluutta. "…koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet." (Room. 1:21,22) Kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä Kristuksessa. Niinpä se, jolla on vain tämän maailman viisautta, ei todellisuudessa tiedä mitään. Koska kaikki valta taivaassa ja maan päällä on annettu Kristukselle, apostoli Paavali julistaa Kristuksen olevan "Jumalan voima ja viisaus" (1. Kor. 1:24)
On kuitenkin vielä yksi teksti, joka lyhyesti ilmaisee kaiken sen, mitä Kristus on ihmiselle, ja antaa täydellisemmän syyn hänen olemuksensa tutkimiseen. Se on tämä:
"Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". (1 Kor. 1:30,31) Me olemme tietämättömiä, jumalattomia, kadotettuja; Kristus on meille viisaus, vanhurskaus, lunastus. Mikä ulottuvuus! Tietämättömyydestä ja synnistä vanhurskauteen ja lunastukseen. Ihmisen korkeimmatkaan pyrkimykset tai suurinkaan hätä ei ulotu yli niiden rajojen, mitä Kristus merkitsee meille ja mitä hän yksin on. Tässä on riittävästi syytä siihen, miksi kaikkien silmien tulisi olla luotuina häneen. annu42 kirjoitti:
Koska sanot:
>>> "On uskottava Jeesukseen Kristukseen, sellaisena kuin Raamattu Hänet ilmoittaa"
Aiheesta löytyy vielä lisääkin, joten taas voit miettiä syitä syviä, miksi tämäkään ei kelpaa meille lukijoille. Varta vasten en kirjoita muuta, kuin mitä Raamattu sanoo. Sana on vanhaa ja totta, mutta "kuka uskoo meidän saarnaamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? " (Jes. 53:19) Kenelle saarna Jeesuksesta tulee todeksi? Jokainen vastaa omalta kohdaltaa Jumalalle. Kannattaa lukea kokonaan ennustus Kristuksen sovitustyöstä: Jes. 53:2-12
Hebrealaiskirjeessä ilmaistaan meille myös syy, miksi meidän tulee kiinnittää huomiomme Jeesukseen: " Sen tähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne." (Hebr. 12:1-3) Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee, me voimme välttyä väsymästä kilvoituksessamme ja uupumasta matkalla.
Meidän tulisi myös tutkistella Jeesusta siksi, että hänessä "kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä." (Kol. 2:3) Jokaista , jolta puuttuu viisautta, neuvotaan pyytämään sitä Jumalalta, joka antaa alttiisti ja soimaamatta: lupauksen mukaan sitä hänelle annetaan. Mutta toivottu viisaus voidaan saada vain Kristuksessa. Se viisaus, joka ei lähde Kristuksesta ja joka ei vuorostaan johda hänen tykönsä, on pelkkää hullutusta. Jumala, kaiken alkulähde, on myös viisauden tekijä. Jumalan hylkääminen on pahinta lajia hulluutta. "…koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet." (Room. 1:21,22) Kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä Kristuksessa. Niinpä se, jolla on vain tämän maailman viisautta, ei todellisuudessa tiedä mitään. Koska kaikki valta taivaassa ja maan päällä on annettu Kristukselle, apostoli Paavali julistaa Kristuksen olevan "Jumalan voima ja viisaus" (1. Kor. 1:24)
On kuitenkin vielä yksi teksti, joka lyhyesti ilmaisee kaiken sen, mitä Kristus on ihmiselle, ja antaa täydellisemmän syyn hänen olemuksensa tutkimiseen. Se on tämä:
"Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". (1 Kor. 1:30,31) Me olemme tietämättömiä, jumalattomia, kadotettuja; Kristus on meille viisaus, vanhurskaus, lunastus. Mikä ulottuvuus! Tietämättömyydestä ja synnistä vanhurskauteen ja lunastukseen. Ihmisen korkeimmatkaan pyrkimykset tai suurinkaan hätä ei ulotu yli niiden rajojen, mitä Kristus merkitsee meille ja mitä hän yksin on. Tässä on riittävästi syytä siihen, miksi kaikkien silmien tulisi olla luotuina häneen.Lisäät oikeaa eli suoraan Raamatusta otettuja jakeita. Mutta jos et poista väärää hapatusta, jonka olet Elleniltä omaksunut, niin tuo oikea on kuin laittaisi kalliita silkkikankaita sontakasan päälle. Sieltä se ellenismi löyhkää Raamatunlauseiden alta, jos sitä ei poisteta.
Sanot: ""kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle." Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee"
Lainaat Raamatun kohtaa, jossa sanotaan, että Jeesus meni taivaaseen astuessaa Jumalan valtaistuimelle, siis kaikkein pyhimpään. Oletko nyt sitten hyljännyt Ellen Whiten pyhäkköopin ja tutkivan tuomion opin? Yli vuosi tätä on jauhettu ja tähän asti olet niissä pysynyt, nytkö olet valmis sanomaan: ainoastaan Raamattu ei enää Ellenin satuja. Vai vieläkö väität, että Raamattu ilmaisee Jeesuksen menneen taivaan pyhään n. 30 jKr ja 22.10.1844 kaikkein pyhimpään?
Puhut me muodossa, vaikka et itse toimi sanomasi mukaan: "Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee, me voimme välttyä väsymästä kilvoituksessamme ja uupumasta matkalla."
Paljon oikeita sanoja: "Se viisaus, joka ei lähde Kristuksesta ja joka ei vuorostaan johda hänen tykönsä, on pelkkää hullutusta.", mutta kun käytäntö osoittaa toista, niin ne jäävät vain turhiksi paljoiksi sanoiksi, jotka eksyttävät muita syyllistymään ja ajattelemaan, että olet Jumalan asialla. Ellenin ja seuraajiensa sanat ovat hullutusta eivät Kristuksesta lähtevää viisautta.
Sanot: "Tietämättömyydestä ja synnistä vanhurskauteen ja lunastukseen. Ihmisen korkeimmatkaan pyrkimykset tai suurinkaan hätä ei ulotu yli niiden rajojen, mitä Kristus merkitsee meille ja mitä hän yksin on. Tässä on riittävästi syytä siihen, miksi kaikkien silmien tulisi olla luotuina häneen. "
Ajattelepas mitä tuli sanottua ja ala soveltamaan sitä itseesi, niin ehkäpä Ellen ja harhaopit (myös korkeimmat pyrkimykset sinettisapatin pidossa)lentävät ikkunasta ja voit tulla uuteen etsikkoaikaan.- tutkistellut
uskova_1 kirjoitti:
Lisäät oikeaa eli suoraan Raamatusta otettuja jakeita. Mutta jos et poista väärää hapatusta, jonka olet Elleniltä omaksunut, niin tuo oikea on kuin laittaisi kalliita silkkikankaita sontakasan päälle. Sieltä se ellenismi löyhkää Raamatunlauseiden alta, jos sitä ei poisteta.
Sanot: ""kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle." Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee"
Lainaat Raamatun kohtaa, jossa sanotaan, että Jeesus meni taivaaseen astuessaa Jumalan valtaistuimelle, siis kaikkein pyhimpään. Oletko nyt sitten hyljännyt Ellen Whiten pyhäkköopin ja tutkivan tuomion opin? Yli vuosi tätä on jauhettu ja tähän asti olet niissä pysynyt, nytkö olet valmis sanomaan: ainoastaan Raamattu ei enää Ellenin satuja. Vai vieläkö väität, että Raamattu ilmaisee Jeesuksen menneen taivaan pyhään n. 30 jKr ja 22.10.1844 kaikkein pyhimpään?
Puhut me muodossa, vaikka et itse toimi sanomasi mukaan: "Vain jatkuvasti ja rukoillen ajattelemalla Jeesusta ja tutkistelemalla häntä sellaisena, kuin Raamattu hänet ilmaisee, me voimme välttyä väsymästä kilvoituksessamme ja uupumasta matkalla."
Paljon oikeita sanoja: "Se viisaus, joka ei lähde Kristuksesta ja joka ei vuorostaan johda hänen tykönsä, on pelkkää hullutusta.", mutta kun käytäntö osoittaa toista, niin ne jäävät vain turhiksi paljoiksi sanoiksi, jotka eksyttävät muita syyllistymään ja ajattelemaan, että olet Jumalan asialla. Ellenin ja seuraajiensa sanat ovat hullutusta eivät Kristuksesta lähtevää viisautta.
Sanot: "Tietämättömyydestä ja synnistä vanhurskauteen ja lunastukseen. Ihmisen korkeimmatkaan pyrkimykset tai suurinkaan hätä ei ulotu yli niiden rajojen, mitä Kristus merkitsee meille ja mitä hän yksin on. Tässä on riittävästi syytä siihen, miksi kaikkien silmien tulisi olla luotuina häneen. "
Ajattelepas mitä tuli sanottua ja ala soveltamaan sitä itseesi, niin ehkäpä Ellen ja harhaopit (myös korkeimmat pyrkimykset sinettisapatin pidossa)lentävät ikkunasta ja voit tulla uuteen etsikkoaikaan.Vitsit, vaikka olen advari, nautin kun pistät jauhot suuhun tekopyhille vanhoille kääkille. Itse tekisin samoin, mutta kun koko suvun maine menisi, siksi vaikenen. Toistaiseksi!!!
- omasta joukosta
tutkistellut kirjoitti:
Vitsit, vaikka olen advari, nautin kun pistät jauhot suuhun tekopyhille vanhoille kääkille. Itse tekisin samoin, mutta kun koko suvun maine menisi, siksi vaikenen. Toistaiseksi!!!
nousee susia, jotka eivät laumaa säästä. Koskahan avaat suusi?
tutkistellut kirjoitti:
Vitsit, vaikka olen advari, nautin kun pistät jauhot suuhun tekopyhille vanhoille kääkille. Itse tekisin samoin, mutta kun koko suvun maine menisi, siksi vaikenen. Toistaiseksi!!!
Kiitos.
Kun Jumala johdattaa pistämään "jauhot suuhun", niin pistän enkä hymistele. Onhan Jeesus antanut henkensä minun puolestani, joten olen valmis kuolemaan (marttyyrikuolemaankin) saakka tekemään Hänen tahtonsa mukaan. Vähempi ei riitä.
Jos Jumala sinua kutsuu, niin ota rohkea askel, ja lähde seuraamaan Jeesusta, maksoi mitä maksoi. Puhu sitten, mitä Jumala puhuttavaksi antaa, niin voit auttaa sukulaisiasikin, ehkä hekin sitten tulevat uskoon.omasta joukosta kirjoitti:
nousee susia, jotka eivät laumaa säästä. Koskahan avaat suusi?
Niin, että suu kiinni tai olet susi! Sinäpä olet kiva "omajoukkolainen".
- W. Miller
uskova_1 kirjoitti:
Kiitos.
Kun Jumala johdattaa pistämään "jauhot suuhun", niin pistän enkä hymistele. Onhan Jeesus antanut henkensä minun puolestani, joten olen valmis kuolemaan (marttyyrikuolemaankin) saakka tekemään Hänen tahtonsa mukaan. Vähempi ei riitä.
Jos Jumala sinua kutsuu, niin ota rohkea askel, ja lähde seuraamaan Jeesusta, maksoi mitä maksoi. Puhu sitten, mitä Jumala puhuttavaksi antaa, niin voit auttaa sukulaisiasikin, ehkä hekin sitten tulevat uskoon.Taitaa sulla olla omat jumalat.
uskova_1 kirjoitti:
Kiitos.
Jos Jumala sinua kutsuu, niin ota rohkea askel, ja lähde seuraamaan Jeesusta, maksoi mitä maksoi. Puhu sitten, mitä Jumala puhuttavaksi antaa, niin voit auttaa sukulaisiasikin, ehkä hekin sitten tulevat uskoon.En yhtään epäile sitä ettetkö olisi valmis vaikka kuolemaan marttyyrikuolemankin. Mutta 1Kor.13-luvun mukaan,mitä se sinua hyödyttäisi,jos sinulla ei ole rakkautta? En kuitenkaan väitä ettei sinulla sitä olisi. "Joskus"sitä ei vain kirjoituksistasi aina huomaa.
Se että johdattaako Jumala pistämään jauhot suuhun kenellekkään missään tapauksessa,siitä en olisi niinkään varma. Jumalahan on rakkaus,eikä rakkaus niin toimi,ei ainakaan Jumalallinen. Se kuulostaa paremminkin pahuudenruhtinaan toimintatavalta.- inhimillinen
PikkuKonna kirjoitti:
En yhtään epäile sitä ettetkö olisi valmis vaikka kuolemaan marttyyrikuolemankin. Mutta 1Kor.13-luvun mukaan,mitä se sinua hyödyttäisi,jos sinulla ei ole rakkautta? En kuitenkaan väitä ettei sinulla sitä olisi. "Joskus"sitä ei vain kirjoituksistasi aina huomaa.
Se että johdattaako Jumala pistämään jauhot suuhun kenellekkään missään tapauksessa,siitä en olisi niinkään varma. Jumalahan on rakkaus,eikä rakkaus niin toimi,ei ainakaan Jumalallinen. Se kuulostaa paremminkin pahuudenruhtinaan toimintatavalta.Kritiikki on kovaa tavalliselle seurakuntalaiselle joka on ollut kirkossaan hengellisessä kodissa.
Eri asia on sitten onko se oppi jota kirkko julistaa täysin johtajiesa harhaoppia.Sellaisen tiedon vastaanottaminen ei ole koskaan helppoa.
Seurakuntalaisethan ovat syyttömiä jos heitä on väärin opetettu.
Heillä ei ole hätää Raamatunkaan valossa.Toisin on niiden jotka opettavat tietäen virheensä.
Kynnys heille on äärettömän korkea tunnusteetavaksi. Heillä saattaa olla koko elinkeino vaarassa loppuiäksi.
Näinollen ei voitane olettaakaan että he myöntäisivät virheitään seurakuntalaistensa kuullen.
Kaikki he tarvitsevat nyt yhteistä rukoustukea asiansa edistymiseksi Herran tahdon mukaan. PikkuKonna kirjoitti:
En yhtään epäile sitä ettetkö olisi valmis vaikka kuolemaan marttyyrikuolemankin. Mutta 1Kor.13-luvun mukaan,mitä se sinua hyödyttäisi,jos sinulla ei ole rakkautta? En kuitenkaan väitä ettei sinulla sitä olisi. "Joskus"sitä ei vain kirjoituksistasi aina huomaa.
Se että johdattaako Jumala pistämään jauhot suuhun kenellekkään missään tapauksessa,siitä en olisi niinkään varma. Jumalahan on rakkaus,eikä rakkaus niin toimi,ei ainakaan Jumalallinen. Se kuulostaa paremminkin pahuudenruhtinaan toimintatavalta.Kuten varmaan huomasit ilmaus "jauhot suuhun" ei ollut minun keksintöni, vaan oman kirkkosi edustajan. Siitäpä kai kiihdyitkin, kun huomasit, että taas ehkä yksi voi lähteä.
Agape-rakkaus eli Jumalan tahdon tekeminen on nähtävissä kirjoituksissani. Kun nuhtelen harhaoppista, ei se tunnu harhaoppisesta hyvältä, jollei häntä miellytä yleensäkään Jumalan miellyttäminen. Toinen uskova taas näkee (jollei ole haalistunut, kylmennyt), että Jumala käskee niin tekemään. Luepa vähän Raamattua niin huomaat, mitä siellä käsketään tehdä väärille profeetoille, harhaoppisille ja miten varjella muita harhaoppeihin sekoamasta.
Sinulla ei ole agapetä eli Jumalan rakkautta, koska et tee parannusta harhaopista.
Jos kansa olisi toiminut Jumalan tahdon mukaisesti, tai edes kirkoissa opetetun uskonnollisuuden mukaan, niin Hitler ei olisi millään päässyt valtaan. Mutta koska kansa vaikeni, niin pienen joukon avulla Hitler pääsi valtaan ja tekemään tuhotekonsa.
Nyt sinä olet tuon teidän kirkon harhaprofeetan tukena, vaikenemalla tai vaisusti häntä puolustelemalla sekä uskovia mustamaalaamalla, jotta heidän vaikutuksensa ellenisteihin vähenisi.
Et ole mikään Jumalan mies, vaikka niin haluaisit päiväunissasi kuvitellakin.uskova_1 kirjoitti:
Kuten varmaan huomasit ilmaus "jauhot suuhun" ei ollut minun keksintöni, vaan oman kirkkosi edustajan. Siitäpä kai kiihdyitkin, kun huomasit, että taas ehkä yksi voi lähteä.
Agape-rakkaus eli Jumalan tahdon tekeminen on nähtävissä kirjoituksissani. Kun nuhtelen harhaoppista, ei se tunnu harhaoppisesta hyvältä, jollei häntä miellytä yleensäkään Jumalan miellyttäminen. Toinen uskova taas näkee (jollei ole haalistunut, kylmennyt), että Jumala käskee niin tekemään. Luepa vähän Raamattua niin huomaat, mitä siellä käsketään tehdä väärille profeetoille, harhaoppisille ja miten varjella muita harhaoppeihin sekoamasta.
Sinulla ei ole agapetä eli Jumalan rakkautta, koska et tee parannusta harhaopista.
Jos kansa olisi toiminut Jumalan tahdon mukaisesti, tai edes kirkoissa opetetun uskonnollisuuden mukaan, niin Hitler ei olisi millään päässyt valtaan. Mutta koska kansa vaikeni, niin pienen joukon avulla Hitler pääsi valtaan ja tekemään tuhotekonsa.
Nyt sinä olet tuon teidän kirkon harhaprofeetan tukena, vaikenemalla tai vaisusti häntä puolustelemalla sekä uskovia mustamaalaamalla, jotta heidän vaikutuksensa ellenisteihin vähenisi.
Et ole mikään Jumalan mies, vaikka niin haluaisit päiväunissasi kuvitellakin.Herkästi uskova_1 näytät tekevän omia johtopäätöksiäsi toisen mielentilasta ja vaikuttimista,mistähän se johtuu??? Jos ja kun "jauhot suuhun" on oman kirkkoni edustajan keksintö,niin silloin se mitä asiasta sinulle mainitsin kohdistuu myös hänellekkin. Olen kaiketi jo aikaisemminkin yrittänyt tuodas esille sen,ettei minulla ole tarvetta yksipuolisesti vain puolustaa adventisteja ja adventismia.
Olet varmasti oikeassa ettei minulla ole sitä agatetä. Mutta ei sillä perusteella kun sen esität.Vaan se ilmenee muunmuassa siinä etten tunne murhetta enkä tuskaa,jos joku ei tunne adv.kirkkoa kodikseen ja lähtee sieltä.
Oikea on myös johtopäätöksesi siitä, etten ole mikään Jumalan mies. Mutta väärässä taas kerran olet siinä,että päiväunissani haluaisin niin kuvitella. Minun "päiväuneni"koskevat aivan eri asioita!PikkuKonna kirjoitti:
Herkästi uskova_1 näytät tekevän omia johtopäätöksiäsi toisen mielentilasta ja vaikuttimista,mistähän se johtuu??? Jos ja kun "jauhot suuhun" on oman kirkkoni edustajan keksintö,niin silloin se mitä asiasta sinulle mainitsin kohdistuu myös hänellekkin. Olen kaiketi jo aikaisemminkin yrittänyt tuodas esille sen,ettei minulla ole tarvetta yksipuolisesti vain puolustaa adventisteja ja adventismia.
Olet varmasti oikeassa ettei minulla ole sitä agatetä. Mutta ei sillä perusteella kun sen esität.Vaan se ilmenee muunmuassa siinä etten tunne murhetta enkä tuskaa,jos joku ei tunne adv.kirkkoa kodikseen ja lähtee sieltä.
Oikea on myös johtopäätöksesi siitä, etten ole mikään Jumalan mies. Mutta väärässä taas kerran olet siinä,että päiväunissani haluaisin niin kuvitella. Minun "päiväuneni"koskevat aivan eri asioita!No, sellaisen kuvan olen saanut kirjoituksistasi. Oletko halunnut antaa sellaisen kuvan vai onko se ominta itseäsi, joka on tullut läpi? Haluaisit olla kaikkien pitämä nallekarhu. Mutta sitten sinulla on niitä ärtyisyyden kausia, kuten tuossa taannoin kesällä.
Mutta kuulepa nyt nallekarhu tai ärtynyt otso, en haluaisi sinun jäävän muhimaan harhaoppiseen suden laumaan, vaan että tulisit uskoon, tulisit Jumalan mieheksi ja peräti sellaiseksi Jumalan soturiksi, joka pelkäämättä ja vaivojaan säästämättä sotii viimeiseen hengen pihaukseen. Agapeetä päivästä päivään, vaikka koko maailma kääntyisi sinua vastaan. Tämä on minun päiväuneni ja yörukoukseni.- omasta joukosta
uskova_1 kirjoitti:
Niin, että suu kiinni tai olet susi! Sinäpä olet kiva "omajoukkolainen".
Onko rehellisempää uhkailla täällä taustalla suurin sanoin, kuin suoraan sanoa sukulaisilleen, jos heissä on vikaa,vääryyttä tai ulkokultaisuutta? Sanonpahan vain, että kyllä Jumala tietää, joten turha piileskellä.
- Jooseppi
Annu kirjoitti kauniisti silmät luotuina Jeesukseen < Uskova 1 kirjoitti heti vastauksen
Silmät luotuna Elleniin. On todella kiva Että Ellenilläkin kannattajia, Kuitenkin olisi kai
parempi olla Jeesuslainen kuten Annu.
Olisit edes kiittänyt hyvästä kirjoituksesta, ei et voinut, kun heti aloit ylistämään Elleniä Jooseppi kirjoitti:
Annu kirjoitti kauniisti silmät luotuina Jeesukseen < Uskova 1 kirjoitti heti vastauksen
Silmät luotuna Elleniin. On todella kiva Että Ellenilläkin kannattajia, Kuitenkin olisi kai
parempi olla Jeesuslainen kuten Annu.
Olisit edes kiittänyt hyvästä kirjoituksesta, ei et voinut, kun heti aloit ylistämään ElleniäNo yritätpä vääntää oikein vaikeimman kautta minua Annuksi ja Annua minuksi.
- annu42
Sinä ja monet muut haluaisitte, että me adventistit muuttuisimme teidän kaltaisiksenne. En tiedä syytä, miksi se olisi tarpeellista. Näet näköjään omia oppejasi vaikka mitä kirjoittaisin. Kun kirjoitin Jeesuksesta, näet sielläkin vain Ellenin, miksi? Miksi sinua risoo, vaikka kirjoittaisin mitä tahansa? Mitä vielä minun pitäisi jättää pois, että se kelpaisi myös sinulle?
Jätämmekö pois suuren taistelun teeman? Emme voi, koska se nähdään jo kaikkialla muuallakin tämän maailman menossa. Näinä aikoina on totta se, että "ihmiset menehtyvät peljätessään, mikä maan piiriä kohtaa"(Luuk. 21:26). Meidän on julistettava tuota teemaa, koska lähes tulkoon kaikki muut ovat jättäneet saatanan Jumalan vastustajana pois laskuista tämän maailman ruhtinaana ja ihmisten eksyttäjänä eikä synti-sanaa enää saa käyttää. Saatana sai ihmisen lankeamaan syntiin ja laittomuuteen ja kaikella toiminnallaan tässä maailmassa hän haluaa vastustaa Jumalaa loppuun asti. Jokaisen on valittava puolensa, joko Kristuksen tai hänen vastustajansa puoli, joten on hyvä tietää, miten se tapahtuu.
Jätämmekö pois uskomme yksin Raamattuun? Emme voi, koska mihin me sitten uskoisimme, ihmisopit ovat liian kevyitä kantamaan tämän maailman läpi. Niiden kautta emme voi saavuttaa Jumala-yhteyttä, joten Raamattu riittää uskomme perustaksi. Usko on yksin Jumalan teko, ja sen perusta on Raamattu.
Jätämmekö pois uskon kautta vanhurskauttamisen? Emme voi, koska vain Jeesuksen kautta meidät vanhurskautetaan ilman omia ansioitamme, joten häneen uskoen jopa mekin, adventistit, voimme saavuttaa taivaan.
Jätämmekö pois Kristuksen ikuisen ennalta olemisen opetuksestamme? Hän oli, on ja on tuleva iankaikkinen Jumala, joka nyt toimii Pyhän Henkensä kautta tässä maailmassa. Jumaluudella on ollut ja on aina kolme persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jättäisimmekö pois kaiken sen, minkä olemme Ellen Whiten kautta saaneet?
- terveyden ja terveeellisten elämäntapojen korostamisen
- koulutusta koskevan painotuksen
- julkaisutoiminnan
- hänen vaikutuksensa seurakuntaamme sekä teolopgisesti että organisaatioon
- hänen korostuksensa koskien uskonnonvapautta ja ihmisoikeuksia sekä maailmanlaajuista humanitaarista työtä
- hänen kehotuksensa tehdä maailmanlaajuista evankeliointityötä
Valitan, mutta emme voi mitään osaa jättää pois, koska Jumala on kiinnostunut koko ihmisestä ja koko ihmiskunnasta. Tämä oli vain vähäinen osa seurakuntalehdestä poimittua, mutta saa siitä kuvan, miten on asian laita.
Tuo vaatimaton nainen on avannut ainakin minun silmäni näkemään, että olen vain pieni osa maailmaa, mutta yhdessä monen muun kanssa voimme tehdä paljon hyvää ihmisten keskuudessa sekä lähellä että kaukana.
Luin samat asiat aikanaan myös Raamatustani, joten yhteneväisiä ovat kirjoittajan kehotukset olleet sen kanssa, ja voin hyvin yhtyä kiitokseen, että Jumala antoi sanomia, jotka avasivat silmäni näkemään laajasti eikä vain sieltä täältä.
On hieno asia, että tänä päivänä on jokaisella mahdollisuus itse tutkia, mikä on oikein ja tehdä omat johtopäätöksensä. Ellei jokaisella ole esim. Raamattua, sen saa aivan varmaan jokaisesta Adventtiseurakunnasta lahjaksi itselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239489Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3861938Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3671933- 941638
- 4341638
- 61365
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331150Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241096Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521052- 361008